Oplatí sa prehadzovať trysky z 81 Kw do 66Kw

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
JimBoo
Přispěvovatel
Příspěvky: 286
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2006, 11:10
Bydliště: Štatl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JimBoo »

haváířov je v poho a ty jsi mechanik?
SEAT Toledo 01' AGR+sprint 764, EGR off, sw updated, ATD spojka
ŠKODA Rapid 130 85' updated

Pojištění nejen vozidel
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

DavidVoda píše:
Venca píše:DavidVoda: Predstav si, ze skutecne zvysenim prutoku na tomtez aute skutecne pri stejnem zpusobu jizdy snizis spotrebu. ;)
Je to tim, ze 66 kW je malo na vetsinu vozu, ktere s nim jezdi a pri 81 kW si motor lepe poradi s vahou vozu a nemusis tudiz tolik slapat na plyn, aby motor jel tak jako s 66 kW. :)
venciku jenomze kdyz nato slapnes tak tam potece stejne nafty,jako kdyz budes mit vetsi trysky a slapnes nato min coz je logicke,ale nechci se hadat jen poradim jimboom,ze po výměně trysek za větší na stejných vstřikovačích ,je potřeba nastavit tlaky,to ti nastavej v servise nebo u reeshy:),taky je potreba poladit EGR aby se ti tam dostalo vic vzduchu jestli chces dalsi info tak sem neco sepsal zde, mrkni sem
http://www.6n2.er.cz/
Možná na tom snížení spotřeby něco bude. Tím že zvedáš jenom naftu a vzduchu je pořád stejně tak měníš složení směsi a tím i účinnost motoru. A protože u 66kW je směs dost "chudá", tak účinnost s přidáním nafty roste. Když vzroste účinnost, tak je potřeba menší vstupní energie pro vytvoření stejného množství vykonané práce. Takže bych to až tak nezavrhoval........ale jestli je to ve skutečnosti poznat....to nevím. Nikdy jsem na spotřebu nehleděl.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

JimBoo píše:haváířov je v poho a ty jsi mechanik?
....mecanik.... (hm) jsem strojní inženýr. Snad to bude stačit. A těch Sprintů už jsem pár vyměnil ;) Je to tak na hodinku. Jestli se nějak rozhodneš, tak brnkni. Posílám ti SZ s číslem telefonu.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

DavidVoda : Teoretik jsi perfektni, ale prakticky, tuto mnohokrat overenou skutecnost s lehouckym Polem asi nikdy nezjistis. 8)
Uživatelský avatar
DavidVoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Odpovědi: 0
Registrován: 22 čer 2006, 10:17

Příspěvek od DavidVoda »

hmm tdi power ma mozna pravdu ohledne ty smesi,ale to asi bude platit jenom u 66kw
VW Polo 1.4 tdi rv 2001
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

TDIPOWER: Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije. (snížení spotřeby jsem ověřil) Jinak regulace výkonu je u benzínu množstvím směsi, u nafty množstvím paliva, takže u nafty je směs vždycky chudá (pokud se nezmění tovární nastavení)
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
DavidVoda
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Odpovědi: 0
Registrován: 22 čer 2006, 10:17

Příspěvek od DavidVoda »

bobG3 píše:TDIPOWER: Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije. (snížení spotřeby jsem ověřil) Jinak regulace výkonu je u benzínu množstvím směsi, u nafty množstvím paliva, takže u nafty je směs vždycky chudá (pokud se nezmění tovární nastavení)
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.
hmm si nedovedu predstavit jak u benzinu regulujes mnozstvi vzduchu směrem výše kdyz nema turbodmychadlo,u benzinu pridavas palivo stejne jako u naftaku akorat ze u naftaka s turbem muzes pridat trosku vic pac je tam dost vzduchu tot vse
VW Polo 1.4 tdi rv 2001
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Je potřeba začít hned na začátku:
Zásadní rozdíl mezi vznětovým a záhžehovým motorem v oblasti tvorby směsi, je fakt, že ten nafták dokáže pracovat v obrovském rozsahu spektra bohatosti směsi, např. motor plnící euro 3 je schopen na volnoběžnou dávku paliva vstřikovat 3 až 25mg/h, kdežto u benzínu je to problém, ten se musí poměrně přesně držet kolem ideálního poměru výbušnosti směsi benzínu a vzduchu, proto třeba škrtící klapky a jiný srandy...
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

bobG3 píše:TDIPOWER: Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije. (snížení spotřeby jsem ověřil) Jinak regulace výkonu je u benzínu množstvím směsi, u nafty množstvím paliva, takže u nafty je směs vždycky chudá (pokud se nezmění tovární nastavení)
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.

Chceš mi říct, že nezvýšíš účinnost motoru výměnou trysek?

To jak se dá zvýšit účinnost motoru mi nemusíš vysvětlovat. Ale správná směs k nim 100procentně patří!

A to s tím lepším rozprášením....no nevím! Vem si, že nezvedáš vstřikovací tlak. Takže stejné množství paliva za kratší dobu sice jo, ale větším otvorem! A těžko si budeš stát za tím, že při stejném otevíracím tlaku při zvětšení průřezu zlepšíš rozprach. Nebo snad jo?

To kdyby jsi vstříkl stejně paliva za kratší dobu přes stejný otvor, to by byl lepší rozprach.....ale takhle :? těžko!

Ale to jme už u zvyšování vstřikovacích tlaků - taky možnost jak zvýšit účinnost, mimochodem. Ale rozhodně ne příliš vhodná pro tunery.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Nezlob se, ale podle toho co píšeš, jsem odpověděl. Jinak jak říkal André, chtělo by to opravdu od začátku, což je při prostoru, který tu je těžké .
1/ u benzínu je výkon regulován škrtící klapkou, takže např. při volnoběhu je při sání směsi ve válci kdy je píst v dolní úvrati velký podtlak vůči okolnímu tlaku, takže směsi je tam málo - na tohle množství nadávkuje dnes počítač množství směsi, které odpovídá stechiometrickému poměru, kompresní tlakje malý, účinnost nižší. Turbo nemá na tohle vliv, jen umožňuje dostat víc směsi do válce - tj vyšší výkon. Ideální je spalovat chudou směs - viz poslední typ Volhy, - články jak uhasil Jaguár žízeň - problém je ji zapálit (pokusy zapalovat chudou směs prostřednictvím plazmových svíček atd - když to bylo trochu zmáknuté, zjistilo se že stouply oxidy dusíku - vyšší teplota spalování atd..Taky je problém s katalyzátorem, pokud máš chudou směs zjednodušeně řečeno nefunguje jak by měl
2/ u dieselu nemluvím o rozprášení (to má spíš vliv na emise, samozřejmě i na účinnost, ale malý), jedna věc je otvírací tlak, jiná tlak vstřikovací, změnou vstřikovacího tlaku se mění rozprášení, nikoli změnou otvíracího tlaku (tam je vliv opravdu nepatrný skoro neměřitelný) - u rotačního čerpadla je vstřikovací tlak cca 1200 - 1300 atm, u PD 2200 - 2400, u comonrailu kolik nastaví počítač a snesou komponenty. (navíc otvírací tlak je 1/3 vstřikovacího u rot čerpadel - 1st je 190 nebo 220 atm - Okta 81 , 2 st je 300 atm)
Takže resumé - při výměně trysek 66 za 81 je spotřeba - měřeno dlouhodobě při přibližně stejném způsobu jízdy o cca 2 deci nižší (možná víc možná míň, je to statistická hodnota 66kW 25000km trysky 81kW 20000 km)
Je hodně zažitých pověr, které mají reálný základ - třeba s tím rozprášením, jistě má vliv, ale jestli má motor 66 kw nebo 66,2 je takřka neměřitelné, pokud ale se stejnými tryskami chceš tlačít naftu na 100kw pak se už leje a ne rozprašuje, ale to už je na delší debatu o velikosti pístku, čipu atd. Prostě v jakémkoli režimu musí tryska palivo rozprášit.
Takže správná směs jistě, ale u benzínu, správná je navíc taková na jakou konstruktér motor stavěl,
U dieselu je správná směs jaká? asi dobře prohořelá, kdy se z paliva dostane co nejvíc energie - to chce čas a ten větčími tryskami - pro požadovaný výkon - získáš.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Napsal jsi: "Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije."

Myslel jsem, že tím máš na mysli lepší rozprach a tím lepší hoření. Proto jsem o tom psal. A proto i o těch otevíracích tlacích. Protože když ty zůstanou stejné a zvětšíš trysky, tak vstřikovací tlak klesne! Tak mi to nedávalo smysl.
Ale podle dalšího příspěvku vidím, že tvůj názor je takový, že se tam ta nafta dostane dříve a tím pádem má delší dobu na prohoření......tak s tím určitě souhlas! Je to logické.

Fajn že jsme se shodli na tom, že většíma tryskama zvýšíš účinnost. Protože jinak by nebylo možné, aby se při stejném stylu jízdy snížila spotřeba! To jakým způsobem - jestli bohatostí "směsi" nebo časováním vstřiku.....to už je otázka. Netvrdím, že já mám pravdu a ty ne ani naopak. Možná je to od každého trochu. Asi by se to dost složitě dokazovalo :D
Ale kdyby člověk chtěl......z přesného množství vzduchu, nafty, doby hoření a z rozboru výfukových plynů......jestli je tam nespálená nafta a žádný kyslík anebo přebytek kyslíku a samé saze....ale to je na výzkumák a navíc to asi nikoho až tak nezajímá ;)
Neříkám, že bych to nespočítal, ale to už bych tady plácal o teorii, jejichž výsledky bych si nebyl až tak jist (hm) a to nedělám! Teda aspoň se snažím. Víš jak - miligram sem, milisekunda tam.....a je to procento!

No nic. Tak ať mají na Silvestra játra všech dieselpoweráků větší účinnost. Ať už tím, že stejné množství pojmou za kratší dobu, nebo tím že bude bohatší "směs" (noteeth) Každopádně pánové: pořádné trysky!! (crazy)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

když už jsme v tématu: ví někdo jakej výkon (cca) dá výměna trysek 1.9TD do 1.6TD? a taky malej detail: 1,6TD 51kw (teď 81kw), 1.9TD 55kw. jestli to má vůbec cenu. díky
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:když už jsme v tématu: ví někdo jakej výkon (cca) dá výměna trysek 1.9TD do 1.6TD? a taky malej detail: 1,6TD 51kw (teď 81kw), 1.9TD 55kw. jestli to má vůbec cenu. díky
ty pozdější 1.9TD myslím měli už dvoupružinové vstřikovače, možná by to něco mohlo přinést, to nevím, asi by to bylo trochu klidnější
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

se omlouvám, řeč byla o tryskách, nikoli vstřikovačích, ale jen tak pro zajímavost, šli by z té 1.9 do 1.6?
Jestli třeba nejsou jinak přidělané jako v TDI (bez závitu)

A co trysky z TDI? asi budou nějak jinak rozprašovat, co?
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

frenky píše:se omlouvám, řeč byla o tryskách, nikoli vstřikovačích, ale jen tak pro zajímavost, šli by z té 1.9 do 1.6?
Jestli třeba nejsou jinak přidělané jako v TDI (bez závitu)

A co trysky z TDI? asi budou nějak jinak rozprašovat, co?


de to, jinak bych se na to neptal kolik to dá ;) Z 1.9TD de do 1.6D, 1.6TD, 1.9D. z TDi to určitě nejde- trysky jsou otvorové, ve starých D nebo TD jsou čepové- jiný rozprach.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“