Stránka 2 z 2

Napsal: 20 črc 2020, 19:45
od Source
Jasné že to neriešiš na ktoré pre teba je len na jazdenie do práce. :?
Ale je to zaujímavá tému no

Napsal: 20 črc 2020, 20:50
od Kubi
Moja Sportage ma o 170kg viac ako je v techničaku, a chudinka ma smolu lebo takto beha každy deň :D

Napsal: 20 črc 2020, 20:53
od turbo kamna power
rudy5 píše:Ale ja to chápem ale určite to nebudem riešiť na aute ktoré používam každý deň na jazdenie ,neriešim že mám v kufri 30kg naviac čo vozím každý deň kade čo nie to kolesá koľko majú kg ,to aby som musel riešiť že som pribral dve kilá za rok ,viem že každé kilo naviac je aj spotreba naviac ale to je proste zanedbateľné a nepoznám teda nikoho kto by to riešil na aute ktoré každý deň používa na jazdenie do práce atd.
jsi úplně mimo... vůbec jsi nepřečetl, co jsem psal. Váha v kufru je něco úplně jinýho, tam já vozím třeba skoro denně 100 kg. Ale kola jsou neodpružená hmotnost. Jestli tě u daily auta nezajimá životnost podvozku a brzd, komfort, nebo spotřeba, tak OK ;)

Napsal: 20 črc 2020, 21:10
od Lokotka
Přesně!
Právě u denního dojíždění jsou ty náklady nejdůležitější.

Napsal: 21 črc 2020, 05:52
od favo
Konečně to někdo napsal, navíc u závodního auta je mi vše výše popsané u prdele, protože to platí sponzoři, ale u auta na denní potřebu vše platím sám. I blbý pokles spotřeby o půl litru na 100 km se za rok pěkně projeví.
A co se týká toho že zrychlení mi může být fuk, no pokud chceš bezpečně občas někoho předjet, tak ti to fuk nebude.

Napsal: 21 črc 2020, 07:49
od rudy5
Tak keď už riešiš spotrebu o pol litra naviac tak potom ozaj riešiš blbosti ,mne je u prdele či auto žerie 6 alebo 7l nafty a tiež či vymením podvozok raz za 200alebo 250tis km alebo kotúče po 50-80tis km je to spotrebak s ktorým sa počíta ,chcem aby auto slúžilo mne a nie ja jemu ,to potom aby si aj pri nákupe pneu ich išiel ešte predtým odvážiť koľko majú kg

Napsal: 21 črc 2020, 11:18
od favo
A když je ti tohle všechno jedno, tak proč se do této diskuze zapojuješ.

Napsal: 21 črc 2020, 13:59
od rudy5
Máš pravdu nemá cenu to komentovať ,tak sa ospravedlňujem za svoje komenty .

Napsal: 21 črc 2020, 19:29
od favo
Omlouvat se nemusíš, celkem chápu tvůj postoj k autu a ano taky jsem si do auta dal zbytečně velký kola, protože se mi líbily a líp to snimi sedí v zatáčkách.
Taky jsem si dal do motoru větší turbo, protože to s ním lépe jede konečně napcal jsem toho do auta celkem dost aby lépe jelo a mělo lepší jízdní vlastnosti, ale nyní potom všem řeším nárůst spotřeby skoro o 1,5 - 2 litry na sto a ono při nájezdu kolem 22-25 000 km za rok už to na peněžence poznáš, takže chápu i lidi co tohle řeší.
A kdyby nic jiného, tak při přezouvání auta je fajn tahat se s kolama, který jsou skoro o 6 kilo lehčí.

Napsal: 24 črc 2020, 13:03
od MarfyE34
Tohle téma jsem založil prostě jen ze zvědavosti, mám auta jako koníček , rád experimentuju a zjišťuju rozdíly. Se svým autem jsem "srostlý" a třeba na podvozku poznám jakoukoliv změnu. A prostě mě zajímalo jak to máte vy ostatní. Tudíž mě nejde o stlačení spotřeby. Ty 18" co teď mám jsem dal jen jako experiment ( ani nejsou moje , nýbrž kamaráda ) auto na nich strašně ožilo co se vzhledu týká , po 4 letech se mě Bora zase začala líbit. Ale tím to končí , jízdní vlastnosti jsou podstatně horší , resp. velmi rychlý průjezd zatáčkou je teď o mnoho lepší , díky nízké bočnici pneu která se tolik nedeformuje, a díky o 2 cm širším pneumatikám. A dnes jsem tankoval a zjistil jsem , že spotřeba při stejném stylu jěždění je na 22 Kg těžkých 18" kolech pouze o 0,7 litru vyšší , to není tak hrozné.

OZ Aristo bych na auto strašně chtěl , ale teď jsem teda zklamaný co kolega výše napsal , že váží stejně jako ty moje současné a to je 22 Kg. Vracím se zpět na moje 18 Kg těžké 16" BBS Montreal 2, vypadá to na nich nudně ale je to takový kompromis mezi 15" a 17" , které jsem už na autě měl. A věřte , že +4 Kg hmoty na kolech je sakra znát, hlavně když se ta hmota pak točí!

Každopádně všem moc děkuji za příspěvky, je fajn , že tohle "blbnutí s auty " nezajímá jen mne ale je nás víc , tak pište další zkušenosti. ;)

Napsal: 06 srp 2020, 09:13
od turbo kamna power
turbo kamna power píše:nejlehčí doma mám 13ky plechy origo Golf 1 s pneu Barum 155/80 r13, ty mají tuším 12 kg :D
potom OZ Superleggera 7x17 (váha 6,9 kg) + Kumho 205/40 = cca 15 kg
origo Škoda plech 5x112 + zimní continenental 195/65 r15 = 17 kg
no a pak hromada sad 16" kol, vše kolem 18-19kg... zkusím někdy zase zvážit přesněji, až se k tomu dostanu :)

jinak dost záleží, jestli jsou gumy nové, nebo jestli mají třeba jen 3 mm, to může být rozdíl klidně 2 kg :)
Tak jsem pro zajímavost něco málo převážil:

Ronal Turbo Phase II 7Jx15" + Nankang NS20 165/50 = 10,5 kg
Speedline Golf 3 GTI 6.5Jx15" + Federal semislick 195/50 = 15 kg
OZ Superleggera 7Jx17" + Kumho 205/40 = 15 kg
Plechy 6Jx15" + Continental TS860 195/65 = 15,5 kg
Volvo Canaveral 6.5Jx16" + Continental TS860 205/55 =18 kg
BBS RS722 7Jx16" + Avon 215/40 = 18 kg

Napsal: 06 srp 2020, 09:40
od hansdob
Jelikož mě bylo jasný že “vyhraju” tak jsem to šel taky zvážit ( stále se bavíme o Alu na osobák) 225/55/17 matador Sibir snow ronal orig audi 25,5kg