Stránka 2 z 2
Napsal: 10 led 2008, 01:34
od 1pavel
Podle toho by se u motoru AJM AHH rozvoďák měnil jak v 60tis tak v 90tis

Napsal: 10 led 2008, 07:36
od MirekX
já to pochopil tak,že v 60 tis jsou uvedeny motory,kterých se to týká,což AUY není, jen sharan TDI s automatem ale ne AVG
a u 90 tis je to vše ostatní,kromě typů v závorce,kde je uvedeno (ne u.... a tam jsou vypsaný motory,kde se to má dělat v 60tis.......
Napsal: 10 led 2008, 09:02
od Marek77
Mezi námi - ten návod, co jsi tu okopíroval, mi přijde napsán poněkud chaoticky. Ale to se u návodů stává bohužel často........

Napsal: 10 led 2008, 20:34
od slovacek.milos
Marek77 píše:OT: Výměnný interval oleje u motoru Felicia 1,9D AEF je 7500 km (žádná servisní literatura vydaná a autorizovaná výrobcem nikdy neuvádí 15000 km - to je výplod Tvé fantazie).
Jinak ohledně servisního intervalu rozvodů u motoru AUY - pokud výrobce motoru předepisuje výměnný interval rozvodů 60.000 km, pak je to dáno a jediné, co uživateli zbývá, je smířit se s tím. Jakékoli snahy o prodlužování tohoto intervalu jsou jednoznačně hazardní hrou a každý rozumně uvažující uživatel (ještě k tomu vlastního vozu!!!) by měl postupovat v souladu s předpisem výrobce. Jinak jen pro doplnění - při výměně rozvodového řemenu u motorů PD se vždy musí měnit i kladky (doporučuji i vodní čerpadlo - i to je kladka).
A navíc - o výměnném intervalu rozhoduje výrobce motoru, nikdy ne výrobce řemenu !!!
marku ono to není ani tak výplod mé fantazije jak servisních knížek, snad první naftová felda co se mi dostala do ruky měla dělaný interval výměny podle servisní knížky 6500 km to jsem nějak nemohl pochopit proč, pak jsem měl servisní knížku na 15.000 km, a vyměna v autorizivaných servisech byla dělána v tomto intervalu, jediným vysvětlením je to že byly i servistní knížky s přílohou a ta se možná ztratila, a pak jsem dostal feldu kde bylo napsáno vznětový 7500 a zážehový 15000, tak jsem šel do škodovky kde mně řekli interval je 7500 to je případ tak deset let starý miloš
Riskneš si vyměnit olej později než máš ?????
Napsal: 14 led 2008, 22:56
od Jendaa
Jsem přesvědčen že u Sharanu s PD motory je interval 60 000 km právě kvůli tomu že řemen je více zatížen tím že pohání i PD jednotky, motory s rotačním čerpadlem mají interval výměny 90 000 km
Napsal: 14 led 2008, 22:59
od pafka
Jendaa píše:Jsem přesvědčen že u Sharanu s PD motory je interval 60 000 km právě kvůli tomu že řemen je více zatížen tím že pohání i PD jednotky, motory s rotačním čerpadlem mají interval výměny 90 000 km
Sharan PD motor ASZ -90 000km interval

Napsal: 15 kvě 2019, 12:55
od Špek
No, vím, že to už dlouho, ale kdyby někdo hledal odpověď. Do roku výroby 2003 je u motorů AUY interval výměny ozubeného řemene a kladky 60 000 km, od roku výroby 2004 je interval výměny ozubeného řemene 90 000 km a kladky 180 000 km, což by mělo, jak předpokládám, odpovídat rozvodům - viz
https://www.vw.sk/media/Kwc_Basic_Downl ... men-sk.pdf
Napsal: 17 kvě 2019, 05:38
od picus16
jak tu bylo již napsáno,interval dle typu napínáku,ke konci 2003 se měnil interval na 90
Napsal: 17 kvě 2019, 05:40
od picus16
ještě dodám,lze předělat na novej typ s intervalem na 90,je to tady dokonce někde popsaný
Napsal: 17 kvě 2019, 10:37
od Pepíček
Zajímavý že já mám v Golfu(2001) AJM, což je brácha AUY a mám interval výměny 90 000 dle origo návodu k obsluze.
V návodu ještě píšou že výměna po 90 000 se netýká Sharana AUY.Tam je to po 60 000.Je to k datu 6-2001.
Napsal: 17 kvě 2019, 14:29
od Tom.s
je to podle toho jak je napínáno
auta s hydronapínákem 60000km
novější s automatickou kladkou 90000km
je tu toho spousta lidí i já jsem to předělával na novější verzi, je levnější a mění se po 90000km
Napsal: 17 kvě 2019, 15:12
od Vici
tak tak.. debilní napínák je na 60
bez napínáku s novýma dílama si myslím že by to mohlo být i na 120
záleží taky kolik vydrží vodní pumpa

Napsal: 17 kvě 2019, 15:52
od d.d.t
mozna se zeptam blbe mam avf taky s hydronapinakem plati 60 nebo 90tkm