
Nejlevnější oleje v hypermarketech - akce
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Tak buď to ví, na kolik ten papír filtruje, nebo to neví a možná bude muset měnit častěji filtry a pro sichr s sebou nějaký vozit v autě...asi tak 
Když jsem kdysi filtroval jen přes vliselín, tak jsem cestou z Prahy do Brna po D1 3x měnil filtr

Když jsem kdysi filtroval jen přes vliselín, tak jsem cestou z Prahy do Brna po D1 3x měnil filtr

Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Hmm, možná jo, možná ne. Odpadnou ti starosti s hustotou oleje(zima), ale je to o něco složitější proces - hraješ si na chemika - děláš s louhem, pereš vodou, sušíš, apod. Moje auto ale třeba jede znatelně líp na friťák, než na naftu/meřo. Všechno má svoje pro a proti...
Našel jsem(údaj z Mann-Hummel), že staré komůrkové motory 1.8/1.9 D/TD od PSA mají palivák na 5 mikronů. Jak to mají 1.4/1.5D nevím, ale předpokládám, že to bude stejné.
Našel jsem(údaj z Mann-Hummel), že staré komůrkové motory 1.8/1.9 D/TD od PSA mají palivák na 5 mikronů. Jak to mají 1.4/1.5D nevím, ale předpokládám, že to bude stejné.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
papír by měl mít 5-13 mikronů, dělám to následně : přivezu friťák naleju do velkého kastrolu a postavím na kotel, nechám ohřát a sleju do kanystru přes papír, někdy za čas dám znovu kastrol na kamna, uvařiím Mero po sednutí stahnu samotížkou čistou vrstvu zase přes papír do čistého sudu 55l, spodní mastnej špalek vyhazuji.Jednou začas když koupím novej olej přidám ho též do sudu.Poměr neřeším prostě je tam něco nového a něco uvařeného.Neperu nesuším.Nasledně přes trychtýř s filtrem tankuju do auta (samostatná nádrž), v sudu mám palivové čerpadlo Bosch z nějakýho osobáku, hadici, kabel připojím žralokama na baterku v autě.Jen pro info, hřeju na kamnech - klasický kotel ustředního topení kde při zimním provozu je horní část dostatečně teplá aby to dalo 55 st.Na léto mám připravený Brutar 70L.Vzledem k teplotám už nepřepínám a jezdím jen na olej.
Na konci rozhodně nestačí, je třeba ještě nechat usazovat tuk na dno v jiné nádobě než v nádrži auta.pepe276 píše:Myslím, že filtrovat stačí 1x na konci, ale každého věc. Na kolik mikronů filtruje ten starý filtrační papír? Jestli filtruje na těch 4-5 mikronů, tak OK, jestli třeba na 10, tak je to málo a budou se ti zasírat filtry.
To jestli se mu zanese filtr záleží dost i na motoru, pro který čistí. Ve starších mercedesech byl jemný palivový před čerpadlem na 10-15 mikronů. Vstřiky má ještě dost široký i na jemný bordel v palivu.
Mercedes-Benz W210 300D
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33888
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
de to i tk že si koupíš dva plastové filtříky cca 4O kč kus vřadíš před filtr, jak se plast vcucává vyměníš
https://www.google.cz/search?q=mal%C3%B ... A&dur=1778
https://www.google.cz/search?q=mal%C3%B ... A&dur=1778
Na konci to stačí, záleží, jakou máš filtraci. Filtruju jen 1x a vše OK (cca na 40 st. C ohřátý olej, aby dobře tekl). Nejdřív přes vliselín na nejhrubější bordel(opticky to za ním vypadá OK, ale není), pak jsou filtry z LIAZky 10 a 5 mikronů a nakonec 1 mikronový filtr. Olej leju do 50l barelů a případné sádlo se usadí na dně. Buď vyjezdit v létě, nebo naředit Naturalem, nebo ohřát. Podle potřeby pak čerpám do nádrže u auta. Croz má tuším Citroena AX 1.4D, nebo 1.5D a to asi bude mít 5 mikronový palivák, jako ostatní staré diesely od PSA (viz výše).Stewa píše:Na konci rozhodně nestačí, je třeba ještě nechat usazovat tuk na dno v jiné nádobě než v nádrži auta.pepe276 píše:Myslím, že filtrovat stačí 1x na konci, ale každého věc. Na kolik mikronů filtruje ten starý filtrační papír? Jestli filtruje na těch 4-5 mikronů, tak OK, jestli třeba na 10, tak je to málo a budou se ti zasírat filtry.
To jestli se mu zanese filtr záleží dost i na motoru, pro který čistí. Ve starších mercedesech byl jemný palivový před čerpadlem na 10-15 mikronů. Vstřiky má ještě dost široký i na jemný bordel v palivu.
Tak s tou dodávkou oleje domů příjemně překvapili


Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33888
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice