čip vs. motor

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Yuri píše:
Lusťa píše:Ale já se tady bavim o kvalitě chipu,chápeš?
- vůbec se nerozčiluju, je mi to buřt, jen jsem chtěl poradit,že je lepší kvalitní chip za víc peněz, než nějakej šmejd za pár korun.To je vše

no nevim kde jsi vzal to pravidlo ,,cim vic penez tim lepsi chip,, to jsi me fakt pobavil
Není to vždy směrodatné, ale u lazení motorů to platí víc než kde jinde ;)

Kdo umí, ten si to nechá zaplatit. Tomu věř.

Jak se asi může uživit někdo, kdo dělá kvalitně chipy za 3-5 tisíc Kč? :D Pokud to chci dělat kvalitně, musím strávit nejen nad teorií funkce motorů stovky hodin, ale také nabyté znalosti aplikovat, odměřit, otestovat, nejlépe samozřejmě také na brzdě. (praktické zkušenosti také obnáší spoustu zničených součástí motoru, spoustu mechaničiny na svém autě apod)

Pokud něco takového nebudu mít za sebou, nemůžu dělat chipy "na míru". To opravdu nejde.

A promiň, pokud budu něco takového absolvovat, tak si za chip skutečně neřeknu 6tis Kč. :lol2: A myslím že není čemu se divit.

Takže pokud to někdo dělá pod takovou cenou, je to obvykle nějaký matlák, který experimentuje na cizích autech (což si dobrý ladič nemůže dovolit) a nebo kopírovač. V tomto případě je kopírovač lepší, pokud kopíruje ověřené chipy dobrých čiptunerů.

A to jsem se ani nezmínil o vybavení, za stovky tisíc Kč (až miliony podle rozsahu činnosti).

To je jen shrnutí, sice jsem asi naštval pár lidí na tomto foru, ale bohužel je to pravda. :havaj:
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

Jsem rád,že se mě ten nejpovolanější zde zastal a objasnil jak to bylo myšleno.

Yuri : už jsi pochopil, jak jsem to myslel? S úpravami za málo peněz mám osobní zkušenosti a většinou jsou to lidi, který o tom nic neví a prostě jen přehrávají jeden a ten samý soft do každého auta, které přijede a vlastně jen doufají, že to pojede aspoň o něco líp, aby byl vidět výsledek. Když k takovému "chiptunerovi" přijede někdo, kdo o tom nemá ani páru, tak mu prostě naletí, vyplázne prachy a má prd a ještě si může bejt jistej,že mu za chvilku něco odejde.
Naposledy upravil(a) Lusťa dne 24 pro 2006, 13:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Jasně, ono to lépe pojede, ale za jakou cenu, pouze ti přidá palivo, tlak turba a dobu vstřiku, jenže kolik čeho, to už moc neřeší. Já už jsem rádoby 150PS TDI viděl dost, ale potom když se svezeš třeba v Jimově autě, kterej má všechny základní komponenty jiný a má nějakejch 16xPS, tak je to o něčem jiném. Ono těch 150PS ti řekne kde kdo, ale až brzda ukáže pravdu. A jak píše reeshan, vono to laborování a zkoušení stojí jak peníze, tak čas a něco přece taky musí z toho bejt, jinak je to ničem. Nahrát soft a vyměnit epromku, tak to vidí každej.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

Příspěvek od ota1980 »

reesha píše:
Yuri píše:
Lusťa píše:Ale já se tady bavim o kvalitě chipu,chápeš?
- vůbec se nerozčiluju, je mi to buřt, jen jsem chtěl poradit,že je lepší kvalitní chip za víc peněz, než nějakej šmejd za pár korun.To je vše

no nevim kde jsi vzal to pravidlo ,,cim vic penez tim lepsi chip,, to jsi me fakt pobavil
Není to vždy směrodatné, ale u lazení motorů to platí víc než kde jinde ;)

Kdo umí, ten si to nechá zaplatit. Tomu věř.

Jak se asi může uživit někdo, kdo dělá kvalitně chipy za 3-5 tisíc Kč? :D Pokud to chci dělat kvalitně, musím strávit nejen nad teorií funkce motorů stovky hodin, ale také nabyté znalosti aplikovat, odměřit, otestovat, nejlépe samozřejmě také na brzdě. (praktické zkušenosti také obnáší spoustu zničených součástí motoru, spoustu mechaničiny na svém autě apod)

Pokud něco takového nebudu mít za sebou, nemůžu dělat chipy "na míru". To opravdu nejde.

A promiň, pokud budu něco takového absolvovat, tak si za chip skutečně neřeknu 6tis Kč. :lol2: A myslím že není čemu se divit.
Takže pokud to někdo dělá pod takovou cenou, je to obvykle nějaký matlák, který experimentuje na cizích autech (což si dobrý ladič nemůže dovolit) a nebo kopírovač. V tomto případě je kopírovač lepší, pokud kopíruje ověřené chipy dobrých čiptunerů.

A to jsem se ani nezmínil o vybavení, za stovky tisíc Kč (až miliony podle rozsahu činnosti).
To je jen shrnutí, sice jsem asi naštval pár lidí na tomto foru, ale bohužel je to pravda. :havaj:

Reesho, tomu rozumím a podle ohlasů tady tvoje chipy budou asi kvalitní, ale každý čip je přeci hlavně o prodloužení doby vstřiku,aby se tam dostalo víc nafty a zvýšení tlaku turba aby se tam dostalo víc vzduchu. Jenže když se prodloužení doby vstřiku přežene můžou se i propálit písty. Jak se pak zaručí že to je kvalitní čip, když dojde třeba ke zvýšení ze 100ps na 150ps bez výměny trysek jen prodloužením doby vstřiku? Stále to je bezpečný a kvalitní čip? Kde je ta hranice ?
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Kdyz uz jsme u toho prodluzovani doby pruchodu nafty tryskou, ktera je zavisla na teplote toho paliva, chtel bych se zeptat, jaka je teplotni zavislost hustoty/viskozity te nafty.
Jaka je jeji idealni teplota a ztoho uz by se dala odvodit ta maximalni davky.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

ota1980 píše:

Reesho, tomu rozumím a podle ohlasů tady tvoje chipy budou asi kvalitní, ale každý čip je přeci hlavně o prodloužení doby vstřiku,aby se tam dostalo víc nafty a zvýšení tlaku turba aby se tam dostalo víc vzduchu. Jenže když se prodloužení doby vstřiku přežene můžou se i propálit písty. Jak se pak zaručí že to je kvalitní čip, když dojde třeba ke zvýšení ze 100ps na 150ps bez výměny trysek jen prodloužením doby vstřiku? Stále to je bezpečný a kvalitní čip? Kde je ta hranice ?
Ahoj Oto.

No o tom jsem přesně psal. Tady nejde jen o prodloužení doby vstřiku. Pokud ti jde o pouhé prdloužení doby vstřiku, tak si tam můžeš rovnou nacpat powerbox.

Jak už jsem napsal, čiptuner ladící na míru, musí mít teoretické i praktické vědomosti. Pak můžeš teprve udělat kvalitní čip. Jde o zhodnocení, popř. výpočet mnoha aspektů. Nerad bych to popisoval a učil jiné rádoby chiptunery :roll:

Jen na okraj.
- spousta tunerů kopírovačů
- méně tunerů kteří umí něco v jednotce změnit (tuší, zvedají co můžou)
- ještě méně tunerů, kteří ví, co skutečně mění
- hrstka tunerů, kteří ví co skutečně mění a rozumí i dalším mapám + rozumí motorům + systému řízení (hlavně teoreticky)
- pár jedtnotlivců, jako předchozí případ (hrstka) s velkou praxí
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

reesha píše:
ota1980 píše:

Reesho, tomu rozumím a podle ohlasů tady tvoje chipy budou asi kvalitní, ale každý čip je přeci hlavně o prodloužení doby vstřiku,aby se tam dostalo víc nafty a zvýšení tlaku turba aby se tam dostalo víc vzduchu. Jenže když se prodloužení doby vstřiku přežene můžou se i propálit písty. Jak se pak zaručí že to je kvalitní čip, když dojde třeba ke zvýšení ze 100ps na 150ps bez výměny trysek jen prodloužením doby vstřiku? Stále to je bezpečný a kvalitní čip? Kde je ta hranice ?
Ahoj Oto.

No o tom jsem přesně psal. Tady nejde jen o prodloužení doby vstřiku. Pokud ti jde o pouhé prdloužení doby vstřiku, tak si tam můžeš rovnou nacpat powerbox.

Jak už jsem napsal, čiptuner ladící na míru, musí mít teoretické i praktické vědomosti. Pak můžeš teprve udělat kvalitní čip. Jde o zhodnocení, popř. výpočet mnoha aspektů. Nerad bych to popisoval a učil jiné rádoby chiptunery :roll:

Jen na okraj.
- spousta tunerů kopírovačů
- méně tunerů kteří umí něco v jednotce změnit (tuší, zvedají co můžou)
- ještě méně tunerů, kteří ví, co skutečně mění
- hrstka tunerů, kteří ví co skutečně mění a rozumí i dalším mapám + rozumí motorům + systému řízení (hlavně teoreticky)
- pár jedtnotlivců, jako předchozí případ (hrstka) s velkou praxí

Do které skupiny se řadíš sám?
Tel:776005385 Nový Bor
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

Příspěvek od ota1980 »

reesha píše:
ota1980 píše:

Reesho, tomu rozumím a podle ohlasů tady tvoje chipy budou asi kvalitní, ale každý čip je přeci hlavně o prodloužení doby vstřiku,aby se tam dostalo víc nafty a zvýšení tlaku turba aby se tam dostalo víc vzduchu. Jenže když se prodloužení doby vstřiku přežene můžou se i propálit písty. Jak se pak zaručí že to je kvalitní čip, když dojde třeba ke zvýšení ze 100ps na 150ps bez výměny trysek jen prodloužením doby vstřiku? Stále to je bezpečný a kvalitní čip? Kde je ta hranice ?
Ahoj Oto.

No o tom jsem přesně psal. Tady nejde jen o prodloužení doby vstřiku. Pokud ti jde o pouhé prdloužení doby vstřiku, tak si tam můžeš rovnou nacpat powerbox.

Jak už jsem napsal, čiptuner ladící na míru, musí mít teoretické i praktické vědomosti. Pak můžeš teprve udělat kvalitní čip. Jde o zhodnocení, popř. výpočet mnoha aspektů. Nerad bych to popisoval a učil jiné rádoby chiptunery :roll:

Jen na okraj.
- spousta tunerů kopírovačů
- méně tunerů kteří umí něco v jednotce změnit (tuší, zvedají co můžou)
- ještě méně tunerů, kteří ví, co skutečně mění
- hrstka tunerů, kteří ví co skutečně mění a rozumí i dalším mapám + rozumí motorům + systému řízení (hlavně teoreticky)
- pár jedtnotlivců, jako předchozí případ (hrstka) s velkou praxí

chápu a jestli jsem z toho správně pochopil, že ti co opravdu umí tak dělají bezpečné čipy a ono prodloužení doby vstřiku není pro vstřiky a jiný díly motoru nebezpečný...v rukách těchto znalců..
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Ja mam teoretickou otazku. (Ne opravdu nechci zacit chipovat)

Cilem programovani je vytvorit smycku, ktera vezme vstupni hodnoty, neco vypocita a provede a skoci zase na zacatek. Predpokladam, ze takhle by to melo byt i v aute. Dokaze chiptuner modifikovat i prubeh tohoto programu nebo "pouze" meni mapy hodnot?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

Já mám jinou otázku, jak poznám dobrý čip od špatného?Nemusí to ani kouřit, jede líp než původní stav, a přesto nemusí být dobrý. Podotýkám že si neumím přečíst mapy v říd. jednotce. Je dost firem které to inzerují, ale podle toho co tady čtu, co člověk to názor.Tím nechci nikoho
urazit ani se dotknout. Beru to jako laik. Těžko normální člověk asi když si čipne auto pojede hned na brzdu,aby si ověřil výkon. To že to kouří uvidí. Je to otázka peněz, tak jako všechno.Při dnešní konkurenci, dobrý ještě neznamená drahý. Nedávno se mě na to ptal jeden známý, schání čip do Octavie 99 , 81kw. Někdo tady v okolí mu čip nabízí cca za 4000kč.
Je fakt že ta cena je podezřelá ,už jen co mám zkušenosti jinde. Dříve jsem měl všechny auta čipnutý od jedný firmy z Prahy ,ale stálo to víc než dvojnásobek.Auta jezdí dodnes a bez problémů. Těžko se pak takový člověk přesvědčuje. Doporučil jsem tedy trysky.Zajímá mě jaké ,a jak ho přesvědčit.
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

pafka píše:Já mám jinou otázku, jak poznám dobrý čip od špatného?Nemusí to ani kouřit, jede líp než původní stav, a přesto nemusí být dobrý. Podotýkám že si neumím přečíst mapy v říd. jednotce. Je dost firem které to inzerují, ale podle toho co tady čtu, co člověk to názor.Tím nechci nikoho
urazit ani se dotknout. Beru to jako laik. Těžko normální člověk asi když si čipne auto pojede hned na brzdu,aby si ověřil výkon. To že to kouří uvidí. Je to otázka peněz, tak jako všechno.Při dnešní konkurenci, dobrý ještě neznamená drahý. Nedávno se mě na to ptal jeden známý, schání čip do Octavie 99 , 81kw. Někdo tady v okolí mu čip nabízí cca za 4000kč.
Je fakt že ta cena je podezřelá ,už jen co mám zkušenosti jinde. Dříve jsem měl všechny auta čipnutý od jedný firmy z Prahy ,ale stálo to víc než dvojnásobek.Auta jezdí dodnes a bez problémů. Těžko se pak takový člověk přesvědčuje. Doporučil jsem tedy trysky.Zajímá mě jaké ,a jak ho přesvědčit.
to je jednoduchý nechat svést v autě s jinýma tryskama ;) asi tak bych to viděl
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

lt.kubosh píše:Ja mam teoretickou otazku. (Ne opravdu nechci zacit chipovat)

Cilem programovani je vytvorit smycku, ktera vezme vstupni hodnoty, neco vypocita a provede a skoci zase na zacatek. Predpokladam, ze takhle by to melo byt i v aute. Dokaze chiptuner modifikovat i prubeh tohoto programu nebo "pouze" meni mapy hodnot?
K čemu ti bude že upravíš algoritmus,když ani pomalu nevíš co dělá,kromě toho že zařídí aby ti motor šlapal...osobní typ je že B je správně
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2006, 09:40

Příspěvek od ota1980 »

Já mám jen strach při čipu ze 101 na 150ps při ponechání původních trysek z tohodle :
malýma tryskama tlačíš hodně nafty pouze prodlužováním doby vstřiku, pak to nestíhá shořet, hrozí propálení pístů - prostě ždímáš motor na max a určitě tolik nevydrží!
Když dáš turbo 130 tak tlak 1,45 baru pro něj není problém a tryskama s větším průtokem zase můžeš zkrátit dobu vstřiku, což je žádoucí.

Ale při výměně trysek za větší mi bude blbě ukazovat PC !!!
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

váha píše:
lt.kubosh píše:Ja mam teoretickou otazku. (Ne opravdu nechci zacit chipovat)

Cilem programovani je vytvorit smycku, ktera vezme vstupni hodnoty, neco vypocita a provede a skoci zase na zacatek. Predpokladam, ze takhle by to melo byt i v aute. Dokaze chiptuner modifikovat i prubeh tohoto programu nebo "pouze" meni mapy hodnot?
K čemu ti bude že upravíš algoritmus,když ani pomalu nevíš co dělá,kromě toho že zařídí aby ti motor šlapal...osobní typ je že B je správně
No napriklad bys mohl uplne vyradit z cinnosti vahu vzduchu. :)
ota1980 píše:Já mám jen strach při čipu ze 101 na 150ps při ponechání původních trysek z tohodle :
malýma tryskama tlačíš hodně nafty pouze prodlužováním doby vstřiku, pak to nestíhá shořet, hrozí propálení pístů - prostě ždímáš motor na max a určitě tolik nevydrží!
Když dáš turbo 130 tak tlak 1,45 baru pro něj není problém a tryskama s větším průtokem zase můžeš zkrátit dobu vstřiku, což je žádoucí.

Ale při výměně trysek za větší mi bude blbě ukazovat PC !!!
Pokud jiz ted nemas adaptaci v palubce na 115%, tak ho muzes v rozmezi 85% - 115% prenastavit po 5%
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

lt.kubosh píše:
váha píše:
lt.kubosh píše:Ja mam teoretickou otazku. (Ne opravdu nechci zacit chipovat)

Cilem programovani je vytvorit smycku, ktera vezme vstupni hodnoty, neco vypocita a provede a skoci zase na zacatek. Predpokladam, ze takhle by to melo byt i v aute. Dokaze chiptuner modifikovat i prubeh tohoto programu nebo "pouze" meni mapy hodnot?
K čemu ti bude že upravíš algoritmus,když ani pomalu nevíš co dělá,kromě toho že zařídí aby ti motor šlapal...osobní typ je že B je správně
No napriklad bys mohl uplne vyradit z cinnosti vahu vzduchu. :)
Něco mě řiká že to by nebyl dobrý nápad...
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“