Xenonové lampy Golf IV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
ax
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 25 úno 2006, 09:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od ax »

Kornout

tak je tam mam, vecer jedu testovat a pak ti napisu dojmy (me a ostatnich :) ) ja stejne s dalkovyma moc nejedzim a myslim ze na mem aute mi sviti hodne ikdyz mam svetla uplne dole.
Passat 3C, BMR, 125 kW, r.v. 2008, DSG, Highline
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

ax píše:Kornout

tak je tam mam, vecer jedu testovat a pak ti napisu dojmy (me a ostatnich :) ) ja stejne s dalkovyma moc nejedzim a myslim ze na mem aute mi sviti hodne ikdyz mam svetla uplne dole.
Áno, pretože rozhranie svetlo-tma je u teba veľmi rozmazané. Práve preto vidíš dobre aj so sklonenými svetlami, ale kvôli tomu aj viac oslňuješ tých oproti.
Uživatelský avatar
ax
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 25 úno 2006, 09:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od ax »

takze, byl jsem to vyzkouset potkal jsem asi 20 aut a nikdo zatim neblikal, ale zda se mi jako bych fakt jel s dalkovyma, da se to nejak jeste snizit? mozna to je jen pocit uvedim jestli bude nekdo blikat...
Passat 3C, BMR, 125 kW, r.v. 2008, DSG, Highline
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Neviem, či to máš zle nastavené, ale asi nie- jednoducho sa to pri parabolách nedá. Potreboval by si projektory. Ak zasvietiš projektorový (originál) xenón pred bielou stenou, vidíš rozhranie svetla a tmy, tak to má byť. U teba je to rozhranie rozmazanejšie, neexistuje tam presná hranica, svieti to aj tam kde nemá. Práve preto je to nelegálne. Skús zastať pred stenou a zasvieť. Originál by to malo vyzerať principiálne takto:

__/__/

Pod čiarou svetlo, nad čiarou tma. U teba to vyzerá inak, môžeš sa presvedčiť sám... Ale kopec ľudí tak jazdí, kým u nás nebudú prísnejšie kontroly tak s tým veľa problémov snáď mať nebudeš. Daj si to nastaviť ako keby si mal normálne halogénové svetlá a hotovo, nebudeš mať asi problém. Ale nejaký chytrý policajt možno bude špekulovať. A nemecký policajt určite, to ťa možno nepustia ani cez hranice, keď narazíš na nejakého Hitlera, :) čo sa bude na tebe chcieť realizovať. Mňa včera nechceli pustiť do ČR, lebo mám prasknuté čelné sklo od šutráku. :x
Uživatelský avatar
ax
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 25 úno 2006, 09:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od ax »

nechal jsem si tam konektor od H7 a na nej napojil ty xenony a v kufru H7my vozim takze to prehosit je otazka 15 minut.

a jak to resi treba Volvo kde maji taky paraboly, maji sice D2R ale i tak to musi svitit jako krava? ja mam pred vybojkou stinitko takze teoreticky by to az tak oslnovat nemelo.
Passat 3C, BMR, 125 kW, r.v. 2008, DSG, Highline
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Volvo, Peugeot, staršie Mercedesy a tí, čo používajú paraboly, od toho postupne ustupujú a prechádzajú na projektory. Rozloženie svetla je horšie. Určite keď to urobia oni originál je to dosť dobré na to, aby to vyhovovalo normám, to bez pochyby. Ale svetlo, ktoré na to navrhnuté nebolo, tým myslím napríklad tvoje svetlo, by asi nejakými testami neprešlo. Je to zložitá problematika, v ktorej sa samozrejme príliš nevyznám, možno sa tu nájde nejaký profík, ktorý s tým robí a vysvetlí viac. Tým nemyslím mechanika s regloskopom, ale niekoho kto pracuje v oblasti vývoja automobilovej svetelnej techniky. :)

Určite je povolená nejaká hranica "oslnenia", teda únik svetla aj nepovoleným smerom. Ale napríklad už len tým, že použiješ zdroj svetla, ktorý má dvakrát taký veľký svetelný tok, sa dvakrát zvýšia aj tieto parazitné "úniky" svetla nežiadanými smermi. Vznikajú rôznymi svetelnými odrazmi, nepresným zatienením, nepresnosťami v geometrii paraboly, nepresnosťou umiestnenia ohniska zdroja svetla... A to už zrejme OK nebude. To je len jeden problém, ale je ich viac...
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Alex má fakt pravdu, já to vychytával x hodin, přesné usazení té výbojky, aby to alespoň trošku vytvářelo klasickou hranu tlumených světel a zároveň to trochu ladilo sdálkovýma světlama. Je fakt, že ta hrana není tak ostrá jako u projekčních xenonech, ten únik je tam podstatně větší, za jízdy z tvého pohledu to není moc poznat, poznáš to tak jak píše Alex a nebo si včímej dopravního značení, reflexuje, i když je mimo světelný kužel a to dost podstatně. Posaď do svého auta kámoše a jeď jiným autem před ním a uvidíš. Ale zase to má jednu malinkou výhodu, nevytváří se chromatická vada, jako u klasických projekčních xenonů (duha na okraji světelného kužele).
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“