Napsal: 08 úno 2015, 13:22
Vzdy pouzivam 507 a menim po 10-15000 
Auta, auta, auta..
https://www.dieselpower.cz/forum/
Lebo ho mam 10-siatky litrov zdarma s robotyleguan píše:NECHAPU PROČ 5W30 LONG MĚNIT PO 10 TISÍCÍCH
Redsi rychlejsie maze. Co u PD je znacna vyhodaradekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...
S tím naléptáváním kabelů je to zajímavé..Jak jsi to zjistil?radekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...
Rychlost promazání je důležitá u studeného motoru, a když se na ty viskozity podíváš, tak zjistíš, že obě mají spodní index 5W!!! Tudíš rychlejší promazání je pěkná kravina. Je to prostě stejné... Viskozita se liší až při provozní teplotě, cože udává index 30 vs. 40Sayllo píše:Redsi rychlejsie maze. Co u PD je znacna vyhodaradekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...
tak to nechapu..mam QG1 dali mi tam 5w40 a rekli 2 roky nebo 30 tis kmleguan píše:maš to slušně pomotany QG1 LONGLIFE OLEJ 5W30
QG2 OLEJ 5W40 VYMĚNA 15000 KM NEBO 1 ROK
No co viem ja, tak uz len ked nalievam 5w40 a 5w30 od rovnakeho vyrobcu, vidim tam rozdiel...radekandy píše:Rychlost promazání je důležitá u studeného motoru, a když se na ty viskozity podíváš, tak zjistíš, že obě mají spodní index 5W!!! Tudíš rychlejší promazání je pěkná kravina. Je to prostě stejné... Viskozita se liší až při provozní teplotě, cože udává index 30 vs. 40Sayllo píše:Redsi rychlejsie maze. Co u PD je znacna vyhodaradekandy píše:5W30 je hrozná vodička. Celkově motoru lépe vyhovuje, teda pokud to je dle dat od výrobce možné 5W40. Ten olej je při provozní teplotě hustější a dokáže udělat silnější film. Proto třeba také závodní auta používají oleje s horním indexem 50, 60 atd. Dále je ale nutné doržovat normu 505.01 pro servisní interval 15t km. Normy 504.00 a 507.00 pro longlife, protože to do auta člověk, kterému na něm záleží snad ani nedá.. Bohužel ale výrobců olejů s normou 505.01 a viskozitou 5W40 dramaticky ubylo, sám vím jen o Castrolu a Molu. Určitě jich bude víc, ale vyrůbců co ho ještě stále dělají je málo. Potom co se týká ještě DPF, tak by olej měl mít ještě normu API C3. Záměrně píšu měl, protože dodávám oleje a náhradní díly do jedné firmy, která provozuje 4 auta Peugeot Boxxer 2.2 HDI 74kw rv. 2008. 2 z nich mají najeto už něco přes 400t km a další 2 něco nad 300t km (jsou to sanitky). Auta mají i filtry pevných částic a dle tabulek by tam měla být 5W30 s normou pro frantíky a API C3. A protože má majitel svojí hlavu, tak do všech aut celou dobu leje olej Agip 10W40 a auta šlapou naprosto bez problému... A potom co si o tom myslet... Ale do PD bych stopro dobržel normu 505.01, protože udajně normální olej naleptává kabely vedoucí ke vstřikům atd...![]()
Co se týká naleptávání kabelů, tak to jsem se kdysi dočetl v nějakém odborném článku zabývající se specifikama olejů atd...