NABOJ PREDNIHO KOLA S LOZISKEM Fabia 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dream7000 píše:to ti vyvrátí spousty lidí že se nic nedělo, já osobně mnoho let nelisuju ohřeju na 22O a šup ho tam z mražáku

máš svoj postup, a to nahrievaš aj so senzorom ABS v naboji?, čo potom robí výmena tepla ved sa musí zrážať voda a čo vazelína v ložisku?
ano i se senzorem v náboji sám asi víš že ho vytáhneš skoro nikdy, samořejmě že po něm nejdu zrovna plamenem který má třeba 2500 C, co se deje dál neřeším bude tomu skoro 40 let co mě to naučili v JZD tam byl autogen hlavní hybná síla všech oprav, vylepšil jsem to jen o lejzrový teploměr abych to zas moc nepřepálil
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1267
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

viem že sa tento postup kedysi používal, robil som v servise ešte ako chlapec a autogenom sme to nahrievali a z mrazáku dávali, ale neboli kadejake abs a ine pič.....a asi aj kvalita ložísk bola niekde inde
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dream7000 píše:viem že sa tento postup kedysi používal, robil som v servise ešte ako chlapec a autogenom sme to nahrievali a z mrazáku dávali, ale neboli kadejake abs a ine pič.....a asi aj kvalita ložísk bola niekde inde
tomu abs jsem nikdy neublížil, 220 a ložo z mražáku + hned to chladíš vzduchem, to jsou teploty oničem
trhna
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 28 pro 2015, 21:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od trhna »

Zeptam se jeste jinak, je nekdo ochotnej mi podle vinka TMBWU26YX64455172. Poradit vhodne lozisko ktere mi tam pujde a neco vydrzi. Dekuji predem.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

trhna píše:Zeptam se jeste jinak, je nekdo ochotnej mi podle vinka TMBWU26YX64455172. Poradit vhodne lozisko ktere mi tam pujde a neco vydrzi. Dekuji predem.
pokud nikdo navštiv autorizák a ani tam to n emusí být stopro, pokud nejsi první majitel brzdy mohl někdo vyměnit i celé těhlice
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

slovacek.milos píše:
Jarda-k píše:Pokud to lisuješ přes přípravek, tak si nedovedu představit, že by ten zajišťovací kroužek prasknul.
přípravek ti prasknutí kroužku neřeší jen tlak nakoule, ale když ho zatláčíš na zajištění může prasknout
Jenže když tam ložisko šoupneš bez přípravku do ohřátý těhlice, tak ho sice neničíš, ale zajišťovací kroužek tam potom cpeš šroubovákem, nebo podobným nástrojem. Pak si dovedu představit, že se může poškodit.

Přípravkem tak ale současně s ložiskem rovnoměrně natlačíš i ten kroužek. Pak se mu nemůže nic stát. Mimochodem, přípravek jsem si vyrobil a ani lis nepotřebuju - stačí utahovat matku na závitové tyči. Nalisovat ložisko trvá chvilku, je krásně slyšet jak se kroužek zacvakne do drážky a je to určitě pohodlnější než těhlici nahřívat a při tom se obávat o čidlo ABS.
Ale to je jen můj názor... :)
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]

jasné ale když to vemeš z opačné strany a valíš to ložisko ven tak ten kroužek to je takový papírek z milosti, který oničem nerozhodne
pokud by se to ložisko rozhodlo vypochodovat tak ten kroužek (LOL)
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

To je pravda. Mohli to udělat rovnou jako na dvojkovým focusu, kde je ložisko s nábojem v těhlici pouze nalisovaný, bez jakéhokoli dalšího jištění...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vůbec jsem neporozuměl proč tento systém výrobci použili. Patrně se chtějí zbavit mnoha tun kvalitní oceli za dobré peníze a prodej přípravků..A samozřejmě servis má kšeft, já když dělám forda, odvezu těhlici do Forda /s vlastním nábojem/a oni mi to nalisují přípravkem za asi 350 kč..A použít autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století... :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše:autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století... :)
kdyby jsi měl sklony k pyromanství jako já tak to taky koulíš, kyslík seženu něco přes litr vydrží čtyři roky a k acetylenu mám paralerně propan tak mi acetylen vydrží i víc jak deset let a to škrtám skoro každý pracovní den, ted tam mám propan butan tuším dvacka kilo , valím to do velkého řezacího hořáku, zkoušel jsem ten malý topenářřský řezák s malou pistolkou ale nic to neumí jedině s acetylenem,

máš auta kde si bez tohoto zařízení neprdneš nebo musíš mít drahé zařízení na výměnu které nevím kdy by se mi vrátilo
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

jericho-3 píše:Vůbec jsem neporozuměl proč tento systém výrobci použili. Patrně se chtějí zbavit mnoha tun kvalitní oceli za dobré peníze a prodej přípravků..A samozřejmě servis má kšeft, já když dělám forda, odvezu těhlici do Forda /s vlastním nábojem/a oni mi to nalisují přípravkem za asi 350 kč..A použít autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století... :)
Nic ve zlým, ale proč tedy do forda nepošleš celý auto? Sprsknout přípravek na lisování tohoto ložiska zabere pár minut. Nedovedu si představit, že mi přijede auto na výměnu ložiska, já vyndám těhlici, což je u focusu chvilka, pak sednu do auta a jedu do forda na výměnu ložiska. Jenom cesta tam a zpět by mi zabrala 3/4 hodiny a pak tam čumět než mi to milostivě přemáčknou.....

Obrázek Obrázek

Na přípravku na fabii jsem si dal záležet trochu víc..

Obrázek Obrázek Obrázek
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]

jardo a já než bych měl tři prdele přípravků,

ale i tak je musím mít

tak jsem stal pyromanem (LOL)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33624
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]

jardo jak třeba děláš blbou feldu když nepovolíš šroub těhlice tlumič, tam už začíná mé pyromanství že klepu utahovačkou a tonda ji hřeje až se šroub roztočí a pak v tom pokračuju
ceočko to je další dobrý kamarád
edie
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 23 led 2010, 12:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od edie »

Zajímalo by mě jakou má přesně ten kroužek funkci...Tech ložisek jsem namontoval spousty ale většinou mi ten kroužek prasknul..Tak ted uz ho tam nedávam vůbec..Žádný problém nebyl..
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

slovacek.milos píše:
Jarda-k píše:
jardo jak třeba děláš blbou feldu když nepovolíš šroub těhlice tlumič, tam už začíná mé pyromanství že klepu utahovačkou a tonda ji hřeje až se šroub roztočí a pak v tom pokračuju
ceočko to je další dobrý kamarád
Pokud něco nejde a ani chemie nepomůže, tak si to vezmu do práce a ohřeju to autogenem, co jinýho.... :)
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“