sharan a spotřeba 8 litrů
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No tak rozhodně je pravda, že volnoběh je pro každý motor nejméně vhodný režim. A je úplně jedno, jestli motor je studený nebo teplý - prostě volnoběh motoru škodí. Zvláště, pokud do volnoběhu vyřadím z vyšších otáček nebo velkého zatížení. Je to prasárna pro motor. Snížením otáček motoru se prudce sníží cirkulace chladicí kapaliny a tlak oleje, což má z dlouhodobějšího hlediska na motor dost fatální vliv.
Kdo chce jezdit plachtěním, ať jezdí - já nebudu nikomu vnucovat něco jiného. Za sebe (a drtivou většinu lidí) říkám, že vyřazování je holý nesmysl, na spotřebě neuspoříš a poškozuješ motor.
Kdo chce jezdit plachtěním, ať jezdí - já nebudu nikomu vnucovat něco jiného. Za sebe (a drtivou většinu lidí) říkám, že vyřazování je holý nesmysl, na spotřebě neuspoříš a poškozuješ motor.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jasně chlape brzdění motorem motoru naopak prospiva díky za vysvětlení:-D:-D:-D jo a jinak jsme se tu nebavili o tom co motoru prospiva a co ne ale o spotřebě tohle fakt nemá chybu
:-D

OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Co takle mazani motoru a turba kdyz takle vyradis? Myslis ze to maze lepe na volnobeh nez kdyz to ma nejaky otacky? Obzvlaste pokud to rozjedes a najednou z niceho nic vyradis
. Spadne tlak oleje a turbo presto stale toci velmi rychle. Preci jenom mu to chvilku trva nez se zpomaly[/quote]
A je to tu čekal jsem který chytrák tohle napíše jasný vlastně pokaždé když stojíš autem na křižovatce tak auto nemaze sakra diky za vysvetleni ted to budu ve meste na volnobeh radsi tocit
:-D:-D:-D

A je to tu čekal jsem který chytrák tohle napíše jasný vlastně pokaždé když stojíš autem na křižovatce tak auto nemaze sakra diky za vysvetleni ted to budu ve meste na volnobeh radsi tocit

OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
to jsou jenom kecy, pokud to zrovna neženeš serpentýnama 10km nahoru a pak vyřadíš, tak to ničemu nevadí. Což ale nemění nic na tom, že vyřazováním nic neušetříš.
A volnoběh to samý, možná u studenýho motoru to není ideál, ale u teplýho v tom nevidím problém, když je zaslepenej EGR tak už vůbec.. Když v autě spíme, tak si taky přitápím motorem, někdy i víc hodin v kuse a hovno se děje
Jsou lidi co v zimě statujou dopředu půl hodiny každý den, jeden autoškolák od vedle vždycky a na AGR má 500tis a motor si vrní jako za mlada..
To je jako startování motoru s vyšlápnutou nebo nevyšlápnutou spojkou, nikdo nepotvrdil jestli axiální ložisko trpí víc a o kolik.
A volnoběh to samý, možná u studenýho motoru to není ideál, ale u teplýho v tom nevidím problém, když je zaslepenej EGR tak už vůbec.. Když v autě spíme, tak si taky přitápím motorem, někdy i víc hodin v kuse a hovno se děje

To je jako startování motoru s vyšlápnutou nebo nevyšlápnutou spojkou, nikdo nepotvrdil jestli axiální ložisko trpí víc a o kolik.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jen k tomu jezdeni na volnobeh. nekdy se stava, ze motor proste zdechne, ale ridic si nevsime. ted nastava ta situace, kdy nefunguje servo a posilovac brzd po 3 seslapnuti jiz nema ucinnost. jinac je pravda to ze volnobeh motoru nesvedci a nehlede nato, ze brzdy na takovych autech jsou rezave a mnoho dalsich veci. I altik ma rad svoje otacky.
Biimbo píše:to jsou jenom kecy, pokud to zrovna neženeš serpentýnama 10km nahoru a pak vyřadíš, tak to ničemu nevadí. Což ale nemění nic na tom, že vyřazováním nic neušetříš.
A volnoběh to samý, možná u studenýho motoru to není ideál, ale u teplýho v tom nevidím problém, když je zaslepenej EGR tak už vůbec.. Když v autě spíme, tak si taky přitápím motorem, někdy i víc hodin v kuse a hovno se dějeJsou lidi co v zimě statujou dopředu půl hodiny každý den, jeden autoškolák od vedle vždycky a na AGR má 500tis a motor si vrní jako za mlada..
To je jako startování motoru s vyšlápnutou nebo nevyšlápnutou spojkou, nikdo nepotvrdil jestli axiální ložisko trpí víc a o kolik.
tak at si hlavne pocita ty motohodiny, aby jsi mohl upravit interval vymeny rozvodu a oleju. myslim si, že zahrivat novodobeho diesla ve volnobehu je blbost.
my máme Tatru co denně nablafe na volnoběh pod násypkou tak 4 hodiny. Jezdí jen 300metrů tam a zpět na 2,3,malou 4 a zpátečku 16 hodin denně a motor je absolutně v pořádku. Už to kroutí 9 rok.. Najeto 100tis km.
Co jezdí klucí s MANama, tak to ženou 2km z díry nahoru,samá zatáčka,přidávání řazení a se spotřebou 130-160 litrů na 100km, celková hmotnost 50 tun a pak zastaví u drtiče a auto běží na volnoběh 1-2 minuty, někdy ale i 15 min dokud nepadne zelená aby vyklopili.
Na motorech je po 180 tis km a 6 letech všechno původní, krom termostatů.
A to je volnoběh po maximální zátěži..
Co jezdí klucí s MANama, tak to ženou 2km z díry nahoru,samá zatáčka,přidávání řazení a se spotřebou 130-160 litrů na 100km, celková hmotnost 50 tun a pak zastaví u drtiče a auto běží na volnoběh 1-2 minuty, někdy ale i 15 min dokud nepadne zelená aby vyklopili.
Na motorech je po 180 tis km a 6 letech všechno původní, krom termostatů.
A to je volnoběh po maximální zátěži..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Pánové, ale my si nerozumíme!!!
Samozřejmě - pokud někde zastavím (ať je to pod násypkou nebo u semaforu, to je vcelku jedno), volnoběh je správný chod, protože pokud bych takhle roztočenej motor chcípnul, oddělám turbo a hlavu velmi rychle. Ostatně i z toho důvodu neuznávám a nenávidím START-STOP systémy a tvrdím, že to ničí motory.
Tady se ale bavíme o tom, jestli z kopce brzdit motorem nebo vyřadit na volnoběh. A tady v tomhle případě jednoznačně platí, že vyřadit do volnoběhu je nehorázná kravina. Obecně platí, že brzdění motorem je pro motor mnohem příznivější režim, než vyřazeno na volnoběh - z mnoha důvodů.
Ale opakuju znovu - ať si každý jezdí, jak sám uzná za vhodné. Nemíním se tu s někým dohadovat, z toho jsem dávno vyrostl. Tím méně s nějakým omezeným analfabetem, co umí jen papouškovat to, co mu někde u piva někdo natloukl do palice, ale vlastní zkušenost nulová.
Samozřejmě - pokud někde zastavím (ať je to pod násypkou nebo u semaforu, to je vcelku jedno), volnoběh je správný chod, protože pokud bych takhle roztočenej motor chcípnul, oddělám turbo a hlavu velmi rychle. Ostatně i z toho důvodu neuznávám a nenávidím START-STOP systémy a tvrdím, že to ničí motory.
Tady se ale bavíme o tom, jestli z kopce brzdit motorem nebo vyřadit na volnoběh. A tady v tomhle případě jednoznačně platí, že vyřadit do volnoběhu je nehorázná kravina. Obecně platí, že brzdění motorem je pro motor mnohem příznivější režim, než vyřazeno na volnoběh - z mnoha důvodů.
Ale opakuju znovu - ať si každý jezdí, jak sám uzná za vhodné. Nemíním se tu s někým dohadovat, z toho jsem dávno vyrostl. Tím méně s nějakým omezeným analfabetem, co umí jen papouškovat to, co mu někde u piva někdo natloukl do palice, ale vlastní zkušenost nulová.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 25 kvě 2013, 21:18, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Auta treba nemeckych taxikari ve velkych mestech,v kolonach natoci na volnobeh tisice hodin,neustale se rozjizdeji a zpomaluji z vyssich otacek a presto najedou 500 000 km bez nejake opravy motoru.Ty kecy,co tady siri nektery jedinci jsou pouze teoreticke uvahy internetovych teoretiku,co nas tady oblbuji.Praxe je uplne o necem jinem.Marek77 píše:No tak rozhodně je pravda, že volnoběh je pro každý motor nejméně vhodný režim. A je úplně jedno, jestli motor je studený nebo teplý - prostě volnoběh motoru škodí. Zvláště, pokud do volnoběhu vyřadím z vyšších otáček nebo velkého zatížení. Je to prasárna pro motor. Snížením otáček motoru se prudce sníží cirkulace chladicí kapaliny a tlak oleje, což má z dlouhodobějšího hlediska na motor dost fatální vliv.
Kdo chce jezdit plachtěním, ať jezdí - já nebudu nikomu vnucovat něco jiného. Za sebe (a drtivou většinu lidí) říkám, že vyřazování je holý nesmysl, na spotřebě neuspoříš a poškozuješ motor.
Opravdu? Myslíš si, že kecám?
Uvažoval jsi třeba nad tím, že kdyby ti taxíkáři tohle nedělali a dělali to tak, jak píšu já, mohly by jim ty jejich motory třeba vydržet třikrát tolik, než jim vydrží???
Neurážej a zklidni hormon. Vůbec nevíš, o čem tu píšu. Přečti si laskavě můj poslední příspěvek - ne první. Vůbec tu nemluvím o milionech nesmyslných motohodin na volnoběhu. Mluvím tu o rozdílu mezi brzděním motorem z kopce nebo vyřazením rychlosti. O německých taxíkářích tu ode mě nepadlo ani slovo.
Uvažoval jsi třeba nad tím, že kdyby ti taxíkáři tohle nedělali a dělali to tak, jak píšu já, mohly by jim ty jejich motory třeba vydržet třikrát tolik, než jim vydrží???
Neurážej a zklidni hormon. Vůbec nevíš, o čem tu píšu. Přečti si laskavě můj poslední příspěvek - ne první. Vůbec tu nemluvím o milionech nesmyslných motohodin na volnoběhu. Mluvím tu o rozdílu mezi brzděním motorem z kopce nebo vyřazením rychlosti. O německých taxíkářích tu ode mě nepadlo ani slovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Cetl jse vsechny tvoje prihlouple prispevky,vyrazeni z kopce je volnobeh,jak uvadis velice skodlivy pro motor,nemecti taxikari jsou jen prirovnani.Koukam ze by jsi mohl z fleku radit automobilkam,mercedes,kterym jezdi vetsina nemeckych taxiku te urcite rad vyslechne,kdyz mu zvysis najezd km,zvysit najezd km na motor.Dal se k tomu vyjadrovat nebudu,pises ptakoviny ve stylu jedna pani povidalaMarek77 píše:Opravdu? Myslíš si, že kecám?
Uvažoval jsi třeba nad tím, že kdyby ti taxíkáři tohle nedělali a dělali to tak, jak píšu já, mohly by jim ty jejich motory třeba vydržet třikrát tolik, než jim vydrží???
Neurážej a zklidni hormon. Vůbec nevíš, o čem tu píšu. Přečti si laskavě můj poslední příspěvek - ne první. Vůbec tu nemluvím o milionech nesmyslných motohodin na volnoběhu. Mluvím tu o rozdílu mezi brzděním motorem z kopce nebo vyřazením rychlosti. O německých taxíkářích tu ode mě nepadlo ani slovo.
přesně, podle mě je volnoběh jako volnoběh, jen pří vyřazení za jízdy se motor ochlazuje o něco víc, protože skrz chladiče letí do motorovýho prostoru luft, takže je to vlastně lepší jak při zastavení po zátěži a stání místě a tím se trochu eliminuje ta tady zmiňovaná cirkulace vody spojená s poklesem otáček..
Ještě mě napadá MHD, tam je to taky plný plyn,brzda a volnoběh. A najede to hromadu kilometrů..
Ještě mě napadá MHD, tam je to taky plný plyn,brzda a volnoběh. A najede to hromadu kilometrů..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Brzdění motorem z kopce je pro motor lepší režim než volnoběh!!! Motor má provozní otáčky, lepší tepelnou výměnu, vyšší tlak mazání, nulovou okamžitou spotřebu, nulové emise. Proto tvrdím, že je lépe z kopce nevykvaltovat.
Jinak ANO - volnoběh jako volnoběh.
Pořád se nesnažíte mě pochopit.
Jinak ANO - volnoběh jako volnoběh.
Pořád se nesnažíte mě pochopit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)