ano i se senzorem v náboji sám asi víš že ho vytáhneš skoro nikdy, samořejmě že po něm nejdu zrovna plamenem který má třeba 2500 C, co se deje dál neřeším bude tomu skoro 40 let co mě to naučili v JZD tam byl autogen hlavní hybná síla všech oprav, vylepšil jsem to jen o lejzrový teploměr abych to zas moc nepřepálildream7000 píše:to ti vyvrátí spousty lidí že se nic nedělo, já osobně mnoho let nelisuju ohřeju na 22O a šup ho tam z mražáku
máš svoj postup, a to nahrievaš aj so senzorom ABS v naboji?, čo potom robí výmena tepla ved sa musí zrážať voda a čo vazelína v ložisku?
NABOJ PREDNIHO KOLA S LOZISKEM Fabia 1
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tomu abs jsem nikdy neublížil, 220 a ložo z mražáku + hned to chladíš vzduchem, to jsou teploty oničemdream7000 píše:viem že sa tento postup kedysi používal, robil som v servise ešte ako chlapec a autogenom sme to nahrievali a z mrazáku dávali, ale neboli kadejake abs a ine pič.....a asi aj kvalita ložísk bola niekde inde
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Jenže když tam ložisko šoupneš bez přípravku do ohřátý těhlice, tak ho sice neničíš, ale zajišťovací kroužek tam potom cpeš šroubovákem, nebo podobným nástrojem. Pak si dovedu představit, že se může poškodit.slovacek.milos píše:přípravek ti prasknutí kroužku neřeší jen tlak nakoule, ale když ho zatláčíš na zajištění může prasknoutJarda-k píše:Pokud to lisuješ přes přípravek, tak si nedovedu představit, že by ten zajišťovací kroužek prasknul.
Přípravkem tak ale současně s ložiskem rovnoměrně natlačíš i ten kroužek. Pak se mu nemůže nic stát. Mimochodem, přípravek jsem si vyrobil a ani lis nepotřebuju - stačí utahovat matku na závitové tyči. Nalisovat ložisko trvá chvilku, je krásně slyšet jak se kroužek zacvakne do drážky a je to určitě pohodlnější než těhlici nahřívat a při tom se obávat o čidlo ABS.
Ale to je jen můj názor...

Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Vůbec jsem neporozuměl proč tento systém výrobci použili. Patrně se chtějí zbavit mnoha tun kvalitní oceli za dobré peníze a prodej přípravků..A samozřejmě servis má kšeft, já když dělám forda, odvezu těhlici do Forda /s vlastním nábojem/a oni mi to nalisují přípravkem za asi 350 kč..A použít autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století... 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
kdyby jsi měl sklony k pyromanství jako já tak to taky koulíš, kyslík seženu něco přes litr vydrží čtyři roky a k acetylenu mám paralerně propan tak mi acetylen vydrží i víc jak deset let a to škrtám skoro každý pracovní den, ted tam mám propan butan tuším dvacka kilo , valím to do velkého řezacího hořáku, zkoušel jsem ten malý topenářřský řezák s malou pistolkou ale nic to neumí jedině s acetylenem,jericho-3 píše:autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století...
máš auta kde si bez tohoto zařízení neprdneš nebo musíš mít drahé zařízení na výměnu které nevím kdy by se mi vrátilo
Nic ve zlým, ale proč tedy do forda nepošleš celý auto? Sprsknout přípravek na lisování tohoto ložiska zabere pár minut. Nedovedu si představit, že mi přijede auto na výměnu ložiska, já vyndám těhlici, což je u focusu chvilka, pak sednu do auta a jedu do forda na výměnu ložiska. Jenom cesta tam a zpět by mi zabrala 3/4 hodiny a pak tam čumět než mi to milostivě přemáčknou.....jericho-3 píše:Vůbec jsem neporozuměl proč tento systém výrobci použili. Patrně se chtějí zbavit mnoha tun kvalitní oceli za dobré peníze a prodej přípravků..A samozřejmě servis má kšeft, já když dělám forda, odvezu těhlici do Forda /s vlastním nábojem/a oni mi to nalisují přípravkem za asi 350 kč..A použít autogen? No na to koule nemám a chvilka tohoto plamínku sežere víc než je cena svačiny po tomto úkonu z přelomu století...


Na přípravku na fabii jsem si dal záležet trochu víc..



Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
slovacek.milos píše:Pokud něco nejde a ani chemie nepomůže, tak si to vezmu do práce a ohřeju to autogenem, co jinýho....Jarda-k píše:
jardo jak třeba děláš blbou feldu když nepovolíš šroub těhlice tlumič, tam už začíná mé pyromanství že klepu utahovačkou a tonda ji hřeje až se šroub roztočí a pak v tom pokračuju
ceočko to je další dobrý kamarád
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002