Stránka 2 z 3
Napsal: 31 led 2019, 12:49
od Lokotka
Tomu mám rozumět tak, že když dosáhnou určitou teplotu, tak vypnou, ale nezapnou na tý samý, pokud ta teplota opět klesne, že?
Tzn., že tam je nějaký to delta t.
Z odpovědi jsem se nedozvěděl, při jaký teplotě se tedy opět zapnou a už vůbec ne, jestli všechny najednou.
Napsal: 31 led 2019, 12:59
od mirulu
dá se řídit jejich výkon, počet je tedy irelevantní. Podmínky pro sepnutí jsou kromě teploty např. nízké napětí, pokud nedobíjí alternátor nebo nějaká závada s nimi spojená
Napsal: 31 led 2019, 13:02
od Lokotka
Řídit výkon? To jako myslíš, že se omezuje napětí, či proud, kterej do nich pouštíš, To se mně nezdá.
Napsal: 31 led 2019, 13:33
od turbo kamna power
s těma žhavkama bych to zas moc s výkonem i teplotou nepřeháněl, mají docela velký odběr, takže při kratších trasách by to znamenalo popravu baterie, protože by se nemusela stíhat dobíjet.
Napsal: 31 led 2019, 13:39
od Lokotka
Tím chceš naznačit, že mají vyšší příkon, než je výkon alternátoru?
Napsal: 31 led 2019, 13:45
od Vici
jednotka motoru mj. dle zátěže alternátoru pouští jednu svíčku, dvě svíčky, nebo všechny tři. záleží jaký máš altík, v jakém stavu baterii, co vše pustíš.. a ze zbylé volné kapacity pak případně jdou ty svíčky
Napsal: 31 led 2019, 13:53
od Lokotka
Tak tahle odpověď už je použitelnější a mnohé vysvětluje. Sic opět konkrétně nic neříká o příkonu či odběru těch svíček, ale obsahuje snad správně podstatu funkce.
Zároveň však tak trošku neguje to, cos napsal předtím. Víceméně to vypadá, že sofistikovaně tu baterku před vybíjením chrání tím, že do nich postupně na 3 kvalty pustí pustí jen tolik, co altík a baterka zvládne bez nebezpečí podpětí, či vybití ukrmit.
Napsal: 31 led 2019, 14:10
od toefuk
mirulu píše:dá se řídit jejich výkon, počet je tedy irelevantní. Podmínky pro sepnutí jsou kromě teploty např. nízké napětí, pokud nedobíjí alternátor nebo nějaká závada s nimi spojená
tak ako pises, len tych podmienok je tam viac
Napsal: 31 led 2019, 14:34
od Lokotka
Hele a nemoh by sem někdo z Vás dát odkaz na nějakej manuál, či literaturu, kde se ty tovární hodnoty, nastavení a podmínky, co je s čím a jak svázaný vyskytujou?
Napsal: 31 led 2019, 14:42
od mirulu
jak myslíš. Studuj. Schéma jak to jednotka řeší, co vše se dá nebo nedá kolem žhavek
http://leteckaposta.cz/626213188
Napsal: 31 led 2019, 18:17
od Lokotka
Děkuju!!!
Takže žádný řízení výkonu jednotlivých žhaviček, ale pouze ON/OFF s dvěma modulama činnosti:
1. pro jeden článek
2. pro dva články
a nebo jedou oba moduly najednou tedy současně 3 články.
No a je teplota vypnutí po dosažení nastavené teploty (není v tom manuálu uvedena???) a pak hystereze, což je jinými slovy to mnou napsané delta t, což značí při jaký teplotě se ten ohřev znovu zapne, pokud při jízdě ta teplota poklesne (opět ta hodnota tý teploty není v tom manuálu uvedena???).
No a je tam spousta ochranných podmínek a zaplať bůh za ně, takže by vytlučení AKU ani při krátkejch jízdách nemělo z důvodu těchto žhaviček hrozit ani když se nastaví vyšší vypínací teplota.
Nejsou tedy nadále zodpovězeny pouze ty dvě nastavený hodnoty teplot a pak třebas doporučení, na jaký teploty to změnit?
Ale dostali jsme se mnohem dál, děkuji.
Navíc jsem díky Tobě pochopil, proč ti amíci do těch cca 65°C zvýšili volnoběžný otáčky.
Napsal: 31 led 2019, 19:13
od toefuk
Lokotka píše:
Navíc jsem díky Tobě pochopil, proč ti amíci do těch cca 65°C zvýšili volnoběžný otáčky.
no ja som asi trochu pomalsi, z tych dvoch grafov som teda nepochopil preco to urobili, skus mi to objasnit
Napsal: 31 led 2019, 19:24
od Lokotka
No z těch grafů je zřejmé na kolik ty rpm a v jakém rozmezí teplot chladící kapaliny zvedli.
Proč je zvedli? To v těch grafech není, ale je to v tom matroši od Mirulu.
Napsal: 31 led 2019, 20:25
od Slavkov
Tak se ještě zeptej strýčka Googla na: "Y 281 S01 / p120 - VG2".
Třeba toho pak pochopíš a dokážeš mnohem více...
P.S. ... i bez "šajzšpráche"
Napsal: 31 led 2019, 22:04
od mirulu
to je univerzální manuál, každej software to může mít jinak.
Tady je hlavní mapa která vstupuje do té hystereze.
hodnoty v mapě jsou teplota vody, hodnoty na ose okolní teplota vzduchu. Je tedy zřejmé že kolem venkovní teploty 0°C se příhřev láme
