Ahoj.
Pěkné téma. Tak mi dovolte k tomu taky něco říct - takové malé zamyšlení/povídání.
Právě jsem strávil opět několik dní v Turíně ve fabrice Fratelli Bosio - firma DIESELPOWER je zastoupením pro ČR a SR, jak všichni víte.
A čirou náhodou, právě dnes jsme řešili kvalitu trysek různých výrobců, a mohu Vám říci, jsou v kvalitě opravdu veliké, VELIKÉ rozdíly. Ač se to nezdá, malá tryska, vypadající jako kousek obyčejného trochu provrtaného kovu, má mnoho parametrů, které musí splňovat (v některých ohledech opravdu velmi přísná kritéria). Jinak je zhoršena její funkce.
Tyto parametry lze měřit a přezkušovat k tomu určenými přístroji. Vložil bych fotku jednoho z nich, který např. měří povrch trysky uvnitř jejího těla - ale bohužel, nemám kabel k foťáku. (měří se to v mikrometrech)
=================
Tryska není věc, která se na autě mění každý den.
Je to součástka, zodpovědná za bezchybný průběh spalování.
Součástka, která je namáhána obrovskými teplotami ve spalovacím prostoru, a je nucena vstřikovat palivo pod velmi vysokým tlakem s nemalou frekvencí jednotlivých vstřiků. (při 800-5000 ot/min musí jehla otevřít a zavřít
400x-2500x za minutu ...
a to nepočítaje různé předvstřiky, dostřiky apod... To vše se děje za velmi vysokého tlaku v rozmezí 300-2000 bar - podle motoru, typu vstřikování atd). A tryska musí mít schopnost, v tomto rozmezí tlaků a otáček, palivo perfektně rozprášit - "atomizovat" na co nejjemnější kapičky až mlhu. Pokud se tak neděje, něco je špatně, a něco brzy odejde - obvykle to odnese píst, popř. jiné součásti.
=================
Když si toto uvědomíte, zjistíte, jaké nároky jsou na takovou trysku kladené. Existují různé technologie výroby. A věřte, že již v technologii výroby jsou neuvěřitelné rozdíly - ve výsledku.
Nevím co je to DIP West Germany, nikdy jsem o tom neslyšel, ale opravdu to na mě působí jako nějaká Čína.
Čína je země neomezených možností. Díky produktům z Číny se dají vydělat obrovské peníze, ale bohužel, také hodně zku*vit

. Pokud by někdo moc chtěl, jsem určitě schopen čínské trysky sehnat za velmi dobré peníze. Ale já, osobně, bych to do svého motoru v žádném případě nikdy nedal. Nikdy.
Abych vyloženě neodbíhal od tématu, porovnávali jsme trysky několika výrobců. Dokonce některých, které proudí na český trh. Nechci tu v žádném případě pomlouvat konkurenci. Proto bych zde zmínil jednu zajímavost.
Bosch trysky jsou samozřejmě brané jako dobrá kvalita, už proto, že se montují v prvovýrobě.
Málokdo ovšem ví, že se vyrábí na několika místech. Porovnávali jsme trysku z různých fabrik a výsledek je takový. Německá výroba, dobrá kvalita. Francie relativně ucházející. Turecko, Čína - nedá se s německou srovnávat

.
Pak zde existuje několik dalších značek trysek, jak už jsem předeslal. Ale jen některé firmy jsou schopny samy si vyrábět (ty které nejsou, nakupují od výrobců a pouze přelepí etiketu - bohužel obvykle za účelem nejvyššího zisku - nejhorší trysky z Číny), a dokonce jen pár je schopno vyrábět celý sortiment, který nabízí. To co neumí vyrobit, obvykle nakupují jinde, a často je podobný případ jako předchozí. Fratelli Bosio vyrábí celý sortiment vlastními silami.
Problém číslo 2 je, že Fratelli Bosio trysky jsou opravdová špička, a jsou ve světě vysoce uznávané - což již Číňané také ví, a již se objevují na trhu falzifikáty!! (kvalitativně někde jinde samozřejmě - ale kazí F.B. jméno) Naštěstí tento trend nenastoupil zatím v ČR - nebo jsem se s tím nesetkal.

Máme s tím velké problémy např. v Jižní Africe.
A rada pro LiboraRS:
Pokud si nejsi jistý s kvalitou zakoupených trysek, prosím, vrať je dodavateli. Jelikož jsi si objednal trysky Fratelli Bosio, s označením
BSLA (které je správné), požádej diesel servis, ať si trysky objedná přímo od nás. Mnoho diesel servisů s tím problémy nemá, a už ví, že trysky s ozačením BSLA (tedy Fratelli Bosio) jsou výbornou náhradou za původní trysku, a dokonce často je ve zpracování i předčí

.
Promiňte delší povídání.
S pozdravem
