Kvalita oleje - rozdíl mezi 10 a 15 tisíci km

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Ten M1 je špička, ale na môj vkus zbytočný luxus. Ovšem proti gustu :)
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Nechci nikomu brát iluze, ale 5W30 není zrovna optimální v létě v našem klimatickém pásmu 8)
Garantovaná minimální viskozita [mm2/s] při 100°C je u xW30 v rozsahu 9,3 < 12,5 oproti tomu u xW40 je to 12,5 < 16,3.
GIV Variant TDi ???kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To ale nemusí ničemu vadit. Ne vždy je pravda, že čím vyšší, tím lepší. Mnohdy je to naopak.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Slavkov píše:Nechci nikomu brát iluze, ale 5W30 není zrovna optimální v létě v našem klimatickém pásmu
Má pravdu předsedo ;)

Taká haťapka s tehlou na pedáli na chorvátskej diaľnici naložená proviantom na dva týždne by smelo zniesla Peak Life 5W-50 a je jedno, že nemá VW 502.00 Lepšie ako nejaká ľahkobežná žbrnda
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud vím, tak motory HTP specifikaci VW 502.00 vůbec nepotřebují. Je to obyčejný motor, kde budu klidně mazat třeba minerálem. V čem je problém? Úplně stačí VW 500.00.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Ale ten Peak Life nemá ani to. Netvrdím, že to neumaže :)
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Marek77 píše:Pokud vím, tak motory HTP specifikaci VW 502.00 vůbec nepotřebují. Je to obyčejný motor, kde budu klidně mazat třeba minerálem. V čem je problém? Úplně stačí VW 500.00.
největší problém je s chlazením oleje, takže 5w50 je na dálnici jednoznačně nutnost
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak to se u HTP všeobecně ví, že se olej peče za jízdy. Umístit filtr oleje vedle katalyzátoru může jen debil.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Jediné riešenie je lacný olej 5W-50 a meniť po 7500. U nás je k dispozícii napr. Mannol Stahlsynth 5W-50 (API SL/CF - super, neni o čom) za priateľských 19 eur / 4l. Inak fakt je, že htp v zime nie je až taká mrdka, aspoň čo sa kúrenia a zohrievania sa týka. Máme dve vo firme a prvé dva kilometre sú lepšie ako na ďalšom firmenom pekáči - A6 1.8T
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“