VW 1.9 74kw šklbanie pri nízkych teplotách

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

VW 1.9 74kw šklbanie motora pri nízkych teplotách

Příspěvek od JendoV »

Takže turbo to nerobí a vrátim sa k problému prečo som ho demontoval:

Problémy začali ak stojí 1/2 dňa na vonku na mraze. Pokial idem z garáže tak to nerobí(je tam okolo 10st).
Naštartujem na prvý šup, motor beží normálne, ale keď sa rozbehnem, preradím a trochu viac šlapnem na plyn alebo prudšie uberiem začne sa cukať akoby šiel na 3 válce.
Uberem,vyradím, pomaly a plynule pridávam do 2,5k ot. a pomaly speť do volnobehu, večšinou to už neurobí.
Pred vianocami mi však turbo vypadlo úplne, ťah ako na hladkom diesli a čím som viac tlačil pedál tým ho ešte viac dusilo. Po 30 km som auto odstavil, po 5 min naštartoval a už šlapalo.
Druhý krát mi to urobilo asi pred 3-ma týždňami , predbiehal som a motor zakuckal(zohriaty asi na 60st) a už neťahal, odstavil som, na 10 sekúnd vypol motor a už išiel normálne. :roll:

Išiel som k známemu na diagnostiku a vypísalo toto:
Číslo chyby: 17965 regulace plníciho tlaku-mez gegulace prekrocena
Příčina: magneticky ventil omezeni plniciho tlaku(N75) zablokovany nebo vadny, mezi turbodmychadlem a motorem netesnost, turbodmychchadlo vadne
Možné projevy: nizky vykon motoru
Doporučený postup: kontrola plniciho tlaku, kontrola ventilu(N75) diagnozou akcnich clenu, kontrola tesnosti


Dnes som ho bol prečistené turbo prevetrať a stále to isté, aj keď je relatívne teplo podarilo sa mi ho po prudkom zošliapnutí plynu dostať do stavu že bežal ako na 3 válce :oops:
Hadičku od ventilu N75 k turbu som už tiež vymenil.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

a co ta baňka na turbu? chodi to táhlo ,nebo je to zabetonovany
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

udelej log za jizdy - regulaci si vycistil takze mas 3 moznosti -spatna banka - odpoj hadicku zkus posat jestli se to hne aspon o trochu melo by to jit ztuha, druha moznost je spatnej n75 - zkus v akcnich clenech jestli cvaka, pri nastartovanym motoru by mel taky cvakat, posledni moznost - prerusena kabelaz - ja mel utrhlej jeden kablik pod gumickou toho konektoru co ne na n75. Zacal bych asi kontrolou kable, pak pusou posal a pokud tohle vsechno bude ok tak ta diag
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

daj na skusku iny n75
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Eddy91 a co ta baňka na turbu? chodi to táhlo ,nebo je to zabetonovany
tiahlo chodí v pohode, hadičku od N75 do turba som vymenil ale bez zmeny, keď ju odpojím a dám speť tak tiahlo "vycestuje" do krajnej polohy.

stres3d udelej log za jizdy
to je trochu problém, diagnostiku mám 25km od baráku a mne to robí len keď je motor riadne studený. Musím to u neho nechať dlhšie vychladiť aby sa to prejavilo a dalo nalogovať.
Akú "skupinu" treba sledovať? , tomuto sa ešte nerozumiem.
druha moznost je spatnej n75 - zkus v akcnich clenech jestli cvaka
fungovať asi bude, ako som písal vyššie, po naštartovaní tiahlo vycestuje, pri akcelerácii chodí.

netopier daj na skusku iny n75
to by som rád, ale náhradný nemám a kupovať ho len na skúšku sa mi nechce.
Nepasuje tam ventil aj s ochcávy?, ten by som možno zapožičal skôr.

Napadol ma jeden pokus.
keď je motor studený dať ho do stavu kedy ide na "tri" válce a rukou sledovať pohyb tiahla do turba.
Ak bude šklbať tak by to mohol byť ten ventil N75 alebo to čo ho riadi, nič iné ma nenapadá.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

JendoV píše:Eddy91 a co ta baňka na turbu? chodi to táhlo ,nebo je to zabetonovany
tiahlo chodí v pohode, hadičku od N75 do turba som vymenil ale bez zmeny, keď ju odpojím a dám speť tak tiahlo "vycestuje" do krajnej polohy.

stres3d udelej log za jizdy
to je trochu problém, diagnostiku mám 25km od baráku a mne to robí len keď je motor riadne studený. Musím to u neho nechať dlhšie vychladiť aby sa to prejavilo a dalo nalogovať.
Akú "skupinu" treba sledovať? , tomuto sa ešte nerozumiem.
druha moznost je spatnej n75 - zkus v akcnich clenech jestli cvaka
fungovať asi bude, ako som písal vyššie, po naštartovaní tiahlo vycestuje, pri akcelerácii chodí.

a jeste jedna ,možná blbá otazka,to ten červík u tahla na turbu? neni třeba nejak poštelovej že to má spatnej doraz? mohlo by to kvuli tomu blbě přeplnovat a tak i padat do nouzaku,,,me se to stalo ted a musel sem to stelovat na 10x

netopier daj na skusku iny n75
to by som rád, ale náhradný nemám a kupovať ho len na skúšku sa mi nechce.
Nepasuje tam ventil aj s ochcávy?, ten by som možno zapožičal skôr.

Napadol ma jeden pokus.
keď je motor studený dať ho do stavu kedy ide na "tri" válce a rukou sledovať pohyb tiahla do turba.
Ak bude šklbať tak by to mohol byť ten ventil N75 alebo to čo ho riadi, nič iné ma nenapadá.
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

a jeste jedna ,možná blbá otazka,to ten červík u tahla na turbu? neni třeba nejak poštelovej že to má spatnej doraz? mohlo by to kvuli tomu blbě přeplnovat a tak i padat do nouzaku,,,me se to stalo ted a musel sem to stelovat na 10x
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

To som pozeral, je to zafixované od výroby farbou a nič nenaznačovalo tomu že by sa to pohlo.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

JendoV píše:
A hadicky podtlaku k n75 a k turbu mas ok?
no urcite kanal 11 tam je turbo a pak jeste asi 3 aby tam byla videt vaha vzduchu MAF ;) Ted si ale nejsem jistej jestli u ty 11 je i duty cycle boost regulatoru (regulace PWM pomoci N75) - to by se melo se zvysujicimy otackami taky zvysovat.

Jinak dej logovat 3,11 na 3 pred kopcem cca 1400ot. dej start logovani plnej kotel a az budes nekde nahore na kopci nebo tam budes mit 4000 tak logovani vypni a dej sem soubor.

Jo jinak ja nez tam mam minimalne 70°C tak neslapnu vic jak pulku plynu a jeste to netocim nad 2000 :roll:

edit:
a do 80°C to netocim vic jak 2500 a kdyz je to nad 2000 tak jen se ctvrtkou plynu - setrim turbo ;)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

tak dnes ideme na to, auto sa už chladí tak uvidíme.

Ten log kanál 11(turbo) by stačilo urobiť aj na mieste nie? motor dostanem do toho stavu aj bez jazdy.
Za jazdy by som potom urobil postupne logy skupín 3 a 10.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

JendoV píše:tak dnes ideme na to, auto sa už chladí tak uvidíme.

Ten log kanál 11(turbo) by stačilo urobiť aj na mieste nie? motor dostanem do toho stavu aj bez jazdy.
Za jazdy by som potom urobil postupne logy skupín 3 a 10.
ne musis to udelat s teplym motorem na min 80stupnu, a musis do kopce proto aby to dyl trvalo a zachytilo se to ve vice merenich :D
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

turbo sa na mieste nenafukne tak , ako za jazdy ciez aj log turba rob za jazdy
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

stres3d píše:
JendoV píše:tak dnes ideme na to, auto sa už chladí tak uvidíme.

Ten log kanál 11(turbo) by stačilo urobiť aj na mieste nie? motor dostanem do toho stavu aj bez jazdy.
Za jazdy by som potom urobil postupne logy skupín 3 a 10.
ne musis to udelat s teplym motorem na min 80stupnu, a musis do kopce proto aby to dyl trvalo a zachytilo se to ve vice merenich :D
Za tepla už asi nič nezistím keď to robí len pri studenom motore.
Urobíme logy za studena aj za tepla.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

tak sme niečo nalogovali, dúfam že to bude požitelné.
Prvý log ja studený motor, auto stojí. musel som mu párkrát pridať a prudko ubrať a asi na 3-4 pokus išiel na"3 válce"
Další je za jazdy a tiež to šklbalo.
Posledný(5) je už zohriaty motor a bez cukania.

http://leteckaposta.cz/204177740
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

JendoV píše:tak sme niečo nalogovali, dúfam že to bude požitelné.
Prvý log ja studený motor, auto stojí. musel som mu párkrát pridať a prudko ubrať a asi na 3-4 pokus išiel na"3 válce"
Další je za jazdy a tiež to šklbalo.
Posledný(5) je už zohriaty motor a bez cukania.

http://leteckaposta.cz/204177740
V prvých dvoch logoch som označil kde boli problémy.
http://picasaweb.google.com/Jendo.Vrtel ... oKC3tGSLA#
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“