Stránka 2 z 2
Napsal: 27 čer 2018, 08:11
od roman1648
Ale ano, to je výše několikrát zmiňováno, pokud chci jezdit rychle a zběsile nebudu jezdit na zimákách,ale běžný řidič na běžný ježdění +/- nemůže poznat rozdíl
Já dojíždím na RAV4 Pirelli Scorpion,mají asi ještě 6mm vzorku ale hučí jako prase tak jsem se rozhodl že je už nebudu sundávat a na zimu koupím nový - ale opět, je to SUV a nedá se porovnávat jízda s Cuprou nebo R-Type že...
Napsal: 27 čer 2018, 09:50
od Grunt
Za mě bych řekl v létě je jedno co je to za gumu léto zima jezdim furt stejně někdy mě to baví a jedu zatáčky že slíkám gumy a jindy pomalu bez rozdílů v gumech jen mám vysledováno že letní mají lepší spotřebu
Napsal: 27 čer 2018, 11:01
od A6TDI
Tvl. některj zimák ti nedrží ani prd .. a něktrej jo a jde do...
Napsal: 27 čer 2018, 15:39
od MirekX
Až 1 listopadu bude +18 a dáš nový měkký zimák 9mm, tak to je teprve zážitek z jízdních vlastností ale dle vyhlášky musí být....Kvalitní sjetý zimák pod 4mm když není 20let starý mi funguje v létě na mé potřeby dokonale, rozhodně ho nebudu vyhazovat. Borce v suprkárách chápu, ty poznají rozdíl ale já si zatáčky líp užiju na dvou kolech...

Napsal: 27 čer 2018, 22:47
od turbo kamna power
Jezdit v létě na zimních je pořád lepší, než v zimě na letních. Ale říct, že je to skoro to samý jak na letních je s prominutím pěkná blbost. Zimní v létě jsou na limitu méně předvídatelné, rychle se přehřejí a ztrácí trakci, na mokru je to s nima jak na ledě. Samozřejmě, kdo jezdí jak důchodce, rozdíl nepozná. Rozdíl se pozná hlavně v krizové situaci, když budete chtít někde dobrzdit, nebo se vyhnout. Asi jsem divnej, ale v autě vozím rodinu a vyšší bezpečnost mi stojí za to víc, než uškudlených pár stovek na gumách... Ale ať si každý jezdí, na čem uzná za vhodné
PS. Pokud chce někdo celoročně jezdit jedny šlupky, doporučuji Forestem zmíněné Michelin crossclimate - mile mě překvapily. Pokud někdo nebydlí na horách, tak jsou stejně "čistokrevný" zimáky u nás skoro zbytečný, na těch pár dní, co je sníh (v Praze tuplem).
PS2. Na dodávce je věc trochu jiná, protože letní jsou zpravidla C-čkový zátěžový gumy a zimní nejsou takový bláta, takže i v létě fungují někdy paradoxně lépe, ale taky rychle mizí

Napsal: 01 črc 2018, 20:25
od MirekX
Kamarád dostal k vánocům školu smyku ve Vysokém Mýtě a jel tam s autem (dodávka T5) kde měl zimáky na dojetí barumky cca 3mm. Chovalo se to úplně normálně jako ostatní auta na letních a na mokru dokonce líp. I ten komisař kroutil hlavou že to nečekal. Pravda, umělé podmínky, klouzavý povrch, hodně vody ale podle mě ojeté zimní v létě naprosto dostačující a bezpečné pro 90% lidí. Možná na rozpáleném čistém asfaltu rozdíl bude, ale stejně je všude binčus.
Napsal: 04 črc 2018, 12:33
od Zajic
Tady se nám to nějakej kolík zabývající se testy aut snaží rozmluvit.
https://www.stream.cz/meziplyn/10025989 ... jte-zimaky.
Nadšeně komentuje to, co chtěl výrobce pneu potvrdit. A jak velký ty rozdíly jsou.
Já bych naopak řekl, že rozdíly jsou minimální a menší než bych sám čekal. A menší, než rozdíly v testu mezi různými letními gumami. Můj závěr je (i na základě tohoto videa), že je menší zlo dojíždět v létě zimní, než kupovat nějakou lisovanou tmu.
Napsal: 04 črc 2018, 14:55
od Vici
taky myslím. testy a podobně jsou jen placená reklama..