Dne 9.12. jsem přijel jako obvykle ráno do práce. Do té doby vše v pořádku. Studené i teplé starty bez problémů i v mrazu. Odpoledne už jsem neodjel. Žhavení a kontrolky v pořádku, ale při otočení klíčkem jen cvakne. Původně jsem si myslel, že už to vzala za své baterka - staří 4 roky. Proto jsem se domluvil s nedalekým servisem a servisák přivezl startovací stanici a novou baterku. Při připojení stanice však auto zase jen cvaklo. Na můj nápad o napojení stanice po delší dobu mi bylo odpovězeno "To nastartuje i náklaďák". Dále následoval poklep startéru při startování. Nic. Bylo mi řečeno, že odešel startér.
Do týdne jsem sehnal na inzerci starší a dle slov prodejce plně funkční startér. Startér jsem přehodil + do plna nabil baterku. Nastartoval jsem na otočení a problém jsem považoval za vyřešený.
Za dva dny a po 4 startech se ráno situace opakovala - jen cvaknutí. Zkusil jsem proto poklepat startér a auto naskočilo. Odpoledne se problém podle očekávání opakoval. Teď už ale nešel ani s poklepem. Asi 15krát jsem to takto zkoušel a nic. Na 10 minut jsem se šel ohřát a poté to ještě bez poklepání zkusil. Natočil.
Ráno už nepomohlo nic a 30 minutách pokusů jsem to vzdal a jel druhým autem.
O víkendu jsem na základě rad zkontroloval a očistil kostru startéru na převodovce, svorky autobaterie, silný kabel k cívce a kostry pod baterií. Dobil do plna baterku a auto dvakrát za sebou bezproblému nastartovalo. Začal jsem tušit problém v baterii. Dovezl jsem ji na zátěžový test při kterém ukazovala: 12,82 V, startovací proud 539 A - baterie vyměnit! A při dalším: 12,74 V, startovací proud 532 A - baterie v pořádku. Koupil jsem novou EXIDE Premium 77 Ah, 760 A a vše již v pořádku.
Autem jsem jezdil cca týden bez problémů až jednou odpoledne zase jenom ono cvak. Ani po 30 minutách poklepů a jiných pokusů jsem auto nenatočil a zavolal kamaráda, aby mě odvezl. Jenom tak z nouze jsme zkusili připojit kabely z jeho 1.6 HDi 66 kW a šlo na první.
Poradí někdo? Už vážně netuším
