Stránka 2 z 3
Napsal: 08 bře 2011, 15:21
od Marshall_G_IV
dik

takze ten 5W-50 je aj odporucany (pre motor 1.8T, teda aspon od spokojnych uzivatelov) a aj hustejsi ako 5W-40 alebo 10W-40 ze?
Napsal: 08 bře 2011, 20:28
od Marshall_G_IV
co myslite aky je rozdiel medzi znackou? Lebo rozdiel v cene je cca 3€ na 1l.
lebo 5W-50 mam na vyber tieto:
Mobil 1 Rally Formula 5W-50, 1L = 11,50€
Valvoline VR1 Racing 5W-50, 1L = 8,77€
dakujem.
Napsal: 08 bře 2011, 21:03
od e-panolin.cz
Hustější NENÍ , má pouze jinou / vyšší vizkozitu pri 100°C.
Napsal: 08 bře 2011, 21:41
od Marshall_G_IV
viskozita = mazivost?
Tak ktory by ste odporucili, aby to sedelo podla VW noriem alebo aby bol pouzitelny pre 1.8T ale o daco hustejsi, lebo ked mu stupam na plyn tak sa mi zda ze to spapa oleju dost

tak chcem skusit hustejsi...
Napsal: 08 bře 2011, 22:29
od e-panolin.cz
Viskozita = vazkost / tekutost
Viskozita # mazivost
Výše byly popsány vhodné oleje. Co týče spotřeby oleje, zkus změnit třeba značku oleje za předpokladu, že motor je v pořádku.
Napsal: 09 bře 2011, 06:06
od nogis
e-panolin.cz píše:Hustější NENÍ , má pouze jinou / vyšší vizkozitu pri 100°C.
Pokud budeme slovíčkařit, tak máš samozřejmě pravdu, ale ve výsledku mu to problém vyřeší, takže jde říct, že je to co shání - "hustější"
viz. jak sám píšeš "Viskozita = vazkost / tekutost "
Napsal: 09 bře 2011, 09:36
od Michal_0077
jo 1,8T si nejakej ten olej vezmou....20V, navic LPG zhruba o 100°C vyssi teplota... pak to "pozitivni odvetrani klikovky" navic kdyz to je na LPG tak clovek ani moc neresi spotrebu a styl jizdy tomu odpovida.... takze to olej papka. Ale zavodnik nejsem dalnice 160 tempomat 4000ot a jinak jak s dieselem mezi 2-3tis otackama. diky turbu motor neni potreba tocit omezovac otacek jsem jeste u auta neobjevil... tak doufam kdyz jezdim timto zpusobem tak 0W-40 staci...
ja mam najeto 200 000km a motor si vezme do litru mezi vymenama. Kazdopadne plna syntetika je nutnost - 10W-40 vyrad rovnou. Jo taky je to o znacne oleje, hodne lidi pise ze na Mobil 1 spotreba oleje klesla...
Napsal: 09 bře 2011, 11:53
od smej0191
takze som to pochopil spravne ze na LPG by bol dobry olej 5w-50 popripade 10w-60..aby bol za prevazky hustejši Octa 2,0 medzi vymenamy 15tis KM 1,5l 5w-40tky najazdene 180tis
Napsal: 09 bře 2011, 12:11
od Marshall_G_IV
co si myslel tym "pozitivnym odvetranim klukovky"?
ja mam z olejom 5w-40 tiez dost velku spotrebu. tak by som to chcel riesit asi tym 5w-50 mobil1. hadam to pomoze.
Napsal: 09 bře 2011, 12:20
od smej0191
a netreba sa obávať že nemá žiadnu z doporučených schválení?? 500 00, 502 00, 501 01,
Napsal: 09 bře 2011, 14:38
od Marshall_G_IV
to je dobra otazka. prave pre toto sa obavam prechodu na ten olej. ale cital som prispevky od ludi co ho na 1.8t pouzivaju a pisali len o zlepseni z pohladu stracania oleja, nepisali ze by im to znicilo turbo alebo motor. ale aj tak by bodla daka konkretna info od cloveka co sa do maziv rozumie.
Napsal: 09 bře 2011, 14:53
od nogis
Napiš bráchovi, když si myslíš, že ten olej motoru ublíží. On to auto nesrovnatelně víc zatěžuje včetně okruhů a max spokojenost. V tuto chvíli se připravuje úprava o dalších 80PS nahoru a o změně oleje se fakt neuvažuje. V 5w50 nic lepšího není.
http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=13 ... start=2010
Napsal: 09 bře 2011, 15:46
od Michal_0077
no a po kolika meni bracha olej? ja z tej 5W-50 mam takovej pocit ze je prave na tohle urcena chvilku pojezdit vyuzit max vykon a pak vymenit... No jsou to vsechno pocity, pravdu se asi nedovime
Napsal: 10 bře 2011, 06:30
od nogis
Jj, to je vždycky problém. Roční nájezd cca 7tkm, pak výměna, takže co udělá po 15 fakt netuším. Ale při tomhle stylu jízdy je to tak akorát.

Napsal: 10 bře 2011, 07:33
od Marshall_G_IV
rocne najazdi 7000km? alebo 70000km?
takze meni pri 7000? alebo pri 70000? alebo pri 15000?
