sharan a spotřeba 8 litrů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No tak rozhodně je pravda, že volnoběh je pro každý motor nejméně vhodný režim. A je úplně jedno, jestli motor je studený nebo teplý - prostě volnoběh motoru škodí. Zvláště, pokud do volnoběhu vyřadím z vyšších otáček nebo velkého zatížení. Je to prasárna pro motor. Snížením otáček motoru se prudce sníží cirkulace chladicí kapaliny a tlak oleje, což má z dlouhodobějšího hlediska na motor dost fatální vliv.

Kdo chce jezdit plachtěním, ať jezdí - já nebudu nikomu vnucovat něco jiného. Za sebe (a drtivou většinu lidí) říkám, že vyřazování je holý nesmysl, na spotřebě neuspoříš a poškozuješ motor.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Jasně chlape brzdění motorem motoru naopak prospiva díky za vysvětlení:-D:-D:-D jo a jinak jsme se tu nebavili o tom co motoru prospiva a co ne ale o spotřebě tohle fakt nemá chybu :-D:-D
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Co takle mazani motoru a turba kdyz takle vyradis? Myslis ze to maze lepe na volnobeh nez kdyz to ma nejaky otacky? Obzvlaste pokud to rozjedes a najednou z niceho nic vyradis (crazy). Spadne tlak oleje a turbo presto stale toci velmi rychle. Preci jenom mu to chvilku trva nez se zpomaly[/quote]

A je to tu čekal jsem který chytrák tohle napíše jasný vlastně pokaždé když stojíš autem na křižovatce tak auto nemaze sakra diky za vysvetleni ted to budu ve meste na volnobeh radsi tocit :-D:-D:-D:-D
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

to jsou jenom kecy, pokud to zrovna neženeš serpentýnama 10km nahoru a pak vyřadíš, tak to ničemu nevadí. Což ale nemění nic na tom, že vyřazováním nic neušetříš.
A volnoběh to samý, možná u studenýho motoru to není ideál, ale u teplýho v tom nevidím problém, když je zaslepenej EGR tak už vůbec.. Když v autě spíme, tak si taky přitápím motorem, někdy i víc hodin v kuse a hovno se děje :-) Jsou lidi co v zimě statujou dopředu půl hodiny každý den, jeden autoškolák od vedle vždycky a na AGR má 500tis a motor si vrní jako za mlada..

To je jako startování motoru s vyšlápnutou nebo nevyšlápnutou spojkou, nikdo nepotvrdil jestli axiální ložisko trpí víc a o kolik.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

jen k tomu jezdeni na volnobeh. nekdy se stava, ze motor proste zdechne, ale ridic si nevsime. ted nastava ta situace, kdy nefunguje servo a posilovac brzd po 3 seslapnuti jiz nema ucinnost. jinac je pravda to ze volnobeh motoru nesvedci a nehlede nato, ze brzdy na takovych autech jsou rezave a mnoho dalsich veci. I altik ma rad svoje otacky.
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

Biimbo píše:to jsou jenom kecy, pokud to zrovna neženeš serpentýnama 10km nahoru a pak vyřadíš, tak to ničemu nevadí. Což ale nemění nic na tom, že vyřazováním nic neušetříš.
A volnoběh to samý, možná u studenýho motoru to není ideál, ale u teplýho v tom nevidím problém, když je zaslepenej EGR tak už vůbec.. Když v autě spíme, tak si taky přitápím motorem, někdy i víc hodin v kuse a hovno se děje :-) Jsou lidi co v zimě statujou dopředu půl hodiny každý den, jeden autoškolák od vedle vždycky a na AGR má 500tis a motor si vrní jako za mlada..

To je jako startování motoru s vyšlápnutou nebo nevyšlápnutou spojkou, nikdo nepotvrdil jestli axiální ložisko trpí víc a o kolik.

tak at si hlavne pocita ty motohodiny, aby jsi mohl upravit interval vymeny rozvodu a oleju. myslim si, že zahrivat novodobeho diesla ve volnobehu je blbost.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

my máme Tatru co denně nablafe na volnoběh pod násypkou tak 4 hodiny. Jezdí jen 300metrů tam a zpět na 2,3,malou 4 a zpátečku 16 hodin denně a motor je absolutně v pořádku. Už to kroutí 9 rok.. Najeto 100tis km.

Co jezdí klucí s MANama, tak to ženou 2km z díry nahoru,samá zatáčka,přidávání řazení a se spotřebou 130-160 litrů na 100km, celková hmotnost 50 tun a pak zastaví u drtiče a auto běží na volnoběh 1-2 minuty, někdy ale i 15 min dokud nepadne zelená aby vyklopili.
Na motorech je po 180 tis km a 6 letech všechno původní, krom termostatů.

A to je volnoběh po maximální zátěži..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

nakladni stroje a jinou techniku bych sem nemotal, je to trochu jina liga. jinac si jezdete jak chcete. Jinac jeste k te spotrebe. zalezi kde dotycny jezdi a bydli. kdyz jedu mistek praha, tak pred prahou mam skoro plnou, ale kdyz zacnu kroutit ty kopce tak rucicka pada velice rychle.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pánové, ale my si nerozumíme!!!

Samozřejmě - pokud někde zastavím (ať je to pod násypkou nebo u semaforu, to je vcelku jedno), volnoběh je správný chod, protože pokud bych takhle roztočenej motor chcípnul, oddělám turbo a hlavu velmi rychle. Ostatně i z toho důvodu neuznávám a nenávidím START-STOP systémy a tvrdím, že to ničí motory.

Tady se ale bavíme o tom, jestli z kopce brzdit motorem nebo vyřadit na volnoběh. A tady v tomhle případě jednoznačně platí, že vyřadit do volnoběhu je nehorázná kravina. Obecně platí, že brzdění motorem je pro motor mnohem příznivější režim, než vyřazeno na volnoběh - z mnoha důvodů.

Ale opakuju znovu - ať si každý jezdí, jak sám uzná za vhodné. Nemíním se tu s někým dohadovat, z toho jsem dávno vyrostl. Tím méně s nějakým omezeným analfabetem, co umí jen papouškovat to, co mu někde u piva někdo natloukl do palice, ale vlastní zkušenost nulová.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 25 kvě 2013, 21:18, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Fordak
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 14 lis 2011, 09:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fordak »

Marek77 píše:No tak rozhodně je pravda, že volnoběh je pro každý motor nejméně vhodný režim. A je úplně jedno, jestli motor je studený nebo teplý - prostě volnoběh motoru škodí. Zvláště, pokud do volnoběhu vyřadím z vyšších otáček nebo velkého zatížení. Je to prasárna pro motor. Snížením otáček motoru se prudce sníží cirkulace chladicí kapaliny a tlak oleje, což má z dlouhodobějšího hlediska na motor dost fatální vliv.

Kdo chce jezdit plachtěním, ať jezdí - já nebudu nikomu vnucovat něco jiného. Za sebe (a drtivou většinu lidí) říkám, že vyřazování je holý nesmysl, na spotřebě neuspoříš a poškozuješ motor.
Auta treba nemeckych taxikari ve velkych mestech,v kolonach natoci na volnobeh tisice hodin,neustale se rozjizdeji a zpomaluji z vyssich otacek a presto najedou 500 000 km bez nejake opravy motoru.Ty kecy,co tady siri nektery jedinci jsou pouze teoreticke uvahy internetovych teoretiku,co nas tady oblbuji.Praxe je uplne o necem jinem.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Opravdu? Myslíš si, že kecám?

Uvažoval jsi třeba nad tím, že kdyby ti taxíkáři tohle nedělali a dělali to tak, jak píšu já, mohly by jim ty jejich motory třeba vydržet třikrát tolik, než jim vydrží???

Neurážej a zklidni hormon. Vůbec nevíš, o čem tu píšu. Přečti si laskavě můj poslední příspěvek - ne první. Vůbec tu nemluvím o milionech nesmyslných motohodin na volnoběhu. Mluvím tu o rozdílu mezi brzděním motorem z kopce nebo vyřazením rychlosti. O německých taxíkářích tu ode mě nepadlo ani slovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Fordak
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 14 lis 2011, 09:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fordak »

Marek77 píše:Opravdu? Myslíš si, že kecám?

Uvažoval jsi třeba nad tím, že kdyby ti taxíkáři tohle nedělali a dělali to tak, jak píšu já, mohly by jim ty jejich motory třeba vydržet třikrát tolik, než jim vydrží???

Neurážej a zklidni hormon. Vůbec nevíš, o čem tu píšu. Přečti si laskavě můj poslední příspěvek - ne první. Vůbec tu nemluvím o milionech nesmyslných motohodin na volnoběhu. Mluvím tu o rozdílu mezi brzděním motorem z kopce nebo vyřazením rychlosti. O německých taxíkářích tu ode mě nepadlo ani slovo.
Cetl jse vsechny tvoje prihlouple prispevky,vyrazeni z kopce je volnobeh,jak uvadis velice skodlivy pro motor,nemecti taxikari jsou jen prirovnani.Koukam ze by jsi mohl z fleku radit automobilkam,mercedes,kterym jezdi vetsina nemeckych taxiku te urcite rad vyslechne,kdyz mu zvysis najezd km,zvysit najezd km na motor.Dal se k tomu vyjadrovat nebudu,pises ptakoviny ve stylu jedna pani povidala
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

přesně, podle mě je volnoběh jako volnoběh, jen pří vyřazení za jízdy se motor ochlazuje o něco víc, protože skrz chladiče letí do motorovýho prostoru luft, takže je to vlastně lepší jak při zastavení po zátěži a stání místě a tím se trochu eliminuje ta tady zmiňovaná cirkulace vody spojená s poklesem otáček..

Ještě mě napadá MHD, tam je to taky plný plyn,brzda a volnoběh. A najede to hromadu kilometrů..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Brzdění motorem z kopce je pro motor lepší režim než volnoběh!!! Motor má provozní otáčky, lepší tepelnou výměnu, vyšší tlak mazání, nulovou okamžitou spotřebu, nulové emise. Proto tvrdím, že je lépe z kopce nevykvaltovat.

Jinak ANO - volnoběh jako volnoběh.

Pořád se nesnažíte mě pochopit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

no, jen ze na volnobeh motor pracuje prevazne s bohatou smesi, aby byl schopen udrzet tempo, proc asi vymysleli start -stop, jinac k tem taxikarum nevim jak nemecti, ale ti nasi maji auta v hroznem stavu.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“