Stránka 2 z 4
Napsal: 21 bře 2010, 02:48
od Batezip
tuner píše:bandičkou mysliš nadobku na olej? Ta stoji origo 1000Kč, neorigo a nebo na vraku bude levnější? Řemen jde promotat dvěma zpusoby.
Jj, nádobku na olej. Zkusím vrakáč nebo od někoho.
To jo, jde promotat dvěma způsoby, ale neřekl bych, že tam bude rozdíl až 15cm v délce řemene. Nějak se mi to nezdá.
Každopádně je špatná ta volnoběžka a to bude ten hlavní důvod krátké životnosti řemene

Napsal: 21 bře 2010, 07:29
od tuner
To nebude jen volnoběžkou, dřiv vollnoběžky nebyly a řemeny nepraskaly
Napsal: 21 bře 2010, 09:19
od mlhasbrnas
Jsou všechny kladky přesně v ose?
Napsal: 21 bře 2010, 09:59
od Batezip
mlhasbrnas píše:Jsou všechny kladky přesně v ose?
Podle oka vypadají všechny v ose, žádná poškození a všechny se točí volně.
Ten řemen, co jsem teď sundal byl starý tři měsíce a drážky na něm jsou trošku zrasované a v jednom místě je podélně v délce asi 10cm proříznutý.
Ten předchozí řemen byl poškozený stejně až na to, že nakonec rupnul.
Napsal: 21 bře 2010, 10:23
od RudisTDic
Ještě zkus dát řemen zpět,nastartuj a podívej se jestli se všecky řemenice točej rovně..aby ňáká nekmitala.. Já měnil na oplu každej měsíc řemen na altík a nakonec byla vyhnilá guma v řemenici na klice a lítala tak 1cm vedle..
Napsal: 21 bře 2010, 11:42
od midnight_man
no pokial máš odratú spodnu plochu drazkoveho remena tak to bud nemáš v osi alebo je nie niektorá remenica poškodena? mechanicky...
Napsal: 21 bře 2010, 21:25
od Zdeněk M
midnight_man píše:no pokial máš odratú spodnu plochu drazkoveho remena tak to bud nemáš v osi alebo je nie niektorá remenica poškodena? mechanicky...
No skontroluj,řemenici na klice jestli nema nakou dražku nakoplou. Na jednom Polu to porad žralo řemeny a byla na dvou místeh nakopla řemenice, asi od kaminku.
Napsal: 22 bře 2010, 15:54
od Batezip
Největší a taky jediné poškození na řemenicích jsem našel pouze na řemenici od čerpadla posilovače a řekl bych že to nemůže zkracovat životnost řemene na 3 - 6 měsíců.
Volnoběžku už jsem sundal a je seknutá, dneska budu kupovat novou.
Jinak drážky v řemenu jsou jakoby vytavené:

Napsal: 22 bře 2010, 16:24
od ROMEK
bude to tu volnobežku alebo niektora kladka za zadrháva prve sprav tu volnobežku a potom uvidíš nejaké pazvuky od agregátu nejdu?
Napsal: 22 bře 2010, 17:11
od RudisTDic
Tak ten řemen bude "vytavený" od tý seklý volnoběžky..

Napsal: 22 bře 2010, 18:22
od tuner
Ono mužeš mít taky už opotřebeny řemenice a řemen vlastně permanentně prokluzuje. Až budeš mit novou kladku tak si všimni jaky jsou rozdíly v šiřce mezer a vyšce hřbetů na kladkach
Napsal: 22 bře 2010, 19:53
od Batezip
Dneska jsem koupil volnoběžku a zítra jí snad namontuju.
Stav těch řemenic tedy schválně srovnám s tou novou.
Pazvuků jsem si žádných nevšiml, uvidím až to dám dohromady.
Zatím všem moc díky. Snad to bude jen tou volnoběžkou.
Napsal: 22 bře 2010, 20:23
od Zdeněk M
Batezip píše:Dneska jsem koupil volnoběžku a zítra jí snad namontuju.
Stav těch řemenic tedy schválně srovnám s tou novou.
Pazvuků jsem si žádných nevšiml, uvidím až to dám dohromady.
Zatím všem moc díky. Snad to bude jen tou volnoběžkou.
Volnobežka tomu taky pomaha, kup tu řemenici na servo novou, stojí asi 350kc, altik mas asi 90A , 70A asi mit nebudes.
Napsal: 12 kvě 2010, 08:57
od Batezip
Takže téměř po dvou měsících po výměně volnoběžky alternátoru a nového řemenu, nejsou žádné známky dalšího rychlého opotřebování řemenu
Zatím řemen vypadá stále jako nový

(minulé řemeny vydržely maximálně půl roku)
Ještě jendou všem děkuji za pomoc při řešení tohoto problému.
praskání a skřípání
Napsal: 30 čer 2011, 14:06
od volf46
Ahoj, doufám že nevadí že obnovím tohle staré téma, mám totiž ten samý nebo velice obdobný problém a na vw foru mi nikdo neodepisuje. Takže se zeptám vás schopnějších, mám taky vw polo 1.9D uplně to samé jako kolega co měl problém předemnou, akorát nemám klimu.
Ted k mojemu problému ,
první byl problém v tom, že to stašně pískalo až mlátilo, po nahlédnutí na drážkový řemen jsem zjistil že se napínací kladka téměř dotýká kladky od vodní pumpy a je tam málo místa mezi němi, tudíž když tam byl ten řemen, tak se dotýkal sám sebe a dělalo to hrozné zvuky při chodu, takže jsem si myslel že je tam je dlouhý řemen, šel jsem tedy koupit nový a správný, jenže jsem zjistil že ten co tam byl tak má správnou délku, koupil jsem tedy o chlup kratší, problém se na 5 dní vyřešil, mezera mezi kladkou vodní pumpy a napínací kladkou byla tím pádem větší a řemen už o sebe nelítal, takže zvuky přestaly, ale po 5 dnech to začlo zase pískat a nakonec řemen praskl, je možné že praskl protože byl kratší a moc napnutý, ale podle toho jak byl roškubaný, tak těžko říct. Takže ted je jasné že tam musí byt ten řemen co tam má byt a žádný jiný, jenže když se po nasazení dotýká sám sebe, tak v kladce bude něco špatně, já se ptám co? Díky za rady, už mám z toho hlavu jak meloun
edit: ještě se chci zeptat jestli to nezpůsobuje také volnoběžka alternátoru, pokud jí to má teda, protože když jsem to zkoušel.. po zaaretování rotoru jsem s řemenicí alternátoru neotočil ani tam ani zpět, ale zkoušel jsem to na autě a na polu není místo, takže jestli k tomu není zapotřebí větší síly....tzn. bud to volnobezku nemá, nebo je zaseklá, to bych taky potřeboval poradit, jestli někdo ví... Díky moc kluci
edit: tady je foto alternatorové řemenice, nemá mít jen 5 drážek?
