vodní intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

To by nefungovalo skoro vůbec. Voda v motoru má +- 90C° tak že by vzduch moc neochladila a ve většině případů spíš ohřívala. Pro chlazení plnícího vzduchu je potřeba samostatnej okruh se svym vlastním chladičem vody (měl by bejt v chladičovce jako první), aby v něm voda měla teplotu jen o něco větší než teplota okolí.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
PROFITUNER
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2007, 17:59
Bydliště: Kežmarok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PROFITUNER »

Ja jazdim s vodnym coolerom uz dva roky a neda sa to porovnat s frontom vobec. Jediny hacik je to vediet dobre prepocitat a urobit. Najväcsia vyhoda je, ze nemusite tahat metre hadic do predu. Cim väcsie turbo,priemer hadic a väcsi IC, tym väcsi objem zduchu, ktory je potrebne stlacit pri kazdom preradeni. V Lupe mame celkovo asi 60cm hadic a trubiek, od turba az po sanie. Voda ma uzastnu tepelnu vodivost. To znamena, ak to mate cele dobre prepocitane, tak teplota na sani je maximalne o 2C vysia ako teplota vody v systeme IC.
Ak robim log na brzde, tak rozdiel teplot na sani, pred a po merani je max. 6-10C. Pri akomkolvek naj fronte tam mate 30C
Jediny problem je pri opakovanych sprintoch, kde idete iba sprint a brzda, vtedy sa nema kde voda v systeme schladit a je potrebne ju vymenit. Pri normalnej prevadzke, sa system dokaze velmi rychlo schladit naporom vzduchu z predu. Jednoduche, front IC sa rychlo zohreje a schladi. Pri vodniku, celu tepelnu pracu odvedie voda, ktora sa nasledne pomalsie ale dlhodobo chladi naporom vzduchu.
Jedina nevyhoda vodnika je jeho vaha.
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky. :-) Myslim, že se všichni rádi podíváme.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Markus01 píše:A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky. :-) Myslim, že se všichni rádi podíváme.
http://www.profituning.sk/html/projekt_vw_lupo.html :D
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru (noteeth) ), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led ;)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Kolik ta sranda tak váží?
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
PROFITUNER
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2007, 17:59
Bydliště: Kežmarok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PROFITUNER »

Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?
cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

vita píše:Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru (noteeth) ), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led ;)
oni nepotřebujou chladič, páč mají různý vstřikování N20 + směs vody s methanolem a podobně, což ochlazuje spalovací prostor, takže na 400m no problem
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

PROFITUNER píše:
Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?
cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.
Jenže třeba 30PS je díky 30kg opravdu přínosem. :)
Ale takhle velký vodní cooler se do normálního auta sotva vejde.
Mám dalšího vodníka z motoru 4,4 biturbo, ale při 2 barech je to málo...
U benzínů je to fajn- tlačí třeba 0,7 baru, to se to chladí. :)
Co je fakt pecka, je ohřát v mrazu motor nezávislým topením a pak vyrazit s fridexem v okruhu vodního intercooleru o teplotě -20°C. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

tu je inspiracia od bratov talianovObrázek
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

daľšia inšpiracia, tentokrát v une turbo
http://www.enfierrados.com.ar/encuentos ... C09889.JPG
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Tomáš
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:00

Příspěvek od Tomáš »

Tak jsem to tady cele procetl a napadl me jeden napad. Mam pasika B5,5 v kombale 96kW. Co takhle ten origo IC vydelat a prevarit, aby tam sla privezt voda....
Tomáš
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Nový Octavie 3 TDI mají už od výroby vodní IC :)

Jinak dotaz, jak moc velkej efekt má ostřik FMIC vodou, koli té vody musí být apod? Napado mě udělat spínač pod plynovej pedál, něco jako u automatu kickdown, a při plnym plynu by to seplo čerpadlo (nejspíš vysokotlaky z ostřkovačů světel) a stříkalo by to vodu na IC.

Otázkou je, jestli to má smysl, auto z podpisu.

Sliboval bych si od toho menší kouřivost při plnym plynu, výkon nepředpokládám, že by se změnil :D
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

http://www.ebay.com/itm/Barrel-style-li ... 2ca445e7f7.

Potřeboval bych něco takového , je možnost koupě v ČR :roll:
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37

Příspěvek od Gardner »

Pridam svoji trosku do mlyna, i navzdory mnoha nedoporucenim ze strany zkusenych jsem se dal do stavby systemu AIR TO WATER pro denni provoz v A3 1.9tdi.

setup: pumpa z webasto, A/W chladic barrel od PWR (schvalne PWR protoze jsou jedny z top na trhu), (prozatim) chladic 2x honda CR250, 2x 12v vetrak se slusnym prutokem vzduchu.

Momentalne jsem ve fazi vyberu vhodneho chladice vody, a rezervoaru.

Maly test mimo auto bez rezervoaru, ambientni teplota 21st.

bez vetraku z 83st. na 56st. (s pozvolnym narustem +0.1st za 30sec)
s vetraky z 83st. na 34st.

-----

Krom toho, dokaze se nekdo rozepsat jak je to s tim vodnikem v nove OKTE? Celkem me to zajima zda se mi ze tam neni oddeleny okruh od chlazeni motoru, coz me prekvapuje.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“