FEL 1.9D - teplotni cidlo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Protože pokud použiješ spínací relé, bude se před startem obvod úplně rozpojovat - v jednotce se bude ukládat závada a motor bude zbytečně dlouho žhavit (jako kdyby měl -32°C).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

ja mel taky na felde porad problemy s otackama,jednou to houpalo,podruhy si to samo pridavalo atd, vyhodil jsem lucas,dal Bosche a felda jezdi jak panenka. Jen teda netusim jak se chova ta el. kdys jsou odpojeny kabely od cerpadla,jen je pouzitej + na stopventil
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Nevidim dovod, ked pouzijem toto zapojenie, co to uz bolo spominane..

Obrázek

Jednoducho ten odpor bude zapojeny imrvere a potom po nastartovani ho len zoskratujem a prud pojde napriamo..

Ale rad si necham poradit!
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To sice je jedno z možných řešení, ale není spolehlivé. Představ si, že to relé se porouchá. Pak nebude spínat a rezistor bude v sérii s teplotním čidlem pořád. A jsi prakticky tam, kde jsi byl teď s ulomeným drátkem.



Mnohem lepší a spolehlivější řešení dodal na fórum Huml (viz obr.).

V tomto případě je při stojícím motoru relé v klidu, proud jeho cívkou neteče, jsou spojené kontakty 30 a 87a a rezistor je zkratován.
Jakmile zapneš klíček, na svorce 15 vyskočí napětí a na svorce D+ je nula - relé sepne kontakty 30 a 87, čímž vřadí do série s čidlem rezistor.
Po úspěšném nastartování motoru vyskočí i na svorce D+ napětí a potenciály na svorkách 86 a 85 se vyrovnají. Proud cívkou relé přestane téci - relé přepne, spojí kontakty 30 a 87a, čímž zkratuje rezistor. Relé je tak po celou dobu činnosti motoru v klidu - nepracuje, a přesto systém funguje. Spíná jen na několik sekund, v době od zapnutí klíčku po úspěšný start. Z hlediska jeho životnosti, potažmo spolehlivosti je to nesrovnatelně vhodnější zapojení.

Pokud by se relé náhodou porouchalo, stane se pouze to, že budeš mít horší teplé starty, protože vřazení rezistoru do série se neuskuteční. Na činnost motoru, jeho chod a spotřebu to však vliv mít nebude.
Jen doplním, že doporučuji rezistor s odporem 1000 - 1200 Ohmů.

Obrázek
Obrázek
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Ano marku, to ti kvitujem ale ako vravíš, porúchať sa môže ktorékoľvek, či už spínacie alebo prepínacie. Akuráť, že som sa nad tým trocha zamyslel výsledok bol..

Keď sa mi porúcha prepínacie: môžem dakde ostať visieť pred obchodom alebo na pumpe, pretože nebude musieť mi naskočiť..

Keď sa mi porúcha spínacie: budem jazdiť tak isto, ako som jazdil doteraz a nespôsobí mi to hemungy.


Preto som sa rozhodol pre to spínacie. Dal som tam 2,7k Ohm odpor, v pohode robotka, ešte ráno musím upratať káble. Jediné, čo sa mi trocha nepáči, že z D+ nejde velká voltáž a preto napríklad pri studenom štarte treba dupnúť na plyn a vtedy sa až prepne, ale to není dáky extra prúser.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Kdybys to měl tak, jak jsem Ti to psal já, tedy přepínací relé, měl bys na cívku relé přivedené D+ a napětí po klíčku. Pak by se D+ po startu nabudilo právě přes cívku relé a nemusel bys altík nabuzovat vyššími otáčkami :wink:.

Navíc pokud Ti klekne přepínací relé, start není přece problém. Vypojím drát ze svorky 87a a připojím na svorku 87 - nastartuju a poté drát opět připojím na 87a.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Ono na ten plyn po štarte dupem vždy, práve kvoli tomuto nabudeniu ale som si všimol, že napr. práve po teplom štarte hned zopne to reléčko, čize vtedy ani netreba budiť 8)


Noo, to by bolo trocha zložité, lebo som D+ bral z konektoru palubovky a tam som si to celé uskladnil, nech sa mi to neplandá v motoráku.. VId foto

Obrázek
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

já tam dával na červenej drát odpor a ono to vždy jen malinko přihžaví a starty kdykoliv no probléma a otáčky normální
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Já jsu ale nimrod (noteeth)

Samozrejme, že som pri prvom štartovaní vždy musel nabudiť altík, ale to preto, lebo som to pripojil na W svorku (otáčkomer) a nie D+..Musím to prekáblovať.


Inak dnes ráno, ked som odchádzal z chaty a auto celý večer stálo vonku, tak aj po dvoch nažhaveniach nechcelo naskočiť, až po dvoch ďaľších, značne dlho točil štartér a potom z výfuku kúdol dymu z nespálenej nafty... žeby signál, že už musím meniť žhavky? (potom teplé štartovalo OK)
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Žhavicí svíčky u Felicie mají výměnný interval 90.000 km. Ze zkušenosti vím, že je to až dost.

Proměř je ohmmetrem a nebo lépe vyndat a napojit na baterku, jestli se rozsvítí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Inak kolko by mala mat felda teplotu vody v normalnom zohriatom stave?

Rucicka na budikoch mi ukazuje kuuusocek nad na tu palicku vstrede, ktora nema cislo (zeby 90stupnov?) ale vag mi ukazuje len 81-82stupnov C. Nie je to trocha malo ?
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 05 úno 2008, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od nebulus »

Lacné čidlá majú dosť veľký rozdiel teplôt. Teplota by mala byť na tej vodorovnej čiarke (90 stupňov ). Udržuje ju ale termostat. Ideálne by bolo zmerať teplotu vody nejakým presnejším meračom.
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Mno akurát, že Felda nemá vodorovnú čiarku, pretože tá v strede nie je úplne v strede, je o niečo málo posunuta nižšie :)

Ale keby sme ju brali v potaz, tak potom mám tu hodnotu na budiku OK, skôr ta hodnota na VAGu sa mi zdá trocha nižšia, než by mohla byť..
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Juro M
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 09 led 2010, 20:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juro M »

Mne to tiez po kazdom vypnuti motora ide na rychlejsie otacky a potom po par minutach si to uberie,zhavim aj ked je motor zohriaty pri startovani.Ten olej fakt treba menit po tych 7500 km,prospeje mu to.Minulu zimu som mal problemy so startovanim(repas startra,alternatora,nova baterka)uvidime ako to bude teraz.Motor uz ma nieco za sebou.Chcem sa Vas spytat,co mate s tymito autami skusenosti,ked to dost fuci cez zatku vika na nalevanie oleja do motora,to je znak ze je opotrebovana hlava valcov,alebo kruzky piestov?V tom airboxe je kondenz z oleja.Motor ide pomerne dobre ,nedymi aj vykon ma dobry.Olej dolievam cca do 1000 km 0.8l nemeriam to nejako presne.

Felicia 1.9 D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33699
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud dáš modrí čidlo je lety vyzkoušeno a na desátkách felicií že je to pro jejich majitele přínosem, do řj hlásí místo 8O teplotu 6O

mimo internetové teroretiky nepocitoval nikdo zvýčenou spotřebu naředěný olej nebo jiné problémy,

ty jdou upravit snímačem zátěže že se mu tři desetinky voltu uberou kontrolou pes vag, miloš
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“