výkon vs. krouťák

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

reesha píše:výkon prodává auta, krouťák vyhrává závod ;)
Presne tak, lide si kupuji kone aby pak vyuzivali na kroutici moment. (noteeth)

Jinak se omlouvam, spletl jsem si to s temito strankami (kdo vi proc...fakt netusim). Nicmene hned prvni odkaz ted se tyka TDI
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

v čem sou vyjímečný TDi?? ve velkým toč. momentu! krouták udává vlastní sílu motoru v Nm- příklad: 300Nm znamená 30Kg na metrové páce na klikové hřídeli !! po zpřevodování (v převodovce) do pomala se to násobý, tudíš na kolech je se ztrátou brutální síla (těm co proklouznou kola už 2tis. ot ví o čem mluvím). Další věc: mám 105k ve 4000ot. a i když závodím (sprint) tak ve 3500ot. už řadím další kvalt. nevim jak u vás ale v mém případě to zrychluje nejvíc v toč. momentu (kolem 2500-3000ot). 8)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

iTD píše:v čem sou vyjímečný TDi?? ve velkým toč. momentu! krouták udává vlastní sílu motoru v Nm- příklad: 300Nm znamená 30Kg na metrové páce na klikové hřídeli !! po zpřevodování (v převodovce) do pomala se to násobý, tudíš na kolech je se ztrátou brutální síla (těm co proklouznou kola už 2tis. ot ví o čem mluvím). Další věc: mám 105k ve 4000ot. a i když závodím (sprint) tak ve 3500ot. už řadím další kvalt. nevim jak u vás ale v mém případě to zrychluje nejvíc v toč. momentu (kolem 2500-3000ot). 8)
Tak to děláš špatně (noteeth)
Příklad: vzal jsem graf uživatele MILAN_TS (s dovolením) a např.převodovku CTN

Vstupy: motor Pmax 182PS při 3750 ot/min (M=340Nm), Mmax 410Nm při 2250ot/min
Převodovka: celkový převod 2° 6,7; 3° 4,3

Výpočet: Síla na kolech při třetím převodovém stupni při využití max.momentu motoru, tzn.410Nm při 2750ot/min

Nc=Nm*i; Nc=410*4,3=1763

Síla na kolech při druhém převodovém stupni při využití max.výkonu, tzn. 340Nm při 3750ot/min

Nc=Nm*i; Nc=340*6,7=2278Nm

Závěr: kdyby byl milanův motor v autě s převodovkou CTN, tak na dvojku při 3750ot/min by byla síla na kolech mnohem větší, než na trojku při 2250ot/min. Tzn.že není pravda, že při využívání max. momentu motoru auto nejvíce zrychluje - nesmíme zapomínat na převod, který tento moment násobí.
Nemusí tak tomu být u vyšších kvaltů (např.4.a5.°), protože tam změna převodu není už tak velká. Vše záleží na křivce krouťáku. Tzn.že nejlepší čas budeš mít, když si z grafů a převodových poěrů vypočítáš ideální moment na kolech a podle toho budeš řadit. Každý kvalt bude v jiných otáčkách.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

jo ale já mám max. krouťák ve 3500ot, nevim, nechcu se hádat ale vím nejlíp jak moje auto zrychluje, prostě nad 3500ot už to není tak intenzivní. já se plynu nebojím... ;)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

moc teorie a příde mě že ses do toho moc zamotal, z tvího výkladu čtu to co sem říkal a s pár odlišnostmy. :?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

ještě jedna věc: můj G II 1,6Td 105k (a 200Nm) předjede G II 1,8 GTI 112k (a 160Nm). čím to asi bude??? a při přeřazení už 3500ot. ;)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

:) a abych nezapoměl- ve 3500ot. mám jen 85k !! 8)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Vždycky si to první připrav, ať pak nemusíš psát 4 příspěvky. Tato teorie je ale zrcadlem prxe. To je prostě holá realita. Tak polopaticky jsem to psal, aby se to dalo pochopit. Takže jestli jsi to pochopil, tak bylo dosaženo požadovaného (noteeth)
Praxe je taky, neboj 8)
Možná pokud máš nějaký extrémní graf...kde ho najdu? Rád si to spočtu i sám pro sebe.
Pochopil jsem, že máš 200Nm při 3500ot/min.
No a v kolika otáčkách máš ten max.výkon? A jaký krouťák při těch otáčkách max výkonu?
Hádat se tu a vědět hovno je zbytečné, nemyslíš? Ty nemáš šanci poznat, jestli ti to táhne víc na dvojku při 4000ot/min nebo na trojku při 3000ot/min. Tomu věř, protože při přeřazení a přerušení toku Mk to tělo neví která bije. Já jsem uvedl konkrétní příklad a jsem přesvědčen, že u 90% bude platit. Jestli máš nějaký nezvyklý graf....nevylučuju. Ale pochybuju. Dej ho sem a není problém.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Promiň, už jsem jako ty. Ale všimnul jsem si ještě, že tu píšeš nějaké bludy. Píšeš, že max.moment máš ve 3500ot/min, ale že ti to podle "tvého pocitu" zrychluje nejvíc ve 2500-3000ot/min. Tak toto nemá nic společného s převodovkou. To je prostě kravina. Na daný převodový stupeň totiž KAŽDÉ auto nejvíc zrychluje při max.momentu. Tedy u tebe 3500ot/min. Tak nevím, co si o těch tvých pocitech myslet.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

kdybych věděl jak ho sem poslat tak to udělám už dávno, poraď. Graf má docela plochej průběh. hádat se s tebou nebudu protože to nemá cenu 8)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

No když vkládáš příspěvek, tak vpravo nad tím oknem je ikona "Nahrát obrázek". Ještě jsem to nepoužil, ale myslím že tam....
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

ok, tak to hodím do sekce Grafi brzdy
Obrázek
abys mě věřil !!!
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Tak jsem se díval na ten tvůj graf. Vypadá to spíše jako benzín, a tam to točení platí dvojnásob. Takže: na trojku při 3600otáček - největší krouťák to je na kolech 838,5Nm. Na dvojku při 4000otáček - nejvyšší výkon - 1172,5Nm.

Samozřejmě na trojku při 3600 je to 838,5Nm a na tentýž stupeň při 4000 je to 752,5Nm.

Už to nechci hodnotit. Ale představu si zkus udělat sám. Hlavně že to jede. A kouří ;)
Zdar
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

TDIPOWER píše:Tak jsem se díval na ten tvůj graf. Vypadá to spíše jako benzín, a tam to točení platí dvojnásob. Takže: na trojku při 3600otáček - největší krouťák to je na kolech 838,5Nm. Na dvojku při 4000otáček - nejvyšší výkon - 1172,5Nm.

Samozřejmě na trojku při 3600 je to 838,5Nm a na tentýž stupeň při 4000 je to 752,5Nm.

Už to nechci hodnotit. Ale představu si zkus udělat sám. Hlavně že to jede. A kouří ;)
Zdar
Ok! nekouří ale jede! viz: http://www.youtube.com/watch?v=bcMRbJIe65A
:D
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“