

Moderátoři: šulda, Moderátoři
obvod kola neni vzdy stejny,napr 225/45 znamena sirku 225 mm a vyska pneu je 45 % sirky tady mate pro zajimavost pneu converter kde jsou obvody v mmOakley píše:Obvod kola je pořád setjný. Mění se jen šířka gum - 15ky budou 195 a 17ky 225 a to se musí někde projevit.quinn píše:Počkej s většíma kolama bys měl mít horší akceleraci ale lepší maximálku, ne?TDIPOWER píše:220 na plecháčích 15'', 210 na litých 18''. Krátká převodovka![]()
Je to podle tachometru.
Nemyslel jsem u všech kol, ale když někdo zvětšuje disk, jako v tomto případě, tak zvětšuje průměr disku na úkor gumy, aby obvod zachoval "skoro" stejnej. Proto je 195/65/15 205/55/16 225/45/17 atd...chiptuning píše:obvod kola neni vzdy stejny,napr 225/45 znamena sirku 225 mm a vyska pneu je 45 % sirky tady mate pro zajimavost pneu converter kde jsou obvody v mm
http://www.toyo.co.uk/tyre_converter.php
Ano,presne tak,tieto rozmery vobec nie sú obvodovo rovnaké,stačí zobrať meter a odmerať. Pri 17" ide auto pomalšie ako pri 15",takisto rozbeh z miesta je horší. rozdiel už cítiť aj medzi 15" a 16". Takisto spotreba ide hore , medzi 15" a 17" je to tak 1,5ltr/100kmOakley píše:Nemyslel jsem u všech kol, ale když někdo zvětšuje disk, jako v tomto případě, tak zvětšuje průměr disku na úkor gumy, aby obvod zachoval "skoro" stejnej. Proto je 195/65/15 205/55/16 225/45/17 atd...chiptuning píše:obvod kola neni vzdy stejny,napr 225/45 znamena sirku 225 mm a vyska pneu je 45 % sirky tady mate pro zajimavost pneu converter kde jsou obvody v mm
http://www.toyo.co.uk/tyre_converter.php