Ekologická nafta - MEŘO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33803
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Zdravím,všechny naftaře, četl jsem si teď tohle fórum a tak pro nevěřící dám pár svých zkušeností s ekonaftou.Jezdím na eko od 1.března 2010 s dvěma Fordama,Transit 2,5D ročník 1994 a 1998.Pro nezasvěcence stejný motor a stejný čerpadla.Protože najezdím poměrně hodně km za rok riskl jsem to a řekl si,že případné opravy mně neminou ať budu jezdit na cokoliv a začal eko tankovat.Napřed na mně v Malenovicích koukali jako na šílence,přece jen nikdo tehdy netankoval plnou a bez ředění.Obsluha byla skoro v mrákotách a pořád mě upozorňovali jestli vím co jsem natankoval.Tak po týdnu se to ale poddalo a dnes už je to v poho.Denní odběr asi 100l je asi přesvědčil,že ty auta na to jezdí.Jezdíme skoro denně trasu Zlín Tychy(Polsko,cca 400km) nebo Krakov.Při prvním tankování jsem ještě do jednoho auta dal jako obvykle disel od OMV a říkal si,že při nejhorším to druhé auto dotáhnem.Jaké však bylo moje překvapení,když se vůbec nic nestalo a Tranzitek šlapal jako hodinky.První dojem byl dokonce ten,že mu trošku vzrostl výkon a je živější.Tohle jsem vůbec nečekal a tak jsem byl zvědavý na spotřebu,zůstala proti očekávání stejná,Později jsem začal pozorovat u jednoho vozidle trošku ztrátu výkonu a pak i u druhého a tak jsem si řekl je to prostě sajrajt a zanáší to trysky,budem muset čistit.Jenže jsme pak začali tankovat i jinde a ejhle auta se zase rozjela (ČS Nošovice).Takže to bylo asi várkou co měli v Malenovicích.Teď už se to ustálilo a auta jedou obě v poho s normálním výkonem.Tankujem teď v Malenovicích,Vsetíně a Nošovicích a občas na D1,teď nevím přesně název.Pro zajímavost Tranzit 1984 má k dnešnímu dni najeto na eko cca 42000km s průměrnou spotřebou 8.14 a jeho spotřeba spadla o 0,56l na 100km.A Tranzit 1998 za tu dobu najel cca 67000km se spotřebou 8,96,tady je ten rozdíl menší jen 0,08l na 100km.Rozdíl ve spotřebě obou aut je daný jejich zpřevodováním,starší je do síly a novější na rychlost.Jinak pokud jezdíte v klidu tak se bez problémů dostanete pod 8l na stovku.Holt dálnice a plný auto si berou své.Jinak kromě běžný udržby se s Tranzitky nic nemuselo dělat.Příští týden se budou měnit palivové filtry,tak jsem sám zvědavej v jakým stavu budou.Nečekám ale žádnou hrůzu.A těm co říkaj,že se eko při dlouhým stání špatně startuje se taky musím smát.Synovi stál dva měsíce Peugoet 307 1,9D v garáži a natočil ho na ťuk.Tak to jsou moje zkušenosti s eko.Můžu všem,kterým nevadí,že za vámi zůstává smrad jak od Mc Donalda,doporučit.
P.S.Ten smrad nejde prostě minout

P.S.Ten smrad nejde prostě minout



Tomu rikam prispevek...zadne mohlo by to udelat,nebo kdyz nekdo pise neco pbez vlastni zkusenosti s tim ze jedna pani povidala..sjumbo píše:Zdravím,všechny naftaře, četl jsem si teď tohle fórum a tak pro nevěřící dám pár svých zkušeností s ekonaftou.Jezdím na eko od 1.března 2010 s dvěma Fordama,Transit 2,5D ročník 1994 a 1998.Pro nezasvěcence stejný motor a stejný čerpadla.Protože najezdím poměrně hodně km za rok riskl jsem to a řekl si,že případné opravy mně neminou ať budu jezdit na cokoliv a začal eko tankovat.Napřed na mně v Malenovicích koukali jako na šílence,přece jen nikdo tehdy netankoval plnou a bez ředění.Obsluha byla skoro v mrákotách a pořád mě upozorňovali jestli vím co jsem natankoval.Tak po týdnu se to ale poddalo a dnes už je to v poho.Denní odběr asi 100l je asi přesvědčil,že ty auta na to jezdí.Jezdíme skoro denně trasu Zlín Tychy(Polsko,cca 400km) nebo Krakov.Při prvním tankování jsem ještě do jednoho auta dal jako obvykle disel od OMV a říkal si,že při nejhorším to druhé auto dotáhnem.Jaké však bylo moje překvapení,když se vůbec nic nestalo a Tranzitek šlapal jako hodinky.První dojem byl dokonce ten,že mu trošku vzrostl výkon a je živější.Tohle jsem vůbec nečekal a tak jsem byl zvědavý na spotřebu,zůstala proti očekávání stejná,Později jsem začal pozorovat u jednoho vozidle trošku ztrátu výkonu a pak i u druhého a tak jsem si řekl je to prostě sajrajt a zanáší to trysky,budem muset čistit.Jenže jsme pak začali tankovat i jinde a ejhle auta se zase rozjela (ČS Nošovice).Takže to bylo asi várkou co měli v Malenovicích.Teď už se to ustálilo a auta jedou obě v poho s normálním výkonem.Tankujem teď v Malenovicích,Vsetíně a Nošovicích a občas na D1,teď nevím přesně název.Pro zajímavost Tranzit 1984 má k dnešnímu dni najeto na eko cca 42000km s průměrnou spotřebou 8.14 a jeho spotřeba spadla o 0,56l na 100km.A Tranzit 1998 za tu dobu najel cca 67000km se spotřebou 8,96,tady je ten rozdíl menší jen 0,08l na 100km.Rozdíl ve spotřebě obou aut je daný jejich zpřevodováním,starší je do síly a novější na rychlost.Jinak pokud jezdíte v klidu tak se bez problémů dostanete pod 8l na stovku.Holt dálnice a plný auto si berou své.Jinak kromě běžný udržby se s Tranzitky nic nemuselo dělat.Příští týden se budou měnit palivové filtry,tak jsem sám zvědavej v jakým stavu budou.Nečekám ale žádnou hrůzu.A těm co říkaj,že se eko při dlouhým stání špatně startuje se taky musím smát.Synovi stál dva měsíce Peugoet 307 1,9D v garáži a natočil ho na ťuk.Tak to jsou moje zkušenosti s eko.Můžu všem,kterým nevadí,že za vámi zůstává smrad jak od Mc Donalda,doporučit.
P.S.Ten smrad nejde prostě minout![]()
![]()

Ja mam stejne zkusenosti, sice sem s tim tolik nenajezdil,ale co se tyka vykonu tak muzu jen potvrdit..Ikdyz se me zda, ze na cisty RO to jezdi o malinko lip

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33803
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
Zdar chlapi, natankoval jsem do Oct. 1,9 TDI, Euro 3, 66 Kw + chip od Cimbu na 84,5 Kw, už třetí nádrž ekonafty a pocity mám smíšené. Spotřeba mi stoupla z 5 l/100 km na 5,3 l/100 km a také vzrostla kouřivost. Hlavně ráno když nastartuju, tak je to hodně markantní proti naftě a je to i slušně cítit, ta ekonafta smrdí - dokud se nezahřeje motor. A když tomu se zahřátým motorem prudčeji naložím, tak je za mnou černo, jako když přihodím lopatu uhlí. Po přidání VIFu je to lepší, ale i tak hulí mnohem víc, než na naftu. Jinak výkon bych řekl mírně klesl oproti naftě, ale nepatrně. Zdá se, že některým autům chutná víc a jiným méně. Ušetřím takto asi 1000 Kč měsíčně oproti jízdě na normální naftu, ale asi se na to vykašlu. Jinak v Avii a Zetoru Cristal nepozoruji žádný rozdíl, starty OK a hlavně úspora cca 6.000,- Kč měsíčně.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33803
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33803
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
špatná váha by nehulila,spíš naopak. Ekonafta po ránu zasmrdí,to jo, ale jinak to na ni po ohřátí kouří daleko méně. Kouknul bych jak vypadá intercooler - kdyžtak vyprat a hadice k němu
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
Zdar chlapi, jak jsem v minulosti psal, že poté, co jsem přešel s Oct. 1,9 tdi na ekonaftu od Unicornu, tak se mi zvedla spotřeba a auto začalo kouřit, tak po natankování Vervy od Benziny se spotřeba opět snížila a auto nehulí. Spotřeba šla dolu okamžitě - hned při prvních 100 km z 5,3 na 4,8. Nevím jestli mi to na ekonaftu víc žere a kouří kvůli tomu, že je motor čipovanej, ale prostě je to tak a ať si říká kdo chce co chce, mám to vyzkoušený na 3 nádržích ekonafty a teď jedu druhou Vervy. Jinak co se týče hlučnosti motoru, tak jsem nezpozoroval žádnej rozdíl. Nevíte někdo, jaký má Ekonafta cetanový číslo?
povedz, ako merias spotrebu, lebo ak iba podla palubneho PC, tak tam moze byt zakopany pesspeedy800 píše:Zdar chlapi, jak jsem v minulosti psal, že poté, co jsem přešel s Oct. 1,9 tdi na ekonaftu od Unicornu, tak se mi zvedla spotřeba a auto začalo kouřit, tak po natankování Vervy od Benziny se spotřeba opět snížila a auto nehulí. Spotřeba šla dolu okamžitě - hned při prvních 100 km z 5,3 na 4,8. Nevím jestli mi to na ekonaftu víc žere a kouří kvůli tomu, že je motor čipovanej, ale prostě je to tak a ať si říká kdo chce co chce, mám to vyzkoušený na 3 nádržích ekonafty a teď jedu druhou Vervy. Jinak co se týče hlučnosti motoru, tak jsem nezpozoroval žádnej rozdíl. Nevíte někdo, jaký má Ekonafta cetanový číslo?

AGR 66kW seria
jízda na ekonaftu
Na ekonaftu od unicornu jezdím už cca čtyři měsíce, mám 1.7TD od VW (1.7D přestavěné na TD -- turbo, čerpadlo, vstřiky, sání, svody z 1.6TD, je to transportér 3. generace).
A dojmy? Motor je trochu živější, má lepší tah -- nemusím tak brzo podřazovat a spotřeba je víceméně stejná -- cca 7l/100km -- jezdím hodně ve městě. Blblo mi relé žhavení, to byly studené starty mizerné a smrduté. Na čistou rostlinu to nechtělo vůbec startovat. Ale to byl nejspíš problém toho žhavení. Teď auto startuje dobře.
A až bude vhodná akce na olej, tak zase koupím a odzkouším. Asi toho nebudu lít najednou plnou, abych mohl případně doředit, ale zkusím.
A dojmy? Motor je trochu živější, má lepší tah -- nemusím tak brzo podřazovat a spotřeba je víceméně stejná -- cca 7l/100km -- jezdím hodně ve městě. Blblo mi relé žhavení, to byly studené starty mizerné a smrduté. Na čistou rostlinu to nechtělo vůbec startovat. Ale to byl nejspíš problém toho žhavení. Teď auto startuje dobře.
A až bude vhodná akce na olej, tak zase koupím a odzkouším. Asi toho nebudu lít najednou plnou, abych mohl případně doředit, ale zkusím.