Oplatí sa prehadzovať trysky z 81 Kw do 66Kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- JimBoo
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25 dub 2006, 11:10
- Bydliště: Štatl
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
haváířov je v poho a ty jsi mechanik?
SEAT Toledo 01' AGR+sprint 764, EGR off, sw updated, ATD spojka
ŠKODA Rapid 130 85' updated
Pojištění nejen vozidel
ŠKODA Rapid 130 85' updated
Pojištění nejen vozidel
Možná na tom snížení spotřeby něco bude. Tím že zvedáš jenom naftu a vzduchu je pořád stejně tak měníš složení směsi a tím i účinnost motoru. A protože u 66kW je směs dost "chudá", tak účinnost s přidáním nafty roste. Když vzroste účinnost, tak je potřeba menší vstupní energie pro vytvoření stejného množství vykonané práce. Takže bych to až tak nezavrhoval........ale jestli je to ve skutečnosti poznat....to nevím. Nikdy jsem na spotřebu nehleděl.DavidVoda píše:venciku jenomze kdyz nato slapnes tak tam potece stejne nafty,jako kdyz budes mit vetsi trysky a slapnes nato min coz je logicke,ale nechci se hadat jen poradim jimboom,ze po výměně trysek za větší na stejných vstřikovačích ,je potřeba nastavit tlaky,to ti nastavej v servise nebo u reeshy:),taky je potreba poladit EGR aby se ti tam dostalo vic vzduchu jestli chces dalsi info tak sem neco sepsal zde, mrkni semVenca píše:DavidVoda: Predstav si, ze skutecne zvysenim prutoku na tomtez aute skutecne pri stejnem zpusobu jizdy snizis spotrebu.![]()
Je to tim, ze 66 kW je malo na vetsinu vozu, ktere s nim jezdi a pri 81 kW si motor lepe poradi s vahou vozu a nemusis tudiz tolik slapat na plyn, aby motor jel tak jako s 66 kW.
http://www.6n2.er.cz/
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
....mecanik....JimBoo píše:haváířov je v poho a ty jsi mechanik?


VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
TDIPOWER: Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije. (snížení spotřeby jsem ověřil) Jinak regulace výkonu je u benzínu množstvím směsi, u nafty množstvím paliva, takže u nafty je směs vždycky chudá (pokud se nezmění tovární nastavení)
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.
G3 Variant synchro
hmm si nedovedu predstavit jak u benzinu regulujes mnozstvi vzduchu směrem výše kdyz nema turbodmychadlo,u benzinu pridavas palivo stejne jako u naftaku akorat ze u naftaka s turbem muzes pridat trosku vic pac je tam dost vzduchu tot vsebobG3 píše:TDIPOWER: Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije. (snížení spotřeby jsem ověřil) Jinak regulace výkonu je u benzínu množstvím směsi, u nafty množstvím paliva, takže u nafty je směs vždycky chudá (pokud se nezmění tovární nastavení)
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.
VW Polo 1.4 tdi rv 2001
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Je potřeba začít hned na začátku:
Zásadní rozdíl mezi vznětovým a záhžehovým motorem v oblasti tvorby směsi, je fakt, že ten nafták dokáže pracovat v obrovském rozsahu spektra bohatosti směsi, např. motor plnící euro 3 je schopen na volnoběžnou dávku paliva vstřikovat 3 až 25mg/h, kdežto u benzínu je to problém, ten se musí poměrně přesně držet kolem ideálního poměru výbušnosti směsi benzínu a vzduchu, proto třeba škrtící klapky a jiný srandy...
Zásadní rozdíl mezi vznětovým a záhžehovým motorem v oblasti tvorby směsi, je fakt, že ten nafták dokáže pracovat v obrovském rozsahu spektra bohatosti směsi, např. motor plnící euro 3 je schopen na volnoběžnou dávku paliva vstřikovat 3 až 25mg/h, kdežto u benzínu je to problém, ten se musí poměrně přesně držet kolem ideálního poměru výbušnosti směsi benzínu a vzduchu, proto třeba škrtící klapky a jiný srandy...
bobG3 píše:TDIPOWER: Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije. (snížení spotřeby jsem ověřil) Jinak regulace výkonu je u benzínu množstvím směsi, u nafty množstvím paliva, takže u nafty je směs vždycky chudá (pokud se nezmění tovární nastavení)
Účinnost motoru se zvětší např zvýšením komprese, větším zdvihem, zlepšeným výplachem u 2T benzínu - nikoli zvýšením bohatosti směsi, naopak, pokud umí motor spalovat chudou směs, je účinější
Účinnost dieselů je větší v celém rozsahu výkonu kvůli konstrantnímu kompresnímu tlaku - u benzínu je komprese v důsledku principu regulace výkonu proměnlivá a tím i účinnost v režimu částečného zatížení nižší - dá se ovlivnit proměnným časováním ventilů atd.
Chceš mi říct, že nezvýšíš účinnost motoru výměnou trysek?
To jak se dá zvýšit účinnost motoru mi nemusíš vysvětlovat. Ale správná směs k nim 100procentně patří!
A to s tím lepším rozprášením....no nevím! Vem si, že nezvedáš vstřikovací tlak. Takže stejné množství paliva za kratší dobu sice jo, ale větším otvorem! A těžko si budeš stát za tím, že při stejném otevíracím tlaku při zvětšení průřezu zlepšíš rozprach. Nebo snad jo?
To kdyby jsi vstříkl stejně paliva za kratší dobu přes stejný otvor, to by byl lepší rozprach.....ale takhle

Ale to jme už u zvyšování vstřikovacích tlaků - taky možnost jak zvýšit účinnost, mimochodem. Ale rozhodně ne příliš vhodná pro tunery.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Nezlob se, ale podle toho co píšeš, jsem odpověděl. Jinak jak říkal André, chtělo by to opravdu od začátku, což je při prostoru, který tu je těžké .
1/ u benzínu je výkon regulován škrtící klapkou, takže např. při volnoběhu je při sání směsi ve válci kdy je píst v dolní úvrati velký podtlak vůči okolnímu tlaku, takže směsi je tam málo - na tohle množství nadávkuje dnes počítač množství směsi, které odpovídá stechiometrickému poměru, kompresní tlakje malý, účinnost nižší. Turbo nemá na tohle vliv, jen umožňuje dostat víc směsi do válce - tj vyšší výkon. Ideální je spalovat chudou směs - viz poslední typ Volhy, - články jak uhasil Jaguár žízeň - problém je ji zapálit (pokusy zapalovat chudou směs prostřednictvím plazmových svíček atd - když to bylo trochu zmáknuté, zjistilo se že stouply oxidy dusíku - vyšší teplota spalování atd..Taky je problém s katalyzátorem, pokud máš chudou směs zjednodušeně řečeno nefunguje jak by měl
2/ u dieselu nemluvím o rozprášení (to má spíš vliv na emise, samozřejmě i na účinnost, ale malý), jedna věc je otvírací tlak, jiná tlak vstřikovací, změnou vstřikovacího tlaku se mění rozprášení, nikoli změnou otvíracího tlaku (tam je vliv opravdu nepatrný skoro neměřitelný) - u rotačního čerpadla je vstřikovací tlak cca 1200 - 1300 atm, u PD 2200 - 2400, u comonrailu kolik nastaví počítač a snesou komponenty. (navíc otvírací tlak je 1/3 vstřikovacího u rot čerpadel - 1st je 190 nebo 220 atm - Okta 81 , 2 st je 300 atm)
Takže resumé - při výměně trysek 66 za 81 je spotřeba - měřeno dlouhodobě při přibližně stejném způsobu jízdy o cca 2 deci nižší (možná víc možná míň, je to statistická hodnota 66kW 25000km trysky 81kW 20000 km)
Je hodně zažitých pověr, které mají reálný základ - třeba s tím rozprášením, jistě má vliv, ale jestli má motor 66 kw nebo 66,2 je takřka neměřitelné, pokud ale se stejnými tryskami chceš tlačít naftu na 100kw pak se už leje a ne rozprašuje, ale to už je na delší debatu o velikosti pístku, čipu atd. Prostě v jakémkoli režimu musí tryska palivo rozprášit.
Takže správná směs jistě, ale u benzínu, správná je navíc taková na jakou konstruktér motor stavěl,
U dieselu je správná směs jaká? asi dobře prohořelá, kdy se z paliva dostane co nejvíc energie - to chce čas a ten větčími tryskami - pro požadovaný výkon - získáš.
1/ u benzínu je výkon regulován škrtící klapkou, takže např. při volnoběhu je při sání směsi ve válci kdy je píst v dolní úvrati velký podtlak vůči okolnímu tlaku, takže směsi je tam málo - na tohle množství nadávkuje dnes počítač množství směsi, které odpovídá stechiometrickému poměru, kompresní tlakje malý, účinnost nižší. Turbo nemá na tohle vliv, jen umožňuje dostat víc směsi do válce - tj vyšší výkon. Ideální je spalovat chudou směs - viz poslední typ Volhy, - články jak uhasil Jaguár žízeň - problém je ji zapálit (pokusy zapalovat chudou směs prostřednictvím plazmových svíček atd - když to bylo trochu zmáknuté, zjistilo se že stouply oxidy dusíku - vyšší teplota spalování atd..Taky je problém s katalyzátorem, pokud máš chudou směs zjednodušeně řečeno nefunguje jak by měl
2/ u dieselu nemluvím o rozprášení (to má spíš vliv na emise, samozřejmě i na účinnost, ale malý), jedna věc je otvírací tlak, jiná tlak vstřikovací, změnou vstřikovacího tlaku se mění rozprášení, nikoli změnou otvíracího tlaku (tam je vliv opravdu nepatrný skoro neměřitelný) - u rotačního čerpadla je vstřikovací tlak cca 1200 - 1300 atm, u PD 2200 - 2400, u comonrailu kolik nastaví počítač a snesou komponenty. (navíc otvírací tlak je 1/3 vstřikovacího u rot čerpadel - 1st je 190 nebo 220 atm - Okta 81 , 2 st je 300 atm)
Takže resumé - při výměně trysek 66 za 81 je spotřeba - měřeno dlouhodobě při přibližně stejném způsobu jízdy o cca 2 deci nižší (možná víc možná míň, je to statistická hodnota 66kW 25000km trysky 81kW 20000 km)
Je hodně zažitých pověr, které mají reálný základ - třeba s tím rozprášením, jistě má vliv, ale jestli má motor 66 kw nebo 66,2 je takřka neměřitelné, pokud ale se stejnými tryskami chceš tlačít naftu na 100kw pak se už leje a ne rozprašuje, ale to už je na delší debatu o velikosti pístku, čipu atd. Prostě v jakémkoli režimu musí tryska palivo rozprášit.
Takže správná směs jistě, ale u benzínu, správná je navíc taková na jakou konstruktér motor stavěl,
U dieselu je správná směs jaká? asi dobře prohořelá, kdy se z paliva dostane co nejvíc energie - to chce čas a ten větčími tryskami - pro požadovaný výkon - získáš.
G3 Variant synchro
Napsal jsi: "Spotřeba klesne proto, že stejné množství paliva vstříkneš za kratší dobu, takže se líp spálí a i líp využije."
Myslel jsem, že tím máš na mysli lepší rozprach a tím lepší hoření. Proto jsem o tom psal. A proto i o těch otevíracích tlacích. Protože když ty zůstanou stejné a zvětšíš trysky, tak vstřikovací tlak klesne! Tak mi to nedávalo smysl.
Ale podle dalšího příspěvku vidím, že tvůj názor je takový, že se tam ta nafta dostane dříve a tím pádem má delší dobu na prohoření......tak s tím určitě souhlas! Je to logické.
Fajn že jsme se shodli na tom, že většíma tryskama zvýšíš účinnost. Protože jinak by nebylo možné, aby se při stejném stylu jízdy snížila spotřeba! To jakým způsobem - jestli bohatostí "směsi" nebo časováním vstřiku.....to už je otázka. Netvrdím, že já mám pravdu a ty ne ani naopak. Možná je to od každého trochu. Asi by se to dost složitě dokazovalo
Ale kdyby člověk chtěl......z přesného množství vzduchu, nafty, doby hoření a z rozboru výfukových plynů......jestli je tam nespálená nafta a žádný kyslík anebo přebytek kyslíku a samé saze....ale to je na výzkumák a navíc to asi nikoho až tak nezajímá
Neříkám, že bych to nespočítal, ale to už bych tady plácal o teorii, jejichž výsledky bych si nebyl až tak jist
a to nedělám! Teda aspoň se snažím. Víš jak - miligram sem, milisekunda tam.....a je to procento!
No nic. Tak ať mají na Silvestra játra všech dieselpoweráků větší účinnost. Ať už tím, že stejné množství pojmou za kratší dobu, nebo tím že bude bohatší "směs"
Každopádně pánové: pořádné trysky!! 
Myslel jsem, že tím máš na mysli lepší rozprach a tím lepší hoření. Proto jsem o tom psal. A proto i o těch otevíracích tlacích. Protože když ty zůstanou stejné a zvětšíš trysky, tak vstřikovací tlak klesne! Tak mi to nedávalo smysl.
Ale podle dalšího příspěvku vidím, že tvůj názor je takový, že se tam ta nafta dostane dříve a tím pádem má delší dobu na prohoření......tak s tím určitě souhlas! Je to logické.
Fajn že jsme se shodli na tom, že většíma tryskama zvýšíš účinnost. Protože jinak by nebylo možné, aby se při stejném stylu jízdy snížila spotřeba! To jakým způsobem - jestli bohatostí "směsi" nebo časováním vstřiku.....to už je otázka. Netvrdím, že já mám pravdu a ty ne ani naopak. Možná je to od každého trochu. Asi by se to dost složitě dokazovalo

Ale kdyby člověk chtěl......z přesného množství vzduchu, nafty, doby hoření a z rozboru výfukových plynů......jestli je tam nespálená nafta a žádný kyslík anebo přebytek kyslíku a samé saze....ale to je na výzkumák a navíc to asi nikoho až tak nezajímá

Neříkám, že bych to nespočítal, ale to už bych tady plácal o teorii, jejichž výsledky bych si nebyl až tak jist

No nic. Tak ať mají na Silvestra játra všech dieselpoweráků větší účinnost. Ať už tím, že stejné množství pojmou za kratší dobu, nebo tím že bude bohatší "směs"


VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 157
- Registrován: 23 led 2006, 14:26
- Bydliště: Sušice, Praha
Odpovědi: 0
ty pozdější 1.9TD myslím měli už dvoupružinové vstřikovače, možná by to něco mohlo přinést, to nevím, asi by to bylo trochu klidnějšíiTD píše:když už jsme v tématu: ví někdo jakej výkon (cca) dá výměna trysek 1.9TD do 1.6TD? a taky malej detail: 1,6TD 51kw (teď 81kw), 1.9TD 55kw. jestli to má vůbec cenu. díky
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
frenky píše:se omlouvám, řeč byla o tryskách, nikoli vstřikovačích, ale jen tak pro zajímavost, šli by z té 1.9 do 1.6?
Jestli třeba nejsou jinak přidělané jako v TDI (bez závitu)
A co trysky z TDI? asi budou nějak jinak rozprašovat, co?
de to, jinak bych se na to neptal kolik to dá

DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno