Napsal: 18 lis 2011, 09:25
Tak mám nataženej novej káblík od čidla k řídící jednotce a nicMarek77 píše:Přesně tak - motor ASZ má pouze dvouvývodové čidlo, které posílá signál do ŘJ motoru. Přístroje komunikují po CANu, takže svůj okruh nepotřebují.
Pokud to píše zkrat na čidle, může být problém v instalaci. To by vysvětlovalo to dlouhé žhavení, otáčky a možná i ventilátory. Ono to umí pěkně zlobit.
Vyhoď konektor z čidla a koukej, co hlásí pole 4 v bloku 007. Mělo by tam být -32°C. Po připojení musí hodnota vyskočit nahoru na aktuální teplotu.
Taky je dobré zkontrolovat pravdivost signálu z čidla při studeném motoru. Pokud je motor studený, musí snímače vody, vzduchu i nafty ukazovat stejné teploty. Takže na studeném motoru blok 007 a všechny tři hodnoty musejí ukazovat stejné teploty (plus minus dva stupně).
A pokud i to bude OK, nastartuj studený motor a nastav si teplotu motoru do grafu - musí plynule vzrůstat až k provozní teplotě. Setkal jsem se totiž často s tím, že v průběhu ohřevu motoru čidlo několikrát spadlo (jakoby se odpojilo od konektoru) a po chvilce zase naskočilo zpátky.
A pokud ani to ne, hledej šotka v drátech (a to Ti nezávidím).

