Spotreba po vymene rozvodov Octavia II 1.9/77kW TDI PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tonoaa- řemen si sedne na kladky jak má, ustaví svou polohu..Někdo správně protočí motor minimálně 2krát,/někdo na to kašle/ lepší je víckrát a pak znovu zkontroluje..Já u aut, kde lze auto natočit bez dlouhého deklování motor natočím , nechám párkrát převalit a pak znova zkontroluji...
nepropadat panice...
raztos
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 11 srp 2010, 21:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od raztos »

all

Chalani mozte sa skusit nejako zhodnut ako to teda ma byt spravne nastavene ? Pripadne dat nejaku radu, ja auto len uzivam a neviem ho oservisovat, ale chcel by som to mat dobre nastavene.

Cize riadit sa podla aretacnych pripravkov, ci podla hodnot vo VAGu ? Najdem servis, v ktorom mi to urobia podla toho co budem chciet. Do autoriz. servisu nepojdem, pretoze tam auto bolo 3 krat a boli dost problemy potom.

Dik. A som z KE.[/b]
Octavia II Combi 77kW/1.9 TDI PD BXE
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

správně je to na přípravky
tonoaaa
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 26 pro 2010, 15:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonoaaa »

A 96kW PD AVF?
raztos
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 11 srp 2010, 21:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od raztos »

Huml

cize sa neoplati to ani pripajat na VAG a synchronizovat ? Rozvody boli menene bez aretacnych pripravkov, len na fixu. Ako postupovat teraz ?
Octavia II Combi 77kW/1.9 TDI PD BXE
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no aby se to nemuselo kuchat, dá se to samozřejmě zjistit i podle VAGu, nejdřív kolik tam máš, předpokládám, že hodnota bude někde do plusu
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

TDIfun píše:Jste z te 0 na 4 kan uplne zblbli vsichni!!!! Ani auto z linky to tak nema EDC16 O2 77kw!!!!
tak to si dovolím nesouhlasit.. každý ne ale některý jo..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem se taky odvážil. Výsledek (původní hodnota -2,8, spotreba 0,8l/hod vyjimecne 0,7 bez svetel, teď tam velmi vyjimečně, spíše sporadicky problikne -1,1):
Obrázek

Spotřeba na volnoběh dle palubního PC 0,6-0,7, dokonce tam chvílema bylo 0,5. Takže pokles minimálně o desetinu. Taky bych řekl (pokud to není placebo), že se motor míň klepe.

Ale mám několik dotazů, protože jsem paranoik:
1) zdálo se mi v jednu chvíli, že jsem s tím středem hnul víc (tahem, nikoliv poklepáním), pohnul jsem s tím zpět, ale kdyby se s tím skutečně hnulo o dost, může to něco rozbít, nebo to prostě jen nesmyslně pojede?

2) ty šrouby jsem dotáhl očkovým klíčem rukou "na krev". Řekl bych, že víc dotažené to nebylo, ale stejně se zeptám, kdyby se to povolilo za jízdy, zničí to něco, nebo to jen nepojede?

3) předpokládám, že nevadí, že jsem to zkoušel bez krytu rozvoďáku

4) jak se řemen vytahuje, tak to leze do plusu, nebo do mínusu? Mám tam asi těch -0,6 nechat, že? Nebo to mám ještě trápit až na nulu?

Díky moc, jsem zas o něco chytřejší.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

jaktoze ma to novejsi PD mensi spotrebu na volnobeh?:D ja mam proste 0,5 u teplyho a nikdy to min neni. prej by to sllo srazit jedine nejakym nastavenim ve vagu plus nove gumicky na vstriky a 100% dobre rozvody.
jinak kdyz jsme u spotreby na volnobeh nekdy me vydesi co ukazuje palubak kdyz brzdim motorem a pak prejdu na volnobeh ma hne dukazovat tech 0,5-0,8 podle teploty a nekdy tam skoci aj 6 litru jindy 3 proste hodnota jako za jizdy. dela vam to taky? nerad bych se pak dozvedel,ze spatne doviraji vstriky nebo neco takoveho. mam pak divne predstavy :D
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pánové, já vám poradím, jde motor dobře? Tak vemte kladivo a ten display rozbijte..Je to masochismus a jen to řidiče rozladí, někteří ocasové když to valí po dálnici, pořád čumí na přístrojvku a najednou zjistí změnu o 2-3 desetiny a poté páchají karamboly..A přitom to lže, nehledě na to, že čerstvě udělané rozvody se za čas usadí a nějaká posraná desetinka naskočí zase jinak..Vaše starosti na mojí hlavu... :)
nepropadat panice...
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

sikin1987 píše:jaktoze ma to novejsi PD mensi spotrebu na volnobeh?:D ja mam proste 0,5 u teplyho a nikdy to min neni. prej by to sllo srazit jedine nejakym nastavenim ve vagu plus nove gumicky na vstriky a 100% dobre rozvody.
jinak kdyz jsme u spotreby na volnobeh nekdy me vydesi co ukazuje palubak kdyz brzdim motorem a pak prejdu na volnobeh ma hne dukazovat tech 0,5-0,8 podle teploty a nekdy tam skoci aj 6 litru jindy 3 proste hodnota jako za jizdy. dela vam to taky? nerad bych se pak dozvedel,ze spatne doviraji vstriky nebo neco takoveho. mam pak divne predstavy :D
Pokud brzdíš motorem, ukazuje to nulu, což je správně, protože do motoru nejde žádné palivo a točí se protože ho ženou kola. Pokud ale jedeš (dojíždíš třeba na červenou a vyřadíš a dojíždíš na neutrál, palubák přepočítává spotřebu na volnoběh (např. 0,7 l/ hod) z litrů za hodinu na litry na 100 km. Proto taky čím víc se blíží rychlost nule, tím víc to stoupá (jedeš pomaleji, tudíž k ujetí 100 km potřebuješ víc času). Pod určitou rychlost (můj odhad je max. 3 km v hodině) to pak automaticky přeskočí na stupnici l/hod. Takže to, že tam skáčí větší čísla a až když se stojí tam skočí 0,7 l/hod je úplně v pořádku.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

jericho-3 píše:Pánové, já vám poradím, jde motor dobře? Tak vemte kladivo a ten display rozbijte..Je to masochismus a jen to řidiče rozladí, někteří ocasové když to valí po dálnici, pořád čumí na přístrojvku a najednou zjistí změnu o 2-3 desetiny a poté páchají karamboly..A přitom to lže, nehledě na to, že čerstvě udělané rozvody se za čas usadí a nějaká posraná desetinka naskočí zase jinak..Vaše starosti na mojí hlavu... :)
to že motor jde dobře neznamená, že je synchronizace v pořádku... Asi jsi moc rozvodů u PD nedělal viď?
Řemen se usadí, ale hodnota se změní maximálně o 0,5°, ale to neudělá 2 deci. Dvě deci jsou tak 1,5° až 2°.Seřídit to jde podle Vagu a jenom zvrchu, na spotřebu 0,5. Víc je špatně.. Ty dva stupně na chodu motoru totiž ani nepoznáš,jen na spotřebě..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale pár jsem jich dělal, stačí je udělat pečlivě a není třeba žádná korekce. Je to velká dramatika, to, že dali do auta display s momentální spotřebou, bylo to nejhorší, co mohli pro motor udělat. Jezdí s ním potom jako s hnojem.Tady se řeší spotřeba na desetinu, ale slyším různé tuningy a motory jdou jako v multikáře, hulí to jako prase,hlavně že je tam nacpáno hodně nafty...Synchronizace je samozřejmě důležitá, ale pokud motor chytá na otočení, /teplý-studený/ nekouří a má výkon odpovídají typu motoru, co mám řešit. Kolikrát jsem je schválně posílal na Vag do servisu a bylo to v pořádku..Jistě sis všiml, že po výměně rozvodů , kdy kšandu vyměníš za tuhý řemen , tak se zvuk motoru po nějaké době změní, poslechově změkne..Chvilku trvá, než si najde tu svou cestu...Nikomu to nenutím, ale ještě pořád je pro mne chod motoru a jeho zvuk důležitý, i když vstřikování řídí jednotka, ale tahle kombajnová mechanika s mnoha rotujícími díly je ještě pořád naftový motor, kde zvuk řekne mnohé..Ale třeba se úplně pletu a je to chrochtající display.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

jericho-3 píše:Ale pár jsem jich dělal, stačí je udělat pečlivě a není třeba žádná korekce. Je to velká dramatika, to, že dali do auta display s momentální spotřebou, bylo to nejhorší, co mohli pro motor udělat. Jezdí s ním potom jako s hnojem.Tady se řeší spotřeba na desetinu, ale slyším různé tuningy a motory jdou jako v multikáře, hulí to jako prase,hlavně že je tam nacpáno hodně nafty...Synchronizace je samozřejmě důležitá, ale pokud motor chytá na otočení, /teplý-studený/ nekouří a má výkon odpovídají typu motoru, co mám řešit. Kolikrát jsem je schválně posílal na Vag do servisu a bylo to v pořádku..Jistě sis všiml, že po výměně rozvodů , kdy kšandu vyměníš za tuhý řemen , tak se zvuk motoru po nějaké době změní, poslechově změkne..Chvilku trvá, než si najde tu svou cestu...Nikomu to nenutím, ale ještě pořád je pro mne chod motoru a jeho zvuk důležitý, i když vstřikování řídí jednotka, ale tahle kombajnová mechanika s mnoha rotujícími díly je ještě pořád naftový motor, kde zvuk řekne mnohé..Ale třeba se úplně pletu a je to chrochtající display.. :)
Presne tak.Cudujems a co vsetci blbnete stou 0 este ani raz sa mi nestalo zeby motor nastaveny na 0 isiel zivsie skor opacne zlenivel.Ani snimac co je na motore neni na stotinu mm um iestneny presne...cize vzdy je tma niaka tolerancia.Co sa tyka remena ano sada si a viac ako o 0.5 :) ved len ked je motor studeny alebo zohriaty je tam rozdiel.Za dalsie pri volnobehu aj dost kmita napinacia kladka co vyrovnava kmity ked sa jemne prida 1000 - 1200 ot vtedy sa to pekne dosponuje a presna hodnota sa ukaze ;) Ak sa pri vymene nekopne o zub a nic sa nepovoli vacsinou po par km je to skoro tak isto ako pred vymenou.Bud na pripravky alebo potom este ak je okienko na prevodovke na rysku na zotrvacniku.Ked tak nadtym porozmyslate zistite co vlastne stelujete ked stym hybete a potom dostanete sami odpoved co ste vlastne tou synchronizaciou zmenili lebo ak to neviete naco to robite ked neviete co ovplyvnujete.Spotreba na volnobeh nieje smerodatna staci ak ma vacsiu volnobeznu davku nastavenu od vyroby v mg a hned je na volnobeh 0.7l A len tka pre zaujimavost co tak dostelovat volu na vstrekoch po niakych 180 000 a viac km ;)
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

já jich dělal spoustu, zrovna minulý měsíc jednu už podruhý, kde jsem dělal rozvody při 123tis a hodnota byla 2,5, po výměně s nastartováním motoru a seřízením na přípravky 2,5. Teď při 245tis byla hodnota 2,9. Po výměně opět 2,5
A ještě jsem neviděl auto co by mělo spotřebu na volnoběh (který jsem dělal já) víc než 0,5. Možná jsem měl stěstí na kusy kde to bylo takhle. Ale i všem co jsem ladil rozvody po zásahu kutila bylo vždy 0,4-0,5.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“