Stránka 2 z 6

Napsal: 08 srp 2006, 23:29
od Sid
Opravte mě jestli se mýlím, ale benzín pracuje s konstantním poměrem vzduch-palivo, tedy pro zvýšení otáček musíš přidat vzduch a ECU ti přidá adekvátní množství paliva, pro pokles zase vzduch ubrat. Jinak budeš mít směs buď moc bohatou nebo chudou (pomalé hoření a větší teplotní zátěž). Takže benzínový motor na rozdíl od naftového vyžaduje systém regulace nasávaného vzduchu.

Napsal: 09 srp 2006, 11:26
od Kornout
Sid píše:Opravte mě jestli se mýlím, ale benzín pracuje s konstantním poměrem vzduch-palivo, tedy pro zvýšení otáček musíš přidat vzduch a ECU ti přidá adekvátní množství paliva, pro pokles zase vzduch ubrat. Jinak budeš mít směs buď moc bohatou nebo chudou (pomalé hoření a větší teplotní zátěž). Takže benzínový motor na rozdíl od naftového vyžaduje systém regulace nasávaného vzduchu.
Právě chudá směs by u benzína nehořela, jenže nezapomeň, že dávkování paliva není u FSI limitováno otevřením sacího ventilu, tudíž lze palivo vstřikovat (díky podstatně větším vstřikovacím tlakům) těsně před úvratí a hlavně palivo je směrováno na svíčku, takže hoří i chudá směs, toto je situlace při nízkém zatížení, u vyšího je tomu jinak, palivo je dávkováno už při plnění válce a to postupně, z toho pramení i název FSI (Fuel Stratifield Injection) tj. Vrstvené vstřikování paliva.

Napsal: 09 srp 2006, 19:51
od scream
stejne nechapu, proč to vyhrabali. pokud vim, je to technologie od Mitsu, kterou už v 90-tých letech zavrhli....

Napsal: 09 srp 2006, 20:20
od Kornout
scream píše:stejne nechapu, proč to vyhrabali. pokud vim, je to technologie od Mitsu, kterou už v 90-tých letech zavrhli....
JJ, tenkrát tomu říkaly GDI, ale myslím si že tenkrát ta technologie neměla takové možnosti, jako nyní. Podle mě, tomu hodně pomohly právě naftové motory, resp. vývoj technologií vstřikování nafty.

Napsal: 09 srp 2006, 22:01
od MirekX
Tak má to FSI (TFSI) klapku nebo ne :roll: ? Docela bych to rád věděl :o

Napsal: 09 srp 2006, 22:47
od Marcos
Maji skrtici klapku.

Napsal: 10 srp 2006, 23:04
od PetrS
To Marcos: Asi tě bohužel budu muset, leč nechtíc, vyvést z omylu :))
Motory FSI škrtící klapku postrádají, motory TFSI také, ale v jejich sacím traktu se přeci jen už nějaká ta klapka najde a to hned několik, které jsou ovládané servomotorem a slouží pouze pro usměrnění proudícího vzduchu do spalovacího prostoru :))
Pokud mi nevěříš, rád ti pošlu link, kde to tvrdí sám výrobce těchto motorů, který to snad, tedy doufám, ví :))
Peace :P

Napsal: 10 srp 2006, 23:13
od Marcos
Důkaz, ze tam skrtici klapka je. Bohuzel nemam primy link na ten PDF soubor, ale tady jsem jej upnul: http://rapidshare.de/files/28985258/VW20T.pdf.html Pro neznale, hledat polozku s nazvem "throttle valve", coz je skrtici klapka. (crazy) A tady jsou dva rezy motory fsi, kde je evidentne videt, ze je tam klapka: http://dieselstation.com/wallpapers/Vol ... 06-021.jpg ,
http://dieselstation.com/wallpapers/Vol ... -V-016.jpg

Napsal: 11 srp 2006, 00:40
od PetrS
To Marcos: Link na soubor s "údajnou škrtící klapkou" je pěkný, ale po stáhnutí nefunkční, ale tušil jsem, že mi nebudeš věřit, proto zde přikládám link na audi tech centrum, kde snad vědí o čem mluví ... :)
http://audi.cz/lexicon/fsi/
Respektive, komu se to nechce číst celé, přikládám sem celý článek se zvýrazněnou pasáží:
Technologie přímého vstřikování benzinu FSI zvyšuje točivý moment a výkon zážehových motorů, snižuje jejich spotřebu až o 15 procent a snižuje množství škodlivin ve výfukových plynech. Na rozdíl od vstřikování benzinu do sacího potrubí proměnné délky běžných zážehových motorů se palivo u motorů FSI vstřikuje přímo do spalovacích prostorů. Škrticí klapka při této technologii odpadá. Motor není škrcen a snižují se tepelné ztráty, což přináší vyšší výkon a lepší hospodárnost. Systém využívá dva režimy práce: Spalování vrstvené směsi při dílčím zatížení a spalování homogenní směsi při plném zatížení. V provozu s vrstveným plněním se vytváří směs, která je schopna zapálení, jen v úzké oblasti kolem zapalovací svíčky. Elektronika motoru zjistí stav zatížení agregátu a prostřednictvím systému vstřikování řídí okamžik vstřiku, tlak vstřiku a vstřikované množství a přes vstupní vzduchový kanál i vnitřní proudění ve válci. Při plném zatížení umožňuje princip FSI zvýšení kompresního poměru, čímž se zvyšuje účinnost a motor má vyšší výkon.
A zde TFSI a jeho regulační klapky:
Zážehový čtyřválec 2.0 T FSI je prvním agregátem kategorie motorů s přímým vstřikováním benzinu přeplňovaný turbodmychadlem. U motorů FSI se benzin vstřikuje přímo do spalovacích prostorů, vysokotlaký systém „common-rail“ pracuje s tlaky až 110 barů. Blok motoru 2.0 T FSI je vyrobený z šedé litiny GG 25, která je velmi pevná a vyniká i výbornými akustickými vlastnostmi. Ke klidnému a vyváženému chodu motoru 2.0 T FSI přispívá i dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelů. Výkon od klikového hřídele se přenáší trojbokým řetězem, který pohání zároveň olejové čerpadlo a vyvažovací hřídele. Sací potrubí motoru 2.0 T FSI je vyrobeno ze speciálního plastu. Do sacího traktu jsou integrovány klapky, ovládané krokovým motorem, které usměrňují proudění vzduchu k motoru v závislosti na jeho otáčkách a okamžitém zatížení.

Palivo se shromažďuje v zásobníku „common-rail“, do kterého jej dopravuje vysokotlaké čerpadlo. Do spalovacích prostorů se pak benzin vstřikuje pomocí vstřikovačů umístěných mezi sacími ventily. Ve spalovacích prostorech se tvoří téměř dokonale homogenní směs paliva a vzduchu, což je předpokladem vysokých výkonů a agilní odezvy motoru ve všech režimech práce motoru. Motor se čtyřventilovou technikou (ventily jsou ovládané vahadly s rolnami snižujícími tření) a přeplňovaný turbodmychadlem pracuje s kompresním poměrem 10.5:1, což je hodnota dosahovaná pouze moderními nepřeplňovanými agregáty. Právě turbodmychadlo spolu se sofistikovaným systémem přímého vstřikování benzinu má největší zásluhu na dosažení vynikající termodynamické účinnosti, která je lepší než u motorů se systémem vstřikování benzinu do sacího potrubí i konvenčních přeplňovaných motorů.
Zvážení věrohodnosti obou příspěvků nechám už na vás, každý ať si uzná za pravdu co se mu hodí (LOL)

Napsal: 11 srp 2006, 09:22
od PetrS
To Marcos: Asi jsem přes noc oslepl, ale škrtící klapku ani na jednom obrázku opravdu nevidim :))) A upravený pdf soubor se zlepšil akorát v tom, že to není ziplý, ale je to rovnou pdf, jinak funkce stejná, nelze otevřít a ani z něj nic vyčíst ...
Měl jsem za to, že tvrzení na audi tech centru bude dostatečně přesvědčivé - omyl (LOL)
Nevim jak víc to dokázat, než že dám link na jejich popis motoru ... :?
A jak jsem psal o příspěvek víš, u TFSI se jisté klapky v sacím traktu nachází! Jen to není škrtící klapka, ale klapky usměrňovací ... ;)

Napsal: 11 srp 2006, 09:26
od PetrS
Ale dohadovat se tu můžeme donekonečna a začíná to být bezpředmětné ... Mě nepřesvědčí Marcosovi argumenty, jeho zase nepřesvědčí moje, takže ať si každej z těhle dvou vybere a určí, zda-li škrtící klapka v motoru FSI respektive TFSI je či neni :)
Nebudu dál zasekávat fórum dohadováním :)

Napsal: 11 srp 2006, 10:03
od Marcos
Hele, ja se nechci dohadovat. Jen davam zdroje mych informaci. Mne ten pdf dokument jede, ale s nejakou chybou. Problem je na strane serveru "czshare" pri uploadu. A o tech usmernovacich klapkach vim v tech sacich svodech, jen nejak nechapu, jak na tech obrazcich nevidis skrtici klapky. To je asi problem mezi monitorem a zidli... :D (bez urazky) A upravil jsem link, na rapidshare to facha bez problemu.

Napsal: 11 srp 2006, 10:08
od PetrS
To Marcos: Škrtící klapky? Tam jich je víc? JJ, je to dost možné, třeba je to opravdu ve mně, šlo by teda do toho obrázku zakroužkovat ty "škrtící klapky"? Já teda hledal jen jednu a ani tu jsem nenašel, takže se rád poučím :)
A ještě jeden dotaz, myslíš že "http://dieselstation.com" má přesnější informace než tech centrum audi? :)

Napsal: 11 srp 2006, 10:27
od Marcos
Reagoval jsem na to, ze na obou obrazcich nevidis skrtici klapku, tak jsem psal v mnoznem cisle, jako "skrtici klapky". Ok, zakrouzkuju a pozdeji upnu. A k te www dieselstation...nemyslim si, ze by po nocich si kreslili obrazky motoru od VW v Photoshopu a pak je vydavali na svych strankach za origo... :D

Napsal: 11 srp 2006, 10:33
od Marcos