Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5187
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Mám stejný problém jako Wencour. jen s tím rozdílem, že se jedná o VW T4 2,5TDi 75kW r.v. 2000. Jezdí s tím zednická parta, takže auto samozřejmě v dezolátním stavu. A teď ten problém. Turbo začne tlačit až po 3000ot. Do té doby takřka žádná akcelerace. A, že tyhle motory axeleraci mají řádnou. Projel jsem to s napíchnutým noťasem. Tlak do těch 3000ot roste velice pomalu a pohybuje se mezi 970 až 1380. Jakmile to docílí 3000ot tlak prudce vyletí až na cca 2200. Diagnostika napsala jedinou chybu a to ,,regulace tlaku turbodmýchadla." Vyměnil jsem měnič tlaku. Ten původní měl ulomený jeden vstup na hadičku. Bohužel nepomohlo to. Majitel říkal, že turbo mu měnili. Ne za nové, ale starší údajně nějak málo jeté. Zkoušel jsem na těsnost i baňku a je OK. Nastavení lopatek je pohyblivé. Jedině ještě mohli při výměně rozhodit tu seřizovací tyčku od baňky. Jo a po výměně toho měniče tlaku už diagnostika nepíše žádnou závadu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
To bude ono. Ten kdo dal podložky(z mejch známejch), tak už neřešil seřízení. Proto ty stížnosti.Huml píše:podložky jsou cajk, dávám je už tak dlouho, že si ani nepamtuju jak, je potřeba to potom doladit, jak táhlo, tak červa a kolikrát to jede i líp než kdy předtím, i ty origo turba bývají kolikrát moc utáhlý a pak se to dusí
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
2.5TDi-75kw je obtokové turbo.kaad píše:Mám stejný problém jako Wencour. jen s tím rozdílem, že se jedná o VW T4 2,5TDi 75kW r.v. 2000. Jezdí s tím zednická parta, takže auto samozřejmě v dezolátním stavu. A teď ten problém. Turbo začne tlačit až po 3000ot. Do té doby takřka žádná akcelerace. A, že tyhle motory axeleraci mají řádnou. Projel jsem to s napíchnutým noťasem. Tlak do těch 3000ot roste velice pomalu a pohybuje se mezi 970 až 1380. Jakmile to docílí 3000ot tlak prudce vyletí až na cca 2200. Diagnostika napsala jedinou chybu a to ,,regulace tlaku turbodmýchadla." Vyměnil jsem měnič tlaku. Ten původní měl ulomený jeden vstup na hadičku. Bohužel nepomohlo to. Majitel říkal, že turbo mu měnili. Ne za nové, ale starší údajně nějak málo jeté. Zkoušel jsem na těsnost i baňku a je OK. Nastavení lopatek je pohyblivé. Jedině ještě mohli při výměně rozhodit tu seřizovací tyčku od baňky. Jo a po výměně toho měniče tlaku už diagnostika nepíše žádnou závadu.
Ano, správně. Turbo má pouze klapku podobně jako Octavia 66kW. Dnes mi při zkušební jízdě opět vyskočila chyba: 17964-regulace plnícího tlaku - mez regulace nedosažena. Ale musím na to mrknout, protože včera jsem to měl rozdělané a nevím jestli jsem nepřehodil konektory mezi ventilem pro turbo a pro EGR. Jinak ovšem auto jede stále na h..no. Včera jsem odpojil výfukovou stranu a ta klapka byla otevřená. seřídil jsem tedy tyčku od baňky na dotek, ale nepomohlo to. zajimavé je, že když změřím tlak z turba, tak při nějakých 2000ot dává cca 1360, což by mělo být OK. Nechápu potom tu obrovskou díru. Ještě to všechno jednou projdu a jinak už fakt nevím.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Ještě jednou jsem vše prošel a zkontroloval. Hadičky jsem dal pro jistotu včechny nové. Ventil N75 je nový Pierburg. Po startu by měla baňka přitáhnout tyčku, že? Ale nic se neděje. Přitom baňku jsem zkoušel podtlakem s vakuometrem a drží. V pondělí chci objednat druhé turbo. Samozřejmě repas. Ale mám obavy, aby to pak nebylo to samé jestli je to něčím jiným. Podle mně ta regulace není v pořádku. Něco mi tam nesedí jen nevím co. Snad změřit napětí na N75.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Ano, jako 66kw s motorem AGR, tady to funguje úplně stejně.
Klapka je zavřená, do baňky je táhlo s předpětím a pokud je v sání tlak a jednotka chce regulovat klapku otevře, aby plyny šly rovnou do výfuku tak přes N75 pustí přetlak do baňky. Tenhle systém není napojen na podtlak z vakuovky jako egr nebo chcípací klapka / ne všechny 2.5TDi jí mají /.
Jednou jsem se u motoru ACV, tedy poslední evoluce již plnící normu Euro 3 setkal s povoleným držákem přetlakové baňky, takže si regulace dělala co chtěla a motor plnícího tlaku nedosahoval.
Klapka je zavřená, do baňky je táhlo s předpětím a pokud je v sání tlak a jednotka chce regulovat klapku otevře, aby plyny šly rovnou do výfuku tak přes N75 pustí přetlak do baňky. Tenhle systém není napojen na podtlak z vakuovky jako egr nebo chcípací klapka / ne všechny 2.5TDi jí mají /.
Jednou jsem se u motoru ACV, tedy poslední evoluce již plnící normu Euro 3 setkal s povoleným držákem přetlakové baňky, takže si regulace dělala co chtěla a motor plnícího tlaku nedosahoval.
Vidim ze problemy s turbami sa tu opakuju dost casto
Myslim si, kedze sa nicomu verit uz neda, bude treba urobit svoj snimac tlaku a logat ho spolu s velicinami z auta alebo aspon signalom do N75
Bude sa musiet napichnut na hadicku co ovlada banku ze aky je tam skutocne riadiaci tlak, tak sa rozhodne ze ci je zly N75 alebo banka/turbo samotne
Mozno bude stacit ku tomu merat signal do N75, cize iba dve veliciny:
- signal do N75
- tlak do riadiacej banky
zavislost tlaku od signalu je jedno-jednoznacna
Ak by som "vyvinul" take zariadenie, bol by o to zaujem? Vykreslilo by to graf z ktoreho by bolo nespochybnitelne jasne kde je chyba
Ak by bolo mozne nejako jednoducho napichnut aj vystup z turba dal by sa merat aj tento tlak, potom by sa jednalo aj o kontrolu turba
Myslim si, kedze sa nicomu verit uz neda, bude treba urobit svoj snimac tlaku a logat ho spolu s velicinami z auta alebo aspon signalom do N75
Bude sa musiet napichnut na hadicku co ovlada banku ze aky je tam skutocne riadiaci tlak, tak sa rozhodne ze ci je zly N75 alebo banka/turbo samotne
Mozno bude stacit ku tomu merat signal do N75, cize iba dve veliciny:
- signal do N75
- tlak do riadiacej banky
zavislost tlaku od signalu je jedno-jednoznacna
Ak by som "vyvinul" take zariadenie, bol by o to zaujem? Vykreslilo by to graf z ktoreho by bolo nespochybnitelne jasne kde je chyba
Ak by bolo mozne nejako jednoducho napichnut aj vystup z turba dal by sa merat aj tento tlak, potom by sa jednalo aj o kontrolu turba
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Asi si myslel podtlak a asi chces vyhodnocovat pomer PWM:podtlak?sky59 píše: Bude sa musiet napichnut na hadicku co ovlada banku ze aky je tam skutocne riadiaci tlak, t
Potom by to chcelo este vyhodnocovat aj otacky a uz tu mame 3D mapu.
Tesim sa. Zrejme nevies do coho sa chces pustit.
Hrubu poruchu banky,n75, a podobne budes vediet odhalit. A tam to asi konci.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
nene, klapka by měla být stále zavřená. Pouze po překročení požadovaného plnícího tlaku N75 pustí přetlak ze sání do baňky a ta otevře klapku. Sundej výfuk za turbem a koukni, zda talířek dobře těsní, jestli není ohlé táhlo, nebo popraskaná litina kolem klapky.kaad píše:Ještě jednou jsem vše prošel a zkontroloval. Hadičky jsem dal pro jistotu včechny nové. Ventil N75 je nový Pierburg. Po startu by měla baňka přitáhnout tyčku, že? Ale nic se neděje. Přitom baňku jsem zkoušel podtlakem s vakuometrem a drží. V pondělí chci objednat druhé turbo. Samozřejmě repas. Ale mám obavy, aby to pak nebylo to samé jestli je to něčím jiným. Podle mně ta regulace není v pořádku. Něco mi tam nesedí jen nevím co. Snad změřit napětí na N75.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
po seřízení té tyčky od baňky jsem dnes provedl zkoušku plnícího tlaku za jízdy. Tzn: odpojil jsem konektor od elektromag. měniče tlaku napojil jsem noťas a projel jsem to. Takže při volnoběhu se tlak ani nehnul. Při jízdě: z 1500ot jsem pod plným plynem na 3.rychl. st. zrychloval až na 3000ot. Tlak by měl být při těch 3000 ot asi 1550 až 1750mbar. byl 1048mbar. Takže v podstatě to turbo bylo nahnáno tyčkou od regulátoru, která byla utáhnutá asi tak dest závitů nahoru. Teď po tom seřízení turbo nefouká ani v nízkých a ani právě v těch vyšších otáčkách. takže zkontroluju ještě těsnost celého systému, snímač tlaku (ikdyž ten by diagnostika asi napsala) a pak už jedině to turbo. Jinak ten elektormag. ventil tlaku není stejný jako byl ten origo. Ale byl objednaný podle kódu motoru a při testu akčních členů fachčí. Teď je otázka jak? Ale při jízdě jsem ho měl stejně vypojený.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW