vodní intercooler
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
To by nefungovalo skoro vůbec. Voda v motoru má +- 90C° tak že by vzduch moc neochladila a ve většině případů spíš ohřívala. Pro chlazení plnícího vzduchu je potřeba samostatnej okruh se svym vlastním chladičem vody (měl by bejt v chladičovce jako první), aby v něm voda měla teplotu jen o něco větší než teplota okolí.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 15 črc 2007, 17:59
- Bydliště: Kežmarok
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ja jazdim s vodnym coolerom uz dva roky a neda sa to porovnat s frontom vobec. Jediny hacik je to vediet dobre prepocitat a urobit. Najväcsia vyhoda je, ze nemusite tahat metre hadic do predu. Cim väcsie turbo,priemer hadic a väcsi IC, tym väcsi objem zduchu, ktory je potrebne stlacit pri kazdom preradeni. V Lupe mame celkovo asi 60cm hadic a trubiek, od turba az po sanie. Voda ma uzastnu tepelnu vodivost. To znamena, ak to mate cele dobre prepocitane, tak teplota na sani je maximalne o 2C vysia ako teplota vody v systeme IC.
Ak robim log na brzde, tak rozdiel teplot na sani, pred a po merani je max. 6-10C. Pri akomkolvek naj fronte tam mate 30C
Jediny problem je pri opakovanych sprintoch, kde idete iba sprint a brzda, vtedy sa nema kde voda v systeme schladit a je potrebne ju vymenit. Pri normalnej prevadzke, sa system dokaze velmi rychlo schladit naporom vzduchu z predu. Jednoduche, front IC sa rychlo zohreje a schladi. Pri vodniku, celu tepelnu pracu odvedie voda, ktora sa nasledne pomalsie ale dlhodobo chladi naporom vzduchu.
Jedina nevyhoda vodnika je jeho vaha.
Ak robim log na brzde, tak rozdiel teplot na sani, pred a po merani je max. 6-10C. Pri akomkolvek naj fronte tam mate 30C
Jediny problem je pri opakovanych sprintoch, kde idete iba sprint a brzda, vtedy sa nema kde voda v systeme schladit a je potrebne ju vymenit. Pri normalnej prevadzke, sa system dokaze velmi rychlo schladit naporom vzduchu z predu. Jednoduche, front IC sa rychlo zohreje a schladi. Pri vodniku, celu tepelnu pracu odvedie voda, ktora sa nasledne pomalsie ale dlhodobo chladi naporom vzduchu.
Jedina nevyhoda vodnika je jeho vaha.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
http://www.profituning.sk/html/projekt_vw_lupo.htmlMarkus01 píše:A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky.Myslim, že se všichni rádi podíváme.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 15 črc 2007, 17:59
- Bydliště: Kežmarok
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
oni nepotřebujou chladič, páč mají různý vstřikování N20 + směs vody s methanolem a podobně, což ochlazuje spalovací prostor, takže na 400m no problemvita píše:Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jenže třeba 30PS je díky 30kg opravdu přínosem.PROFITUNER píše:cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?

Ale takhle velký vodní cooler se do normálního auta sotva vejde.
Mám dalšího vodníka z motoru 4,4 biturbo, ale při 2 barech je to málo...
U benzínů je to fajn- tlačí třeba 0,7 baru, to se to chladí.

Co je fakt pecka, je ohřát v mrazu motor nezávislým topením a pak vyrazit s fridexem v okruhu vodního intercooleru o teplotě -20°C.

MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
daľšia inšpiracia, tentokrát v une turbo
http://www.enfierrados.com.ar/encuentos ... C09889.JPG
http://www.enfierrados.com.ar/encuentos ... C09889.JPG
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
- JohnnyBOSS
- Aktivista
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 30 led 2010, 15:36
- Bydliště: Prostějov
Odpovědi: 0
Nový Octavie 3 TDI mají už od výroby vodní IC 
Jinak dotaz, jak moc velkej efekt má ostřik FMIC vodou, koli té vody musí být apod? Napado mě udělat spínač pod plynovej pedál, něco jako u automatu kickdown, a při plnym plynu by to seplo čerpadlo (nejspíš vysokotlaky z ostřkovačů světel) a stříkalo by to vodu na IC.
Otázkou je, jestli to má smysl, auto z podpisu.
Sliboval bych si od toho menší kouřivost při plnym plynu, výkon nepředpokládám, že by se změnil

Jinak dotaz, jak moc velkej efekt má ostřik FMIC vodou, koli té vody musí být apod? Napado mě udělat spínač pod plynovej pedál, něco jako u automatu kickdown, a při plnym plynu by to seplo čerpadlo (nejspíš vysokotlaky z ostřkovačů světel) a stříkalo by to vodu na IC.
Otázkou je, jestli to má smysl, auto z podpisu.
Sliboval bych si od toho menší kouřivost při plnym plynu, výkon nepředpokládám, že by se změnil

Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky
- PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW

Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
http://www.ebay.com/itm/Barrel-style-li ... 2ca445e7f7.
Potřeboval bych něco takového , je možnost koupě v ČR
Potřeboval bych něco takového , je možnost koupě v ČR

G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Pridam svoji trosku do mlyna, i navzdory mnoha nedoporucenim ze strany zkusenych jsem se dal do stavby systemu AIR TO WATER pro denni provoz v A3 1.9tdi.
setup: pumpa z webasto, A/W chladic barrel od PWR (schvalne PWR protoze jsou jedny z top na trhu), (prozatim) chladic 2x honda CR250, 2x 12v vetrak se slusnym prutokem vzduchu.
Momentalne jsem ve fazi vyberu vhodneho chladice vody, a rezervoaru.
Maly test mimo auto bez rezervoaru, ambientni teplota 21st.
bez vetraku z 83st. na 56st. (s pozvolnym narustem +0.1st za 30sec)
s vetraky z 83st. na 34st.
-----
Krom toho, dokaze se nekdo rozepsat jak je to s tim vodnikem v nove OKTE? Celkem me to zajima zda se mi ze tam neni oddeleny okruh od chlazeni motoru, coz me prekvapuje.
setup: pumpa z webasto, A/W chladic barrel od PWR (schvalne PWR protoze jsou jedny z top na trhu), (prozatim) chladic 2x honda CR250, 2x 12v vetrak se slusnym prutokem vzduchu.
Momentalne jsem ve fazi vyberu vhodneho chladice vody, a rezervoaru.
Maly test mimo auto bez rezervoaru, ambientni teplota 21st.
bez vetraku z 83st. na 56st. (s pozvolnym narustem +0.1st za 30sec)
s vetraky z 83st. na 34st.
-----
Krom toho, dokaze se nekdo rozepsat jak je to s tim vodnikem v nove OKTE? Celkem me to zajima zda se mi ze tam neni oddeleny okruh od chlazeni motoru, coz me prekvapuje.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
❤ CR 250 2001 43kW