Platné pre Slovensko
Maximálne otáčky /min. –max./, min-1,
1.
Dolnú hranicu rozsahu maximálnych otáčok spaľovacieho motora predstavujú otáčky maximálneho výkonu uvedené v
osvedčení o evidencii, alebo určené výrobcom. Horná hranica rozsahu maximálnych otáčok spaľovacieho motora je
hodnota maximálnych regulačných otáčok určená výrobcom zvýšená ohodnotu 150 min-1.
2.
Ak výrobca hodnotu maximálnych regulačných otáčok spaľovacieho motora neurčil, tak dolnú hranicu rozsahu
maximálnych otáčok predstavujú otáčky maximálneho výkonu určené výrobcom a hornú hranicu rozsahu maximálnych
otáčok predstavujú otáčky maximálneho výkonu uvedené v osvedčení o evidencii,
alebo určené výrobcom zvýšené o 15 % pri mechanickej väzbe pedála akcelerátora,
alebo o 30 % pri elektronickej väzbe pedála akcelerátora,
alebo o 45 % pri vozidlách s emisným systémom NKAT OBD, pričom horná hranica maximálnych otáčok nesmie prekročiť hodnotu 5 800 ot.min-1.
https://www.seka.sk/public/files/dokume ... 2_2018.pdf
no a k vlastnímu postupu měření viz.
Spôsob vykonávania emisnej kontroly v závislosti od druhu paliva a emisného systému
1.1.4.5 Meranie na vozidle so vznetovým motorom
Aj v tomto prípade sa teplota motora meria v olejovej náplni motora v mieste zasunutia
mierky hladiny oleja. Pripúšta sa aj meranie teploty chladiacej kvapaliny prostredníctvom
komunikacného zariadenia a diagnostického rozhrania (konektor OBD). Ak teplota
nedosahuje požadovanú hodnotu, tak je nutné motor kondicionovat krátkou jazdou, alebo
podla predpisu výrobcu. Ak ani kondicionovaním nie je možné dosiahnut požadovanú
hodnotu teploty, tak sa pokracuje dalej v meraní. Následne sa pripojí snímac otácok
a zaznamenajú sa volnobežné otácky motora. Pripúšta sa meranie otácok aj prostredníctvom
komunikacného zariadenia a diagnostického rozhrania (konektor OBD). Po zaznamenaní
volnobežných otácok sa pomalým zvyšovaním otácok overí správna funkcia regulátora
maximálnych otácok motora. Ak sú pochybnosti o technickom stave motora (nízka hladina
oleja, neznámy termín výmeny rozvodového remena a pod.) alebo ak sa pri zvyšovaní otácok
vyskytnú prejavy svedciace o zlom mechanickom stave motora (neštandardné zvukové
alebo vibracné impulzy) alebo nesprávnom nastavení regulátora maximálnych otácok,
ktoré predstavujú zvýšené riziko poškodenia motora, v meraní sa nepokracuje, zistené
nedostatky sa zaznamenajú do informacného systému emisných kontrol v casti dalšie
záznamy a vozidlo sa vyhodnotí ako nespôsobilé na prevádzku po pozemných
komunikáciách. Dosiahnuté maximálne otácky sa zaznamenajú. Namerané maximálne
otácky musia byt v urcenom rozsahu urcenom od výrobcu vozidla ci motora, alebo
ustanovenom všeobecne záväzným predpisom. Ak namerané otácky sú nižšie ako
požadované je nutné ich meranie opakovat.
Ak namerané otácky motora prekrocia
maximálnu hodnotu povolených otácok, tak sa otácky zaznamenajú a v meraní sa
nepokracuje. Zistené nedostatky sa zaznamenajú do informacného systému emisných kontrol
a vozidlo sa vyhodnotí ako nespôsobilé na prevádzku po pozemných komunikáciách.
https://www.seka.sk/public/files/dokume ... idelna.pdf
Hodnoty pro AHF od výrobce, GIV bude jistě stejná jak OI
