fritak,pouzity olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Odpovědi: 0
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

otazne je ci sa to oplati, robota,material,....
krtek204
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 19 úno 2007, 21:05

Příspěvek od krtek204 »

presne.....nevim, mit stodolu a delat to ve 200 sudu jako ten manik, nevim, asi ano, hlavne proto ze za jizdy nesmrdis a muzes to normalne lejt do nadrze jak chces, zadny predhrev, nic, zadne serizovani vstriku, atd, proste zamena jednoho za druhe, ale ta babracka s tim a ta glycerinova faze je cerna sragora, vypadne ji asi petina a potrebujes desitky ltr metanolu, nevim.....v USA a Kanade je to jine, metanol koupis v kazde drogerii jako palivo do varicu a je levny, zase nekoupis etanol [ jen v extra ksefte s chlastem ], ale u nas je to horsi, pokud vim je na nej porad omezeni...nbeo neni, nevite nekdo?
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Odpovědi: 0
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

petertn píše:otazne je ci sa to oplati, robota,material,....
podla mna to ma vyznam iba pri pouziti do CR systemov.Ked si clovek vezme,kolko s tym zabije casu,prisady tiez nieco stoja atd. a pritom vase TDi bude chrastit OK aj na predohriaty a riadne prefiltrovany olej...Niekto moze mat iny nazor
AGR 66kW seria
krtek204
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 19 úno 2007, 21:05

Příspěvek od krtek204 »

co jsou to CR systemy....?
Paul one
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2007, 21:56

Příspěvek od Paul one »

krtek204 píše:co jsou to CR systemy....?
Comon Rail
PMJSK
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2007, 17:24

Příspěvek od PMJSK »

have a look http://postcardsbargain.com/clip.html



Myslím, že "MERO" nie je tá správna cesta. Výroba Mera je proces energeticky veľmi náročný, preto je dotovaná štátom. Konečná cena bez dotácie by bola vyššia, ako cena nafty (ak sa pripočíta i spotrebná daň).
Druhá vec je, že Mero je agresívne. Agresivita spôsobuje koróziu vstrekovacieho čerpadla a tesniacich krúžkov na tesnení pod hlavou. Ďalej agresívne pôsobí na gumené tesnenia - hadice, guferá, ktoré sa rozpadávajú. Časom celý palivový systém a hlava valcov stratí tesnosť a údajne to dlho netrvá.
Na fore som čítal, že niektorí, čo jazdili na Mero, spomenuli, že to viaže vodu, ktorá ostáva v palivovom systéme - čo je ďalší problém.
A čo sa týka ekológie, tak emisie z Mera sú rovnako škodlivé ako z nafty.
Takže zhrniem, že filtrácia použitého oleja je lacnejšia, ak už mám upravený motor na spaľovanie rastlinného oleja. A emisie? Oveľa príjemnejšie je cítiť za výfukom hranolky ako "starú Liazku", aspoň pre mňa.

just look http://postcardsbargain.com/clip.html
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:32, celkem upraveno 1 x.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Pomooooooc no to už jste hodně daleko. Hlavně při těch chemických pokusech si uvědomte s čím zacházíte. Jinak tyto experimenty najdeš v písemné podobě ( návod ) na internetu schválně to najdu a dám vědět.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Odpovědi: 0
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Taky jsem ještě nikde neslyšel, co ten, kdo vyrábí MERO, pak dělá s tím odpadem, co mu z oleje zbyde.
Asi to vyleje do kanálu a to asi taky moc ekologcké není, co?
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 24 úno 2007, 22:20, celkem upraveno 1 x.
krtek204
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 19 úno 2007, 21:05

Příspěvek od krtek204 »

odpadem je glycerin, ale je pry straslive spinavy, prakticky cerny, jedina cesta, jak se ho zbavit je predestilovat, nejlip asi ve vakuu, a potom prodat, ale to uz jsme fakt mimo amaterske moznosti...Nevim, jak je to s agresivitou MERO, nevim jestli neni nahodou zpusobena spatnou neutralizaci po esterifikaci. Pokud je to vyrobeno spravne, mel by byt neutralni; to ale neznamena, ze nezere hadice, taky jsem o tom slysel. Ale jak rikam, jsem amater a nikdy jsem to nedelal, spis jsem to chtel zkusit...pri sve lenosti stejne zustanu u obyc oleje, je to jednodussi a taky je jednodussi treba po 50 .000 proste vymenit motor z bouracky, kdyz ho to sezere....
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

SLÁDEK píše:Taky jsem ještě nikde neslyšel, co ten, kdo vyrábí MERO, pak dělá s tím odpadem, co mu z oleje zbyde.
Asi to vyleje do kanálu a to asi taky moc ekologcké není, co?
Glycerýn, co zbyde normálně kupují výrobci mýdel,rozhodně se to neleje do kanálu. Prolezl jsem výrobnu Meřa, že by to bylo extra energeticky náročné určitě ne,jen se to pár hodin míchá - pár watů,pak se to nechá odstát a nakonec se to trochu ohřeje.Agresivní meřo není, jen dokáže nabobtnat starší klasickou pryž,ale už dávno to výrobci aut vědí a tak dělají všechny hadičky a těsnění z vitonu (fluorkaučuk), se kterým meřo neudělá nic. Stát už dávno výrobu Meřa nedotuje. A emise, nevim,proč by měli být horší než na naftu? Dyť je to rostlináč zbavený glycerýnu,nic víc. Na Meřo už jsem najel víc než 50tis a OK,ale koukám, že je to furt stejný- kritizujou to jenom ti, co na to nejezdí a vlastní zkušenosti s tím nemají,ale někde slyšeli, jak je to strašný. :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Matěj
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:23

Příspěvek od Matěj »

Jo, když to tady tak čtu, tak vím jediný kluci.
Do tohohle pokusu, bych vážně nešel.To mám svoje autí moc rád.A nafta zase tak moc nestojí a při spotřebě jakou mám, tohle fakt neřeším.
Xsara 2,0 HDi Break
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Mirex X máš pravdu nejvíc rozumují ti co na to nejezdí a jedna paní povídala. Kam by ten svět došel kdyby nebyli nadšení průkopníci.
Výzkůmák je na hovno nejlepší praxe v provozu. Všem tahačům na RO a MEŘO třikrát zdar. :D
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Odpovědi: 0
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Re: použitý olej

Příspěvek od ozi »

julio tabi píše:je k dispozícii ihneď k odberu filtrovaný použitý po 22 Sk/l julio
Julio...mam zaujem, ako by sa dalo s Tebou skontaktovat ? ak chces napis mi mail

Vdaka
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Příspěvek od jaryn »

SLÁDEK píše:Dal bys odkaz na ten recept?
citace z http://envi.upce.cz/pisprace/prezencni/21_02_3.doc

„Shromážděte 50 kg rostlinného oleje, např. použitého z fritovacích hrnců. Přidejte asi 8 kg metanolu a asi 0,3 kg louhu sodného; zkontrolujte, že je roztok slabě (pH9) zásaditý. Míchejte několik hodin (třeba mixérem) do skončení reakce. Nechte dole ustát louh a glycerin, seberte si nahoře naftu. Promyjte ji vodou, zahřejte na 95 °C a nechte ustát. Oddělte vodu a vysušte při 150 °C. A pak už je bionafta použitelná pro provoz a lze natankovat a jezdit.“

Obrázek

Ještě bych rád upozornil na to, že se nemusí použít metanol - reakce probíhá stejně i s etanolem - produktu se říká EEŘO.

Doporučuji prostudovat http://www.vscht.cz/ktt/zdrene/5.0_Ener ... iomasy.pdf
Zajímavé čtení.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“