FRS vs cyklista
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Treba je to zakladni neznalost, nicmene, muzete mi prosim sdelit, co znaci tato cara?
Paklize misto stretu, pak to nechapu, protoze je to uz za krizovatkou.
Staci si to prohlidnout zde. Ta cara je z meho pohledu nekolik metru za urovni krizovatky.
Paklize by tomu tak bylo, napada me jedna domnenka: co kdyz patril mezi ty cyklisty, kteri si zajedou za uroven zatazky a pak udelaji takove esicko? Nevim, jak spravne popsat, lepsi obrazek.
Znam takovy nekolik, je to hrozny nesvar, bavil jsem se s jednim a on mi rekl, ze si prohlidne provoz v odbocce a pak odboci.
Proc jsem to zminil? Protoze pote mohlo dojit k tomu, ze si mohl ridic Fabie myslet, ze kdyz cyklista prekonal uroven krizovatky, tak se rozhodl jet rovne a proste uz vubec nepocitat s tim, ze bude odbocovat.
...vim, zni to nepravdepodobne, nicmene ne nemozne.
Hlavne, pokud by ta cara znamenala to, co se prozatim domnivam, je to jiz za zakazem vjezdu cyklistu, ktery je zcela patrny.
@WOB: Prekvapit muze ikdyz jedes 50 (jak trefne podotkl ROMEK) - proste Ti to tam strihne a ikdyz mas reflexy rallye zavodnika, neudelas s tim nic. Navic, zalezi na vzdalenosti, ktera se se zvysujici rychlosti zvysuje. V autoskole nas ucili udrzovat bezpecnou vzdalenost nikoli v metrech ale v case. Slo tehdy o 1 s, pricemz reakcni cas do 0,3s se bere jako hodne dobry.
No a jaka je rychlost za vterinu se da velice lehce spocitat ale preventivne uvadim: 50km/h=13,9m/s | 90km/h=25m/s | 130km/h=36,1m/s | 200 km/h=55,6m/s | 300km/h=83,3m/s.
Paklize misto stretu, pak to nechapu, protoze je to uz za krizovatkou.
Staci si to prohlidnout zde. Ta cara je z meho pohledu nekolik metru za urovni krizovatky.
Paklize by tomu tak bylo, napada me jedna domnenka: co kdyz patril mezi ty cyklisty, kteri si zajedou za uroven zatazky a pak udelaji takove esicko? Nevim, jak spravne popsat, lepsi obrazek.
Znam takovy nekolik, je to hrozny nesvar, bavil jsem se s jednim a on mi rekl, ze si prohlidne provoz v odbocce a pak odboci.
Proc jsem to zminil? Protoze pote mohlo dojit k tomu, ze si mohl ridic Fabie myslet, ze kdyz cyklista prekonal uroven krizovatky, tak se rozhodl jet rovne a proste uz vubec nepocitat s tim, ze bude odbocovat.
...vim, zni to nepravdepodobne, nicmene ne nemozne.
Hlavne, pokud by ta cara znamenala to, co se prozatim domnivam, je to jiz za zakazem vjezdu cyklistu, ktery je zcela patrny.
@WOB: Prekvapit muze ikdyz jedes 50 (jak trefne podotkl ROMEK) - proste Ti to tam strihne a ikdyz mas reflexy rallye zavodnika, neudelas s tim nic. Navic, zalezi na vzdalenosti, ktera se se zvysujici rychlosti zvysuje. V autoskole nas ucili udrzovat bezpecnou vzdalenost nikoli v metrech ale v case. Slo tehdy o 1 s, pricemz reakcni cas do 0,3s se bere jako hodne dobry.
No a jaka je rychlost za vterinu se da velice lehce spocitat ale preventivne uvadim: 50km/h=13,9m/s | 90km/h=25m/s | 130km/h=36,1m/s | 200 km/h=55,6m/s | 300km/h=83,3m/s.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
WOB píše:m(auta) * v(auta) = m(cyklisty) * v(cyklisty)
1200 * 90 = 70 * 10
108000j = 700j
108000-700= 107300j ve prospěch auta. :





toto spôsobilo telo cyklistu??????? -neviem či by na to sačilo 130km/h..
ale z druhej strany, zrážku v 90 by prežil?
rovná cesta, takže cyklista ho mal vidieť či ide 50 alebo 250.. pravdepodobne máte v tom pravdu že odbočil naslepo -často sa to stáva, bohužial teraz to bolo osudné...
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
@Forest:
Ano, překvapit tě může i 1m před autem a už s tím nemůžeš nic dělat. Ale mluvil jsem o tom cyklistovi. Ten pokud chtěl odbočit tak ho na rovince nemohla překvapit Fábka jedoucí ani 50 ani 90 ani 140 protože ji prostě MUSEL vidět pokud se podíval.
Poze se domnívám že ta čára s číslem 1. značí asi začátek křižovatky a nazval bych ho "nultý bod havárie", odkud se počítají vzdálenosti.
Celý tvůj rozbor je hezký, ale vycházíš ze špatné strany. Ty posuzuješ že došlo k čelnímu střetu a to je chyba.
Několik indicií co mě vede ke střetu ze stejného směru a tomu že to byla chyba na obou stranách s tím že řidič je v menší vině:
- fábie jela v protisměru, buď předjížděla a nebo schválně chtěl minout cyklistu v co největší vzdálenosti.
- To že za křižovatkou je zákaz vjezdu cyklistů nehraje roli protože si to řidič fábie i kdyby to tam znal nemusel uvědomit a není ho možné za to perzekuovat.
- Fábie již disponuje ABS systémem, tudíž dlouha nepřerušovaná brzdná dráha jen jednoho kola značí nějakou závadu. Domnívám se způsobenou nárazem.
- shrnutá střecha, domnívám se pokud cyklista byl houževnatý, tak při nárazu z části z boku a z části zezadu, že šel proti střeše zádama a proti sklu zadkem, tudíž nejtěžšíma nejpevnější částí těla. Jde mi o to že vlastně nejvíc váhy těla šla jen na okno a tu střechu. (to že mu náraz byl pro páteř a vnitřní orgány devastující asi není třeba rozebírat)
- Vozidlo je vyfoceno (i po vytečení oleje na silnici) na této fotce:
ve směru zády k tomu červenému domu.
Stejně tak je vidět vpravo nahoře vzadu za policajtkou před čumákem Hasičské T4:

z této poslední fotografie lze odvodit prakticky sled událostí: Cyklista odbočil doleva, fabie jedoucí stejným směrem co cyklista vjela do protisměru a tam ho nabrala, posunula za křižovatku, tam bylo odhozeno kolo, které je u svodidel a boty napravo, po nárazu zkolaboloval brzdný systém automobilu a pravé kolo se na 2vteřiny zaseklo, brzdná síla vyhodila cyklistu před auto a vozidlo poté setrvačností dojelo tam kam dojelo (cca 119m). (těch 119m nebrzdilo, takže z toho počáteční rychlost nejde vypočítat aniž by nevzniklo číslo závislé na to co zadám za vstupní údaje).
Tudíž žádnou smyčku kdy se díval na provoz ve vedlejší ulici nedělal. Spíš to vidím že se neohlídl a nebo si myslel že to stihne.
alni: Nevím co proti tomu vzorečku máš, je standatní vzoreček z fyziky 5. třídy základní školy. energie = hmotnost x rychlost
Demonstruji tím, jak je auto jedoucí větší rychlostí než cyklista ve výhodě oproti cyklistovi. Ty chytřejší pak napadne zákon akce a reakce, neboli kdyby cyklista jel třeba 10kmh ale přitom by vážil 10 tun, tak by byly síly vyrovnány a respektive byl měl větší šanci přežít. Pokud jsi schopnej toto pochopit, musíš pak pochopit jakou energii má rozjeté vozidlo.
I když máš pravdu, pokud se nehoda stala tak jak říkám ze stejného směru, tak při výpočtu toho vzorce bych měl tedy rychlost cyklisty buď odečíst od rychlosti vozdila a nebo použít nulovou rychlost. Ale ať ten vzoreček znásilníš jak chceš tak to cyklistovi už život nezachrání. Snad jen kdyby si toto četl nějaký začínající cyklista, tak aby si uvědomil svou nicotu v provozu a pak se toho patřičně choval. Zrovna včera jsem potkal na silnici takovýha kripla na motorce co se fut sral doprostřed pruhu, jel 60, omezoval všechny řidiče a když ho chtěl někdo předjet tak přidal.
A jak říkám pokud šel zádama a zadkem proti sklu a střeše, tak si dovoím konstatovat že "chlap" né tintítko takhle zdemoluje střechu aji v 70kmh.
Ano, překvapit tě může i 1m před autem a už s tím nemůžeš nic dělat. Ale mluvil jsem o tom cyklistovi. Ten pokud chtěl odbočit tak ho na rovince nemohla překvapit Fábka jedoucí ani 50 ani 90 ani 140 protože ji prostě MUSEL vidět pokud se podíval.
Poze se domnívám že ta čára s číslem 1. značí asi začátek křižovatky a nazval bych ho "nultý bod havárie", odkud se počítají vzdálenosti.
Celý tvůj rozbor je hezký, ale vycházíš ze špatné strany. Ty posuzuješ že došlo k čelnímu střetu a to je chyba.
Několik indicií co mě vede ke střetu ze stejného směru a tomu že to byla chyba na obou stranách s tím že řidič je v menší vině:
- fábie jela v protisměru, buď předjížděla a nebo schválně chtěl minout cyklistu v co největší vzdálenosti.
- To že za křižovatkou je zákaz vjezdu cyklistů nehraje roli protože si to řidič fábie i kdyby to tam znal nemusel uvědomit a není ho možné za to perzekuovat.
- Fábie již disponuje ABS systémem, tudíž dlouha nepřerušovaná brzdná dráha jen jednoho kola značí nějakou závadu. Domnívám se způsobenou nárazem.
- shrnutá střecha, domnívám se pokud cyklista byl houževnatý, tak při nárazu z části z boku a z části zezadu, že šel proti střeše zádama a proti sklu zadkem, tudíž nejtěžšíma nejpevnější částí těla. Jde mi o to že vlastně nejvíc váhy těla šla jen na okno a tu střechu. (to že mu náraz byl pro páteř a vnitřní orgány devastující asi není třeba rozebírat)
- Vozidlo je vyfoceno (i po vytečení oleje na silnici) na této fotce:
ve směru zády k tomu červenému domu.

Stejně tak je vidět vpravo nahoře vzadu za policajtkou před čumákem Hasičské T4:

z této poslední fotografie lze odvodit prakticky sled událostí: Cyklista odbočil doleva, fabie jedoucí stejným směrem co cyklista vjela do protisměru a tam ho nabrala, posunula za křižovatku, tam bylo odhozeno kolo, které je u svodidel a boty napravo, po nárazu zkolaboloval brzdný systém automobilu a pravé kolo se na 2vteřiny zaseklo, brzdná síla vyhodila cyklistu před auto a vozidlo poté setrvačností dojelo tam kam dojelo (cca 119m). (těch 119m nebrzdilo, takže z toho počáteční rychlost nejde vypočítat aniž by nevzniklo číslo závislé na to co zadám za vstupní údaje).
Tudíž žádnou smyčku kdy se díval na provoz ve vedlejší ulici nedělal. Spíš to vidím že se neohlídl a nebo si myslel že to stihne.
alni: Nevím co proti tomu vzorečku máš, je standatní vzoreček z fyziky 5. třídy základní školy. energie = hmotnost x rychlost
Demonstruji tím, jak je auto jedoucí větší rychlostí než cyklista ve výhodě oproti cyklistovi. Ty chytřejší pak napadne zákon akce a reakce, neboli kdyby cyklista jel třeba 10kmh ale přitom by vážil 10 tun, tak by byly síly vyrovnány a respektive byl měl větší šanci přežít. Pokud jsi schopnej toto pochopit, musíš pak pochopit jakou energii má rozjeté vozidlo.
I když máš pravdu, pokud se nehoda stala tak jak říkám ze stejného směru, tak při výpočtu toho vzorce bych měl tedy rychlost cyklisty buď odečíst od rychlosti vozdila a nebo použít nulovou rychlost. Ale ať ten vzoreček znásilníš jak chceš tak to cyklistovi už život nezachrání. Snad jen kdyby si toto četl nějaký začínající cyklista, tak aby si uvědomil svou nicotu v provozu a pak se toho patřičně choval. Zrovna včera jsem potkal na silnici takovýha kripla na motorce co se fut sral doprostřed pruhu, jel 60, omezoval všechny řidiče a když ho chtěl někdo předjet tak přidal.
A jak říkám pokud šel zádama a zadkem proti sklu a střeše, tak si dovoím konstatovat že "chlap" né tintítko takhle zdemoluje střechu aji v 70kmh.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Budto jsme to prehnali s alkoholem a nebo ti nerozumim: kdy a kde jsem jen trochu naznacil, ze predpokladam celni naraz?WOB píše:@Forest:
Celý tvůj rozbor je hezký, ale vycházíš ze špatné strany. Ty posuzuješ že došlo k čelnímu střetu a to je chyba.

V tom predchazejicim jsem nenaznacil to, ze by doslo k celnimu narazu a pokud tak me prosim cituj. Ja se jen pokusil naznacit, ze soude dle te cary, paklize je to misto stretu to vypada na to, ze cyklista neodbocil v souladu s tim, jak by se melo (hovorim o nejake rozumne plynule "trajektorii") ale odbocil tak nestandardne a pro ridice Fabie necekane az za urovni krizovatky.
Take jsem si vsiml a nechapal tu brzdnou drahu v protismeru a pokud by predjizdela, pak to nechapu. Jedine, co me napada je, ze by to bylo tak ze:WOB píše:- fábie jela v protisměru, buď předjížděla a nebo schválně chtěl minout cyklistu v co největší vzdálenosti.
1) jelo nejake auto, cyklista se rozhlednul a videl, ze tam jede ... rekl si, ze za nim pujde odbocit
2) cyklista ale nevidel Fabii, ktera uz zacala ono vozidlo predjizdet (najel si do protismeru a tak byl v "zakrytu", takze ho ji cyklista ani nemohl videt)
3) jakmile prvni vozidlo minulo cyklistu, ten to tam "strihnul" protoze se domnival, ze ma volnou silnici (a uz se ani nenamahal otocit) ... a v tu chvili ho sejmula prejizdejici Fabie, se kterou nepocital
To by vysvetlovalo i to, proc byl tak daleko ... neodhadnul rychlost onoho auta a svoji, takze odbocku prejel az za uroven krizovatky a "vracel" se timto zpusobem.
Co ale tohle vyvraci je fakt, ze takovou upravenou Fabii by nejspis slysel, ne? ...ikdyz, bylo mu 59, nerikam, ze starej, ale nahluchlej mohl byt.
PS: fakt by me zajimalo jak jsi vubec prisel na to, ze jsem jen na sekundu myslel na celni naraz ... prohlidnul sis ty fotky vubec? Tato fotografie zcela jasne celni naraz popira.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Nevím nikde v celém tvém příspěvku jsem nenašel zmínku o nárazu zezadu, uvedl jsem to jen aby bylo jasno, kdo odkud kam jel.
Vydedukoval jsem to z tebou odprezentované smyčky kterou měl udajně udělat ten cyklista. Podle mě žádnou smyčku neudělal a nevím co je špatného odbočovat na úrovni křižovatky? Ty odbočuješ před křižovatkou?
Ten cyklista se za úroveň křižovatky dostal střetem s tou fábií.
Vydedukoval jsem to z tebou odprezentované smyčky kterou měl udajně udělat ten cyklista. Podle mě žádnou smyčku neudělal a nevím co je špatného odbočovat na úrovni křižovatky? Ty odbočuješ před křižovatkou?

Ten cyklista se za úroveň křižovatky dostal střetem s tou fábií.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
No, zezadu naprimo jsem nezminoval. Psal jsem o narazu zboku coz primo vylucuje naraz celne, ktery jsi se snazil mi podsunout (stale nechapu jak jsi na to vubec prisel).WOB píše:Nevím nikde v celém tvém příspěvku jsem nenašel zmínku o nárazu zezadu, uvedl jsem to jen aby bylo jasno, kdo odkud kam jel.
Vydedukoval jsem to z tebou odprezentované smyčky kterou měl udajně udělat ten cyklista. Podle mě žádnou smyčku neudělal a nevím co je špatného odbočovat na úrovni křižovatky? Ty odbočuješ před křižovatkou?
Ten cyklista se za úroveň křižovatky dostal střetem s tou fábií.
V te smycce je nekde nejaky smer, ktery by nasvedcoval celnimu narazu? Ja psal o zamyslene (tedy nedokonane) trajektorii ale vzdy jsem psal o bocnim stretu.
Proboha, ty ani nectes a nebo nejsi schopen vstrebat cteny text. Ja jsem nikdy a nikde nepsal, ze by on mel snad odbocovat pred krizovatkou ... ikdyz pravdou je, ze ja, kdyz jedu na kole a chystam se odbocovat, tak jiz pred krizovatkou se rozhlednu a najedu ke stredove care aby bylo zcela jasne ridicum obou smeru, ze hodlam odbocovat (navic, neni potreba nasledne prekonavat i vlastni pruh. Vozidla jedouci rovne me nasledne objizdeji zprava a vozidla protijedouci me vidi. Nicmene, co se prekonani protismerne casti vozovky tyce, samozrejme, ze ji prekonavam na urovni krizovatky.
No, v souvislosti s timto vznika podklad pro dalsi hypotezu (ikdyz misto stretu tomu neodpovida): coz kdyz si prave takto najel a ridic Fabie se rozhodl predjet auto cyklistu objizdejiciho? To by vysvetlovalo vicemene vse. Proste ridic Fabie si pritomnosti cyklisty vubec nevsiml (kdo vi, treba ani nemohl) a proste se dopustil toho, ze predjizdel na krizovatce.
A toto i dost podporuje zadni kolo naborene naprimo (ikdyz je to spis pod uhlem a to, ze jsou zlomena riditka spis nasvedcuje o bocnim narazu).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
je tam toho viacej, ale hlavné je že na kinetickú energiu má rýchlosť exponenciálny vpliv a počítá sa v iních jednotkách(m/s nie km/h)
teraz som si pozrel aj vzorec: 0.5 x m x v2
takže dajme tomu že cyklista vážil 100kg, rozdiel v ich rýchlosti bol 130km/h(36m/s) takže:
energia cyklistu voči autu bola cca 65.2 kJ
ak by som to prerátal na priemerný osobák(1500kg), tak 65.2kJ má pri rýchlosti cca 33km/h (ale sú tam aj iné sily.....)
rozdiel v ich kinetickej energie by som nebral ako rozhodujúce pre prežitie.. motorka cez 200 narazí čelne s domiešávačom ktorý sa pohybuje 10km/h -kinetická energia je na strane motorkára ale ....šance na prežitie????
a k tým stopám(predné aj zadné, nie len jedno!), možná bol v protismeru lebo uvidel odbočujúcého cyklistu a snažil sa mu vyhnúť
teraz som si pozrel aj vzorec: 0.5 x m x v2
takže dajme tomu že cyklista vážil 100kg, rozdiel v ich rýchlosti bol 130km/h(36m/s) takže:
energia cyklistu voči autu bola cca 65.2 kJ
ak by som to prerátal na priemerný osobák(1500kg), tak 65.2kJ má pri rýchlosti cca 33km/h (ale sú tam aj iné sily.....)
rozdiel v ich kinetickej energie by som nebral ako rozhodujúce pre prežitie.. motorka cez 200 narazí čelne s domiešávačom ktorý sa pohybuje 10km/h -kinetická energia je na strane motorkára ale ....šance na prežitie????
a k tým stopám(predné aj zadné, nie len jedno!), možná bol v protismeru lebo uvidel odbočujúcého cyklistu a snažil sa mu vyhnúť
Naposledy upravil(a) alni dne 21 srp 2016, 11:47, celkem upraveno 1 x.
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Muzes nam rict neco o kupci? Neuvadej jmeno, ale treba vek, povolani, jeho dosavadni zkusenosti s auty. Take upravy na aute provedene, vykon.RadekN70 píše:![]()
Od půlky července jsem FRS prodal a takhle dopadla.... Diskuze trochu mimo mísu
...
Trochu se obavam, ze pokud jsi mu prodal auto upravene a nejak je to zmineno ve smlouve, mozna to bude predmetem vysetrovani. Takze byt Tebou, pripravil bych se i na tuto moznost.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Známi jezdí ze zachranku a presne sem sa ho pýtal na tie vyzute boty.bombastiq píše:ty boty ..... jo do rakve se zouvá
když vim jak držej boty na moto
tak nechapu jak se mužou při smrtáku zout ...
Na 90% ked máš vyzute boty nehodu neprežiješ alebo zomrieš pri prevoze a udajne je to pre nich aj rychla pomocka ke komu skočit rychlejšie

Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Taky jsem se nad tim pozastavoval. Nefunkcni a nebo ze by to senzory ani nezachytily?astra-11 píše:to nemělo pytle? po tý ráně by určitě práskly...
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- dusantdirs
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 18 lis 2015, 18:28
- Bydliště: Otrokovice u Zlina
Odpovědi: 0
ani se nedivim,ze nechces komentovat,bo nekteri uzivatele vypdaje timto forem ziji,..takze pak cist ty urcite veci-keci-RadekN70 píše:![]()
Od půlky července jsem FRS prodal a takhle dopadla.... Diskuze trochu mimo mísu
...

Škoda Fabia RS - 201 ps , TSA 220 Turbosport,Firad,HDS,Kat ON,EGR ON,Downpipe Marena tdi,Soft TDIFUN