dawyd_kl píše:už jsem psal v jinym vláknu..kamaráda teď vyhodili z emisí kvůli trubce místo EGR. byla to první věc, co chtěli vidět...otevřít haupnu, zkontrolovat komponenty...pak by ho teprve měřili...ale k tomu se už nedostali
samozřejmě vše zanesli do systému....
nakopal tedy vše zpátky, nahrál originální mapu a celá STK byla v pohodě.
pak samozřejmě vrátil trubku a upravenou mapu...práce na dvě hodiny..
pak si říkám, k čemu takový přísný limity, když to jde vcelku jednoduše ojebat...
To mi připomíná moje mladá léta s favoritem a felicii, vždy před STK týden dovolené v garáži aby auto prošlo a pak hurá vše zase zpět.
Pak už mě to přestalo bavit a tak dělám jen takové úpravy co nikoho neprovokují.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Před týdnem jsem byl STK+ME a bavil se s technikem o tom, co legislativní změny platné od 1.1.2016 pro mě jako "zákazníka" znamenají. Odpověď byla přibližně následující:
Při STK se prakticky nic nemění, pouze se povinně pořizují fota vozidla, VIN, pomocného štítku a tachometru. To samé se musí dělat i při evidenční kontrole (vcelku opruz např.u nepojízdného auta, jelikož je nutný s nim najet do STK linky). Fota jsou centrálně ukládaný, je tedy možný, že se na ně někdo někdy může podívat. Vtipný bylo, když mi povídal, co všechno by měl v rámci STK provádět. Namátkou - sednout si do každého sedadla, vyzkoušet stáhnutí okýnka, vyzkoušet zapnutí a napínání pásu atd. Přičemž např.za vady jako ostré hrany plastů v interiéru (třeba prasklý plast na palubce atd.) nebo uvolněná / nedržící sluneční clona u řidiče by auto neprošlo. Správně by se STK známka měla hned po vjezdu do linky strhnout a pokud by auto neprošlo, znamenalo by to jeho odvoz na podvalu. A ještě jedna perlička - pokud by měl technik auto prohlédnout přesně podle metodiky, zabere to minimálně 45min..
Při ME se od určitého r.v.(2004/2005 - dáno OBDII?) nejdříve načtou readiness kódy, jsou-li OK, následuje měření kouřivosti (byl jsem tam s dieselem). Nejsou-li readiness kódy OK, je na zvážení technika, zda tě vyhodí nebo ne. Po 1.7. se to má změnit, tester bude připojenej na server Dekry a faktor "..je to na zvážení technika.." bude eliminován. Prý se proti tomu bouří i automobilky, takže kdo ví, jak to dopadne.
V každém případě je to (zatím) stále z velké části na technikovi, jeho přístupu a faktoru strachu..
vanilka píše:Před týdnem jsem byl STK+ME a bavil se s technikem o tom, co legislativní změny platné od 1.1.2016 pro mě jako "zákazníka" znamenají. Odpověď byla přibližně následující:
Při STK se prakticky nic nemění, pouze se povinně pořizují fota vozidla, VIN, pomocného štítku a tachometru. To samé se musí dělat i při evidenční kontrole (vcelku opruz např.u nepojízdného auta, jelikož je nutný s nim najet do STK linky). Fota jsou centrálně ukládaný, je tedy možný, že se na ně někdo někdy může podívat. Vtipný bylo, když mi povídal, co všechno by měl v rámci STK provádět. Namátkou - sednout si do každého sedadla, vyzkoušet stáhnutí okýnka, vyzkoušet zapnutí a napínání pásu atd. Přičemž např.za vady jako ostré hrany plastů v interiéru (třeba prasklý plast na palubce atd.) nebo uvolněná / nedržící sluneční clona u řidiče by auto neprošlo. Správně by se STK známka měla hned po vjezdu do linky strhnout a pokud by auto neprošlo, znamenalo by to jeho odvoz na podvalu. A ještě jedna perlička - pokud by měl technik auto prohlédnout přesně podle metodiky, zabere to minimálně 45min..
Při ME se od určitého r.v.(2004/2005 - dáno OBDII?) nejdříve načtou readiness kódy, jsou-li OK, následuje měření kouřivosti (byl jsem tam s dieselem). Nejsou-li readiness kódy OK, je na zvážení technika, zda tě vyhodí nebo ne. Po 1.7. se to má změnit, tester bude připojenej na server Dekry a faktor "..je to na zvážení technika.." bude eliminován. Prý se proti tomu bouří i automobilky, takže kdo ví, jak to dopadne.
V každém případě je to (zatím) stále z velké části na technikovi, jeho přístupu a faktoru strachu..
Díky za bližšší vysvětleni změn to me zajímalo.Pokud budu chtit aby auto hulilo tak hulit bude a nemusi to bejt zrovna z výfuku.
známý jezdí na stk tam každé auto při emisích napíchne a řekne poslední dva roky už to sem nevozte,
dneska tam byl s favoritem BMM měli i redukci obd napíchl to a nechtělo to komunikovat tak mu řekl že naposledy at to dá na vrakec, jinak auto nachystané nenašli nic, fachčil i hydrokorektor na světla, jen taková ta klasika netěsnost motoru a převodovky a žárovka na spz,
podle mě banada de bilů když dám na fáčko nějaký novější přístroj hned to hodí příliš mnoho chyb při komunikaci a konec, co hledá can to vůbec, to spadne hned,
na fáčko ten nejstarší vag se správnou komunikační rychlostí a ok, fáčko normál komunikovalo, napíchl jsem to jen ze zvědavosti ABYCH ZJISTIL STÁTNÍ TECHNICKÁ KONTROLA ONIČEM
Na Emisích nová změna. Vyčítají se veškeré auta co mají OBD. Rok je nezajímá. Vyčítáji se statické chyby v řidiči jednotce. Kód připravenosti je už nezajímá. Předemnou vyhozena Felicie a Octavia II.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
slovacek.milos píše:u nás je jedno stk tam je ten den opáčko za kačku, další den se platí, a pak další opáčka za kačku, uvidíme jak dlouho je to bude bavit
u nás pokud přijedeš v ten den neplatiš nic. Pokud nestihneš platíš 100 Kč do měsíce. Pak znova plnou palbu.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
marena tdi píše:Na Emisích nová změna.Vyčítají se veškeré auta co mají OBD. Rok je nezajímá. Vyčítáji se statické chyby v řidiči jednotce. Kód připravenosti je už nezajímá. Předemnou vyhozena Felicie a Octavia II.
Marku, prosím Vás, pro neznalého - co to znamená ? Že hledají chyby zapsané v ŘJ ? Že je změna v readiness kódech jsem se dozvěděl od úpravce, pokud jsem to dobře pochopil, tak EGR test nekompletní znamená, že projdu ?
No a ty chyby v ŘJ - aha, takže před vjetím na STK smáznu chyby v ŘJ a je po problému ?
Po problému máš jen v případě že to byly chyby sporadické a znovu se neobjeví.
Obávám se že pokud bude některý z testu nekompletní, tak nejspíš neprojdeš.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi