hoši do toho!! né vážně by mě zajímalo jakej je rozdíl a jak to funguje s propanem,,TDIfun píše:Jayson píše:Tak to asi nemáš moc práce, když máš čas mě sledovat![]()
A dokonce víš o mě víc než já
Jinak, nebudem to tu řešit zbytečným OT, pokud mi máš co říct, tak SZtak jo... ty BUTANE PROPANE
P.S. jen prosim, muzes mi vysvetlit jakej je rozdil mezi vstrikovanim NITREM a propanem?? Podle toho jak to tady pises, tak asi vis vic nez ja, necham se poucit...![]()
ale to myslim vazne... zadne narazky.
vstřikování propanu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba 

Trochu k věci . . . není to nic novýho pod sluncem. Používá se to u stacionárních motorů , tzv. duální motor . Nafta slouží jen k zážehu plynu a vstřikuje se jen konstantní ( malé ) množství . Motor jede vlastně na plyn . . . Je tu problém se vstřikovacím čerpadlem ( mechanickým ) , aby udrželo tu malou dávku nafty , protože je stavěný na podstatně větší dávku . Spolužák na to dělal diplomku . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
A ta by byla nekde k sehnani? Diky za podnetny prispevek.PavelTDi píše:Spolužák na to dělal diplomku . . .
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
například v kolínské čističce jímají bioplyn a potom ho spalují v upraveném motoru z Liazky
přesně tak jak popisuje Pavel TDi
ovšem oni tím nechtějí zvýšit výkon...


1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
přesně takhle fungují i bioplynky, co mají zemědělci, motory např. scania a vstřikována volnoběžná zapalovací dávka, zbytek hoří bioplyn
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


V knihovně diplomových prací VUT v Brně , ústav dopravní techniky .Forest píše:A ta by byla nekde k sehnani? Diky za podnetny prispevek.PavelTDi píše:Spolužák na to dělal diplomku . . .
Jinak výkon by tím zvýšit šel

Přijde mi to jako lepší varianta přestavby diesela na plyn , s možností provozu na naftu . ( místo demontáže vstřikovačů a instalace zapalovacích svíček ) Problematika malé ( zapalovací ) dávky nafty a řízení předvstřiku při provozu na plyn asi nebude tak jednoduchá . Na dopravu plynu do motoru by mohl stačit klasickej směšovač . Už si nepamatuju , jestli je potřeba mít škrtící klapku v sání . . . Další věc je podstatně vyšší kompresní poměr u diesela . . .
Ty Scanie ale běží ve stacionárním režimu , takže nižších otáčkách a pod výkonem při provozu na naftu . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
http://www.motorsystem.cz/?lang=cz
http://www.motorsystem.cz/prestavby-na- ... tm?lang=cz
Tato firma asi vznikla z ČKD motory , taky sem pro ČKD dělal diplomku , ale týkala se přestavby ovládání ventilů ( 4 ventily na válec , rozvod OHV ) .
http://www.motorsystem.cz/prestavby-na- ... tm?lang=cz
Tato firma asi vznikla z ČKD motory , taky sem pro ČKD dělal diplomku , ale týkala se přestavby ovládání ventilů ( 4 ventily na válec , rozvod OHV ) .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Tak jsem se rozhodl zkusit vstřik propanu do sání .
Už to mám skoro promyšleno a připraveno na montáž.
Použiji na řízení vstřiku tlakoví spínač který to sepne v 1bar a na vstřik do sání Vstřikovací el.ventil. Tlak propanu k el.ventilu bude regulovatelný,aby se to nechalo doladit.
Dám si do kabiny přepínač a když to budu chtít používat,tak ho zapnu.
A podle toho jak budete vytáčet motor,tak to zapne vstřikování v 1bar a jak uberete,tak to zase vypne.
V jednom bar proto,protože jsem sehnal takoví spínač a za druhé pak je to stejně hned na 1.5bar tak tím se vyřeší prodleva.
Tento poloautomatický systém mě napadl,protože by mně otravovalo mačkat pořád čudlík.
účel je dopálit zbytek vzduchu ve válcích a tím zvednout ještě o něco výkon.Protože propan chytne hned po naftě.Tak není strach o propájení pístu,protože tam zas taková teplota na víc nevznikne.
Dále je to levné a nenáročné řešení a propan proto,protože nezanáší ventily.
Komu se to zdá jako blbost tak bez komentáře děkuji.
Tady to je o zvýšení výkonu.
Načasování je jasné při tlaku turba 1bar a tlačím 1.5bar
Až to tam začne foukat ,tak to výstup z intercooleru namíchá pro všechny válce.
Jelikož jde tlak před el.ventilem štelovat,tak se to doladí dle potřeby průtoku.
Jeden borec to má a psal,že super,ale má to na čudlík a já to chci mít automatické po přepnutí spínače.Pouští tam propan pod tlakem max 3bar
Propan chytne až po zapájení nafty a ne rovnou v sání je to dokázáno a tento princip se používá na pohon stacionárních dieselů,ale tak,že je pohon propan a nafta je jen v minimální dávce na zapálení směsi.
Takže propan chytne až po zážehu nafty.Nad tím není potřeba spekulovat.
Jen přemýšlím kam dát bombu.Asi by bylo ideální do rezervy nádrž na lpg.
Tady je moje video jak to hulí
http://www.youtube.com/watch?v=OR0p36Xu9f8
A tady je borec co tam stříká LPG a je vidět jak to přestane hulit a že to maká dobře a hlavně je to pak vidět na tom kolik má koníků. http://www.youtube.com/watch?v=ZwuvZ0oq3I4
Už to mám skoro promyšleno a připraveno na montáž.
Použiji na řízení vstřiku tlakoví spínač který to sepne v 1bar a na vstřik do sání Vstřikovací el.ventil. Tlak propanu k el.ventilu bude regulovatelný,aby se to nechalo doladit.
Dám si do kabiny přepínač a když to budu chtít používat,tak ho zapnu.
A podle toho jak budete vytáčet motor,tak to zapne vstřikování v 1bar a jak uberete,tak to zase vypne.
V jednom bar proto,protože jsem sehnal takoví spínač a za druhé pak je to stejně hned na 1.5bar tak tím se vyřeší prodleva.
Tento poloautomatický systém mě napadl,protože by mně otravovalo mačkat pořád čudlík.
účel je dopálit zbytek vzduchu ve válcích a tím zvednout ještě o něco výkon.Protože propan chytne hned po naftě.Tak není strach o propájení pístu,protože tam zas taková teplota na víc nevznikne.
Dále je to levné a nenáročné řešení a propan proto,protože nezanáší ventily.
Komu se to zdá jako blbost tak bez komentáře děkuji.
Tady to je o zvýšení výkonu.
Načasování je jasné při tlaku turba 1bar a tlačím 1.5bar
Až to tam začne foukat ,tak to výstup z intercooleru namíchá pro všechny válce.
Jelikož jde tlak před el.ventilem štelovat,tak se to doladí dle potřeby průtoku.
Jeden borec to má a psal,že super,ale má to na čudlík a já to chci mít automatické po přepnutí spínače.Pouští tam propan pod tlakem max 3bar
Propan chytne až po zapájení nafty a ne rovnou v sání je to dokázáno a tento princip se používá na pohon stacionárních dieselů,ale tak,že je pohon propan a nafta je jen v minimální dávce na zapálení směsi.
Takže propan chytne až po zážehu nafty.Nad tím není potřeba spekulovat.
Jen přemýšlím kam dát bombu.Asi by bylo ideální do rezervy nádrž na lpg.
Tady je moje video jak to hulí
http://www.youtube.com/watch?v=OR0p36Xu9f8
A tady je borec co tam stříká LPG a je vidět jak to přestane hulit a že to maká dobře a hlavně je to pak vidět na tom kolik má koníků. http://www.youtube.com/watch?v=ZwuvZ0oq3I4
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Nebezpečná teplota je 96 stupňů a není problém,tam dát pro jistotu dva ventily,kdyby jeden odešel.
Teplota za chladičem vzduchu se tam nedostane a hlavně to tam bude dávkováno jak jsem již psal.
Nemá se co stát,když vezmete,že tento princip funguje na benzínových motorech fáčko felda atd.
Až to budu skoušet tak dám info. jestli mě to nezabije
Teplota za chladičem vzduchu se tam nedostane a hlavně to tam bude dávkováno jak jsem již psal.
Nemá se co stát,když vezmete,že tento princip funguje na benzínových motorech fáčko felda atd.
Až to budu skoušet tak dám info. jestli mě to nezabije

Naposledy upravil(a) Jan Rathouz dne 31 kvě 2011, 10:37, celkem upraveno 2 x.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Priznam se, ze nemam s timto osobni zkusenosti, nicmene opodstatneni propanu u dieselu je (mimo to, ze tam je vice paliva) v tom, ze prvni hori propan, ktery umozni timto horenim spalit efektivne vice nafty, nikoliv naopak. Nicmene, nejsem chemik a jsem jen clovek, takze se mohu mylit.
Jinak k tomu druhemu videu: propanem to neni, protoze tam ma 2260 a na tom mit 260koni neni nic extremne svetoborneho, zvlaste s nitrem.
Rozhodne drzim palce a dej vedet.
Jinak k tomu druhemu videu: propanem to neni, protoze tam ma 2260 a na tom mit 260koni neni nic extremne svetoborneho, zvlaste s nitrem.
Rozhodne drzim palce a dej vedet.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
pozor na to, BHP = výkon na kolech....Forest píše:Jinak k tomu druhemu videu: propanem to neni, protoze tam ma 2260 a na tom mit 260koni neni nic extremne svetoborneho, zvlaste s nitrem.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
BHP s nitrem k smichu, WHP s nitrem nic extremniho 
Dulezite je si uvedomit, kdy to video vzniklo. V tu dobu bylo vskutku jen malo vozu s 1,9TDI s 250+BHP.
EDIT: Jayson spravna technicka poznamka

Dulezite je si uvedomit, kdy to video vzniklo. V tu dobu bylo vskutku jen malo vozu s 1,9TDI s 250+BHP.
EDIT: Jayson spravna technicka poznamka
Naposledy upravil(a) Forest dne 31 kvě 2011, 08:10, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
BHP = Brake Horsepower, čistý výkon motoru beze ztrát z převodovky a pohonu. To co myslíš, je WHP = Wheel horspepower, to je výkon na kolech.turbo kamna power píše:pozor na to, BHP = výkon na kolech....Forest píše:Jinak k tomu druhemu videu: propanem to neni, protoze tam ma 2260 a na tom mit 260koni neni nic extremne svetoborneho, zvlaste s nitrem.