Praská drážkový řemen Polo 6N1 1.9D rok 96

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Batezip
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 23 led 2006, 17:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Batezip »

tuner píše:bandičkou mysliš nadobku na olej? Ta stoji origo 1000Kč, neorigo a nebo na vraku bude levnější? Řemen jde promotat dvěma zpusoby.
Jj, nádobku na olej. Zkusím vrakáč nebo od někoho.

To jo, jde promotat dvěma způsoby, ale neřekl bych, že tam bude rozdíl až 15cm v délce řemene. Nějak se mi to nezdá.
Každopádně je špatná ta volnoběžka a to bude ten hlavní důvod krátké životnosti řemene :(
O1 1.9Tdi AGR => PP764, Brzdy 288mm
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

To nebude jen volnoběžkou, dřiv vollnoběžky nebyly a řemeny nepraskaly
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
mlhasbrnas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 14 úno 2010, 21:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od mlhasbrnas »

Jsou všechny kladky přesně v ose?
Batezip
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 23 led 2006, 17:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Batezip »

mlhasbrnas píše:Jsou všechny kladky přesně v ose?
Podle oka vypadají všechny v ose, žádná poškození a všechny se točí volně.

Ten řemen, co jsem teď sundal byl starý tři měsíce a drážky na něm jsou trošku zrasované a v jednom místě je podélně v délce asi 10cm proříznutý.
Ten předchozí řemen byl poškozený stejně až na to, že nakonec rupnul.
O1 1.9Tdi AGR => PP764, Brzdy 288mm
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Ještě zkus dát řemen zpět,nastartuj a podívej se jestli se všecky řemenice točej rovně..aby ňáká nekmitala.. Já měnil na oplu každej měsíc řemen na altík a nakonec byla vyhnilá guma v řemenici na klice a lítala tak 1cm vedle..
Octavia II RS
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

no pokial máš odratú spodnu plochu drazkoveho remena tak to bud nemáš v osi alebo je nie niektorá remenica poškodena? mechanicky...
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

midnight_man píše:no pokial máš odratú spodnu plochu drazkoveho remena tak to bud nemáš v osi alebo je nie niektorá remenica poškodena? mechanicky...
No skontroluj,řemenici na klice jestli nema nakou dražku nakoplou. Na jednom Polu to porad žralo řemeny a byla na dvou místeh nakopla řemenice, asi od kaminku.
Batezip
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 23 led 2006, 17:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Batezip »

Největší a taky jediné poškození na řemenicích jsem našel pouze na řemenici od čerpadla posilovače a řekl bych že to nemůže zkracovat životnost řemene na 3 - 6 měsíců.

Volnoběžku už jsem sundal a je seknutá, dneska budu kupovat novou.

Obrázek


Jinak drážky v řemenu jsou jakoby vytavené:

Obrázek
O1 1.9Tdi AGR => PP764, Brzdy 288mm
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5798
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

bude to tu volnobežku alebo niektora kladka za zadrháva prve sprav tu volnobežku a potom uvidíš nejaké pazvuky od agregátu nejdu?
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Tak ten řemen bude "vytavený" od tý seklý volnoběžky.. (crazy)
Octavia II RS
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Ono mužeš mít taky už opotřebeny řemenice a řemen vlastně permanentně prokluzuje. Až budeš mit novou kladku tak si všimni jaky jsou rozdíly v šiřce mezer a vyšce hřbetů na kladkach
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Batezip
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 23 led 2006, 17:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Batezip »

Dneska jsem koupil volnoběžku a zítra jí snad namontuju.

Stav těch řemenic tedy schválně srovnám s tou novou.

Pazvuků jsem si žádných nevšiml, uvidím až to dám dohromady.

Zatím všem moc díky. Snad to bude jen tou volnoběžkou.
O1 1.9Tdi AGR => PP764, Brzdy 288mm
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Batezip píše:Dneska jsem koupil volnoběžku a zítra jí snad namontuju.

Stav těch řemenic tedy schválně srovnám s tou novou.

Pazvuků jsem si žádných nevšiml, uvidím až to dám dohromady.

Zatím všem moc díky. Snad to bude jen tou volnoběžkou.
Volnobežka tomu taky pomaha, kup tu řemenici na servo novou, stojí asi 350kc, altik mas asi 90A , 70A asi mit nebudes.
Batezip
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 23 led 2006, 17:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Batezip »

Takže téměř po dvou měsících po výměně volnoběžky alternátoru a nového řemenu, nejsou žádné známky dalšího rychlého opotřebování řemenu :D

Zatím řemen vypadá stále jako nový :) (minulé řemeny vydržely maximálně půl roku)

Ještě jendou všem děkuji za pomoc při řešení tohoto problému.
O1 1.9Tdi AGR => PP764, Brzdy 288mm
volf46
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 18 úno 2011, 20:54
Odpovědi: 0

praskání a skřípání

Příspěvek od volf46 »

Ahoj, doufám že nevadí že obnovím tohle staré téma, mám totiž ten samý nebo velice obdobný problém a na vw foru mi nikdo neodepisuje. Takže se zeptám vás schopnějších, mám taky vw polo 1.9D uplně to samé jako kolega co měl problém předemnou, akorát nemám klimu.

Ted k mojemu problému ,

první byl problém v tom, že to stašně pískalo až mlátilo, po nahlédnutí na drážkový řemen jsem zjistil že se napínací kladka téměř dotýká kladky od vodní pumpy a je tam málo místa mezi němi, tudíž když tam byl ten řemen, tak se dotýkal sám sebe a dělalo to hrozné zvuky při chodu, takže jsem si myslel že je tam je dlouhý řemen, šel jsem tedy koupit nový a správný, jenže jsem zjistil že ten co tam byl tak má správnou délku, koupil jsem tedy o chlup kratší, problém se na 5 dní vyřešil, mezera mezi kladkou vodní pumpy a napínací kladkou byla tím pádem větší a řemen už o sebe nelítal, takže zvuky přestaly, ale po 5 dnech to začlo zase pískat a nakonec řemen praskl, je možné že praskl protože byl kratší a moc napnutý, ale podle toho jak byl roškubaný, tak těžko říct. Takže ted je jasné že tam musí byt ten řemen co tam má byt a žádný jiný, jenže když se po nasazení dotýká sám sebe, tak v kladce bude něco špatně, já se ptám co? Díky za rady, už mám z toho hlavu jak meloun (wallbash)

edit: ještě se chci zeptat jestli to nezpůsobuje také volnoběžka alternátoru, pokud jí to má teda, protože když jsem to zkoušel.. po zaaretování rotoru jsem s řemenicí alternátoru neotočil ani tam ani zpět, ale zkoušel jsem to na autě a na polu není místo, takže jestli k tomu není zapotřebí větší síly....tzn. bud to volnobezku nemá, nebo je zaseklá, to bych taky potřeboval poradit, jestli někdo ví... Díky moc kluci

edit: tady je foto alternatorové řemenice, nemá mít jen 5 drážek?
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“