Stránka 2 z 3

Napsal: 06 dub 2019, 17:50
od Tomas.cz
Můj prastrýc ve Znojmě provozuje autoškolu, když se někdy na přelomu tisíciletí začalo hovořit o tom, jestli lze řídit traktor na řidičák skupiny B neměl zcela jasno a volal na ministerstvo dopravy, volal tam celkem 3x třem různým úředníkům a odpovědi byly následující:
- ANO
- NE
- ANO, ale nesmí táhnout vlek.

A pak si vyberte... :)

Napsal: 06 dub 2019, 18:54
od A6TDI
To je snad sk. T . NE ?

Napsal: 06 dub 2019, 19:00
od jericho-3
Ono je to pofiderní, já mám papíry na všechno, mimo autobusu..Ale když chci jet náklaďákem, tak mohu pouze soukromně , jinak musí být profesák..A nevím, jak je to s praxí s vlekem, kdysi na to musela být, ale dnes nevím, vlek jsem tahal kdysi dávno, ale to v řidičáku policajt nepozná...

Napsal: 06 dub 2019, 19:57
od hansdob
Vlek nad 750kg nebo celkovou nad 3500kg u osobaku při navýšení celkovou nad 4250kg musí být E

Napsal: 07 dub 2019, 10:25
od TANN3R
Mám čerstvé info od dopraváků - prý v tom problém není, stačí technická i z ostatních zemí EU.

Napsal: 07 dub 2019, 10:48
od jericho-3
hansdob píše:Vlek nad 750kg nebo celkovou nad 3500kg u osobaku při navýšení celkovou nad 4250kg musí být E
E samozřejmě mám už od vojny, kdy jsem s ním jezdil, a vleky se od té doby nezměnily..Ale samozřejmě dnes je to asi fuk, dnes posadí za volant každého, kdo má díru do prdele , hlavně ža má nohy a ruce..Řidiči nejsou a je to i vidět, vidím dnes a denně kaskadéry, kteří často ani nejsou vidět za volantem a do čeho se pouští , když jedou okolo baráku...do zatáčky, kam není vidět, svědčí o tom, co "mají natočeno kolečkem" a co mají v hlavě...Kam se pustí pilot- borec s trailerem , to opravdu zůstává rozum stát... :( (wallbash)

Napsal: 07 dub 2019, 14:19
od Woko_O
TANN3R píše:Mám čerstvé info od dopraváků - prý v tom problém není, stačí technická i z ostatních zemí EU.
Já když sem kupoval auto, tak jsem dostal něměcký papíry, zelenou značku a hotovo. Domu sem teda jel ještě opatrně bez pojištění, ale to je detail.. (noteeth). Potom jsem s tim normálně po ose dojel na STK, udělal dovozovou technickou, na uřad to přihlásit na česky, dostat protekční čísla a hotovo dvacet..

Člověk se s tim nesmí srát..

Napsal: 07 dub 2019, 17:18
od rudy5
jericho-3 píše:
hansdob píše:Vlek nad 750kg nebo celkovou nad 3500kg u osobaku při navýšení celkovou nad 4250kg musí být E
E samozřejmě mám už od vojny, kdy jsem s ním jezdil, a vleky se od té doby nezměnily..Ale samozřejmě dnes je to asi fuk, dnes posadí za volant každého, kdo má díru do prdele , hlavně ža má nohy a ruce..Řidiči nejsou a je to i vidět, vidím dnes a denně kaskadéry, kteří často ani nejsou vidět za volantem a do čeho se pouští , když jedou okolo baráku...do zatáčky, kam není vidět, svědčí o tom, co "mají natočeno kolečkem" a co mají v hlavě...Kam se pustí pilot- borec s trailerem , to opravdu zůstává rozum stát... :( (wallbash)
U vas ked robis profi sofera nemusis mat psychotesty?u nas hej ja mam vodicak na C a ked som rozsiroval na skupinu BE tak mi C pozastavili kym nedonesiem papier z psychotestov .a kazdy profi sofer ich musi abslovovat po nejakom case ,ale tym.nechcem povedat ze aj potom je na cestach pokoj to len tak ci to aj u vas tak je.

Napsal: 07 dub 2019, 17:39
od jericho-3
Asi ano, ale ty všechno neodhalí..Už v roce 1976 jsem dělal psychotesty při vojenském výcviku a dodnes si pamatuji, jak jeden "maďar" dostal T 813 s podvalníkem a měl vozit tanky..Ale už při výcviku jsme věděli, že k tomu není, nebyl schopen pořádně řídit ani V3S..Ale jelikož byl on předem naplánován na vozidla s největší nosností a psychotesty prošel, tak jej posadili do té soupravy..Nejdřív málem přejel přes refíš, až lidé utíkali, tak byl poučen, ale když vykolejil tramvaj, tak ho konečně vykopli...z Tatry.. :D

Napsal: 03 čer 2019, 19:39
od alik.195
Takže nelze? Právě ta technická mi v tom taky moc nesedí.

Napsal: 04 čer 2019, 08:27
od TANN3R
Těžko říct. Já to nakonec sjel na tu zelenou, ale už bych se na to příště mohl vysrat. Nestojí to za ty starosti.

Napsal: 04 čer 2019, 09:06
od Vici
No vozidlo musí být způsobilé pro provoz, aby vůbec mohlo na cestu, bych řek = STK musí být. Otázka zda uznají, pokud je platná z jiné země EU, ale myslím by měli.
On je v tom asi dost hokej, ale pokud s takovým autem dáš ránu, bude asi hodně zle.. pak už všichni najednou zjistí jak to je správně a myslím tě nechají i všecko zaplatit, když tu STK mít nebudeš, a možná i tak.. :roll:

Napsal: 04 čer 2019, 09:21
od geo
Cizí tk neplatí to by jsi mohl hned na ůřad pro české značky.Ptal jsem se znovu maníka v bazaru a dokud nemáš tk a pojistku tak on ji nevystaví protože by sám mohl mít problémy.

Napsal: 04 čer 2019, 12:12
od jericho-3
Asi to je takhle, známý přivezl moto z Polska s polskými papíry, těsně po STK, číslo ještě nevyndané z igelitu, že to jen převede, protože Polsko je v EU že, a ono prdlajz, musel projít přes STK a až poté to převedli..Asi když my" máme zdravé maso " a Poláci ne, tak je to i s STk.. :)

Napsal: 04 čer 2019, 19:22
od Pejcha
Moje zkusenost je takova:
Auto z Nemecka, platna STK, dostal jsem od prodejce auta papirovou zelenou za okno, pojistku jsem si musel sjednat. Nikdy to nikdo neresil, ale take jsem slysel, ze by se s tim jezdit nemelo.
Jinak v CZ jsem udelal dovozovou evidencku, pak prihlasit. Bohuzel, nekde chteji uredni preklad nemecke stk, jinak to neprihlasi, nekde v pohode. Prijde mi, ze co urad, to vlastni pravidla...