FMIC OCTAVIA I

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Forest je zabavny chlapik otom neni pochyb. :)

Ja jsem tu kalkulaci smeroval hlavne hochum ze zacatku vlakna.
Nikoliv Forestovi a Markovi, jen napsali drive nez ja dopsal ten pokus.

Takze hlavne, vse je velice relativni, co se tyka kvality hliniku to je jasne, ale do 175hp muze nekomu stacit i slitina s nizsim procentem, zinkovane spony mohou nekomu taky stacit, treba je natre proti vode nutelu, kolena neni tak uplne potreba, protoze ano nekomu staci rezat kliny a konecne tig nema kdekdo doma, ale treba nekdo ma.

Z me strany je to cele o kitu ze zacatku prispevku a o tom, priblizne za jakou cenu se da poridit funkcni FMIC ktery ti tech 175hp *mozna uchladi.

Opakuji je to cele relativni , uhel pohledu.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
r.martinec
Aktivista
Příspěvky: 1512
Registrován: 24 kvě 2010, 19:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá boleslav -okolí

Příspěvek od r.martinec »

marena tdi píše:
r.martinec píše:
matesfox píše:Vždyť to se dá udělat i za 6000.....
kompletní vedení s IC třeba 300mm a všemi hadicemi(byť jen pár spojů) argonem a vším okolo?
tak ti asi přivezu auto
Tak pokud se ti to libi tak se s nim domluv viz odkaz -

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... &start=675
samozřejmě jsem to myslel ironicky
Obrázek

tak to dělám já
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

ved to :D najkvalitnejšie sú zliatiny hliníka čo čínania používaju na rôznych zámočkoch napr na bike a podobne :D špičková pevnosť :D zliatina hliníkoplastu :D
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od matesfox »

Tak počítejte semnou..
http://fmic.cz/jednostranny/278-interco ... x65mm.html 3500,- ten kdo je chytřejši koupí ho tady(je to úplně to samé)
http://allegro.pl/sportowy-intercooler- ... 82751.html 2600,-
http://www.akros.cz/trubky-kruhove-svarovane-mat-1-4301
trubka kruhová svař. 60.30x 2.00, mat. 1.4301 x2metry =500 jsme někde 3100..
http://www.akros.cz/kolena-svarovana-90 ... mat-1-4301 kolena cca 8 kusu =640kc,takže jsme někde. 3700
http://www.gumex.cz/gbs-m-w1-hadicova-s ... 14363.html
spona asi 10 kusu to je 300kč takže cena 4000,-
když připočtu pár nerezových elektrod tak cca +200 a jsme na cca 4500
takže opravdu nevím zaco máte potřebu utrácet 10 tisíce a podobně a nebo neumíte nakupovat.ještě něco se vám nezdá ?
nechci se hádat a podobně,ale zkratka není vždy třeba potřeba utrácet statisíce a dá se to udělat i za příznivější cenu..
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

tak jen mě vysly silikon hadice + redukce + spony presne na 2950,- ........a to mám 10 spon a 5 silikon hadic (redukcí) .........šetřil sem na tom a pak sem drbal hlavu proc sem nekoupil rovnou ,,to lepší,, ..... :?
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

standa123 píše:šetřil sem na tom a pak sem drbal hlavu proc sem nekoupil rovnou ,,to lepší,, ..... :?
Smekam, tohle uzna malokdo!

Dovolim si odbocit:
Malokdo zde venoval do vyvoje co ja a dnes uz se snazim hodne premyslet nad tim co pouziju nebot nejsem tak bohaty, abych si mohl dovolit kupovat levne veci.

Byl jsem v tisni, v CR nebylo tak jsem koupil jedno pouzite turbo z Polska: "stan idealny" ..."wirnik caly nie brala oleju" ... uz kdyz jsem to rozbalil, tak se mi to nezdalo a na vyvazovacce se to cele potvrdilo. Nabehano sice melo malo, ale po rozebrani vyplavala pravda na povrch: hridelka ohnuta vlivem velkeho teplotniho namahani (nejspis nedostatek oleje). Secteno, podtrzeno, pouzitelne byly pouze housingy...Polak samozrejme neodpovida a me se nevyplati tam kvuli tomu jet a ted je z toho hybrid.

Takze, paklize nemate na rozhazovani, rozhodne investujte do kvality i za cenu toho, ze si na ni budete muset pockat ... utratit penize neni umeni ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
r-a-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 86
Registrován: 23 srp 2010, 08:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od r-a-k »

Forest píše:A je to tu zase - radi se, jak proinvestovat penize! Novacci, ignorujte!

Je to opet zarny priklad rozdilu mezi "funguje" a funguje. I turbo z Avie umistene vzadu pred tlumicem by dokazalo "fungovat".

Pojem "sbezne srovnani" je vice nezli zcestny - je to, jako kdyby nekdo porovnaval klasicky rohlik a doma upeceny celozrny chleb - ano, clovek na tom prezije, ale rozdily v celem spektru!

1) Ja se bavil o opravdu kvalitnich intercoolerech
http://forestovo.rajce.idnes.cz/waterco ... tercooler/

... navic, ani to neni uplny ukazatel kvality, staci si nechat udelat rozbor na spektrometru a pochopi jaky je rozdil. Neni hlinik jako "hlinik" a uz vubec ne slitina hliniku!

2) ... a na pozinkovane spony zapomenout, paklize to chce clovek nedestruktivni metodou rozebirat

3) hlinikove vedeni, je to hloupost a ma to pouze jedinou vyhodu a to vahu

4) kde mas kolena ... nebo to budes resit rezanim trubek pod uhlem? (wallbash)

5) kdo ma doma bezne TIGa? Nebo to chces svaret elektrodou?

Jinak, co se Mareny tyce, tak byt jim, tak moc nepritakavam. Ano, mohu doporucit, vedeni umi udelat dobre, ale svary od nej jsou zadarmo drahe! Nechte si to jen nabodovat a svarit si to nechte u opravdoveho odbornika a ne toho jeho matlaka, kterej setri na Argonu nebo neumi poradne svarovat!!!

... jak mohu kritizovat? Na zaklade osobnich zkusenosti u dvou realizaci.
K bodu 3) Proc je podle tebe hloupost vedeni z hliniku?
r-a-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 86
Registrován: 23 srp 2010, 08:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od r-a-k »

matesfox píše:Tak počítejte semnou..
http://fmic.cz/jednostranny/278-interco ... x65mm.html 3500,- ten kdo je chytřejši koupí ho tady(je to úplně to samé)
http://allegro.pl/sportowy-intercooler- ... 82751.html 2600,-
http://www.akros.cz/trubky-kruhove-svarovane-mat-1-4301
trubka kruhová svař. 60.30x 2.00, mat. 1.4301 x2metry =500 jsme někde 3100..
http://www.akros.cz/kolena-svarovana-90 ... mat-1-4301 kolena cca 8 kusu =640kc,takže jsme někde. 3700
http://www.gumex.cz/gbs-m-w1-hadicova-s ... 14363.html
spona asi 10 kusu to je 300kč takže cena 4000,-
když připočtu pár nerezových elektrod tak cca +200 a jsme na cca 4500
takže opravdu nevím zaco máte potřebu utrácet 10 tisíce a podobně a nebo neumíte nakupovat.ještě něco se vám nezdá ?
nechci se hádat a podobně,ale zkratka není vždy třeba potřeba utrácet statisíce a dá se to udělat i za příznivější cenu..
Ten jedinec co to koupil za nekrestansky penize, si to tezko udela doma, jelikoz ani nevi jak to smontovat bez manualu, ten kit :D Tak tu nemej pocit ze jsi spasil svet a ze jsi jediny kdo ma moznost si udelat vedeni doma nebo v praci a jen objedna matros na netu. PS: kdyz uz prezentujes svuj vytvor, tak nepouzivej ty prihraty snekovy spony, jsou jine lepsi pro tento ucel. A ten IC sejdrem, je taky vizitka( ver ze to jde vzdy udelat tak aby byl rovne a vypadalo to na dobre odvedenou praci.
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

r.martinec píše:
marena tdi píše:
r.martinec píše: kompletní vedení s IC třeba 300mm a všemi hadicemi(byť jen pár spojů) argonem a vším okolo?
tak ti asi přivezu auto
Tak pokud se ti to libi tak se s nim domluv viz odkaz -

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... &start=675
samozřejmě jsem to myslel ironicky
Obrázek

tak to dělám já
Však já taky :-) proto jsem našel odkaz a dal ho tady. Škoda že není více fotek.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

standa123 píše:tak jen mě vysly silikon hadice + redukce + spony presne na 2950,- ........a to mám 10 spon a 5 silikon hadic (redukcí) .........šetřil sem na tom a pak sem drbal hlavu proc sem nekoupil rovnou ,,to lepší,, ..... :?
a čo je to lepšie? menil si silikonove hadice za nejaké iné či?
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

r-a-k píše:K bodu 3) Proc je podle tebe hloupost vedeni z hliniku?
Navzdory tomu, ze to tu bylo v minulosti jiz napsano tak zopakuji:

1) Ikdyz doba znacne postoupila a hlinik je pevnejsi, stale to neni zadny zazrak a s nerezem se to porovnavat neda ani nahodou.

2) Znas pojem "koroze hliniku" (zamerne v uvozovkach).

3) Kolena z hliniku jsou pomerne nedostupna a nebo za dost vysokou cenu.

4) Hlinik absorbuje teplo, takze kdyz nekde pak stojis, tak teplo z motoroveho prostoru je absorbovano timto (staci si sahnout na saci parohy, a to jsou s nejvetsi pravdepodobnosti povrchove upraveny).

5) Hlinik je porovity a usazuji se v tem necistoty, daleko hure se cisti.

... nekdo by mohl rict, ze elox to vyresi ... ano, castecne ano, ale vzhledem k tomu, ze na ruznych povrsich (odlitek, svar, vybrousenem, obrabenem) vypada ruzne tak to neni moc vhodne. Samozrejme, dalsi moznosti je komaxit.

Mimochodem, pochybuji, ze pri vyrobe toho kitu bylo vyuzito hydroformingu, takze predpokladam, ze v miste ohybu bude material zeslabeny.

V aute se hliniku nebranim ale v motorovem prostoru (pokud je to mozne aneb "kralovstvi za litinovou hlavu"), na zaklade zkusenosti: uz nikdy nebo jen v krajnich pripadech kdy nemohu pouzit neco jineho!

Az budu resit vahu, budu to resit z kompozitniho materialu ... ale to drive budu resit navyseni parametru motoru nebo vahu telesnou (LOL)

... dale uz reagovat nejspis nebudu, neni cas.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

I chladic vody a IC jsou z hliniku takze nez ti stihne zoxidovat 2mm hlinikova trubka vedeni vzduchu tak ty chladice vymenis 3x. A toho se prumerne tuningove auto nejspis nedozije.

Mnoho seriovych trubek je z hliniku, protoze to proste ma prijatelne parametry.

Znacna tepelna vodivost je pri stani nevyhodou, ale za jizdy se zas teplo rychle uvolnuje a lidi autem vice jezdej nez stojej.

Opet je to podle mne relativni, ja bych se pro bezne upravy hliniku zas tak nebal.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

johnyM128 píše:
standa123 píše:tak jen mě vysly silikon hadice + redukce + spony presne na 2950,- ........a to mám 10 spon a 5 silikon hadic (redukcí) .........šetřil sem na tom a pak sem drbal hlavu proc sem nekoupil rovnou ,,to lepší,, ..... :?
a čo je to lepšie? menil si silikonove hadice za nejaké iné či?
to taky ale hlavne sem je menil prootze ty první spony mi je poškodily při dotažení. Tak sem se nasral, všechno vyházel a kopil vše nové a jiné. Ted mám klid....navíc to i daleko lepe vypadá. ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Gardner píše:I chladic vody a IC jsou z hliniku takze nez ti stihne zoxidovat 2mm hlinikova trubka vedeni vzduchu tak ty chladice vymenis 3x. A toho se prumerne tuningove auto nejspis nedozije.

Mnoho seriovych trubek je z hliniku, protoze to proste ma prijatelne parametry.

Znacna tepelna vodivost je pri stani nevyhodou, ale za jizdy se zas teplo rychle uvolnuje a lidi autem vice jezdej nez stojej.

Opet je to podle mne relativni, ja bych se pro bezne upravy hliniku zas tak nebal.
Takze ty si nedas pokoj a budes tu mlit sve nezasvecene nesmysly dale. Nemam cas, ale v ramci prevence si ho udelam:

1) nemluvim o oxidaci z hlediska zakladni funkcnosti ale z hlediska esteticky praktickeho - na zoxidovanem povrchu se lepe drzi necistoty, nejde to vycistit

2) mnoho trubek je hlinikovych ale hadej proc - vyrobni naklady + jak jsem rekl, maji povrchovou upravu (alespon cti nezli a premyslej zacnes psat)

3) za jizdy snad, ale tu jde prece o to, aby kdyz vyjedes tak abys eliminoval pripadne koureni pri rozjezdu ... nerikam, ze to ma tragicke dopady, ale dopady to ma (kazdy, kdo kdy vyzkousel vodni intercooler a na chvilinku zastavil obeh chladici kapaliny tak vi svoje)

4) ty se neboj, neboj se niceho - ale necpi to lidem, kteri si tu utvareji nazory, hledaji inspiraci a rady a pak je tyto rady mohou stat nemale penize

5) TIGa ma malokdo a jeste min jich je, co maji TIGa na hlinik (aby to za neco stalo, tak ta svarecka stoji 40tis. /ikdyz srajda k nicemu se da sehnat za polovic/) ... a ma-li ho, malokdo s nim opravdu umi ... takze, Gardnere, nesud podle sebe ostatni (neco mi rika, ze ty vlastni nemas a ze nejspis patris mezi ty, kteri ho maji k dispozici v praci a za penize zamestnavatele, v pracovni dobe s pridavnym materialem, ktery jde za zamestnavatelem, tak si svaris ... protoze kdybys mel na provoz TIGu, nehledas sockoidni reseni, protoze na to mas (kdo ma na TIGa i na hlinik, nemuze byt chudy)

Ze zkusenosti a za dobu, co na tomto foru jsem mam duvod se domnivat, ze spravny pristup neni hledat jak to postavit co nejlevneji ale co nejlevneji pri zachovani kvality - aneb rozdil mezi "funguje" a funguje ;)

Takze, nezli tu zacnes psat dalsi subjektivni nesmysly, zamysli se laskave - ucinis tak sluzbu vsem.

PS: omlouvam se za to, ze jsem tak drsny, nicmene, nebudu tu pravdu nikterak zaobalovat a nejak to zlehcovat


@standa123: Takze, pokud muzes spocitat "proinvestovane" penize ... aby i ostatni videli, ze volbou kvality na pocatku se da v celkovem uhrnu usetrit ... za ne predem diky
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7567
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Odkdy nerez nevede dobre teplo? (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“