Stránka 2 z 2

Napsal: 27 čer 2018, 08:11
od roman1648
Ale ano, to je výše několikrát zmiňováno, pokud chci jezdit rychle a zběsile nebudu jezdit na zimákách,ale běžný řidič na běžný ježdění +/- nemůže poznat rozdíl
Já dojíždím na RAV4 Pirelli Scorpion,mají asi ještě 6mm vzorku ale hučí jako prase tak jsem se rozhodl že je už nebudu sundávat a na zimu koupím nový - ale opět, je to SUV a nedá se porovnávat jízda s Cuprou nebo R-Type že...

Napsal: 27 čer 2018, 09:50
od Grunt
Za mě bych řekl v létě je jedno co je to za gumu léto zima jezdim furt stejně někdy mě to baví a jedu zatáčky že slíkám gumy a jindy pomalu bez rozdílů v gumech jen mám vysledováno že letní mají lepší spotřebu

Napsal: 27 čer 2018, 11:01
od A6TDI
Tvl. některj zimák ti nedrží ani prd .. a něktrej jo a jde do...

Napsal: 27 čer 2018, 15:39
od MirekX
Až 1 listopadu bude +18 a dáš nový měkký zimák 9mm, tak to je teprve zážitek z jízdních vlastností ale dle vyhlášky musí být....Kvalitní sjetý zimák pod 4mm když není 20let starý mi funguje v létě na mé potřeby dokonale, rozhodně ho nebudu vyhazovat. Borce v suprkárách chápu, ty poznají rozdíl ale já si zatáčky líp užiju na dvou kolech... :)

Napsal: 27 čer 2018, 22:47
od turbo kamna power
Jezdit v létě na zimních je pořád lepší, než v zimě na letních. Ale říct, že je to skoro to samý jak na letních je s prominutím pěkná blbost. Zimní v létě jsou na limitu méně předvídatelné, rychle se přehřejí a ztrácí trakci, na mokru je to s nima jak na ledě. Samozřejmě, kdo jezdí jak důchodce, rozdíl nepozná. Rozdíl se pozná hlavně v krizové situaci, když budete chtít někde dobrzdit, nebo se vyhnout. Asi jsem divnej, ale v autě vozím rodinu a vyšší bezpečnost mi stojí za to víc, než uškudlených pár stovek na gumách... Ale ať si každý jezdí, na čem uzná za vhodné :)

PS. Pokud chce někdo celoročně jezdit jedny šlupky, doporučuji Forestem zmíněné Michelin crossclimate - mile mě překvapily. Pokud někdo nebydlí na horách, tak jsou stejně "čistokrevný" zimáky u nás skoro zbytečný, na těch pár dní, co je sníh (v Praze tuplem).

PS2. Na dodávce je věc trochu jiná, protože letní jsou zpravidla C-čkový zátěžový gumy a zimní nejsou takový bláta, takže i v létě fungují někdy paradoxně lépe, ale taky rychle mizí :)

Napsal: 01 črc 2018, 20:25
od MirekX
Kamarád dostal k vánocům školu smyku ve Vysokém Mýtě a jel tam s autem (dodávka T5) kde měl zimáky na dojetí barumky cca 3mm. Chovalo se to úplně normálně jako ostatní auta na letních a na mokru dokonce líp. I ten komisař kroutil hlavou že to nečekal. Pravda, umělé podmínky, klouzavý povrch, hodně vody ale podle mě ojeté zimní v létě naprosto dostačující a bezpečné pro 90% lidí. Možná na rozpáleném čistém asfaltu rozdíl bude, ale stejně je všude binčus.

Napsal: 04 črc 2018, 12:33
od Zajic
Tady se nám to nějakej kolík zabývající se testy aut snaží rozmluvit. https://www.stream.cz/meziplyn/10025989 ... jte-zimaky.
Nadšeně komentuje to, co chtěl výrobce pneu potvrdit. A jak velký ty rozdíly jsou.
Já bych naopak řekl, že rozdíly jsou minimální a menší než bych sám čekal. A menší, než rozdíly v testu mezi různými letními gumami. Můj závěr je (i na základě tohoto videa), že je menší zlo dojíždět v létě zimní, než kupovat nějakou lisovanou tmu.

Napsal: 04 črc 2018, 14:55
od Vici
taky myslím. testy a podobně jsou jen placená reklama..