Třeba v Rakousech mít emisní plaketu podle normy, pokud je auto typované pro kategorii Nx, třeba do Vídně a okolí se už od nového roku nesmí s Euro 2.Tommy TDI píše:Můžeš to prosím trochu rozepsat?Děkuji.Slavkov píše:Bych nezaměňoval důsledek a příčinu
Jen pro zajímavost se podívej, co platí pro N1 např. v Rakousku a Maďarsku. Mnoho lidí, co přes tyto státy jede např. na dovolenou do Chorvatska ani netuší, co by vlastně s jejich "osobákem" N1 měli mít, plnit či platit
změny pravidel silničního provozu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
Pokud jde o vozidla kategorií N, tak zákaz jízdy těchto vozidel letos rozšířený i na emisní třídu EURO2 platí nejenom pro Vídeň, ale i po většině území Dolních Rakous (Niederösterreich).
"Klasická" turistická trasa do Chorvatska vede právě přes Vídeň...
Co se Maďarska a dálnic týká, dám aktuální odkaz na spojení kategorie mýtného D2 a skupiny N1 v TP, přímo u zdroje (raději v angličtině): http://toll-charge.hu/articles/article/pricing
Dalším z toho vyplývajícím "bonusem" je i platba za případný přívěs za vozidlem kategorie N1. Za osobákem M1 je zdarma...
Rovněž platí dražší el. dálniční známka pro vozy kategorie M1 s více než 7 místy atd.
Debatu o systémech kontrol řešit nechci, pouze jsem zmínil věci dle platné legislativy... někdo to riskne, někdo ne.
U některých aut je možná zpětná přestavba, u některých nikoli... a samozřejmě to není zadarmo...
Pár změn v evropských dopravních předpisech: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/aut ... 590604f2e/
K tomu si dovolím sem překopírovat pár informací od Hilla (z jiného fóra):
"V tom článku zdaleka není všechno, dovolil jsem si to hlavní přeložit ze stránek ÖAMTC (vynechávám zejména různé daňové úlevy pro rakouské majitele vozidel a dojíždějící):
Zvyšují se trestní sazby za nedbalostní delikty spojené s řízením vozidel:
-- za usmrcení více osob při dopravní nehodě se horní sazba zvyšuje z max. jednoho roku na až dva roky vězení
-- za usmrcení více osob jako následek hrubé nedbalosti (např. opilosti) z max. tří roků na až pět let vězení
-- za zranění většího počtu osob při dopravní nehodě z max. 6 měsíců na až 3 roky vězení
-- v případech usmrcení jedné nebo více osob, dojde-li k odsouzení na méně, než 1 rok, se dál platí i peněžitý trest, ale mírně se snižuje jeho maximální výše, a to až do výše 720násobku denní mzdy.
Telefonování bez hands-free sady, tedy s mobilem v ruce (a to, i když řidič s ním v ruce zastavuje nebo je přistižen během jízdy i těsně po ukončení hovoru), je posuzováno podle stupně ohrožení bezpečnosti provozu: při zaplacení na místě, když se nic nestalo, je stále paušální sazba 50,= €, ale podle zvážení policisty může být zvýšená až na 72,= €. Dojde-li ale během telefonování (a to i s hands-free sadou, pokud předmět hovoru odvedl řidičovu pozornost natolik, že svou jízdou ohrozil ostatní účastníky provozu) k nespornému ohrožení či dokonce nehodě způsobeým vybočením vozidla z jízdního pruhu, případně i bez použití blinkru, řadí se toto jednání mezi nebezpečná a je "odměňováno" stejně jako obdobně nebezpečná porušení zákona, např. nedání přednosti v jízdě, nepoužití blinkru při změně směru jízdy či jízdního pruhu, zranění chodce atd..., a na to je pokuta až 2'180,=€.
Ta může dorazit písemně i v případě, že řidič zjevně v důsledku telefonování zavinil nehodu jiných vozidel, aniž by zastavil nebo byl zastaven, ale byl pozitivně, například svědecky, identifikován jako řidič rozptylující svou pozornost jinou činností nesouvisející s řízením vozidla (jak to určí, když zakázali použití kamer v autech, netuším, patrně má policie dost vlastních mobilních i stacionárních kamer).
Rakouský automotoklub (ÖAMTC) se snaží prosadit legalizaci mobilu jako navigace (však na to nabízejí přímo aplikaci ke stažení, což však při projednávání dopravních předpisů cudně nezmiňují), ale zatím stále pro mobil platí ten zákaz držení v ruce, ať už slouží za navigaci nebo ne.
Pokud jde o vozidla kategorií N, tak letos už byl zákaz jízdy těchto vozidel Vídní a po většině území Dolních Rakous (NÖ) rozšířený i na emisní třídu EURO2.
Dálniční známky pro vozidla do 3,5 t dostaly mandarinkově oranžovou barvu a mírně se zdražují:
- roční je za € 85,70 (zdražení proti roku 2015 o € 1,30)
- měsíční je za € 25,70 (zdražení proti roku 2015 o € 0,40)
- desetidenní je za € 8,80 (zdražení proti roku 2015 o € 0,10).
Zkrátka: chovejme se na silnicích tak, jak bychom rádi, aby se vůči nám chovali ostatní, a hromada starostí nám odpadne. Nejen v Rakousku a vlastně nejen na silnicích."
"Klasická" turistická trasa do Chorvatska vede právě přes Vídeň...
Co se Maďarska a dálnic týká, dám aktuální odkaz na spojení kategorie mýtného D2 a skupiny N1 v TP, přímo u zdroje (raději v angličtině): http://toll-charge.hu/articles/article/pricing
Dalším z toho vyplývajícím "bonusem" je i platba za případný přívěs za vozidlem kategorie N1. Za osobákem M1 je zdarma...
Rovněž platí dražší el. dálniční známka pro vozy kategorie M1 s více než 7 místy atd.
Debatu o systémech kontrol řešit nechci, pouze jsem zmínil věci dle platné legislativy... někdo to riskne, někdo ne.
U některých aut je možná zpětná přestavba, u některých nikoli... a samozřejmě to není zadarmo...
Pár změn v evropských dopravních předpisech: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/aut ... 590604f2e/
K tomu si dovolím sem překopírovat pár informací od Hilla (z jiného fóra):
"V tom článku zdaleka není všechno, dovolil jsem si to hlavní přeložit ze stránek ÖAMTC (vynechávám zejména různé daňové úlevy pro rakouské majitele vozidel a dojíždějící):
Zvyšují se trestní sazby za nedbalostní delikty spojené s řízením vozidel:
-- za usmrcení více osob při dopravní nehodě se horní sazba zvyšuje z max. jednoho roku na až dva roky vězení
-- za usmrcení více osob jako následek hrubé nedbalosti (např. opilosti) z max. tří roků na až pět let vězení
-- za zranění většího počtu osob při dopravní nehodě z max. 6 měsíců na až 3 roky vězení
-- v případech usmrcení jedné nebo více osob, dojde-li k odsouzení na méně, než 1 rok, se dál platí i peněžitý trest, ale mírně se snižuje jeho maximální výše, a to až do výše 720násobku denní mzdy.
Telefonování bez hands-free sady, tedy s mobilem v ruce (a to, i když řidič s ním v ruce zastavuje nebo je přistižen během jízdy i těsně po ukončení hovoru), je posuzováno podle stupně ohrožení bezpečnosti provozu: při zaplacení na místě, když se nic nestalo, je stále paušální sazba 50,= €, ale podle zvážení policisty může být zvýšená až na 72,= €. Dojde-li ale během telefonování (a to i s hands-free sadou, pokud předmět hovoru odvedl řidičovu pozornost natolik, že svou jízdou ohrozil ostatní účastníky provozu) k nespornému ohrožení či dokonce nehodě způsobeým vybočením vozidla z jízdního pruhu, případně i bez použití blinkru, řadí se toto jednání mezi nebezpečná a je "odměňováno" stejně jako obdobně nebezpečná porušení zákona, např. nedání přednosti v jízdě, nepoužití blinkru při změně směru jízdy či jízdního pruhu, zranění chodce atd..., a na to je pokuta až 2'180,=€.
Ta může dorazit písemně i v případě, že řidič zjevně v důsledku telefonování zavinil nehodu jiných vozidel, aniž by zastavil nebo byl zastaven, ale byl pozitivně, například svědecky, identifikován jako řidič rozptylující svou pozornost jinou činností nesouvisející s řízením vozidla (jak to určí, když zakázali použití kamer v autech, netuším, patrně má policie dost vlastních mobilních i stacionárních kamer).
Rakouský automotoklub (ÖAMTC) se snaží prosadit legalizaci mobilu jako navigace (však na to nabízejí přímo aplikaci ke stažení, což však při projednávání dopravních předpisů cudně nezmiňují), ale zatím stále pro mobil platí ten zákaz držení v ruce, ať už slouží za navigaci nebo ne.
Pokud jde o vozidla kategorií N, tak letos už byl zákaz jízdy těchto vozidel Vídní a po většině území Dolních Rakous (NÖ) rozšířený i na emisní třídu EURO2.
Dálniční známky pro vozidla do 3,5 t dostaly mandarinkově oranžovou barvu a mírně se zdražují:
- roční je za € 85,70 (zdražení proti roku 2015 o € 1,30)
- měsíční je za € 25,70 (zdražení proti roku 2015 o € 0,40)
- desetidenní je za € 8,80 (zdražení proti roku 2015 o € 0,10).
Zkrátka: chovejme se na silnicích tak, jak bychom rádi, aby se vůči nám chovali ostatní, a hromada starostí nám odpadne. Nejen v Rakousku a vlastně nejen na silnicích."
GIV Variant TDi ???kW
[quote="Tomas6"]viděl jsem to ve zprávách v tydnu.Bylo to tuším na ct24.
Myslím, že cyklista na přejezdu pro cyklisty přednost nemá:
§ 57 [8] Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.
Myslím, že cyklista na přejezdu pro cyklisty přednost nemá:
§ 57 [8] Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.