STK A EMISE

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

dawyd_kl píše:už jsem psal v jinym vláknu..kamaráda teď vyhodili z emisí kvůli trubce místo EGR. byla to první věc, co chtěli vidět...otevřít haupnu, zkontrolovat komponenty...pak by ho teprve měřili...ale k tomu se už nedostali :-)
samozřejmě vše zanesli do systému....
nakopal tedy vše zpátky, nahrál originální mapu a celá STK byla v pohodě.
pak samozřejmě vrátil trubku a upravenou mapu...práce na dvě hodiny..
pak si říkám, k čemu takový přísný limity, když to jde vcelku jednoduše ojebat...
To mi připomíná moje mladá léta s favoritem a felicii, vždy před STK týden dovolené v garáži aby auto prošlo a pak hurá vše zase zpět.
Pak už mě to přestalo bavit a tak dělám jen takové úpravy co nikoho neprovokují.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Před týdnem jsem byl STK+ME a bavil se s technikem o tom, co legislativní změny platné od 1.1.2016 pro mě jako "zákazníka" znamenají. Odpověď byla přibližně následující:

Při STK se prakticky nic nemění, pouze se povinně pořizují fota vozidla, VIN, pomocného štítku a tachometru. To samé se musí dělat i při evidenční kontrole (vcelku opruz např.u nepojízdného auta, jelikož je nutný s nim najet do STK linky). Fota jsou centrálně ukládaný, je tedy možný, že se na ně někdo někdy může podívat. Vtipný bylo, když mi povídal, co všechno by měl v rámci STK provádět. Namátkou - sednout si do každého sedadla, vyzkoušet stáhnutí okýnka, vyzkoušet zapnutí a napínání pásu atd. Přičemž např.za vady jako ostré hrany plastů v interiéru (třeba prasklý plast na palubce atd.) nebo uvolněná / nedržící sluneční clona u řidiče by auto neprošlo. Správně by se STK známka měla hned po vjezdu do linky strhnout a pokud by auto neprošlo, znamenalo by to jeho odvoz na podvalu. A ještě jedna perlička - pokud by měl technik auto prohlédnout přesně podle metodiky, zabere to minimálně 45min..

Při ME se od určitého r.v.(2004/2005 - dáno OBDII?) nejdříve načtou readiness kódy, jsou-li OK, následuje měření kouřivosti (byl jsem tam s dieselem). Nejsou-li readiness kódy OK, je na zvážení technika, zda tě vyhodí nebo ne. Po 1.7. se to má změnit, tester bude připojenej na server Dekry a faktor "..je to na zvážení technika.." bude eliminován. Prý se proti tomu bouří i automobilky, takže kdo ví, jak to dopadne.

V každém případě je to (zatím) stále z velké části na technikovi, jeho přístupu a faktoru strachu..
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

vanilka píše:Před týdnem jsem byl STK+ME a bavil se s technikem o tom, co legislativní změny platné od 1.1.2016 pro mě jako "zákazníka" znamenají. Odpověď byla přibližně následující:

Při STK se prakticky nic nemění, pouze se povinně pořizují fota vozidla, VIN, pomocného štítku a tachometru. To samé se musí dělat i při evidenční kontrole (vcelku opruz např.u nepojízdného auta, jelikož je nutný s nim najet do STK linky). Fota jsou centrálně ukládaný, je tedy možný, že se na ně někdo někdy může podívat. Vtipný bylo, když mi povídal, co všechno by měl v rámci STK provádět. Namátkou - sednout si do každého sedadla, vyzkoušet stáhnutí okýnka, vyzkoušet zapnutí a napínání pásu atd. Přičemž např.za vady jako ostré hrany plastů v interiéru (třeba prasklý plast na palubce atd.) nebo uvolněná / nedržící sluneční clona u řidiče by auto neprošlo. Správně by se STK známka měla hned po vjezdu do linky strhnout a pokud by auto neprošlo, znamenalo by to jeho odvoz na podvalu. A ještě jedna perlička - pokud by měl technik auto prohlédnout přesně podle metodiky, zabere to minimálně 45min..

Při ME se od určitého r.v.(2004/2005 - dáno OBDII?) nejdříve načtou readiness kódy, jsou-li OK, následuje měření kouřivosti (byl jsem tam s dieselem). Nejsou-li readiness kódy OK, je na zvážení technika, zda tě vyhodí nebo ne. Po 1.7. se to má změnit, tester bude připojenej na server Dekry a faktor "..je to na zvážení technika.." bude eliminován. Prý se proti tomu bouří i automobilky, takže kdo ví, jak to dopadne.

V každém případě je to (zatím) stále z velké části na technikovi, jeho přístupu a faktoru strachu..
Díky za bližšší vysvětleni změn to me zajímalo.Pokud budu chtit aby auto hulilo tak hulit bude a nemusi to bejt zrovna z výfuku.:-)
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33799
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="vanilka"]
Při ME se od určitého r.v.(2004/2005 - dáno OBDII?) nejdříve načtou readiness kódy, jsou-li OK,

průser je v tom je koupíš nové auto a b udeš vozit jen děcka do školky po čtyřech letech přijedeš na stk

a 11100010 vozidlo je na měření emisí ok ale musí tě kvůli těm kodům vyhodit, tak se zas budou čipovat auta tak aby readiness kody byly OOOOOOOO
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

slovacek.milos píše:
vanilka píše: Při ME se od určitého r.v.(2004/2005 - dáno OBDII?) nejdříve načtou readiness kódy, jsou-li OK,

průser je v tom je koupíš nové auto a b udeš vozit jen děcka do školky po čtyřech letech přijedeš na stk

a 11100010 vozidlo je na měření emisí ok ale musí tě kvůli těm kodům vyhodit, tak se zas budou čipovat auta tak aby readiness kody byly OOOOOOOO
Mohu poprosit o příblíženi co ty kody readiness obsahují?
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33799
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to je vlastně sledování provozního stavu vozidla

1 - zpětné vedení výfukových plynů
2 - vyhřívání lambda-sondy
3 - lambda-sonda
4 - klimatizace
5 - systém sekundárního přívodu vzduchu
6 - odvětrávání palivové nádrže
7 - vyhřívání katalyzátoru
8 - katalyzátor

Readiness 00000010 tedy znamená závada ve vyhřívání katalyzátoru...
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

diky diky moc
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33799
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co jezdím na stk tak ted zas no problém

známý jezdí na stk tam každé auto při emisích napíchne a řekne poslední dva roky už to sem nevozte,

dneska tam byl s favoritem BMM měli i redukci obd napíchl to a nechtělo to komunikovat tak mu řekl že naposledy at to dá na vrakec, jinak auto nachystané nenašli nic, fachčil i hydrokorektor na světla, jen taková ta klasika netěsnost motoru a převodovky a žárovka na spz,

podle mě banada de bilů když dám na fáčko nějaký novější přístroj hned to hodí příliš mnoho chyb při komunikaci a konec, co hledá can to vůbec, to spadne hned,

na fáčko ten nejstarší vag se správnou komunikační rychlostí a ok, fáčko normál komunikovalo, napíchl jsem to jen ze zvědavosti ABYCH ZJISTIL STÁTNÍ TECHNICKÁ KONTROLA ONIČEM (LOL)
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

Na Emisích nová změna. Vyčítají se veškeré auta co mají OBD. Rok je nezajímá. Vyčítáji se statické chyby v řidiči jednotce. Kód připravenosti je už nezajímá. Předemnou vyhozena Felicie a Octavia II. (LOL)
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33799
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jedna z teorií jak si ve státním aparátu vydělat bokem

je vymyslet jak něco neudělat

pak začnou proudit peníze aby to šlo (LOL) hezký pohled je na bydliště našich celníků za poměrně malé mzdy si postavili v krátké době velké milionové domy :roll:
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33799
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

u nás je jedno stk tam je ten den opáčko za kačku, další den se platí, a pak další opáčka za kačku, uvidíme jak dlouho je to bude bavit ;)
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

slovacek.milos píše:u nás je jedno stk tam je ten den opáčko za kačku, další den se platí, a pak další opáčka za kačku, uvidíme jak dlouho je to bude bavit ;)
u nás pokud přijedeš v ten den neplatiš nic. Pokud nestihneš platíš 100 Kč do měsíce. Pak znova plnou palbu.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

marena tdi píše:Na Emisích nová změna.Vyčítají se veškeré auta co mají OBD. Rok je nezajímá. Vyčítáji se statické chyby v řidiči jednotce. Kód připravenosti je už nezajímá. Předemnou vyhozena Felicie a Octavia II. (LOL)
Marku, prosím Vás, pro neznalého - co to znamená ? Že hledají chyby zapsané v ŘJ ? Že je změna v readiness kódech jsem se dozvěděl od úpravce, pokud jsem to dobře pochopil, tak EGR test nekompletní znamená, že projdu ?

No a ty chyby v ŘJ - aha, takže před vjetím na STK smáznu chyby v ŘJ a je po problému ?
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Po problému máš jen v případě že to byly chyby sporadické a znovu se neobjeví.
Obávám se že pokud bude některý z testu nekompletní, tak nejspíš neprojdeš.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“