Stránka 2 z 3
Napsal: 19 bře 2015, 23:54
od xxxl
Vůbec se kvalita nehorší co? To je jako když se po náročným dnu nevykoupeš a druhej den zas. Přestáváš smrdět? No jasně! Úplná fialka z tebe je. To i já vim že je olej třeba měnit dřív a to se v tom hrabu jenom okrajově.

Napsal: 19 bře 2015, 23:56
od xxxl
Vůbec se kvalita nehorší co? To je jako když se po náročným dnu nevykoupeš a druhej den zas. Přestáváš smrdět? No jasně! Úplná fialka z tebe je. To i já vim že je olej třeba měnit dřív a to se v tom hrabu jenom okrajově.

Napsal: 20 bře 2015, 00:18
od romanespana
slovacek.milos píše:cin píše:Tak tak , vymenit po 10 tis a olej aby mel normu VW na tvuj motor, udelas pro ten motor to nejlepsi co muzes

to by mě taky zajímalo jak se po 1O.OOO km zhorší kvalita oleje

byl u mne chlapik s prenosnou zkouseckou oleju, je to moturek s merenou zatezi a koleckem ktery se maci v testovanym oleji a na nej tlaci merenou silou zeleznej valecek, tu zkousecku jsem tam mel asi tri nedele, takze jsem udelal dost testiku, za jak dlouho se pri mereni vzdy stejnou silou kolecko zastavi zadrenim, castrol po 10ti prakticky ihned, texaco asi po 15 vterinach, sort a motul az po minute, samozrejmne testovaci sila tlaku na treni je asi 30ti nasobna toho co je v motoru. ale rozdily jsou asi videt ne? (mam to v dilne rozepsany jako tabulku, novy + jety oleje, testoval jsem jich asi 12 znacek, potom to sem opisu.
Napsal: 20 bře 2015, 00:27
od romanespana
to je ono
https://www.youtube.com/watch?v=DeSx5x2Nzf8
mimo jine cena oleje sort ja 10w40- 22eur, 5w30- 28eur, 5w40- 33eur, cena za kandak 5lt
Napsal: 20 bře 2015, 06:50
od slovacek.milos
xxxl píše:Vůbec se kvalita nehorší co? To je jako když se po náročným dnu nevykoupeš a druhej den zas. Přestáváš smrdět? No jasně! Úplná fialka z tebe je. To i já vim že je olej třeba měnit dřív a to se v tom hrabu jenom okrajově.

to se mi stalo letos

i mě to pobavilo stál jsem v jednom servisu v řadě a předemnou byl diler s oleji
šéf servisu mu říká ten váš olej už brát nebudeme když k němu přičuchnu má divný pach a je suchý diler zas nabízel jiný olej a oba si v celku rozuměli,
pravděpodobně na pracáku poslali sommeliery na špatná místa, no blbost každopádně kvete všude od toho je,

Napsal: 20 bře 2015, 07:01
od slovacek.milos
[quote="romanespana"][quote="slovacek.milos"]
rome dej do vyhledavače Mazivářské mýty jarda je z ústavu je inženýr a kandidát věd, má zkušenu a všechno ví
olej se bohužel musí prodávat přiměřeně se spotřebovaným palivem, proto je na světě stádo blbců poháněných internetovou teorií
long je pro mnohé lidi nemyslitelný a u tahačů kde je 12O.OOO km nepochopitelný,
ale díky tomu na čem bychom vydělávali

Napsal: 20 bře 2015, 08:32
od STIB
slovacek.milos píše:romanespana píše:slovacek.milos píše:
rome dej do vyhledavače Mazivářské mýty jarda je z ústavu je inženýr a kandidát věd, má zkušenu a všechno ví
olej se bohužel musí prodávat přiměřeně se spotřebovaným palivem, proto je na světě stádo blbců poháněných internetovou teorií
long je pro mnohé lidi nemyslitelný a u tahačů kde je 12O.OOO km nepochopitelný,
ale díky tomu na čem bychom vydělávali

Miloši,když budeš mět v osobáku 30litrů oleje taky můžeš měnit po 100000km.
Napsal: 20 bře 2015, 12:34
od šulda
jj, a nehledě na to že drtivá většina lidí co mají ropáka a hledají např. ten "nejlepší" olej nesednou ráno do auta a nejedou min. 100km v tahu ale převažují krátké trasy což např. znamená mraky startů, v zimě se olej nestihne ohřát, natož prohřát atd.
Miloš ty jako mechanik potřebuješ jako důkaz zkušebnu? S tou kvetoucí blbostí ať každej začne u sebe, než začneš srovnávat provozní režim osobáku s náklaďákem

Napsal: 20 bře 2015, 12:58
od Woko_O
To co oleji škodí jsou mechanický nečistoty z motoru.. ty olej degradujou. Olej kterej má najeto víc kilometrů má dokonce lepší mazací schopnosti (schopnost vytvořit olejový film) lepší než novej olej.. Proto se taky olej mění. Takže to že je lepší olej vyměnit po 10000km neni z toho důvodu že by ztrácel schopnost mazání ale z toho důvodu aby se dostaly ty "sračky" z motoru...
Napsal: 20 bře 2015, 17:47
od palík
nevím co se na oleji mění nebo ne,ale po deseti t. slyším víc turbo,dávám
10W40,když jsem tam lil 5W40,začínalo to po dvanácti t.,motor asv.
takže asi tak nějak...
Napsal: 20 bře 2015, 18:42
od cin
slovacek.milos píše:cin píše:Tak tak , vymenit po 10 tis a olej aby mel normu VW na tvuj motor, udelas pro ten motor to nejlepsi co muzes

to by mě taky zajímalo jak se po 1O.OOO km zhorší kvalita oleje

No vzhledem k tomu , ze tech predepsanych 15tis je danych nejakym tovarnim predpisem, ktery vzesel nekde v laboratornich podminkach za naprosto idealnich podminek, taky bych rekl ze menit po 15 bezny auto je pro olej porce az do prdele. A ja vzhledem ke svymu provozu, kde mam stovky sudenych startu, popojizdeni, plazeni po meste, si myslim ze ten olej odrovnam urcite driv, nez nekdo kdo jezdi jen delsi streky po dalnici. Olej nejvic u naftaka degradujou saze a ty se nejvic do oleje dostavaji prave u studenych startu, nez se vsechny vule vymezi. Takze menim proste po 10 - 11 a neresim to. Ty prece jako profik moc dobre vis jak je PD haklivy na dobry mazani, vrsek obzvlast. A pri svym probehu cca 25tis rocne to neni az takova investice, i kdyz penize taky vydelavam rukama, porad to vyjde levneji nez resit sedrenou vacku (origo nova 11800,- bez DPH), hydra a dalsi blbosti. Jinak zadnou zkusebnou oleju nedisponuju, takze v % ti zhorseni 10 vs 15 nijak nevyjadrim

Napsal: 20 bře 2015, 21:01
od slovacek.milos
šulda píše:blbostí ať každej začne u sebe, než začneš srovnávat provozní režim osobáku s náklaďákem

máš motory pro osobní automobily odježděné s jednou doživotní náplní, bohužel by poškodili celý marketinkový byznys s oleji tak nejdou uvést na trh,
tam de furt o jedno vypálíš ropu a vyrobíš produkty a ty musíš blbcům prodat kam bys je jinak nalil, třeba ten olej

žijeme ve spotřební společnosti kde mocní aby měli musí ovládnout stádo blbců
desítky let se ví že auto nepotřebuje olej, výfuk,ani naftu ani benzín, nijak nezamoří životní prostředí, bohužel se nehodí do doby ve které žijem,

Napsal: 20 bře 2015, 22:08
od Biimbo
No name olej který plní normu výrobce, neznamená že má stejný vlastnosti jako olej " značnový " který jí plní taky. Tu kuchyni s aditivy firmy nemají jen tak pro zábavu. Já mám třeba Mobil1 za stejný peníze jako jsou nejlevnější na netu, takže nemám potřebu shánět No name za ty samý peníze jinde.
Dřív jsem dával Aral 507.00 a auta ho celkem žrala, dolít na 15tis 1,5 litru bylo prý běžný, teď dávám Mobil a maximálně půl litru,víc tam nikdo nedoleje. A to nikam nedávám na horní rysku, u PD dycky 4 litry, takže se to ozve dřív, prý někdy kolem 10 tis. A i u mě to tak teď bylo..
Takže ne každá značka se přeplácí jen kvůli značce..
Napsal: 21 bře 2015, 07:58
od šulda
slovacek.milos>> To už sem ale taháš úplně něco jinýho. Teď a tady ale jde o PD v naší době

Viděl jsem vršek několika PD s LL intervalem s péčí autorizovaných servisů v D a jak vypadala vačka, hydra, šály asi znáš, a to to jezdilo jen dlouhý štreky, + - 45tkm ročně. Btw kvalita oleje už záleží na každým kde co koupí, ta značka nehraje až tak velkou roli, je jich hodně dobrých ale i mezi nimy jsou slabší soudruzi jako např. hrnce magnatec

Napsal: 21 bře 2015, 08:56
od slovacek.milos
[quote="šulda"]
slovacek.milos>> Viděl jsem vršek několika PD s LL intervalem s péčí autorizovaných servisů v D a jak vypadala vačka,
ke mě zas jezdí II kokta BLS PD a audi BLB PD oběma leju laciný olej neodpovídající normě, jsou to šetřílci najeto kolem 4OO.OOOkm a ještě stím superturbem jezdí oba long
nemají problém, jen u BLB praskla napínací kladka pro pohon olejového čerpadla,
kdysi jsem psal tomu bude snad skoro deset let borec s II koktou PD prorazil vanu, a přinesli si olej M6AD bylo to v neděli, vanu jsem zalepil a olej nalil,
tu koktu s pražskou značkou někdy vidím u jedné chaty na mlýnkách, nic íc ale k tomu nevím,
