Stránka 2 z 2
Napsal: 08 říj 2006, 23:00
od Forest
reesha píše:výkon prodává auta, krouťák vyhrává závod

Presne tak, lide si kupuji kone aby pak vyuzivali na kroutici moment.
Jinak se omlouvam, spletl jsem si to s temito strankami (kdo vi proc...fakt netusim). Nicmene hned prvni odkaz ted se tyka TDI
Napsal: 18 říj 2006, 10:51
od Smoke
v čem sou vyjímečný TDi?? ve velkým toč. momentu! krouták udává vlastní sílu motoru v Nm- příklad: 300Nm znamená 30Kg na metrové páce na klikové hřídeli !! po zpřevodování (v převodovce) do pomala se to násobý, tudíš na kolech je se ztrátou brutální síla (těm co proklouznou kola už 2tis. ot ví o čem mluvím). Další věc: mám 105k ve 4000ot. a i když závodím (sprint) tak ve 3500ot. už řadím další kvalt. nevim jak u vás ale v mém případě to zrychluje nejvíc v toč. momentu (kolem 2500-3000ot).

Napsal: 18 říj 2006, 11:44
od TDIPOWER
iTD píše:v čem sou vyjímečný TDi?? ve velkým toč. momentu! krouták udává vlastní sílu motoru v Nm- příklad: 300Nm znamená 30Kg na metrové páce na klikové hřídeli !! po zpřevodování (v převodovce) do pomala se to násobý, tudíš na kolech je se ztrátou brutální síla (těm co proklouznou kola už 2tis. ot ví o čem mluvím). Další věc: mám 105k ve 4000ot. a i když závodím (sprint) tak ve 3500ot. už řadím další kvalt. nevim jak u vás ale v mém případě to zrychluje nejvíc v toč. momentu (kolem 2500-3000ot).

Tak to děláš špatně
Příklad: vzal jsem graf uživatele MILAN_TS (s dovolením) a např.převodovku CTN
Vstupy: motor Pmax 182PS při 3750 ot/min (M=340Nm), Mmax 410Nm při 2250ot/min
Převodovka: celkový převod 2° 6,7; 3° 4,3
Výpočet: Síla na kolech při třetím převodovém stupni při využití max.momentu motoru, tzn.410Nm při 2750ot/min
Nc=Nm*i; Nc=410*4,3=1763
Síla na kolech při druhém převodovém stupni při využití max.výkonu, tzn. 340Nm při 3750ot/min
Nc=Nm*i; Nc=340*6,7=2278Nm
Závěr: kdyby byl milanův motor v autě s převodovkou CTN, tak na dvojku při 3750ot/min by byla síla na kolech mnohem větší, než na trojku při 2250ot/min. Tzn.že není pravda, že při využívání max. momentu motoru auto nejvíce zrychluje - nesmíme zapomínat na převod, který tento moment násobí.
Nemusí tak tomu být u vyšších kvaltů (např.4.a5.°), protože tam změna převodu není už tak velká. Vše záleží na křivce krouťáku. Tzn.že nejlepší čas budeš mít, když si z grafů a převodových poěrů vypočítáš ideální moment na kolech a podle toho budeš řadit. Každý kvalt bude v jiných otáčkách.
Napsal: 18 říj 2006, 13:29
od Smoke
jo ale já mám max. krouťák ve 3500ot, nevim, nechcu se hádat ale vím nejlíp jak moje auto zrychluje, prostě nad 3500ot už to není tak intenzivní. já se plynu nebojím...

Napsal: 18 říj 2006, 13:32
od Smoke
moc teorie a příde mě že ses do toho moc zamotal, z tvího výkladu čtu to co sem říkal a s pár odlišnostmy.

Napsal: 18 říj 2006, 13:36
od Smoke
ještě jedna věc: můj G II 1,6Td 105k (a 200Nm) předjede G II 1,8 GTI 112k (a 160Nm). čím to asi bude??? a při přeřazení už 3500ot.

Napsal: 18 říj 2006, 13:39
od Smoke

a abych nezapoměl- ve 3500ot. mám jen 85k !!

Napsal: 18 říj 2006, 14:13
od TDIPOWER
Vždycky si to první připrav, ať pak nemusíš psát 4 příspěvky. Tato teorie je ale zrcadlem prxe. To je prostě holá realita. Tak polopaticky jsem to psal, aby se to dalo pochopit. Takže jestli jsi to pochopil, tak bylo dosaženo požadovaného
Praxe je taky, neboj
Možná pokud máš nějaký extrémní graf...kde ho najdu? Rád si to spočtu i sám pro sebe.
Pochopil jsem, že máš 200Nm při 3500ot/min.
No a v kolika otáčkách máš ten max.výkon? A jaký krouťák při těch otáčkách max výkonu?
Hádat se tu a vědět hovno je zbytečné, nemyslíš? Ty nemáš šanci poznat, jestli ti to táhne víc na dvojku při 4000ot/min nebo na trojku při 3000ot/min. Tomu věř, protože při přeřazení a přerušení toku Mk to tělo neví která bije. Já jsem uvedl konkrétní příklad a jsem přesvědčen, že u 90% bude platit. Jestli máš nějaký nezvyklý graf....nevylučuju. Ale pochybuju. Dej ho sem a není problém.
Napsal: 18 říj 2006, 14:22
od TDIPOWER
Promiň, už jsem jako ty. Ale všimnul jsem si ještě, že tu píšeš nějaké bludy. Píšeš, že max.moment máš ve 3500ot/min, ale že ti to podle "tvého pocitu" zrychluje nejvíc ve 2500-3000ot/min. Tak toto nemá nic společného s převodovkou. To je prostě kravina. Na daný převodový stupeň totiž KAŽDÉ auto nejvíc zrychluje při max.momentu. Tedy u tebe 3500ot/min. Tak nevím, co si o těch tvých pocitech myslet.
Napsal: 18 říj 2006, 14:44
od Smoke
kdybych věděl jak ho sem poslat tak to udělám už dávno, poraď. Graf má docela plochej průběh. hádat se s tebou nebudu protože to nemá cenu

Napsal: 18 říj 2006, 15:04
od TDIPOWER
No když vkládáš příspěvek, tak vpravo nad tím oknem je ikona "Nahrát obrázek". Ještě jsem to nepoužil, ale myslím že tam....
Napsal: 18 říj 2006, 15:08
od Smoke
ok, tak to hodím do sekce Grafi brzdy

abys mě věřil !!!
Napsal: 23 říj 2006, 14:00
od TDIPOWER
Tak jsem se díval na ten tvůj graf. Vypadá to spíše jako benzín, a tam to točení platí dvojnásob. Takže: na trojku při 3600otáček - největší krouťák to je na kolech 838,5Nm. Na dvojku při 4000otáček - nejvyšší výkon - 1172,5Nm.
Samozřejmě na trojku při 3600 je to 838,5Nm a na tentýž stupeň při 4000 je to 752,5Nm.
Už to nechci hodnotit. Ale představu si zkus udělat sám. Hlavně že to jede. A kouří
Zdar
Napsal: 26 říj 2006, 09:07
od Smoke
TDIPOWER píše:Tak jsem se díval na ten tvůj graf. Vypadá to spíše jako benzín, a tam to točení platí dvojnásob. Takže: na trojku při 3600otáček - největší krouťák to je na kolech 838,5Nm. Na dvojku při 4000otáček - nejvyšší výkon - 1172,5Nm.
Samozřejmě na trojku při 3600 je to 838,5Nm a na tentýž stupeň při 4000 je to 752,5Nm.
Už to nechci hodnotit. Ale představu si zkus udělat sám. Hlavně že to jede. A kouří
Zdar
Ok! nekouří ale jede! viz:
http://www.youtube.com/watch?v=bcMRbJIe65A
