Tlumič vibrací řemene ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3733
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

jericho-3 píše:
Jarda S. píše:starší generace tdi s plechovým víkem ventilů ho taky nemaji a jak jezdí (noteeth)
No dřív alternátory neměly volnoběžky a taky to jezdilo, ale dnes to nejde...Není to tam pro srandu, výrobci umějí počítat...
No že to říkáš zrovna ty, vrchní stežovač na výplody koncernových konstruktérů...
Až mi někdo řekne, proč zrovna na turbo-rotačkách 1,9 od prvních AGRů po poslední ASVéčka tlumič musí bejt a na všech ostatních motorech bejt nemusí, tak hned bežím do sámošky pro novej a omluvím se všem, kterým jsem radil, ať se toho problému zbavěj záhozem do kopřiv. (wallbash)

Je vůbec tlumič přítomen u podélnejch rotaček?
Oct asv 2000, DieselPower
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

není, podélné rotačky jsou stejný jako předchozí generace s plechovým víkem (LOL)

u 1Z gofa tlumič nebyl, volnoběžka na altíku taky ne a najezdilo to mrak kilometrů (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

tak on takový 140A-180A alternátor má pěkný setrvačný síly při doběhu motoru. Na starých motorech to bylo do 90A. Starý motory v nákladních autech taky jezdili s jednohmotou a dnes (už pár let) do některých cpou dvouhmoty.
Naposledy upravil(a) Biimbo dne 18 dub 2021, 19:00, celkem upraveno 1 x.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pájo, pájo kdybychom srovnávali kdo kdy na co přišel a k čemu to bylo, tak by jsi se divil. Musel jsem se smát, když jsme dali k expetovi opravit ŘJ zapalování z Triumpfa z roku 1972 a on povídá, ta je jednoduchá stejně jako u našeho Favorita.. Tak mu říkám, ale ty si pleteš pořadí, nejdřív byl anglický Lucas, kterého pajcovala už stará škodovka -proto se říká jejím páčkám Lucasy, přední kotoučovky měla také ala GB a Favorit použil Lucasovu ŘJ pro náš převratný slavný vůz s předním náhonem..Já nemůžu zato, že se pořád a pořád setkávám s tím, že ten kdo se naparuje je často chytrák ala China.. :)
nepropadat panice...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Chlapi myslím, že není zapotřebí pouštět se do zbytečných sporů. Každý má nějakou tu pravdu. Co se týče toho tlumiče, tak bych to viděl na snahu výrobce o zvýšení životnosti rozvodů /což již u posledních typů vidět není/. Každý kdo vyzkoušel jízdu bez fungujících tlumičů dobře ví jaký to má následek /. Také všichni víme, že střídavé namáhání /bez tlumiče/ je pro řemen i ložiska daleko horší než stálé namáhání. Porovnáme-li pak předepsané servisní intervaly řemenů a kladek od počátku výroby tohoto typu vozidla/60 000 až 150 000 km/ tak musíme konstatovat, že toho musel výrobce nějak dosáhnout. Počínaje lepší kvalitou řemenů a ložisek, přes tlumič kmitů a konče třeba volnoběžkou alternátoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

A stale nevim, daje dobry napad pouzit samoty tlumic te no name znacky....a nebo vyplaznout 1400 za inu
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5185
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

"Prka" ty tu píšeš o rozvodech ale plochý řemen vydrží věčnost,s tím i kladky. Řemen altíku měním po cca 300tis jen že má malinké trhlinky zevnitř. Kladky origo. 590tis na hrbu,přídavné žhavky přes vypínač,v zimě stále používané.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Martine, já s Tebou souhlasím, že tyhle motory mají neuvěřitelnou výdrž. Záleží hlavně na způsobu používání. Výrobce však musí vždy garantovat nájezd určitých kilometrů. Ať je to již při 4 000 ot. a způsobu jízdy "brzda-plyn" nebo 2 000 ot. plynulou jízdou. A také z počátku se na těchto nebo starších motorech měnil drážkovaný řemen společně s rozvodovým. Až časem si ti všímavější dovolili měnit drážkovaný řemen nebo vodní pumpu teprve u druhých rozvodů. Vzal jsem to trochu v obecnosti, ale je nesporné, že drážkovanému řemenu ten tlumič i volnoběžka životnost prodlouží.
A nyní pro Oťase, aby tady nečetl jen samé dohady:
Dodržuješ-li přesně servisní intervaly a nehraješ si na závodníka, tak Ti drážkovaný řemen vydrží i bez tlumiče kmitů.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

ok, tak ho vyhodím bez náhrady
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3733
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Konečně jsi to pochopil. ;)
Pro klid duše vozím v kufru náhradní řemen.
Naposledy upravil(a) Pája 19 dne 20 dub 2021, 12:17, celkem upraveno 1 x.
Oct asv 2000, DieselPower
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

OťasTDi píše:ok, tak ho vyhodím bez náhrady
Tak jasně,taky ten tlumič nemám a jezdí to už přes 70 tis km v pohodě..Jak už bylo psáno, SDI jej taky nemají..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“