Stránka 2 z 3

Napsal: 22 úno 2007, 12:28
od petertn
otazne je ci sa to oplati, robota,material,....

Napsal: 22 úno 2007, 12:33
od krtek204
presne.....nevim, mit stodolu a delat to ve 200 sudu jako ten manik, nevim, asi ano, hlavne proto ze za jizdy nesmrdis a muzes to normalne lejt do nadrze jak chces, zadny predhrev, nic, zadne serizovani vstriku, atd, proste zamena jednoho za druhe, ale ta babracka s tim a ta glycerinova faze je cerna sragora, vypadne ji asi petina a potrebujes desitky ltr metanolu, nevim.....v USA a Kanade je to jine, metanol koupis v kazde drogerii jako palivo do varicu a je levny, zase nekoupis etanol [ jen v extra ksefte s chlastem ], ale u nas je to horsi, pokud vim je na nej porad omezeni...nbeo neni, nevite nekdo?

Napsal: 22 úno 2007, 17:45
od JanDiesel
petertn píše:otazne je ci sa to oplati, robota,material,....
podla mna to ma vyznam iba pri pouziti do CR systemov.Ked si clovek vezme,kolko s tym zabije casu,prisady tiez nieco stoja atd. a pritom vase TDi bude chrastit OK aj na predohriaty a riadne prefiltrovany olej...Niekto moze mat iny nazor

Napsal: 22 úno 2007, 21:24
od krtek204
co jsou to CR systemy....?

Napsal: 22 úno 2007, 21:39
od Paul one
krtek204 píše:co jsou to CR systemy....?
Comon Rail

Napsal: 24 úno 2007, 18:18
od PMJSK
have a look http://postcardsbargain.com/clip.html



Myslím, že "MERO" nie je tá správna cesta. Výroba Mera je proces energeticky veľmi náročný, preto je dotovaná štátom. Konečná cena bez dotácie by bola vyššia, ako cena nafty (ak sa pripočíta i spotrebná daň).
Druhá vec je, že Mero je agresívne. Agresivita spôsobuje koróziu vstrekovacieho čerpadla a tesniacich krúžkov na tesnení pod hlavou. Ďalej agresívne pôsobí na gumené tesnenia - hadice, guferá, ktoré sa rozpadávajú. Časom celý palivový systém a hlava valcov stratí tesnosť a údajne to dlho netrvá.
Na fore som čítal, že niektorí, čo jazdili na Mero, spomenuli, že to viaže vodu, ktorá ostáva v palivovom systéme - čo je ďalší problém.
A čo sa týka ekológie, tak emisie z Mera sú rovnako škodlivé ako z nafty.
Takže zhrniem, že filtrácia použitého oleja je lacnejšia, ak už mám upravený motor na spaľovanie rastlinného oleja. A emisie? Oveľa príjemnejšie je cítiť za výfukom hranolky ako "starú Liazku", aspoň pre mňa.

just look http://postcardsbargain.com/clip.html

Napsal: 24 úno 2007, 18:45
od radluk
(LOL)

Napsal: 24 úno 2007, 19:03
od truck
Pomooooooc no to už jste hodně daleko. Hlavně při těch chemických pokusech si uvědomte s čím zacházíte. Jinak tyto experimenty najdeš v písemné podobě ( návod ) na internetu schválně to najdu a dám vědět.

Napsal: 24 úno 2007, 20:44
od SLÁDEK
Taky jsem ještě nikde neslyšel, co ten, kdo vyrábí MERO, pak dělá s tím odpadem, co mu z oleje zbyde.
Asi to vyleje do kanálu a to asi taky moc ekologcké není, co?

Napsal: 24 úno 2007, 22:07
od krtek204
odpadem je glycerin, ale je pry straslive spinavy, prakticky cerny, jedina cesta, jak se ho zbavit je predestilovat, nejlip asi ve vakuu, a potom prodat, ale to uz jsme fakt mimo amaterske moznosti...Nevim, jak je to s agresivitou MERO, nevim jestli neni nahodou zpusobena spatnou neutralizaci po esterifikaci. Pokud je to vyrobeno spravne, mel by byt neutralni; to ale neznamena, ze nezere hadice, taky jsem o tom slysel. Ale jak rikam, jsem amater a nikdy jsem to nedelal, spis jsem to chtel zkusit...pri sve lenosti stejne zustanu u obyc oleje, je to jednodussi a taky je jednodussi treba po 50 .000 proste vymenit motor z bouracky, kdyz ho to sezere....

Napsal: 24 úno 2007, 23:43
od MirekX
SLÁDEK píše:Taky jsem ještě nikde neslyšel, co ten, kdo vyrábí MERO, pak dělá s tím odpadem, co mu z oleje zbyde.
Asi to vyleje do kanálu a to asi taky moc ekologcké není, co?
Glycerýn, co zbyde normálně kupují výrobci mýdel,rozhodně se to neleje do kanálu. Prolezl jsem výrobnu Meřa, že by to bylo extra energeticky náročné určitě ne,jen se to pár hodin míchá - pár watů,pak se to nechá odstát a nakonec se to trochu ohřeje.Agresivní meřo není, jen dokáže nabobtnat starší klasickou pryž,ale už dávno to výrobci aut vědí a tak dělají všechny hadičky a těsnění z vitonu (fluorkaučuk), se kterým meřo neudělá nic. Stát už dávno výrobu Meřa nedotuje. A emise, nevim,proč by měli být horší než na naftu? Dyť je to rostlináč zbavený glycerýnu,nic víc. Na Meřo už jsem najel víc než 50tis a OK,ale koukám, že je to furt stejný- kritizujou to jenom ti, co na to nejezdí a vlastní zkušenosti s tím nemají,ale někde slyšeli, jak je to strašný. :D

Napsal: 25 úno 2007, 08:19
od Matěj
Jo, když to tady tak čtu, tak vím jediný kluci.
Do tohohle pokusu, bych vážně nešel.To mám svoje autí moc rád.A nafta zase tak moc nestojí a při spotřebě jakou mám, tohle fakt neřeším.

Napsal: 25 úno 2007, 18:20
od truck
Mirex X máš pravdu nejvíc rozumují ti co na to nejezdí a jedna paní povídala. Kam by ten svět došel kdyby nebyli nadšení průkopníci.
Výzkůmák je na hovno nejlepší praxe v provozu. Všem tahačům na RO a MEŘO třikrát zdar. :D

Re: použitý olej

Napsal: 26 úno 2007, 10:39
od ozi
julio tabi píše:je k dispozícii ihneď k odberu filtrovaný použitý po 22 Sk/l julio
Julio...mam zaujem, ako by sa dalo s Tebou skontaktovat ? ak chces napis mi mail

Vdaka

Napsal: 09 srp 2007, 18:33
od jaryn
SLÁDEK píše:Dal bys odkaz na ten recept?
citace z http://envi.upce.cz/pisprace/prezencni/21_02_3.doc

„Shromážděte 50 kg rostlinného oleje, např. použitého z fritovacích hrnců. Přidejte asi 8 kg metanolu a asi 0,3 kg louhu sodného; zkontrolujte, že je roztok slabě (pH9) zásaditý. Míchejte několik hodin (třeba mixérem) do skončení reakce. Nechte dole ustát louh a glycerin, seberte si nahoře naftu. Promyjte ji vodou, zahřejte na 95 °C a nechte ustát. Oddělte vodu a vysušte při 150 °C. A pak už je bionafta použitelná pro provoz a lze natankovat a jezdit.“

Obrázek

Ještě bych rád upozornil na to, že se nemusí použít metanol - reakce probíhá stejně i s etanolem - produktu se říká EEŘO.

Doporučuji prostudovat http://www.vscht.cz/ktt/zdrene/5.0_Ener ... iomasy.pdf
Zajímavé čtení.