bublinky v naftě

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

patrikE39 píše:hadičky jsem vyměnil a furt se mí zdá že to jede nějak málo než bylo mělo ...
jo a ještě jsem si všiml že po zapnutí klíčku a i za běhu N75 pořád cvaká..když pusou foukám do přívodu tlaku (pod konektorem) tak jak cváka tak rychle přešušovaně to prepíná průtok vzuchu do výstupu k baňce a zpět do sání před turbo.. má to tak dělat?
Hadičky pospojovaný správně a opravdu těsní?
N75 cvaká normálně, sám sis odzkoušel. Rychlost cvakání=střída řízená od ECU, ta pak řídí tlakování nádobky=otevření obtoku.
S táhlem od baňky jsi nedělal nic, "nenastavovals"?
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

všechno těsní.. táhlo jsem nijak nenastavoval.. auto 14 let normálně bez probelmu jezdilo a ted tohle... turbo přefukuje dle texy. a ten ventil cvaká hodně rychle.. to má dělat? kamoš co má tdi rok 97 tak jemu to necvaká vubec a jede mnohem líp.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

N75 může být za ty roky a km unavenej a proto je více slyšet. Ale tiká, takže pokud i přepíná okruhy, řekl bych že bude OK.
Si změř, jakej má odpor cívka ventilu, pro tvůj přelom 99/00 má být 14-20 Ohm. No a pak si odzkoušej regulaci viz postup výše. Pak jedině načíst to vagem, měřený hodnoty.
Naposledy upravil(a) Rayx dne 02 led 2018, 18:32, celkem upraveno 1 x.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

N 75 bude propouštět do sání a proto nevytvoří potřebný tlak v. baňce a ta neomezí tlak turbodmychadla. Motor pak spadne do nouze. Dej nový N 75.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

N75 jsem odpor měřil a má 28ohm .. pouštěl jsem malý tlak do hadičky kterou jsem odpojil hned od N75 a regulace krásně chodí. profoukával jsme pro jistotu i hadičku do turba (jde i pusou) a hadičku do sání před turbo (taky jde pusou).. no a je pro moji informaci.. k čemu je k N75 připojena hadička která je ze sání před turbem? jakou tam má funkci?
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To schema máš vepředu, u konektoru přípoj od přetlaku od turba, naproti tomu zpátečka do sání pro přetlak, který není ventilem puštěn bočním vývodem k baňce. Máš přetlakový řízení, tak snad máš starý provedení ventilu N75 a to 028906283J.
Novější auta od 8/2000 přešli u řízení turba na podtlak s 06A906283F ...
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

jo ta zpátečka přetlaku do sání mě jen zajímalo k čemu tam je.. ventil N75 mám přesně tento i s tím kulatným konektorem

https://d.allegroimg.com/s1440/03d09c/0 ... 98c0e6e76d
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A takto to dosud jezdilo, nikdy jsi s tím nic nedělal???

pro VIN do
1U-X-232429
1U-X8208717
přetlaková N75 028906283J, hranatý konektor

pro VIN od
1U-X-232430
1U-X8208718
podtlaková N75 06A906283F, kulatý konektor
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

patrikE39 píše:N75 jsem odpor měřil a má 28ohm .. pouštěl jsem malý tlak do hadičky kterou jsem odpojil hned od N75 a regulace krásně chodí. profoukával jsme pro jistotu i hadičku do turba (jde i pusou) a hadičku do sání před turbo (taky jde pusou).. no a je pro moji informaci.. k čemu je k N75 připojena hadička která je ze sání před turbem? jakou tam má funkci?
Mám za to,že tama se upousti prave pretlak z N75,aby to neslo do luftu,jde to do sani před turbo.
Odkud jsi,N75 ti můžu pujčit na zkoušku,měnil jsem preventivně a stary funkcni mam schovany..
Jo a ještě,co tam máš za hadičky?Opletene co tam mají být?
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

rayx: dosud to jezdilo.. před 14lety když se tam dal chip a dosud to normálne jezdilo a nemuselo se na nic sahat (krom klasicke udržby oleje a filtry)

novon: Uherské Hradiště... a ano hadičky venkem opletené tak jak mají být.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

patrik: Ej..tak to je z ruky.Nemuzes mit treba přicpany vyfuk? Nemohl se třeba zbortit katalyzator nebo přepažky v koncaku?
Chce to fakt ty Logy..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

a mohla by ta chyba ve výfuku být i když na 1 2 3 to jde normálně točit přes 4tis a dobře to táhne ale až na 5ku je to líné? 0-100 jede velice dobře, 100-120 se to docela dá ale nad 120 už se to pomalu škrábe.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

No to je divne,obvzlast s tim vykonem co mas v popisu.Ja mam serii a do tech 160 to zrychluje v celku rychle,pak uz je to slabsi.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je to celkem běžné. Na 1,2,3 to jede pěkně, protože to nespadne do nouze. Teprve až ŘJ dává pokyn k max. omezení plnícího tlaku po dobu delší než 5 sekund a tlak neklesá, zakročí ŘJ ještě tak, že dá pokyn ke snížení vstřikovací dávky asi na polovinu .
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Ja zazil nouzak u sveho auta jen 2x.Poprve odesel N75-věkem, a to padalo pri jizde spise do kopce,jak tlacilo turbo (asi).Podruhe to bylo po vymene filtru,kdyz jsem zapomel zapojit vahu vzduchu.Jelo to normalne,dokud jsem neprekrocil 3000 ot.,pak to spadlo..
Ale to jelo hure nez SDI-cko,totalne bez vykonu a turbo vubec nebylo ani slyset.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“