long life 507.00
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak jsem pánové teda zvolil ten mobil, olej mi vyměnili v sevise škoda. Dojel jsem domů s dobrým pocitem, že jsem dopřál motoru co potřeboval. Ráno sednu do auta, nastarutji a z výfuku dým, jako prase! Tak jsem mrkl na rysku a bylo tam 12mm nad maximem, tak jsem raději dojel do jiného servisu a nechal vysát cca. 0,5 litru, teď je to na maximu, po ujetí cca. 20km jde z auta stále dým jako prase, myslíte že to chvilku potrvá, než to přestane nebo je problém někde jinde?? Auto na diagnostice bylo,ale žádné závady to nehodilo a na výkonu to taky vliv nemá.
Díky za rady.
Díky za rady.
A4 Avant
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30 čer 2008, 20:46
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Asi jak ti ho tam nalili moc,tak se dostal tam kam neměl,třeba u Alfy Romeo 2,4 JTD víc oleje způsobí hotovou katastrofu.Zkus chvíli jezdit,třeba to přestane,ale pokud ne, jdi tam,kde ti olej měnili, ať to dají do pořádku.Je mi divný ,že by v servisu s normálně tak drahým olejem "hazardovali" a nalili ti ho víc.Dali ti tam opravdu ten Mobil1 ESP?Nebo kde jsi ho kupoval?V oleji jako takovém určitě chyba není.
Tonhle ste cetli??? shell je shit ... leda v nemecku je dobry, ale v cechach prodava obyc naftu!!!driffter píše: Jinak kupuji naftu pouze na shellu a /index.php?page=produkt&id_zb=58&od1=3
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
4l/100km tomu rikam prima spotreba...
driffter píše:Filtr pevných částic tam není.
No já spíš myslím, že by se tam mělo něco hustějšího, když to má najeto tolik km něco jako toto
http://valvoline.cz/cs/shop/detail/62-m ... l-10w40-1l
No a s tím prolitím někdo říká, že to hodně pomůžu někdo zase že moc nee... na škodu to určitě nebude si myslím...
Nesmíš do motoru použít olej, který Ty sám chceš, ale pouze oleje schválené výrobcem motoru. Tyto motory jsou svými vlastnostmi speciální a tudíž potřebují speciální oleje. Musíš používat oleje pro motory PD, tedy pouze oleje VW 507.00 (náhrada za bývalou VW 506.01) pro LongLife interval nebo VW 505.01 pro interval 15.000 km. Žádný olej 10W/40 tyto specifikace nesplňuje.
Specifikace VW mají před ostatními specifikacemi oleje VŽDYCKY přednost.
Osobně si myslím, že motor TDi od VW, který má najeto 180.000 km, je zánovní motor po záběhu, a proto nevidím důvod vymýšlet nějaké kraviny s olejem. Jestli trváš na Valvoline, tak dej tenhle: http://valvoline.cz/cs/shop/detail/52-s ... -xl-iii-1l
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mám zopar dotazov ktoré sa možno niekomu budú zdať blbé, ale bol by som rád keby na ne niekto odpovedal:
- ako zistím, či mám motor PD? V príručke k autu je uvedená Octavia Tour 1.9.TDI/74kW ako PD, ale na štítku v servisnej knižke je len označenie TDI a označenie PD tam nieje.
- na štítku v servisnej mám interval QG1, ale predajca do servisnej knižky napísal prehliadku po 15.000km alebo po roku. Jedná sa o nové auto, v súčasnosti mám najazdené cca 10.000 km. Je treba vymeniť olej?
- má QG1 interval význam ak jazdím prevažne v meste a najazdím ročne do tých 15.000 km, nie je výhodnejšie nastaviť QG2?
- aký olej sa pužíva v Octa Tour 1.9 TDI/74kW pri QG2?
- ako zistím, či mám motor PD? V príručke k autu je uvedená Octavia Tour 1.9.TDI/74kW ako PD, ale na štítku v servisnej knižke je len označenie TDI a označenie PD tam nieje.
- na štítku v servisnej mám interval QG1, ale predajca do servisnej knižky napísal prehliadku po 15.000km alebo po roku. Jedná sa o nové auto, v súčasnosti mám najazdené cca 10.000 km. Je treba vymeniť olej?
- má QG1 interval význam ak jazdím prevažne v meste a najazdím ročne do tých 15.000 km, nie je výhodnejšie nastaviť QG2?
- aký olej sa pužíva v Octa Tour 1.9 TDI/74kW pri QG2?
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
- fabiátor
- Moderátor
- Příspěvky: 1258
- Registrován: 23 led 2006, 14:59
- Bydliště: Střední Čechy a Šumava
Odpovědi: 0
co vim TDi s rotacnim cerpadlem byly 66 a 81kW, 1.9PD byly 74,85,96kW a pak tusim jeste 110kW ale to se nedavalo do SkodovekHacman píše:Mám zopar dotazov ktoré sa možno niekomu budú zdať blbé, ale bol by som rád keby na ne niekto odpovedal:
- ako zistím, či mám motor PD? V príručke k autu je uvedená Octavia Tour 1.9.TDI/74kW ako PD, ale na štítku v servisnej knižke je len označenie TDI a označenie PD tam nieje.
- na štítku v servisnej mám interval QG1, ale predajca do servisnej knižky napísal prehliadku po 15.000km alebo po roku. Jedná sa o nové auto, v súčasnosti mám najazdené cca 10.000 km. Je treba vymeniť olej?
- má QG1 interval význam ak jazdím prevažne v meste a najazdím ročne do tých 15.000 km, nie je výhodnejšie nastaviť QG2?
- aký olej sa pužíva v Octa Tour 1.9 TDI/74kW pri QG2?
OG1 je promenej interval takze olej specifikace VW 507.00 a vymena kdyz zarve palubni pocitac, co tam pise prodejce neni rozhodujici
jinak pokud jezdis ve meste sel bych do fixniho intervalu, protoze zatizeni motoru i obsah sracek v oleji bude vyssi, diky castymu startovani a zmenam dynamiky jizdy (semafory, kolony atp). Nezapomen ze jsou dva typy OG0 a OG2 (tusim ze je to fix po 15 nebo 30kKm)
to ze ti tam napsal prodejce po 15.000km nebo po roce neni rozhodne na zavadu, naopak
mas najeto 10.000km a ted jeste rekni jak dlouho to auto mas, respektive jak dlouho je tam ten olej, proto se udavaji dve hodnoty, bud podle najetych km a nebo po stanoveny dobe podle toho co nastane driv, takze pokud je to auto 3 roky stary, vymenil bych ten olej byt km probeh je jeste OK
Obecne je to tak ze mazaci schopnosti oleje jsou temer nekonecny, ale to co je pruser jsou rozpusteny slouceniny siry, karbon a dalsi svinstva, ktery se postupne rozpousteji v oleji a fungujou jako brusna pasta, mimo to zpusobujou korozi atp, tzn olej prichazi o svoje detergentni a dispersni vlastnosti. Udajne rozumna hranice pouzitelnosti je nekde okolo 12.000km. Ale zalezi na spouste dalsich vecech, jako kvalite PHM, zatizeni atp. Vymena pevne po 15.000 nebo po 1 roce je asi rozumnej kompromis z toho vseho. Dal bych to neodsouval.
pri OG2 to bude opet VW 507.00, obecne cim delsi interval tim ridsi olej, a logicky tim vetsi ubytek behem intervalu
Oprava a upřesnění (týká se motoru 1,9/74kW uživatele Hacman):
QG1 - LongLife - olej se mění, až upozorní palubní počítač hláškou "SERVICE xxxx km" - olej VW 506.01 nebo 507.00. Kdykoli lze přejít na QG2 překódováním ŘJ přístrojů (klasický olej VW 505.01 a 15.000 km).
QG2 - pevný servisní interval výměny oleje 15.000 km (výhodné pro lidi, co jezdí hodně po městě nebo kratší vzdálenosti) - olej VW 505.01 (lze používat i VW 507.00, ale je to ekonomicky zbytečné). Kdykoli lze přejít na QG1 přeprogramováním kódu ŘJ přístrojů a použitím oleje LongLife.
QG0 - starší systém (netýká se motorů WIV a nelze přejít na LongLife) - výměnný interval oleje 15.000 km - olej VW 505.01. Vzhledem k tomu, že máš r.v.2007, se Tě QG0 určitě netýká (je to jen pro kompletnost informací).
Pokud máš motor WIV a kódování ŘJ přístrojů QG1, na Tvém místě bych používaný olej LongLife dojel a až se auto ozve na výměnu, používal bych olej VW 505.01 a přešel na QG2 - vzhledem k Tvému způsobu jízdy je to určitě výhodnější - jak už tu kluci radili).
QG1 - LongLife - olej se mění, až upozorní palubní počítač hláškou "SERVICE xxxx km" - olej VW 506.01 nebo 507.00. Kdykoli lze přejít na QG2 překódováním ŘJ přístrojů (klasický olej VW 505.01 a 15.000 km).
QG2 - pevný servisní interval výměny oleje 15.000 km (výhodné pro lidi, co jezdí hodně po městě nebo kratší vzdálenosti) - olej VW 505.01 (lze používat i VW 507.00, ale je to ekonomicky zbytečné). Kdykoli lze přejít na QG1 přeprogramováním kódu ŘJ přístrojů a použitím oleje LongLife.
QG0 - starší systém (netýká se motorů WIV a nelze přejít na LongLife) - výměnný interval oleje 15.000 km - olej VW 505.01. Vzhledem k tomu, že máš r.v.2007, se Tě QG0 určitě netýká (je to jen pro kompletnost informací).
Pokud máš motor WIV a kódování ŘJ přístrojů QG1, na Tvém místě bych používaný olej LongLife dojel a až se auto ozve na výměnu, používal bych olej VW 505.01 a přešel na QG2 - vzhledem k Tvému způsobu jízdy je to určitě výhodnější - jak už tu kluci radili).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Vďaka za odpovede, už mám v tom jasno. Ja som tiež premýšľal, že bude lepšie prejsť na QG2 a teraz som sa uistil, že nespravím chybu. Len mi nejde do hlavy, ako môže byť olej napr. Shell Helix Ultra VX 5W-30 pre krátky a zároveň aj pre dlhý interval
. Ináč keď som pri tých značkách ktorú značku oleja odporúčate. Viem že v Škoda servisoch používajú Helix.

Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
Tohle neřeš, prostě je to takHacman píše:Len mi nejde do hlavy, ako môže byť olej napr. Shell Helix Ultra VX 5W-30 pre krátky a zároveň aj pre dlhý interval.

Žádnou - je to jedno.Hacman píše:..... ktorú značku oleja odporúčate.
V servisech Škoda doporučují pokaždé něco jiného - podle toho, kdo jim víc "namaže" a nabídne nižší velkoobchodní cenu. Když jsem dělal na servisu, během jediného roku jsme postupně přešli ke třem různým značkám. Nejprve OMV, potom Castrol a naposledy Shell (podle toho, který dealer dal lepší cenu). Nicméně ve výsledku je to úplně jedno, protože olej, kterému jeho výrobce deklaruje specifikaci VW 505.01, ji musí splňovat.Hacman píše:Viem že v Škoda servisoch používajú Helix.
Podívej se na internetu do e-shopů, kde Ti nabídnou nejlevnější olej VW 505.01 a ten kup. Značku neřeš, je to úplně buřt (slovensky "knak"

Třeba zde: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=244 - na každý litr dostaneš při osobním odběru 5% slevu (při internetovém prodeji platí cena uvedená na webu).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30 čer 2008, 20:46
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ono to s tím olejem 507.00 a jeho univerzáností není tak jednoduché.Zjistil jsem,ačkoliv to výrobce na obalu nikde neuvádí, že jsou vyjímky,kdy tento olej nesmí být použit za olej 505.01 a 506.01 třeba zde je tech.list Mobil1 ESP http://www.eshop-rychle.cz/fotky303/fot ... -5W-30.pdf
a v něm tohle!!! A teď babo raď.
* s vyjímkou motoru se systémem cerpadlo-tryska (unit-injector/pumpe-düse) R5/V10-TDi (VW 506.01) a 3-4 válcových vznetových
motoru bez prodlouženého servisního intervalu LongLife Service nebo bez filtru pevných cástic (VW 505.01).
A tuto vyjímku nemá jen tento olej,ale snad všechny 504/507......
Jinak posílal jsem Vám mail.
a v něm tohle!!! A teď babo raď.
* s vyjímkou motoru se systémem cerpadlo-tryska (unit-injector/pumpe-düse) R5/V10-TDi (VW 506.01) a 3-4 válcových vznetových
motoru bez prodlouženého servisního intervalu LongLife Service nebo bez filtru pevných cástic (VW 505.01).
A tuto vyjímku nemá jen tento olej,ale snad všechny 504/507......
Jinak posílal jsem Vám mail.
Pravdou je, že R5 a V10 motory nemají dosud schválené používání oleje VW 507.00. Ale vzhledem k tomu, že se tu bavíme o klasickém TDi motoru, je debata o těchto dvou typech motorů trochu o ničem (navíc je jich jako šafránu - po pravdě jsem nikdy takový motor neviděl).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To je blbost. Nevidím důvod, proč by to nešlo.perry píše:... ale mě šlo spíš o tohle : 3-4 válcových vznětových
motorů bez prodlouženého servisního intervalu LongLife Service nebo bez filtru pevných částic (VW 505.01).
Olej VW 507.00 je univerzální náhrada i pro staré diesely, které o LongLife servisu neměly ani páru. Takže i do těchto motorů normálně lze pět-nula-sedmičku používat.
Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 používat nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi - tam je nutno dodržet pouze VW 506.01 (je zde nutné použití olejů A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30 čer 2008, 20:46
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Já si to myslím taky,ale našel jsem úplně stejnou vyjímku u dalších 504/507 např. Agip 7008 nebo Elf LLX ,proč by to tam psali a snižovali si sami sobě prodej.Zatím jsem od nikoho nedostal uspokující odpověď,mohlo by mi to být vcelku jedno,ale nerad bych někomu "doporučil" olej a on by pak podělal motor....
Ta jejich tvrzení si protiřečí s údaji, které mají uvedené.
V typovém listu deklarují, že jejich olej VW 507.00 splňuje A3/B3, B4, A5/B5 - znamená to, že je vlastně univerzálně použitelný a lze jím nahradit jakýkoli olej používaný do VW motorů, který splňuje aspoň jednu tuto specifikaci ACEA.
Olej VW 505.01, který používají běžné PD motory na 15.000 km, má B3/B4 (stejně tak i olej VW 507.00 tyto specifikace splňuje), což značí jednu věc - jsou zaměnitelné.
Patrně ani sami olejáři nevědí, co píší.....
V typovém listu deklarují, že jejich olej VW 507.00 splňuje A3/B3, B4, A5/B5 - znamená to, že je vlastně univerzálně použitelný a lze jím nahradit jakýkoli olej používaný do VW motorů, který splňuje aspoň jednu tuto specifikaci ACEA.
Olej VW 505.01, který používají běžné PD motory na 15.000 km, má B3/B4 (stejně tak i olej VW 507.00 tyto specifikace splňuje), což značí jednu věc - jsou zaměnitelné.
Patrně ani sami olejáři nevědí, co píší.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)