iTD píše:v čem sou vyjímečný TDi?? ve velkým toč. momentu! krouták udává vlastní sílu motoru v Nm- příklad: 300Nm znamená 30Kg na metrové páce na klikové hřídeli !! po zpřevodování (v převodovce) do pomala se to násobý, tudíš na kolech je se ztrátou brutální síla (těm co proklouznou kola už 2tis. ot ví o čem mluvím). Další věc: mám 105k ve 4000ot. a i když závodím (sprint) tak ve 3500ot. už řadím další kvalt. nevim jak u vás ale v mém případě to zrychluje nejvíc v toč. momentu (kolem 2500-3000ot).

Tak to děláš špatně
Příklad: vzal jsem graf uživatele MILAN_TS (s dovolením) a např.převodovku CTN
Vstupy: motor Pmax 182PS při 3750 ot/min (M=340Nm), Mmax 410Nm při 2250ot/min
Převodovka: celkový převod 2° 6,7; 3° 4,3
Výpočet: Síla na kolech při třetím převodovém stupni při využití max.momentu motoru, tzn.410Nm při 2750ot/min
Nc=Nm*i; Nc=410*4,3=1763
Síla na kolech při druhém převodovém stupni při využití max.výkonu, tzn. 340Nm při 3750ot/min
Nc=Nm*i; Nc=340*6,7=2278Nm
Závěr: kdyby byl milanův motor v autě s převodovkou CTN, tak na dvojku při 3750ot/min by byla síla na kolech mnohem větší, než na trojku při 2250ot/min. Tzn.že není pravda, že při využívání max. momentu motoru auto nejvíce zrychluje - nesmíme zapomínat na převod, který tento moment násobí.
Nemusí tak tomu být u vyšších kvaltů (např.4.a5.°), protože tam změna převodu není už tak velká. Vše záleží na křivce krouťáku. Tzn.že nejlepší čas budeš mít, když si z grafů a převodových poěrů vypočítáš ideální moment na kolech a podle toho budeš řadit. Každý kvalt bude v jiných otáčkách.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s