1.9tdi 81kw bílý kouř

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kralikkk
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 12 lis 2010, 00:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od kralikkk »

octaviask, roman1648: díky kluci, zajedu teda někam kde mi to proměří sám to asi doma nedám

prka: on nějakej doveda vyměnil průhlednou hadičku z filtru do čerpadla za plnou černou (wallbash) (asi při výměně čerpadla)

ta tolerance se dá nastavit nebo čím jí pak dostanu do normálu? (čím by to mohlo být?)

misope to máš podobný mě to taky neblbne když je to teplý, tohle je taky jen při prvním startu a to mi to ještě občas chcípne třeba sem přišel na parkoviště nastartuju couvam pryč pak vyřadim a chcip, nebo dojíždím na semafor vyřadim a chcíp.... už sem z toho nešťastnej
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm u teba to vyzera na to ze ti niekde nasava vzduch a tym padom ide do cepradla viac vzduchu ako paliva, to iste je aj u mna, uz som pomenil vsetky hadicky - prepadove, od kolienok k filtru, aj spony, uz ostavaju len tie co idu od filtra k cerpadlu, ak by bublinky prestali poistim to este jednosmernymi ventilmy
kralikkk
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 12 lis 2010, 00:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od kralikkk »

mohlo by to být tím že místo 81kw turba tam mám 110kw turbo?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud Ti bude schopna regulace uregulovat skutečný tlak turba podle požadavku ŘJ, tak by to turbo na to nemělo mít vliv.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
kralikkk
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 12 lis 2010, 00:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od kralikkk »

ju, tak zatím děkuji a musím počkat až bude čas s vagem tam to snad zjistíme všechno
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

misope píše:hm u teba to vyzera na to ze ti niekde nasava vzduch a tym padom ide do cepradla viac vzduchu ako paliva, to iste je aj u mna, uz som pomenil vsetky hadicky - prepadove, od kolienok k filtru, aj spony, uz ostavaju len tie co idu od filtra k cerpadlu, ak by bublinky prestali poistim to este jednosmernymi ventilmy
Musíš zkoušet palivové vedení postupně. Napřed to dej na "flašku". Když bubliny nechodí, tak vezmi průhlednou hadičku a napoj ji na vstup filtru a druhý konec dej do nádrže. Pokud bubliny nechodí, připoj k filtru původní potrubí a v nádrži odpoj sací koš a místo něj tam dej uříznutou "petku" plnou paliva a ponoř do ní původní kolínko sacího i zpětného potrubí. Pokud stále nechodily "bubliny" a začnou chodit až po připojení sacího koše, bývá "přicpaný" jednosměrný ventil na sací straně sacího koše /i když se zdá být funkční- propouští jen k filtru a zpátky ne/. V takovémto případě je vhodné tento ventil provrtat a tím zvětšit sací otvor v koši a jednosměrný ventil nahradit jiným, který lze umístit např. před filtr.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

prka teraz som skusal vytiahnut saci kos a kolienka ponorit do flasky, to co som postrehol je ze ked boli kolienka ponorene do flasky po starte vyfuklo kolienko vzduch a v hadicke nesla ani jedna bublina, ako nahle som sa dotkol filtra a zatriasol nim islo hejno bublin, potom som pripojil saci kos naspet a po starte islo hejno bublin, co je teda vadne?saci kos a filter?

staci prevrtat tu dierku v sacom kosi a dokupit jednosmerny ventil pred filter?dakujem
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Musíš to zkoušet trochu déle a nabýt jistotu. Po odpojení sacího koše Ti všechno palivo vyteče z potrubí do nádrže. Po nastartování musíš delší dobu klepat na okraj filtru, aby byly odsáty všechny bubliny. Pak Ti již nesmí jít žádná bublina minimálně několik minut /i při přidání plynu/. Pokud tomu tak je, tak je jistota, že přívodní potrubí i filtr jsou dostatečně průchozí. Když to potom napojíš na sací koš a po nastartování zopakuješ postup, tak by to mělo být také bez bublin /dutin/. Budou-li se bubliny/dutiny/ objevovat, má jednosměrný ventil v sacím koši veliký odpor a pravděpodobně způsobuje dutiny vznikající ve filtru. Je potřeba ventil buď více zprůchodnit/ vyčistit/ nebo provrtat malinko větším vrtákem než 5 mm a instalovat nový zpětný ventil s co nejmenším odporem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

ok prevrtat mam ten ventil na sacom kosi ktory vedie naftu do filtra vsak?aky vrtak je vhodny pouit - priemer?ten jednosmerny ventil potom namontujem pred filter vsak?dakujem
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Mě něco podobného dělala uvolněná řemenice na klice.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

ten dym ci bublinky???
kralikkk
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 12 lis 2010, 00:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od kralikkk »

bobG3 píše:Mě něco podobného dělala uvolněná řemenice na klice.
pokud myslíš můj problém tak by to možná mohlo i bejt ono, měnila se napínací kladka s řemenicí... jestli to má s tím společný okruh teda
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm spytam sa teda aj ja mozem mat preskoceny rozvod??? pokial auto dlhsie stoji cca minimalne 8h tak po starte jemne zadymi na bielo - nespalena nafta, moze to zapricinit preskoceny rozvod?za jazdy bez dymu, spotreba ok,
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

misope píše:ok prevrtat mam ten ventil na sacom kosi ktory vedie naftu do filtra vsak?aky vrtak je vhodny pouit - priemer?ten jednosmerny ventil potom namontujem pred filter vsak?dakujem
Vzhledem k tomu, že vnější průměr toho jednosměrného ventilu vycházejícího ze sacího koše je 8 mm, nebylo by vhodné vrtat větším vrtákem než 6 mm, aby zůstala tloušťka stěny ventilu alespoň 1 mm. Ale samozřejmě čím větší otvor, tím lépe.
Ještě než to vyvrtáš, tak si dej do nádrže hadičku, na kterou napojíš ten nový zpětný ventil a pak to připojíš ke vstupu filtru /abys měl jistotu, že to bude chodit bez dutin/. Pokud by Ti dutiny chodily, tak to nemá cenu vrtat, protože by to mohlo být filtrem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

misope píše:hm spytam sa teda aj ja mozem mat preskoceny rozvod??? pokial auto dlhsie stoji cca minimalne 8h tak po starte jemne zadymi na bielo - nespalena nafta, moze to zapricinit preskoceny rozvod?za jazdy bez dymu, spotreba ok,
U tebe to nemůže být "skočeným rozvodem", protože jsem viděl Tvé logy startu a ohřevu se skupinou hodnot č.4 /počátek vstřiku/ a vše bylo OK. U Tebe je příčinou "horšího" prvního studeného startu nedostatek paliva vstřiknutého do válců způsobený "bublinou" před vstřikovači /v nejvyšších bodech vysokotlakých trubiček/. Ty bubliny se tam udělají po zastavení motoru stejně jako v průhledné hadičce před čerpadlem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“