Stránka 2 z 4
Napsal: 02 říj 2013, 10:05
od Marek77
subz3ro_tdi píše:Marek77 píše:Pojem přeaditivovaná nafta neznám. Přeaditivovat (to je blbý slovo) naftu tím, že do ní přidám VIF v doporučeném poměru, není možné.
Aha, takze ty vies kolko povedzme 2-ethylhexyl nitratu uz v tej nafte je?? Poznam ludi co to leju v 2-3 nasobnom mnozstve do Diesel Verva (alebo inej uz na cetanove cislo aditivovanej nafty) - lebo vyrobca na balenie napise ze male predavkovanie nie je na skodu, pritom umelo zvysovat cetanove cislo sa da len o urcity pocet jednotiek, potom uz dochadza k opacnemu procesu - jeho degradacii, tym padom tie vlastnosti nafty nie zlepsujes ale zhorsujes...... ale co ti budem rozpravat, ja o tom nic neviem, ty to asi vies najlepsie

P.S. Len aby bolo jasno - nemam nic proti VIF, sam ho v primeranom mnozstve pouzivam....
Nechápu, co to meleš? Já jsem napsal, že pokud se VIF do nafty přidává V DOPORUČENÉM DÁVKOVÁNÍ, nemůže to mít žádný negativní vliv. Pokud to tam někdo leje jako smyslů zbavený, je to jeho boj.
Já používám VIF pouze v doporučeném dávkování, teda 1:1000, a to především pro zlepšení mazivosti paliva. Nic jiného mě nezajímá.
Napsal: 02 říj 2013, 10:30
od subz3ro_tdi
Marek77 píše:Přeaditivovat (to je blbý slovo) naftu tím, že do ní přidám VIF v doporučeném poměru, není možné.
Co ja melem? Pises ze pouzitim VIF neni mozne "preaditivovant" naftu - tak som sa ti to pokusil objasnit, ze aj ked nalejes doporucene mnozstvo VIF do nafty ktora je aditivovana spominanou latkou (2-EHN) - premiove paliva zvycajne su - tak je to skor na skodu, takze tento tvoj komentar nie je pravdivy. Okrem toho, len kvoli zvyseniu mazivosti pridavat VIF (specialne zimnu zmes) - je podla mna neucinne, ale je to tvoja vec. Kazdopadne ti sem davam zlozenie oboch zmesi - ak mas chut, skus nad tym porozmyslat, verim tomu ze na to prides ze preco.
VIF letny
VIF zimny

Napsal: 02 říj 2013, 10:57
od astra-11
leju to jak do CR tak do PD a zatím to jezdí, u PD se mi hodnoty na VAGu od koupě srovnaly do normálu
Napsal: 02 říj 2013, 10:58
od astra-11
leju to jak do CR tak do PD a zatím to jezdí, u PD se mi hodnoty na VAGu od koupě srovnaly do normálu
Napsal: 02 říj 2013, 11:30
od chipmann
Presne mam tu jedno cr ktere ma 200tis najeto a od zacatku s vif a neni s nim zadny problem
Napsal: 02 říj 2013, 12:13
od Fabia353ZZ
[quote="subz3ro_tdi"]
Takže odporucas neliat tam to VIF?Ja ho pouzivam tiez uz 4 roky non stop a tankujem iba na jednej pumpe Slovnaft obycajnu naftu nie premiovu a nemam ziadny problem tiez ale ked to tam netreba liat tak to tam nebudem liat .Je pravda že vstreky sa mi polepsili blizsie k nule...dik za odpoved.Nie som nejako chemik a tej tabulke a obsahu chemikali vo VIF sa nevyznam

Napsal: 02 říj 2013, 12:28
od subz3ro_tdi
@Fabia353ZZ: Napisal som niekde ze odporucujem ho neliat??? Zastal som sa Biimba ktory prezentoval rozumny
nazor ze nafta ma mat podla CSN noriem vsetko co ma mat a ze liat tam bez rozmyslu aditiva moze byt aj na skodu. Na to sa mi Marek77 (zrejme) snazil naznacit ze som si vymyslel pojem "preaditivovana nafta". Nikde som nenapisal ze aditivovat VIF nie je vhodne. Osobne ho tiez pouzivam v pripade ze nemam moznost (alebo sa mi nepodari) natankovat overenu a kvalitnu (aditivovanu) naftu.
Napsal: 02 říj 2013, 12:50
od jericho-3
My jsme homeopatika vyzkoušeli na psí feně, a fungovalo to...Několikrát jsme vysadili a problém se opakoval , po použití homeo přestal...Takže placebo u psa nefunguje, tak proč to zabralo..?Jinak výrobci nafty různé přídavky nemají rádi, údajně se mohou pářit s jejich ingrediencí a může být problém..Někdo kouřil a chlastal celý život a dožil se 98let..Jiný si všechno jídlo uzkostlivě vážil podle nutriční hodnoty, byl jen na čerstvém vzduchu , vyhybal se stresu , radši ani ne.ukal a v 38 letech umřel na infarkt a mrtvici současně..

Napsal: 02 říj 2013, 13:03
od chipmann
Jenze pokud vim tak norma na naftu a automobilove benziny je s 60let min.stoleti a nova zatim neni k dispozici a toho prave zneuzivaji vyrobci paliv takze nafta je podle normy dobra ale ne uz pro moderni pd a nebo nedej buh cr kde jsou naroky na palivo uplne nikde jinde
Napsal: 02 říj 2013, 13:17
od subz3ro_tdi
chipmann píše:Jenze pokud vim tak norma na naftu a automobilove benziny je s 60let min.stoleti a nova zatim neni k dispozici a toho prave zneuzivaji vyrobci paliv takze nafta je podle normy dobra ale ne uz pro moderni pd a nebo nedej buh cr kde jsou naroky na palivo uplne nikde jinde
Mas k tomu aj nejake argumenty, alebo je to tvoj predpoklad???? Vacsina technickych noriem (mimo odvetvi so vznikom a enormnym rastom v poslednom obdobi - ako napr. IT) ktore sa pouzivaju dodnes vychadzaju z nejakych noriem schvalenych povedzme pred 30-40 rokmi a su uz len doplnovane (novelizovane) podla aktualnych podmienok a potrieb. Nevidim na tom nic zle. Konkretne zakladna norma pre naftu je stale
CSN EN 590, posledna novelizacie a ucinnost je z 07/2010!
Normy su v poriadku, co uz nie je v poriadku tak trhove prostredie v CR (aj SR) ale to sa netyka len nafty samozrejme, ale takmer vsetkych tovarov. Kupujeme brak za drahe peniaze a clovek musi byt velmi pozorny aby si vedel vybrat spravne, lebo pravna legislativa je slepa (prip. uplatna). Konkretne u PHM je drviva vacsina problem sposobena bud zasahom tretej strany (pocas dopravy sa trochu odcerpa a zvysok sa niecim doleje) alebo zlym skladovanim. V oboch pripadoch si tieto veci moze distributor prip. predajca osetrit dodatocnou kontrolou kvality priamo v nadrzi na cerpacej stanici (co vsak asi malokto robi).
Napsal: 02 říj 2013, 13:48
od daniel.j
jericho-3 píše:My jsme homeopatika vyzkoušeli na psí feně, a fungovalo to...Několikrát jsme vysadili a problém se opakoval , po použití homeo přestal...Takže placebo u psa nefunguje, tak proč to zabralo..?Jinak výrobci nafty různé přídavky nemají rádi, údajně se mohou pářit s jejich ingrediencí a může být problém..Někdo kouřil a chlastal celý život a dožil se 98let..Jiný si všechno jídlo uzkostlivě vážil podle nutriční hodnoty, byl jen na čerstvém vzduchu , vyhybal se stresu , radši ani ne.ukal a v 38 letech umřel na infarkt a mrtvici současně..

Tak to gratuluji, jsem rád, že pejsek je ok.

Ale to mě nepřesvědčí o účinnosti homeopatik. Je to ostatně na dlouhou diskusi někam jinam.
Napsal: 02 říj 2013, 13:51
od chipmann
Nemuzu a ani nechci se k tomu dal vyjadrovat jen jsem tak trochu z branze tak vim jak to chodi.....

Napsal: 02 říj 2013, 14:01
od subz3ro_tdi
@chipmann: Beriem ze mas pohlad z praxe - ja takisto viem ako autu "chuti" PHM z Nemecka, Rakuska atd., ale CSN normu z toho fakt vinit nemozme, ta je
rovnaka ako ta nemecka.... Koniec-koncov legislativa EU by nam asi nieco ine ani neumoznovala

Napsal: 02 říj 2013, 14:07
od chipmann
Kdyz myslis..... zakony jsou tu od toho aby se porusovali a tim je myslim receno vse ... proste vim ze nase zakladova nafta neni nic moc ale vyhovuje na spodni hranici norem coz u nas bohuzel staci ono tech norem je vice a evropska unie stim nema nic moc spolecneho to mi ver .....uz jen filtracni a destilacni zkousky na odolnost nafty proti oxidaci a zamrnuti je proste bida vsichni to vedi ale nac s tim neco delat kdyz můžeme na tom tolik videlat .....
Napsal: 02 říj 2013, 14:20
od subz3ro_tdi
Zakladova nafta v nasich koncinach (CR, SR) pochadza vacsinou z madarskych rafineriek MOL, pokial viem. Pokial nejaka siet cerpacich stanic berie od niekoho ineho, ktory tu normu splna s odretymi usami, to uz ja neviem a ani ma to nezaujima. Ja proste viem kde mam natankovat a ake palivo ktore tym normam vyhovuje, nemam s nim problem a
nie je potrebne ho aditivovat tak ako som to robil X rokov predtym. Proste som si jedneho krasneho dna povedal ze nemam chut tu smradlavu plechovku vozit v aute. Pokial sa mi pritrafi ze musim natankovat nieco co nemam vyskusane a mam pocit ze to ma nizke cetanove cislo (pocitovo/posluchovo), tak tam dodatocne ten VIF dolejem. Ak mam pocit ze pocujem viac trysky/cerpadlo (stava sa zvycajne so zimnou naftou), mam inu metodu ako zvysit mazivost, lebo ten VIF (a rozhodne nie zimny) tomuto veru moc nepomoze.
Ale myslim ze sme sa uz pomerne dost odklonili od povodnej otazky tohto vlakna, takze s dovolenim dajme priestor na diskusiu k teme ostatnym
