Zaslepenie EGR (navod)

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mr.freezer
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 15 bře 2011, 13:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)

Příspěvek od mr.freezer »

v poslednom case som rozmyslal, z kade je ten olej okolo egr ventilu.. jedine z oddychu... ked oddych vyvediem hadickou pod auto a na sani to zasleoim, nema sa mi tam z kade brat olej... nezasere sa mi sanie ani IC.. a ten olej mi je aj tak zbytocni v sani... radsej nech mi to pali naftu ako olej..
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

Chtěl bych se zeptat na zaslepení EGR. mám tam podložku, ve vagu nastaveno na min. ale čeká mě teď stk a emise tak nevím jestli jim to nebude vadit. jakou máte zkušenost? díky
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

bez problémů
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

Takže stačí zaslepit ty červeně vyznačené hadičky na podtlak, hodit náhradu EGR, zaslepit vývod ze svodů. Tím vyřadím N239 i EGR. Správně? Chci se radši ujistit. ASV 81kW 2001.

Obrázek
Irka
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 26 kvě 2011, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Irka »

Zdravím,

měl bych dotaz. Pokud zaslepím EGR nemohlo by dojít k poškození turba z důvodu překročení plnícího tlaku?
Jedná se mi o to, že pokud turbo dosáhne max. plnícího tlaku, zda se neotvírá EGR - aby pomohl regulovat množství splodin.

P.S. pokud se pletu a takhle to nefunguje... tak se na mě nezlobte ;)
Škoda Octavia 1.9TDi - ASV, Elegance, 110PS @ 134,3PS/300,5Nm, EGR-OFF, Bilstein B4, Puky TT, Brembo Max
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

To s regulací turba nemá nic společného.
Irka
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 26 kvě 2011, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Irka »

OK, díkes.
Ta druhá hadice o příspěvek výš je co? To taky ucpat?
Škoda Octavia 1.9TDi - ASV, Elegance, 110PS @ 134,3PS/300,5Nm, EGR-OFF, Bilstein B4, Puky TT, Brembo Max
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

N239 ventil, ten ovládá klapku. Ten nechat zapojený, ale podtlak zaslepit.
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

Irka píše:Zdravím,

měl bych dotaz. Pokud zaslepím EGR nemohlo by dojít k poškození turba z důvodu překročení plnícího tlaku?
Jedná se mi o to, že pokud turbo dosáhne max. plnícího tlaku, zda se neotvírá EGR - aby pomohl regulovat množství splodin.

P.S. pokud se pletu a takhle to nefunguje... tak se na mě nezlobte ;)
ja si myslim, ze to tak u serii funguje
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

dav55 píše:
Irka píše:Zdravím,

měl bych dotaz. Pokud zaslepím EGR nemohlo by dojít k poškození turba z důvodu překročení plnícího tlaku?
Jedná se mi o to, že pokud turbo dosáhne max. plnícího tlaku, zda se neotvírá EGR - aby pomohl regulovat množství splodin.

P.S. pokud se pletu a takhle to nefunguje... tak se na mě nezlobte ;)
ja si myslim, ze to tak u serii funguje
prohlednete si zapojeni treba v dilenske prirucce nebo primo v aute pak si uvedomte jak to funguje , trochu se zamyslete nez sem budete psat takovehle bludy , jeste si to nekdo precte a bude si myslet , ze to tak doopravdy je (LOL)
Drag Power
Irka
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 26 kvě 2011, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Irka »

chiptuning píše:
dav55 píše:
Irka píše:Zdravím,

měl bych dotaz. Pokud zaslepím EGR nemohlo by dojít k poškození turba z důvodu překročení plnícího tlaku?
Jedná se mi o to, že pokud turbo dosáhne max. plnícího tlaku, zda se neotvírá EGR - aby pomohl regulovat množství splodin.

P.S. pokud se pletu a takhle to nefunguje... tak se na mě nezlobte ;)
ja si myslim, ze to tak u serii funguje
prohlednete si zapojeni treba v dilenske prirucce nebo primo v aute pak si uvedomte jak to funguje , trochu se zamyslete nez sem budete psat takovehle bludy , jeste si to nekdo precte a bude si myslet , ze to tak doopravdy je (LOL)
No právě proto jsem tam psal dodatek: "P.S. pokud se pletu a takhle to nefunguje... tak se na mě nezlobte" ......
Škoda Octavia 1.9TDi - ASV, Elegance, 110PS @ 134,3PS/300,5Nm, EGR-OFF, Bilstein B4, Puky TT, Brembo Max
Irka
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 26 kvě 2011, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Irka »

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602

Text: "Uživatelé, co to provedli, konstatují, že ten jejich krám získal víc power (pokud to u třináct let starého TDička vůbec lze) a sporadicky se objevovala chyba údaje MAP senzoru a odpojovalo se turbo, protože tlak v sání překročil 2,4 baru. Takovej to byl hukot."

Je to možné?
Škoda Octavia 1.9TDi - ASV, Elegance, 110PS @ 134,3PS/300,5Nm, EGR-OFF, Bilstein B4, Puky TT, Brembo Max
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

co jsem se posledne dival pri projizdeni lt 2,5 tdi, tak pri akceleraci se egr zavre, ale v momente kdy se to nafouka a ja prerazuju rychlost, tak se otevre egr, auto ma funkcni egr, najeto to ma neco pres 650 tis, a turbina funguje bez problemu.
Irka
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 26 kvě 2011, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Irka »

dav55 píše:co jsem se posledne dival pri projizdeni lt 2,5 tdi, tak pri akceleraci se egr zavre, ale v momente kdy se to nafouka a ja prerazuju rychlost, tak se otevre egr, auto ma funkcni egr, najeto to ma neco pres 650 tis, a turbina funguje bez problemu.
No jasně. To chápu, ale můj dotaz zněl zda se EGR neotevře i při tom, aby pomohlo regulovat otáčky turba. Jestli se nestane to, že při vysokých otáčkách turba popustíš nohu z plynu a zároveň se otevře EGR, aby fouklo trochu splodin do sání a tím jde míň splodin na lopatky) .
Trochu jsem kolem toho pídil, ale nenašel jsem žádnou odpověď - spíš jsem narazil na to, že při kombinaci špatných trysek a egr off může dojít k propálení pístu nebo dochází k větší teplotě v nízkých otáčkách (respektive do 2000).
Co vy na to? .... Je EGR jen pokud o ekologičtější motor nebo má i pozitivní vliv na opotřebení motoru (nebavím se o jeho mínus = zanášení).
Škoda Octavia 1.9TDi - ASV, Elegance, 110PS @ 134,3PS/300,5Nm, EGR-OFF, Bilstein B4, Puky TT, Brembo Max
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

podle me, kazde auto pracuje s egrem trochu jinac si myslim, muj nazor je ten, ze u serii na normalni provoz by mel byt funkcni. Ano, egr se otevre pri deceleraci, tudis i pri popusteni nohy s plynu. Pokud tomu tak neni, tak budu rad, dkyž to tady nekdo objasni.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“