Jarda S. píše:starší generace tdi s plechovým víkem ventilů ho taky nemaji a jak jezdí
No dřív alternátory neměly volnoběžky a taky to jezdilo, ale dnes to nejde...Není to tam pro srandu, výrobci umějí počítat...
No že to říkáš zrovna ty, vrchní stežovač na výplody koncernových konstruktérů...
Až mi někdo řekne, proč zrovna na turbo-rotačkách 1,9 od prvních AGRů po poslední ASVéčka tlumič musí bejt a na všech ostatních motorech bejt nemusí, tak hned bežím do sámošky pro novej a omluvím se všem, kterým jsem radil, ať se toho problému zbavěj záhozem do kopřiv.
tak on takový 140A-180A alternátor má pěkný setrvačný síly při doběhu motoru. Na starých motorech to bylo do 90A. Starý motory v nákladních autech taky jezdili s jednohmotou a dnes (už pár let) do některých cpou dvouhmoty.
Naposledy upravil(a) Biimbo dne 18 dub 2021, 19:00, celkem upraveno 1 x.
Pájo, pájo kdybychom srovnávali kdo kdy na co přišel a k čemu to bylo, tak by jsi se divil. Musel jsem se smát, když jsme dali k expetovi opravit ŘJ zapalování z Triumpfa z roku 1972 a on povídá, ta je jednoduchá stejně jako u našeho Favorita.. Tak mu říkám, ale ty si pleteš pořadí, nejdřív byl anglický Lucas, kterého pajcovala už stará škodovka -proto se říká jejím páčkám Lucasy, přední kotoučovky měla také ala GB a Favorit použil Lucasovu ŘJ pro náš převratný slavný vůz s předním náhonem..Já nemůžu zato, že se pořád a pořád setkávám s tím, že ten kdo se naparuje je často chytrák ala China..
Chlapi myslím, že není zapotřebí pouštět se do zbytečných sporů. Každý má nějakou tu pravdu. Co se týče toho tlumiče, tak bych to viděl na snahu výrobce o zvýšení životnosti rozvodů /což již u posledních typů vidět není/. Každý kdo vyzkoušel jízdu bez fungujících tlumičů dobře ví jaký to má následek /. Také všichni víme, že střídavé namáhání /bez tlumiče/ je pro řemen i ložiska daleko horší než stálé namáhání. Porovnáme-li pak předepsané servisní intervaly řemenů a kladek od počátku výroby tohoto typu vozidla/60 000 až 150 000 km/ tak musíme konstatovat, že toho musel výrobce nějak dosáhnout. Počínaje lepší kvalitou řemenů a ložisek, přes tlumič kmitů a konče třeba volnoběžkou alternátoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
"Prka" ty tu píšeš o rozvodech ale plochý řemen vydrží věčnost,s tím i kladky. Řemen altíku měním po cca 300tis jen že má malinké trhlinky zevnitř. Kladky origo. 590tis na hrbu,přídavné žhavky přes vypínač,v zimě stále používané.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Martine, já s Tebou souhlasím, že tyhle motory mají neuvěřitelnou výdrž. Záleží hlavně na způsobu používání. Výrobce však musí vždy garantovat nájezd určitých kilometrů. Ať je to již při 4 000 ot. a způsobu jízdy "brzda-plyn" nebo 2 000 ot. plynulou jízdou. A také z počátku se na těchto nebo starších motorech měnil drážkovaný řemen společně s rozvodovým. Až časem si ti všímavější dovolili měnit drážkovaný řemen nebo vodní pumpu teprve u druhých rozvodů. Vzal jsem to trochu v obecnosti, ale je nesporné, že drážkovanému řemenu ten tlumič i volnoběžka životnost prodlouží.
A nyní pro Oťase, aby tady nečetl jen samé dohady:
Dodržuješ-li přesně servisní intervaly a nehraješ si na závodníka, tak Ti drážkovaný řemen vydrží i bez tlumiče kmitů.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip