1.9tdi nestartuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

unitrok
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08 led 2018, 15:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od unitrok »

Ahoj, potřeboval bych poradit se startovacím problémem na Golfu IV 1.9 TDi 85 kW. Pokusím se to popsat.

Dne 9.12. jsem přijel jako obvykle ráno do práce. Do té doby vše v pořádku. Studené i teplé starty bez problémů i v mrazu. Odpoledne už jsem neodjel. Žhavení a kontrolky v pořádku, ale při otočení klíčkem jen cvakne. Původně jsem si myslel, že už to vzala za své baterka - staří 4 roky. Proto jsem se domluvil s nedalekým servisem a servisák přivezl startovací stanici a novou baterku. Při připojení stanice však auto zase jen cvaklo. Na můj nápad o napojení stanice po delší dobu mi bylo odpovězeno "To nastartuje i náklaďák". Dále následoval poklep startéru při startování. Nic. Bylo mi řečeno, že odešel startér.

Do týdne jsem sehnal na inzerci starší a dle slov prodejce plně funkční startér. Startér jsem přehodil + do plna nabil baterku. Nastartoval jsem na otočení a problém jsem považoval za vyřešený.

Za dva dny a po 4 startech se ráno situace opakovala - jen cvaknutí. Zkusil jsem proto poklepat startér a auto naskočilo. Odpoledne se problém podle očekávání opakoval. Teď už ale nešel ani s poklepem. Asi 15krát jsem to takto zkoušel a nic. Na 10 minut jsem se šel ohřát a poté to ještě bez poklepání zkusil. Natočil.

Ráno už nepomohlo nic a 30 minutách pokusů jsem to vzdal a jel druhým autem.

O víkendu jsem na základě rad zkontroloval a očistil kostru startéru na převodovce, svorky autobaterie, silný kabel k cívce a kostry pod baterií. Dobil do plna baterku a auto dvakrát za sebou bezproblému nastartovalo. Začal jsem tušit problém v baterii. Dovezl jsem ji na zátěžový test při kterém ukazovala: 12,82 V, startovací proud 539 A - baterie vyměnit! A při dalším: 12,74 V, startovací proud 532 A - baterie v pořádku. Koupil jsem novou EXIDE Premium 77 Ah, 760 A a vše již v pořádku.

Autem jsem jezdil cca týden bez problémů až jednou odpoledne zase jenom ono cvak. Ani po 30 minutách poklepů a jiných pokusů jsem auto nenatočil a zavolal kamaráda, aby mě odvezl. Jenom tak z nouze jsme zkusili připojit kabely z jeho 1.6 HDi 66 kW a šlo na první.

Poradí někdo? Už vážně netuším :(
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

A startér cvaká pokaždý když vemeš za klíček?Nebo jen jednou a pak nic?
Na zkoušku natáhni kabel od spínačky k cívce a chvíli jezdi.Tím vyloučíš spínačku a kabel.Pokud to nebude fungovat,vyměň startér a nakonec jdi po spínačce.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
unitrok
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08 led 2018, 15:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od unitrok »

Cvaká po každém otočení klíčem.
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

Dle slov prodejce byl plně funkční 😂
Koupíš starý startér,možná ještě starší než máš v autě a myslíš že bude fungovat??? Ale ušetřil jsi....
Prostě buď nechat zrepasovat nebo nový startér nebo se uklepeš a až bude zima,tak u toho i zmrzneš (LOL)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20090
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jojo to je problém těchto uloženek...kámoš co spolu děláme rozdělává vraky na díly,startér nebo altik co leží rok dva v regálech je úspěšnost tak 50/50,někdy super,někdy nefunguje vůbec
O vstrikach a čerpadlech ani nemluvím..
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

unitrok píše:Cvaká po každém otočení klíčem.
Startér KO na 99%.Možná jen cívka ale to je potřeba se na to podivat blíž.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Chce jej to "zkratovat"-propojit napřímo , aby se vyloučilo, zda je to vedením proudů k němu nebo jen tou cívkou,..A hned se pozná kdo je viník..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“