Napsal: 08 led 2019, 18:37
Ano. Může být.
Čidlo teploty chladící kapaliny a vnější teploty jsou vyměněné a stav je nezměněn. 2 sekundy. Jak jsem psal v předchozím příspěvku.
Teplota paliva. Měl jsem uložené data z minulých jízd, ale už jsem to smazal. Měl jsem jízdní záznam všech teplot včetně teploty paliva. Bohužel, za poslední rok jsem ujel cca 8000km s aktivovaným recordingem a těch dat bylo tolik, že jsem udělal na HDD čistku. Pozbyl jsem tím pádem i tyhle data.
Nic se ale neděje. Mám v plánu otestovat reakci doby žhavení na změnu teplot směrem dolů (tedy při chladnutí). Venku je krásně okolo 0°C, takže motor bude chladnout rychle. Problém je, že musí být řídící jednotka pod napětím. Tedy zapnuté zapalování! Odběr auta není zrovna malý. Zkusím po zahřátí nechat auto stát s vypnutým motorem, ale se zapnutým zapalováním, až do úplného vychladnutí. Pak porovnám bod změny doby žhavení s teplotama. Mám ale neblahé tušení, že požadavek na dobu žhavení se změní až po vypnutí a opětovném zapnutí klíčku v zapalování. Mám takový pocit, že jsem takový test už v minulosti dělal, ale nejsem si 100% jistý. Zkusím to znova a uvidím.
Ze zaznamenaných hodnot porovnám i teplotu paliva s ostatními. Jestli není náhodou stejná s některým jiným čidlem teploty. Napadlo mě totiž, že v případě nestandardních hodnot ze snímače by mohla jednotka tento snímač nahradit údaji z "jiného" snímače. Myšleno např. tak, že při nefungujícím snímači vnější teploty je toto čidlo (resp. nesprávný údaj z čidla) nahrazeno jiným čidlem - např. čidlem nasávaného vzduchu, nebo čidlem teploty chladící kapaliny na výstupu z chladiče. Samozřejmě, jde o stav při zapnutí zapalování a incializaci jednotky. Nebo v průběhu provozu jeho nahrazení čidlem, které snímá podobně se chovající prostředí (třeba právě palivo).
Takové chování jde zjistit u motocyklových motorů. Např. nefunkční čidlo nasávaného vzduchu je nahrazeno čidlem teploty v airboxu. Stejné je to u atmosférického tlaku (podle kterého se koriguje palivová mapa vstřikování). Ale pravda je, že takový stav je jednotkou zobrazen na displeji kontrolkou MIL - jako závada zapalování.
Otestuju teplotu paliva a dám vědět.
Čidlo teploty chladící kapaliny a vnější teploty jsou vyměněné a stav je nezměněn. 2 sekundy. Jak jsem psal v předchozím příspěvku.
Teplota paliva. Měl jsem uložené data z minulých jízd, ale už jsem to smazal. Měl jsem jízdní záznam všech teplot včetně teploty paliva. Bohužel, za poslední rok jsem ujel cca 8000km s aktivovaným recordingem a těch dat bylo tolik, že jsem udělal na HDD čistku. Pozbyl jsem tím pádem i tyhle data.
Nic se ale neděje. Mám v plánu otestovat reakci doby žhavení na změnu teplot směrem dolů (tedy při chladnutí). Venku je krásně okolo 0°C, takže motor bude chladnout rychle. Problém je, že musí být řídící jednotka pod napětím. Tedy zapnuté zapalování! Odběr auta není zrovna malý. Zkusím po zahřátí nechat auto stát s vypnutým motorem, ale se zapnutým zapalováním, až do úplného vychladnutí. Pak porovnám bod změny doby žhavení s teplotama. Mám ale neblahé tušení, že požadavek na dobu žhavení se změní až po vypnutí a opětovném zapnutí klíčku v zapalování. Mám takový pocit, že jsem takový test už v minulosti dělal, ale nejsem si 100% jistý. Zkusím to znova a uvidím.
Ze zaznamenaných hodnot porovnám i teplotu paliva s ostatními. Jestli není náhodou stejná s některým jiným čidlem teploty. Napadlo mě totiž, že v případě nestandardních hodnot ze snímače by mohla jednotka tento snímač nahradit údaji z "jiného" snímače. Myšleno např. tak, že při nefungujícím snímači vnější teploty je toto čidlo (resp. nesprávný údaj z čidla) nahrazeno jiným čidlem - např. čidlem nasávaného vzduchu, nebo čidlem teploty chladící kapaliny na výstupu z chladiče. Samozřejmě, jde o stav při zapnutí zapalování a incializaci jednotky. Nebo v průběhu provozu jeho nahrazení čidlem, které snímá podobně se chovající prostředí (třeba právě palivo).
Takové chování jde zjistit u motocyklových motorů. Např. nefunkční čidlo nasávaného vzduchu je nahrazeno čidlem teploty v airboxu. Stejné je to u atmosférického tlaku (podle kterého se koriguje palivová mapa vstřikování). Ale pravda je, že takový stav je jednotkou zobrazen na displeji kontrolkou MIL - jako závada zapalování.
Otestuju teplotu paliva a dám vědět.