Stránka 2 z 3
Napsal: 12 úno 2006, 18:29
od chiptuning
rbares píše:já nevím ale mě to dělá Alhambra 85kw taky a chystám se vyměnit dvouhmotnosťák setrvák typuju to u tebe taky na něj

galaxy ,sharan i alhambra maji stejny problem a je to vnitrni kloub poloosy,ma slabou stenu a vymacka se,zkus se na ne podivat uz jsem to resil na trech autech
Napsal: 12 úno 2006, 19:21
od rbares
Díky za radu na poloosu kouknu,ale u mě to bude asi fakt sertvák už i tak divně chrastí při vymačkávání spojky.
Napsal: 12 úno 2006, 19:36
od Jim
serviceMan: já dám jinou spojku a reesha mi trochu omezí N.m. v nízkých otm...

Napsal: 12 úno 2006, 20:26
od cupra165
..
Napsal: 12 úno 2006, 20:53
od serviceMan
To Jim :
Díky, tak to budu muset pošmoulit, až výjde trochu času...
Napsal: 13 úno 2006, 23:33
od Alex
ServiceMan: Poznám to, podľa mňa to nie je preklz spojky, ale jednoducho priveľký točiaci moment - motor zavibruje, asi dvojhmotnostný zotrvačník? Neviem, ale preklz to asi nebude... Vôbec nevidno, že by stúpli otáčky... Keď mi šmýka spojka, otáčky lietajú ako na automatickej prevodovke, ale nič nedrnčí. Je to častý problém pri chipovaní, naučil som sa s tým žiť- a má to hádam každé chipnuté TDI, čo poznám. Na aute, kde je manometer, vidno, že počas tej sekundy drnčania má tlak turba špičku- hneď ako to zreguluje, prestane to. Toto je len pozorovanie, nedokazuje ani nevyvracia to preklz, ani vibrácie... Áno, obmedzenie Nm pomôže.
Napsal: 14 úno 2006, 01:08
od Jim
Alex: no, nevím...je tu jedna věc...
a to, že ty vibrace
nemám na 1, 2 a nekdy i 3převod.....to zabere, protočí kola o 106, ale žádný drnčení, nic takovýho, je to naprosto plynulý...
na 4, 5 při plném plynu už to drnčí...

pravda, koukal jsem při tom na otáčkoměr a neviděl jsem krátkodobý zvýšení otm, možná je ten prokluz tak malý, že se to neukáže...ale přesto je cítit...
No, co ty na to?

Napsal: 14 úno 2006, 10:23
od serviceMan
Mě to dělá to samý, jako Jim, a to vynechání je takový jakoby kostrbatý, při dvou tisících 4 a 5 drrrrc, vteřina. Když klouzne spojka, tak se tak jako urve a průběh prokluzu je hladkej... Já jsem prapůvodně myslel, že tlk vzduchu v potrubí je tak velkej, že snímač tlaku vzduchu omezí činnost turba, jestli je tedy schopné reagovat takovým fofrem, ale je možný že se pletu... Skusím ho odpojit...
Motorář fakt nejsem...
Napsal: 15 úno 2006, 21:38
od Alex
Jim: na nízkych prevodových stupňoch to nedrnčí, lebo keď aj dáš plný, tých 2000 preletíš tak rýchlo, že to nestačí začať rezonovať, a okrem toho na 1. nedokážeš motor úplne zaťažiť, lebo hrabe- na 2. to už nie je také zlé. Ani tlak turba a skutočný odovzdávaný výkon na 1 a 2 nie je maximálny... Jednoducho sa to nestihne

Som presvedčený o tom, že to nie je preklz, ale torzné kmity. Preklz je hladký, ako píše ServiceMan. Nie je dôvod, aby to pri preklze drnčalo. Malý preklz necítiš a nezaregistruješ. Všimneš si ho až na otáčkomeri a sluchom - ale nie týmto trasením. Daj si nejakú lepšiu lamelu a uvidíš, že to bude robiť tiež. Ak zmeníš aj zotrvák, možno to prestane. Len výmenou lamely za lepšiu však nie.
Napsal: 15 úno 2006, 21:46
od Fox-CZ
no me to dela od jiste doby po cipu taky a myslim si ze je to setrvakem a spojkou...prvni mi jen obcas klouzala spojka hladce,ale ten nekdy zacne klouzat a i vybrovat autem,takze si myslim,ze pri tom prokluzu rozvibruje setrvak,je to jen muj nazor,mozna se mylim
Napsal: 15 úno 2006, 21:47
od Jim
Alex: nechtěl bys mi to blíže vysvětlit, ty torzní kmity...? jak to souvisí s tlakem turba a regulací?

Napsal: 15 úno 2006, 22:17
od Alex
Kmitá to pri prekročení nejakej hranice Mk. Možno to RJ rozozná a mierne zníži tlak a palivo, neviem, ale hneď ako poklesne tlak pod tú špičku, ktorú vidno na grafe turbotlaku, hneď to prestane rezonovať. Vidno to aj keď máš v aute manometer. Pridávaš, rastú otáčky a tlak... Tlak zrazu vyskočí povedzme na 1,4 bar, vtedy to zarezonuje - je to presne pri tých kritických otáčkach. Hneď ako tlak klesne, povedzme na 1,3 bar, prestane to. Na tom aute, kde ten manometer je, vidno jednoznačne súvislosť- rezonuje to PRESNE v tej špičke. Trvá to možno pol sekundy, max sekundu. Na mojej oktávii, kde manometer nemám, to rezonuje len občas, niekedy však aj dlhšie - povedzme od tých 2000 to začne a robí to až do 2500, pomaly to ide do stratena.
Napsal: 15 úno 2006, 22:20
od Huml
Tipuju to na tu spojku, měl jsem něco podobnýho, při zřichlování od 1500ot. to zadrnčelo a po chvíli to zmizelo. Po čase začala spojka klouzat jak sviňa, tak jsem to vyměnil a je po problému (nerezonuje a neklouže). Je teda pravda, že jsem to měnil i se setrvákem, protože jsem dával silnější spojku( jinej model), ale měl jsem najeto 34000km, takže nepředpokládám, že by ten setrvák byl špatnej.
Napsal: 15 úno 2006, 22:35
od serviceMan
No koukám, že to není jen můj problém, jak jsem si původně myslel, něco mě napadlo, ale prosím neházejte hned kameny...
Totiž to, že se to děje jen při max tlaku turba a tedy max výkonu je jasný, nemohl by to být zkutečně prokluz spojky, ale tak, že spojka vzhledem k tomu, že není špatná a přesto není schopná přenést výkon, tak neklouzne průběžně, ale smekne se jen při vznícení směsi, smekne se třeba jen o čtvrt otáčky třeba dvacet cyklů. Pak klesne tlak plnění a už je zase spojka schopná v pohodě frčet...
Co myslíte?...
No já Vás všechny vidím =

Napsal: 15 úno 2006, 22:46
od Huml
Přesně tohle si myslím, ale ještě bych dodal, že k tomu přispívá ten dvouhmotnosní setrvák, ne že by měl být vadnej, ale vůle(možnost pootočení při propružení) je daleko větší než u odpružené lamely a ta nižší frekvence se na tom podepisuje tímto způsobem. Nevím jestli jsem to popsal dost srozumitelně, ale myslím, že nějak takto to prostě bude, nebo ať sem napíše někdo kdo má jednohmotovej setrvák a dělá mu to to samý.