Stránka 2 z 3

Napsal: 31 led 2012, 16:28
od Octavka
ja mam 1.6 74 kW LPG a taky pri volnobehu netopi, mam 90 C - zastavim a jde vlaznej vzduch, radiator meneny, nova pumpa, termostat nepropousti - neklesa me teplota, motor topi, ale do radiatoru to nejde - az kdyz tocim tak 2500 otacek a nebo jdu k motoru a za tu tlustou hadici zamackam , ok zacne topit radiator o stosest, ale do druheho dne zase nic. Vicko na nadobce tez nove koupene. Probehla i vymena za jiny a nic.
Bud mam vzduch v reduktoru na LPG - protoze pri otackach jsou slyset bublinky v radiatru.
Tesneni pod motorem tez nove nejaky ten mesic. Nic neubejva - vse sleduju.

Napsal: 31 led 2012, 16:37
od senioring1
Octavka píše:ja mam 1.6 74 kW LPG a taky pri volnobehu netopi, mam 90 C - zastavim a jde vlaznej vzduch, radiator meneny, nova pumpa, termostat nepropousti - neklesa me teplota, motor topi, ale do radiatoru to nejde - az kdyz tocim tak 2500 otacek a nebo jdu k motoru a za tu tlustou hadici zamackam , ok zacne topit radiator o stosest, ale do druheho dne zase nic. Vicko na nadobce tez nove koupene. Probehla i vymena za jiny a nic.
Bud mam vzduch v reduktoru na LPG - protoze pri otackach jsou slyset bublinky v radiatru.
Tesneni pod motorem tez nove nejaky ten mesic. Nic neubejva - vse sleduju.
Zavzdušnené. Pri rozdielnych priemeroch hadíc do LPG a kúrenia , nie si schopný vytlačiť vzduch z pripojenia LPG . Pokús sa odstrániť previs hadíc a vyspádovať ich.

Napsal: 31 led 2012, 16:46
od Jiří Horváth
senioring1 píše:Teplota vody a teplota kúrenia má logickú súvislosť . Ak dochádza k rozdielu , je to zapríčinené alebo tým že voda nedostatočne cirkuluje ( čerpadlo ) , alebo je vo vodnom okruhu prekážka (zavzdušnenie , usadeniny ).
To fakt tak jazdíš , že z kopca vyhodíš kvalt ?
Tak kdyz uz jedu z kopce 130 tak vyradim,jenomze je problem v tom,ze kdyz to klepe na volnobeh a stojim tak to topi,ale za jízdy ne.Nvic mi zacne po chvili blikat kontrolka teploty ale na budíku neni ani 80.Uz jserm objednal rozvody i spumpou a termostat.Tak uvidim.

Napsal: 31 led 2012, 16:51
od Jiří Horváth
jak se to da pri nejhorsim odvzdusnit????

Napsal: 31 led 2012, 17:20
od klimji
mate termostat na nic... ja ho vymenil pred zimou a i pri -18, zahreje na 90 a topi jak das...

Napsal: 31 led 2012, 17:42
od mir77
Kontrolka teploty bliká i když je málo vody pokud se nepletu. Když zastavíš a otevřeš expanzku je v ní něco?

Napsal: 31 led 2012, 18:32
od senioring1
Vodný okruh je konštruovaný tak , aby sa sám odvzdušnil .To že Ti fúka studený vzduch keď vyhodíš kvalt je logické , pretože pri poklese otáčok a intenzívnom ochladzovaní motora klesá aj teplota vzduchu. Ak k tomu pripočítaš menší výkon čerpadla a prípadné úsady v radiatore , či netesný termostat , potom je to vysvetlené. Je len otázkou ,či pokles teploty vzduchu je postupný, úmerný poklesu teploty vody , alebo to ide skokom , teda odrazu fúka studený vzduch. Vtedy to vyzerá na tesnenie hlavy.

Napsal: 31 led 2012, 19:04
od Jiří Horváth
mir77 píše:Kontrolka teploty bliká i když je málo vody pokud se nepletu. Když zastavíš a otevřeš expanzku je v ní něco?
jo je,cidlo je ponorene

Napsal: 31 led 2012, 19:07
od Jiří Horváth
senioring1 píše:Vodný okruh je konštruovaný tak , aby sa sám odvzdušnil .To že Ti fúka studený vzduch keď vyhodíš kvalt je logické , pretože pri poklese otáčok a intenzívnom ochladzovaní motora klesá aj teplota vzduchu. Ak k tomu pripočítaš menší výkon čerpadla a prípadné úsady v radiatore , či netesný termostat , potom je to vysvetlené. Je len otázkou ,či pokles teploty vzduchu je postupný, úmerný poklesu teploty vody , alebo to ide skokom , teda odrazu fúka studený vzduch. Vtedy to vyzerá na tesnenie hlavy.
od zacatku tvrdim ze teplota zustava na 90 ale topení netopí při vyřazení za jízdy.

Napsal: 31 led 2012, 19:12
od sparco gti
zavzdusneny radiator vzduch v systeme sa rovna fuka do vody z valcov asi spatne tesnenie pod hlavu,treba skusi test s pet flasou ;)

Napsal: 31 led 2012, 19:15
od Jiří Horváth
sparco gti píše:zavzdusneny radiator vzduch v systeme sa rovna fuka do vody z valcov asi spatne tesnenie pod hlavu,treba skusi test s pet flasou ;)
jsem laik,takze nevim jaky test :? :? :? :?

Napsal: 31 led 2012, 19:29
od sparco gti
ak si chces byt isty ci to je tesnenie vytiahni tenku hadicku co ide expansky a zapchaj ju srobom a stiahni paskou, a do expansky napoj hadicku a daj ju do pet flase plnu vody a niekto nech ti turuje po plyne a ak bude bublinkovat z hadicky tak ko tesnenie;)

Napsal: 31 led 2012, 19:33
od Jiří Horváth
sparco gti píše:ak si chces byt isty ci to je tesnenie vytiahni tenku hadicku co ide expansky a zapchaj ju srobom a stiahni paskou, a do expansky napoj hadicku a daj ju do pet flase plnu vody a niekto nech ti turuje po plyne a ak bude bublinkovat z hadicky tak ko tesnenie;)
Dýky vyzkouším a doufám že výsledek bude negativní,nechce se mi ted v tech mrazech rčozdělávat hlavu!!! (wallbash) :x :x

Napsal: 31 led 2012, 19:34
od Jiří Horváth
Jiří Horváth píše:
sparco gti píše:ak si chces byt isty ci to je tesnenie vytiahni tenku hadicku co ide expansky a zapchaj ju srobom a stiahni paskou, a do expansky napoj hadicku a daj ju do pet flase plnu vody a niekto nech ti turuje po plyne a ak bude bublinkovat z hadicky tak ko tesnenie;)
Dýky vyzkouším a doufám že výsledek bude negativní,nechce se mi ted v tech mrazech rčozdělávat hlavu!!! (wallbash) :x :x
Teda díky :D

Napsal: 31 led 2012, 20:10
od senioring1
Prvým príznakom porušeného tesnenia býva zápach výfukových plynov z expanznej nádoby , prípadne aj olejový povlak.