Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5023
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od martinsidlo »

prka píše: 20 úno 2023, 17:08 Tak na táhlo baňky nakapej asi 10 kapek mot. oleje, aby olej zatekl do baňky a zkus to rozchodit.
Ten olej rozleptá membránu časem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od prka »

Pokud to náhodou rozleptá třeba za 20 let, tak mi to vůbec nebude vadit. Když jsem kupoval své ASV r.v. 2003 v roce 2012, tak to padalo do nouzáku, protože bylo "přirezlé" táhlo baňky. Promazal jsem ho a rozchodil. Dodnes funguje bez problémů. Takhle jsem to udělal i na dalších oktávkách a zatím si nikdo nestěžoval.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
Jammal
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 09 úno 2010, 11:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od Jammal »

Tak sem vyměnil baňku za úplně novou a je to lepší, ale stejně když to vytočím, tak to spadne do nouze...hlavně na 4 a 5 kvalt. Budu tedy muset vyměnit turbo...nemáte doporučení, kde sehnat kvalitní repasovaný kus GT1749VA?
Mercedes Benz C30 AMG
Bývalé: VW Passat 1.9 TDi Variant, r.v. 98, AFN...kat off, erg off, turbo 96 kw, PP764, chip, 175HP, 410NM
tade
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 12 pro 2022, 23:34
Odpovědi: 0

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od tade »

A čo ho skúsiť vyčistiť?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od prka »

Nevím co vymýšlíš s novým turbem. Když Ti nehvízdá a baňka nebyla důvodem padání do nouze, tak se určitě "zadrhává" regulace. Jak Ti tady kolegové radí, vyčisti turbo, podlož 0,1 mm a pofrčí jako nové.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od prka »

A pro Martina ukázka baňky, kterou mi věnoval kamarád, když jsem mu dělal rozvody a šteloval turbo, které si sám před tím osadil novou baňkou, a které mu také posílalo motor do nouze. Se starou baňkou z důvodu nedosažení požadovaného tlaku a s novou mu zase přefukovalo.
Na obrázcích je stará baňka /8let/, se kterou nebylo během jejího provozu nic děláno/ani promazávání táhla/.
Obrázek
Přílohy
IMG_20190703_162821.jpg
IMG_20190703_162821.jpg (3.37 MiB) Zobrazeno 554 x
IMG_20190703_161907.jpg
IMG_20190703_161907.jpg (4.64 MiB) Zobrazeno 554 x
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5023
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od martinsidlo »

Mě to ukazovat nemusíš,já to vím,jak baňka umí zareznout. Jen nová,origo má dost silnou pružinu,aby uměla hýbat s regulací,pokud ta není taky zabetonovaná. A nikdo netvrdí,že s novou baňkou při jízdách okolo komína to hned funguje. Trochu se proletět po dálnici....
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Re: Octavia I 81kw netáhne a padá do nouze

Příspěvek od Kendys_TDI »

Měl jsem na AGR naprosto stejné, ale úplně ty samé příznaky, turbo olej nebralo, ale při vysoké zátěži, hlavně na 4. a 5. stupeň to padalo do nouze vždy.
Lidé mi tu radili naprosto to samé, jako tu vidím teď, ale já se na vše vykašlal a šel od nejlevnější varianty po nejdražší.
Nakonec se zjistilo, že okruh přefukoval přetlakový ventil N.... (u agr je přetlakový, a netuším teď honem jeho přesné označení)
Vyměnil jsem ho spolu se všemi 3kusy podtlakových hadiček a už to do nouze nepadlo až do doby, než se rozpadlo původní turbo, ale to už je jiná kapitola.
Vyměň všechny podtlakový hadičky včetně toho ventilu, tím bych začal, než se pouštět do turb a podobných drahých řešení, na ty je vždycky čas a jednou na ně taky dojde, to se nebojte. (pokud jste již tak neučinili)
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“