FEL 1.9D - teplotni cidlo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ja mel taky na felde porad problemy s otackama,jednou to houpalo,podruhy si to samo pridavalo atd, vyhodil jsem lucas,dal Bosche a felda jezdi jak panenka. Jen teda netusim jak se chova ta el. kdys jsou odpojeny kabely od cerpadla,jen je pouzitej + na stopventil
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Tel.774 225538
To sice je jedno z možných řešení, ale není spolehlivé. Představ si, že to relé se porouchá. Pak nebude spínat a rezistor bude v sérii s teplotním čidlem pořád. A jsi prakticky tam, kde jsi byl teď s ulomeným drátkem.
Mnohem lepší a spolehlivější řešení dodal na fórum Huml (viz obr.).
V tomto případě je při stojícím motoru relé v klidu, proud jeho cívkou neteče, jsou spojené kontakty 30 a 87a a rezistor je zkratován.
Jakmile zapneš klíček, na svorce 15 vyskočí napětí a na svorce D+ je nula - relé sepne kontakty 30 a 87, čímž vřadí do série s čidlem rezistor.
Po úspěšném nastartování motoru vyskočí i na svorce D+ napětí a potenciály na svorkách 86 a 85 se vyrovnají. Proud cívkou relé přestane téci - relé přepne, spojí kontakty 30 a 87a, čímž zkratuje rezistor. Relé je tak po celou dobu činnosti motoru v klidu - nepracuje, a přesto systém funguje. Spíná jen na několik sekund, v době od zapnutí klíčku po úspěšný start. Z hlediska jeho životnosti, potažmo spolehlivosti je to nesrovnatelně vhodnější zapojení.
Pokud by se relé náhodou porouchalo, stane se pouze to, že budeš mít horší teplé starty, protože vřazení rezistoru do série se neuskuteční. Na činnost motoru, jeho chod a spotřebu to však vliv mít nebude.
Jen doplním, že doporučuji rezistor s odporem 1000 - 1200 Ohmů.


Mnohem lepší a spolehlivější řešení dodal na fórum Huml (viz obr.).
V tomto případě je při stojícím motoru relé v klidu, proud jeho cívkou neteče, jsou spojené kontakty 30 a 87a a rezistor je zkratován.
Jakmile zapneš klíček, na svorce 15 vyskočí napětí a na svorce D+ je nula - relé sepne kontakty 30 a 87, čímž vřadí do série s čidlem rezistor.
Po úspěšném nastartování motoru vyskočí i na svorce D+ napětí a potenciály na svorkách 86 a 85 se vyrovnají. Proud cívkou relé přestane téci - relé přepne, spojí kontakty 30 a 87a, čímž zkratuje rezistor. Relé je tak po celou dobu činnosti motoru v klidu - nepracuje, a přesto systém funguje. Spíná jen na několik sekund, v době od zapnutí klíčku po úspěšný start. Z hlediska jeho životnosti, potažmo spolehlivosti je to nesrovnatelně vhodnější zapojení.
Pokud by se relé náhodou porouchalo, stane se pouze to, že budeš mít horší teplé starty, protože vřazení rezistoru do série se neuskuteční. Na činnost motoru, jeho chod a spotřebu to však vliv mít nebude.
Jen doplním, že doporučuji rezistor s odporem 1000 - 1200 Ohmů.


Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ano marku, to ti kvitujem ale ako vravíš, porúchať sa môže ktorékoľvek, či už spínacie alebo prepínacie. Akuráť, že som sa nad tým trocha zamyslel výsledok bol..
Keď sa mi porúcha prepínacie: môžem dakde ostať visieť pred obchodom alebo na pumpe, pretože nebude musieť mi naskočiť..
Keď sa mi porúcha spínacie: budem jazdiť tak isto, ako som jazdil doteraz a nespôsobí mi to hemungy.
Preto som sa rozhodol pre to spínacie. Dal som tam 2,7k Ohm odpor, v pohode robotka, ešte ráno musím upratať káble. Jediné, čo sa mi trocha nepáči, že z D+ nejde velká voltáž a preto napríklad pri studenom štarte treba dupnúť na plyn a vtedy sa až prepne, ale to není dáky extra prúser.
Keď sa mi porúcha prepínacie: môžem dakde ostať visieť pred obchodom alebo na pumpe, pretože nebude musieť mi naskočiť..
Keď sa mi porúcha spínacie: budem jazdiť tak isto, ako som jazdil doteraz a nespôsobí mi to hemungy.
Preto som sa rozhodol pre to spínacie. Dal som tam 2,7k Ohm odpor, v pohode robotka, ešte ráno musím upratať káble. Jediné, čo sa mi trocha nepáči, že z D+ nejde velká voltáž a preto napríklad pri studenom štarte treba dupnúť na plyn a vtedy sa až prepne, ale to není dáky extra prúser.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Kdybys to měl tak, jak jsem Ti to psal já, tedy přepínací relé, měl bys na cívku relé přivedené D+ a napětí po klíčku. Pak by se D+ po startu nabudilo právě přes cívku relé a nemusel bys altík nabuzovat vyššími otáčkami
.
Navíc pokud Ti klekne přepínací relé, start není přece problém. Vypojím drát ze svorky 87a a připojím na svorku 87 - nastartuju a poté drát opět připojím na 87a.

Navíc pokud Ti klekne přepínací relé, start není přece problém. Vypojím drát ze svorky 87a a připojím na svorku 87 - nastartuju a poté drát opět připojím na 87a.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ono na ten plyn po štarte dupem vždy, práve kvoli tomuto nabudeniu ale som si všimol, že napr. práve po teplom štarte hned zopne to reléčko, čize vtedy ani netreba budiť
Noo, to by bolo trocha zložité, lebo som D+ bral z konektoru palubovky a tam som si to celé uskladnil, nech sa mi to neplandá v motoráku.. VId foto


Noo, to by bolo trocha zložité, lebo som D+ bral z konektoru palubovky a tam som si to celé uskladnil, nech sa mi to neplandá v motoráku.. VId foto

SKODA Felicia 1.9D 11/1997
já tam dával na červenej drát odpor a ono to vždy jen malinko přihžaví a starty kdykoliv no probléma a otáčky normální
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.

T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Já jsu ale nimrod
Samozrejme, že som pri prvom štartovaní vždy musel nabudiť altík, ale to preto, lebo som to pripojil na W svorku (otáčkomer) a nie D+..Musím to prekáblovať.
Inak dnes ráno, ked som odchádzal z chaty a auto celý večer stálo vonku, tak aj po dvoch nažhaveniach nechcelo naskočiť, až po dvoch ďaľších, značne dlho točil štartér a potom z výfuku kúdol dymu z nespálenej nafty... žeby signál, že už musím meniť žhavky? (potom teplé štartovalo OK)

Samozrejme, že som pri prvom štartovaní vždy musel nabudiť altík, ale to preto, lebo som to pripojil na W svorku (otáčkomer) a nie D+..Musím to prekáblovať.
Inak dnes ráno, ked som odchádzal z chaty a auto celý večer stálo vonku, tak aj po dvoch nažhaveniach nechcelo naskočiť, až po dvoch ďaľších, značne dlho točil štartér a potom z výfuku kúdol dymu z nespálenej nafty... žeby signál, že už musím meniť žhavky? (potom teplé štartovalo OK)
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Mne to tiez po kazdom vypnuti motora ide na rychlejsie otacky a potom po par minutach si to uberie,zhavim aj ked je motor zohriaty pri startovani.Ten olej fakt treba menit po tych 7500 km,prospeje mu to.Minulu zimu som mal problemy so startovanim(repas startra,alternatora,nova baterka)uvidime ako to bude teraz.Motor uz ma nieco za sebou.Chcem sa Vas spytat,co mate s tymito autami skusenosti,ked to dost fuci cez zatku vika na nalevanie oleja do motora,to je znak ze je opotrebovana hlava valcov,alebo kruzky piestov?V tom airboxe je kondenz z oleja.Motor ide pomerne dobre ,nedymi aj vykon ma dobry.Olej dolievam cca do 1000 km 0.8l nemeriam to nejako presne.
Felicia 1.9 D
Felicia 1.9 D
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33699
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
pokud dáš modrí čidlo je lety vyzkoušeno a na desátkách felicií že je to pro jejich majitele přínosem, do řj hlásí místo 8O teplotu 6O
mimo internetové teroretiky nepocitoval nikdo zvýčenou spotřebu naředěný olej nebo jiné problémy,
ty jdou upravit snímačem zátěže že se mu tři desetinky voltu uberou kontrolou pes vag, miloš
mimo internetové teroretiky nepocitoval nikdo zvýčenou spotřebu naředěný olej nebo jiné problémy,
ty jdou upravit snímačem zátěže že se mu tři desetinky voltu uberou kontrolou pes vag, miloš