Stránka 2 z 2
Napsal: 20 led 2010, 18:34
od libor.98
bobG3 píše:libor.98 píše:bobG3 píše:Záleží, je na to tady poměrně dost diskusí, podle mých zkušeností splnění normy zaručuje pouze kvalitu potřebnou k dodržení předpokládané životnosti.
Kupuji pouze značkové oleje, které normu splňují u ověřených prodejců, vím že připlácím za značku, ale při nájezdu 30k ročně se to vyplatí.
Menší míchárny pouze kopírují značkové oleje, bohužel si nemůžou dovolit všechny přísady, nebo jejich množství, mnohdy je ani neznají. Jen těžko můžou soupeřit v kvalitě s firmami, které vkládají do vývoje velké peníze. Samozřejmě se ti při použití levnějšího oleje motor nezadře, jen se zvýší jeho opotřebení, někdy víc někdy míň, podle kvality oleje.
je to tak jak píšeš

pořád nevím do jakej značky jit

No nechci dělat reklamu, Helix není špatnej, já dávám teď Mobil 10W40, před tím jsem měl Elf, Castrol. Kamarád nalítal v letadle na Castrol o 100%víc hodin do GO....Vyhnul bych se US olejům i když normu plní, záleží jak jezdíš. Na internetu zásadně nekupuji, jen pokud mají kamenou prodejnu, kamarád koupil levnej Castrol z Polska
Vyplatilo se mu to

tak myslíš že tento je dobrej jo?
http://www.express-oil.cz/eshop/shell-h ... ail-3.html
akorát nevím jakej je rozdíl v Shell Helix Plus a Shell Helix Super?
Napsal: 21 led 2010, 20:14
od daniel.987
Jezdím na aral 10W40 za 75kč bez DPH ze sudu, normu plní, měním po 10000km.

Napsal: 26 led 2010, 13:05
od borelli
Máte někdo zkušenost s
Valvoline MaxLife Diesel ? Píší o něm
Valvoline MaxLife Diesel SAE 10W-40 je nový motorový olej speciálně vyvinutý pro dieselové motory „s větším počtem ujetých kilometrů". Starší motory mají tendenci ke snížení výkonu a ke zvýšení spotřeby oleje. Valvoline MaxLife Diesel s aditivním systémem na bázi současných vědeckých poznatků umožňuje zpomalit proces stárnutí a maximalizuje životnost vašeho dieselového motoru tím, že ho udržuje čistý a uchovává pružnost těsnících prvků. Valvoline MaxLife Diesel je navržen pro osobní a dodávková vozidla s dieselovými motory, které mají již najeto přes 100.000 km.
Mám nalítáno přes 160 tisíc a začíná mě motor žrát olej (na 5tisíc cca 1l). Snad jen mě k použití tohoto oleje odrazuje je
Specifikace ACEA: B3-98 a nikoliv
VW 505.00. Hledal jsem nějakou alternativu ale nic jsem pro 505.00 nenašel snad kromě
MAX LIFE SYNTHETIC 5W40 ale je otázka, jestli je vhodné i pro diesel...

Zatím jedu na HELIX PLUS DIESEL 10W/40 (polosyntetika, ten Valvoline je plná syntetika)
Napsal: 28 led 2010, 11:07
od patrik.kloucek
bobG3 píše:Záleží, je na to tady poměrně dost diskusí, podle mých zkušeností splnění normy zaručuje pouze kvalitu potřebnou k dodržení předpokládané životnosti.
Kupuji pouze značkové oleje, které normu splňují u ověřených prodejců, vím že připlácím za značku, ale při nájezdu 30k ročně se to vyplatí.
Menší míchárny pouze kopírují značkové oleje, bohužel si nemůžou dovolit všechny přísady, nebo jejich množství, mnohdy je ani neznají. Jen těžko můžou soupeřit v kvalitě s firmami, které vkládají do vývoje velké peníze. Samozřejmě se ti při použití levnějšího oleje motor nezadře, jen se zvýší jeho opotřebení, někdy víc někdy míň, podle kvality oleje.
Jezisi no to je desna kravina co tady pises!!!!Kam na to prosim te chodis???To ty urcite taky zijes v domeni ze oleje jaou plnasynt,polosynt a mineral co?A urcite se nesmi taky 5W s 15W michat a nebo prechazet.....
Ach jo...ale delejte jak myslite....
Napsal: 01 úno 2010, 11:59
od STRÝCO
bobG3 píše:podle mých zkušeností splnění normy zaručuje pouze kvalitu potřebnou k dodržení předpokládané životnosti.
Veľmi rád by som sa dozvedel podľa čoho tak usudzuješ. Splnenie predpísanej špecifikácie oleja pre daný motor, v tomto konkrétnom prípade 505 00 zaručuje, že motor dostane to, čo potrebuje a
MAXIMÁLNA doba použiteľnosti tohto oleja je 15000km, alebo jeden rok. Maximálny kilometrový nájazd je možný vtedy, ak je auto prevádzkované za "ideálnych" podmienok, čo znamená dlhé trasy mimo mesta. Ak je auto využívané prevažne na jazdu v meste, je ozaj užitočné interval výmeny oleja primerane skrátiť.
Ani ten najdrahší olej svetoznámej značky, ani jeho výrobca, alebo jeho distribútor nedokáže zaručiť, že je vhodný na 15000 km do tohto typu motora, ak ho budem používať na krátke trasy po meste.
Hlavnými znečisťovateľmi oleja v naft. motoroch sú totiž sadze, ktorých produkciu neovplyvňuje použitý olej, ale konštrukcia motora a spôsob jeho využívania. (Za ideálnych podmienok pri dlhých trasách je zrejme množstvo vyprodukovaných a následne olejom spláchnutých sadzí na 1 km určite menšie, než pri posúvaní sa po meste so studeným motorom v zime).
Dobrý olej zase dokáže tieto nečistoty rozptýliť v olejovej náplni, a preto nedochádza k ich usadzovaniu v motore. Ináč povedané, ak nový olej po naliatí do motora v pomerne krátkej dobe nezčerná, t.j. nezafarbia ho rozptýlené sadze, nie je dobrý!
Pre motor AHF je podstatné dodržanie špecifikácie 505 00 a až potom sa dá baviť o kilometrových nájazdoch na jednu náplň, prípadne o jeho viskozite.
Podľa mojej osobnej skúsenosti (tiež mám AHF) pri normálnej jazde v našich klimatických podmienkach úplne stačí viskozita 10W-40 celoročne.
Úvahy a debaty o "syntetike", "polosyntetike" sú jednoducho nezmyslom.
Napsal: 05 úno 2010, 19:58
od bobG3
Soudím tak ze zhruba 15ctileté praxe u dieselových motorů kde se rozbory oleje dělali pravidelně a cca 5ti let kdy jsem nechal dělat rozbory oleje v nezávislé laboratoři u osobáku.
Pokud si myslíš že syntetické, polosyntetické a minerální oleje jsou nesmysl, přeju Ti to. Naplnění specifikace výrobce je minimální laťka, skutečné vlastnosti oleje mohou být mnohem lepší a chceš říct že je to jedno?. To je stejné jako bys řekl, že Praga V3S a Superb 96 kW jezdí po dálnici stejně rychle, protože splňují specifikaci, minimální rychlosti na dálnici.
Ten prolém není zdaleka tak jednoduchý jak myslíš, černě se zbarví i M7ADS2. Velký vliv má kvalita filtru, i vzduchového a že jsou tam velké rozdíly. Zkus si nechat udělat rozbory opotřebení u různých olejů o stejné specifikaci a uvidíš sám.
Napsal: 06 úno 2010, 19:14
od Marek77
STRÝCO píše:Veľmi rád by som sa dozvedel podľa čoho tak usudzuješ. Splnenie predpísanej špecifikácie oleja pre daný motor, v tomto konkrétnom prípade 505 00 zaručuje, že motor dostane to, čo potrebuje a MAXIMÁLNA doba použiteľnosti tohto oleja je 15000km, alebo jeden rok. Maximálny kilometrový nájazd je možný vtedy, ak je auto prevádzkované za "ideálnych" podmienok, čo znamená dlhé trasy mimo mesta. Ak je auto využívané prevažne na jazdu v meste, je ozaj užitočné interval výmeny oleja primerane skrátiť.
Ani ten najdrahší olej svetoznámej značky, ani jeho výrobca, alebo jeho distribútor nedokáže zaručiť, že je vhodný na 15000 km do tohto typu motora, ak ho budem používať na krátke trasy po meste.
Hlavnými znečisťovateľmi oleja v naft. motoroch sú totiž sadze, ktorých produkciu neovplyvňuje použitý olej, ale konštrukcia motora a spôsob jeho využívania. (Za ideálnych podmienok pri dlhých trasách je zrejme množstvo vyprodukovaných a následne olejom spláchnutých sadzí na 1 km určite menšie, než pri posúvaní sa po meste so studeným motorom v zime).
Dobrý olej zase dokáže tieto nečistoty rozptýliť v olejovej náplni, a preto nedochádza k ich usadzovaniu v motore. Ináč povedané, ak nový olej po naliatí do motora v pomerne krátkej dobe nezčerná, t.j. nezafarbia ho rozptýlené sadze, nie je dobrý!
Pre motor AHF je podstatné dodržanie špecifikácie 505 00 a až potom sa dá baviť o kilometrových nájazdoch na jednu náplň, prípadne o jeho viskozite.
Podľa mojej osobnej skúsenosti (tiež mám AHF) pri normálnej jazde v našich klimatických podmienkach úplne stačí viskozita 10W-40 celoročne.
Úvahy a debaty o "syntetike", "polosyntetike" sú jednoducho nezmyslom.
S tímto naprosto souhlasím do posledního písmene. Jediným kritériem pro používání olejů v motorech VW jsou specifikace výrobce. Do motoru TDi s rotačním čerpadlem (tedy i do AHF) je třeba používat oleje dle specifikace VW 505.00 a nic jiného uživatele nemusí zajímat. Viskozita je věcí nedůležitou, protože v našich zeměpisných šířkách lze používat oleje prakticky kterýchkoli viskozit (já s TDi klidně na letní sezonu použiju olej SAE 15W/40 a vůbec nevidím důvod, proč bych nemohl).
Pravdou je, že saze, které naftové motory produkují, se rozptýlí do oleje (což je správně) a tím olej zahustí (což už tak správně není, ale je to důsledek věci a nedá se s tím nic dělat). Čím častěji se provozuje motor zastudena, tím více sazí se do oleje dostává, a naopak pokud motor často provozuji na dlouhé cesty, motor produkuje sazí o poznání méně. To je důvod, proč je vhodné výměnný interval oleje uzpůsobit tomu, jak s autem jezdím. Pokud s autem jezdím jen po městě a často startuji, olej se velkým množstvím sazí rychleji zahustí. Jiný důvod to nemá. Oleje v naftových motorech totiž chemicky stárnou velice pomalu (mnohem pomaleji než v motorech benzinových, o motorech na LPG ani nemluvím, to je úplná hrůza!!!). Proto nejzásadnějším důvodem výměny oleje v naftovém motoru je množství sazí (zdaleka ne vše chytí filtr). Proto se taky často stává (zejména pokud olej je v motoru skutečně dlouho), že vypouštěný starý olej je hustší než olej nový, i když je horký na provozní teplotu. To způsobují saze. A z toho důvodu se doporučuje používat oleje s nižší viskozitou. Nicméně osobně nejčastěji používám oleje SAE 10W/40 a nikdy jsem neměl problém.
Můj názor je ten, že co tu BobG3 píše o olejích, jsou údaje, kterým já prostě nevěřím. Používám-li značkový olej (i MOGUL je značka) předepsané specifikace VW 505.00 a výměnný interval přizpůsobím způsobu užívání vozu, v žádném případě nemůžu mít problém, v žádném případě mi to motor neopotřebuje dříve než bla bla bla bla. Prostě - pokud je olej schválený pro použití v mém TDi, musí mít udělenu specifikaci od VW. A pokud ji má, maže můj motor stejně kvalitně a spolehlivě jako kterýkoli jiný olej seberenomovanější značky za sebevyšší finanční částku. Takhle to prostě vidím já a vím o tom své.
Napsal: 07 úno 2010, 10:39
od jear ewing
Já mám ASV (81.Kw) najeto 235.tis km a nyní je tam Castrol Magnatec 5W 4O,
už ho nikdy nekoupím, na 15.tis km bere cca. 1,5.l oleje.
http://www.topoleje.cz/castrol-magnatec-5w-40.html
Před tím ve voze Liqui Moly 5W 40, na 15.tis km absolutně bez spotřeby.
Napsal: 08 úno 2010, 11:25
od STRÝCO
bobG3 píše:Soudím tak ze zhruba 15ctileté praxe u dieselových motorů kde se rozbory oleje dělali pravidelně a cca 5ti let kdy jsem nechal dělat rozbory oleje v nezávislé laboratoři u osobáku.
Pokud si myslíš že syntetické, polosyntetické a minerální oleje jsou nesmysl, přeju Ti to. Naplnění specifikace výrobce je minimální laťka, skutečné vlastnosti oleje mohou být mnohem lepší a chceš říct že je to jedno?. To je stejné jako bys řekl, že Praga V3S a Superb 96 kW jezdí po dálnici stejně rychle, protože splňují specifikaci, minimální rychlosti na dálnici.
Ten prolém není zdaleka tak jednoduchý jak myslíš, černě se zbarví i M7ADS2. Velký vliv má kvalita filtru, i vzduchového a že jsou tam velké rozdíly. Zkus si nechat udělat rozbory opotřebení u různých olejů o stejné specifikaci a uvidíš sám.
S tvrdením, že naplnenie špecifikácie výrobcu je minimálna latka požadovaných vlastností možno len súhlasiť. Zároveň si však myslím, že je aj „rozumnou hranicou“, ktorú sa nevyplatí podliezť a na druhej strane bude zbytočné používať oleje, ktoré po najazdení predpísanej (povolenej) porcie kilometrov aj tak budú z motora odstránené aj so všetkými dobrými parametrami ktoré ešte ten olej ešte má a ja som si za ne zaplatil, ale bohužiaľ ich už nevyužijem . Predpokladám pri tom, že olej ktorý od výrobcu motora dostal schválenie použitia pre príslušnú špecifikáciu si „podrží“ vlastnosti, ktoré má mať počas celej odporúčanej doby použitia v motore, samozrejme v závislosti na podmienkach, v ktorých auto jazdí ( preto nevyužívam max. povolený kilometrový výkon). Bežný motorista aj tak nemá šancu zistiť, či olej „ renomovaného výrobcu “ naozaj dosahuje nejakú výkonovú rezervu oproti oleju „bežného výrobcu“. Pričom medzi „bežných výrobcov“ určite nepočítam oleje Lidl, Tesco, Kaufland ... Ostáva sa spoľahnúť na vlastné skúsenosti a tie moje hovoria práve o zbytočnosti používania predražených olejov, resp. olejov, ktoré kvalitatívnymi parametrami vysoko presahujú to, čo môj motor dokáže reálne využiť.
Kvalita použitých filtrov a ich vplyv na degradáciu mot. oleja je nepopierateľná. Zase však záleží na používateľovi, aby si uvedomil v akom prostredí auto používa a tým pádom aké sú nároky na kvalitu filtrov a ich pravidelnú výmenu. Ak sa budem k autu správať ako ignorant a jazdiť „na dobytka“, ani pri použití toho „naj“ oleja ten motor veľa nevydrží.
Rozbory opotrebenia oleja by som si určite nechal urobiť, ak by som obhospodaroval flotilu automobilov, alebo stacionárnych motorov, kde stanovenie skutočnej použiteľnosti mot. oleja na základe tribotechnickej analýzy dokáže priniesť iste nemalú úsporu nákladov na mazivá.
Spomínaš, že si dával robiť rozbory oleja osobáku v nezávislom laboratóriu, ..., podelíš sa z výsledkami?
Napsal: 08 úno 2010, 16:10
od Marek77
To STRÝCO - mám na to naprosto stejný názor, souhlasím.
Napsal: 08 úno 2010, 19:13
od Tomas.cz
Já osobně používám filtry Mahle, Mann a olej beru z APM Divinol, normy splňuje i dělaj LL III generace těch OII mi jezdí na výměnu dost a nemáme žádný problémy jakožto i s ostatníma olejema Divinol.
Napsal: 30 srp 2010, 08:50
od tonda.sedlak
Chtěl bych se zeptat co říkáte na značku Vasoil? Já to moc neznám, ale můžu ho mít výhodně. Nevim přesně typ, chci jen slyšet něčí názor na tuhle značnu..Díky
Napsal: 01 zář 2010, 11:28
od Manhaus
Je nějaký problém když do AHFka naliju 5W40?
Napsal: 01 zář 2010, 11:32
od nogis
Není, klidně to tam lej, hlavně ať plní specifikace.