aky motor v E34
Moderátoři: šulda, Moderátoři
jericho-3 píše:Kdysi jsem kamarádovi opravoval F 127, /který nedávno koupil/a povídám, nevyměníme olej? A proč dolej ho, a ser na to,. Ale nechal se umluvit, byl tam hnus, /a filtr byl studený/. filtr nešel za boha povolit, tak jsem do něho vrazil šroubovák rozpáral ho a z něho vypadaly kulaté kousky karbonu jako když se čistil výfuk u pionýra. Pak jsem majzlíkem povolil filtr a vypustil tu tuhou sračku, nalil nový olej a s pocitem zadostiučinění auto předal. Kámoš byl šílenec a necita ,/ byl schopen přetáčet F 128 a na trojku jet 10 kilometrů na plný plyn, aby se motor protáhl/ a tak mu dával kotel a asi za 14 dní motor zadřel.. a povídá, co jsem tio říkal ty vole, kdybys olej neměnil, jezdil bych pořád.... Mám za to, že motor z nového oleje dostal šok...
Podobně jsem dopadl s automatickou převodovkou, den před dovolenou jsem se rozhodl vyměnit olej a filtr. Hodně lidí mě od toho zrazovalo, že prej pokud v bmw převodovka maká tak na ni nemám sahat. Ale já si řekl že na takovou dlouhou cestu je potřeba důkladná příprava, tak jsem koupil filtr a 18 litrů ATF a postupně ho vyměnil. Cesta tam byla v pohodě ale zpátky už někde před Sofií převodovka postupně přestala odřazovat jeden kvalt za druhým, od Srbskýho Bělehradu už řadila jen tři kvalty. Takže jsem jel 1000km na tři kvalty. Dojel jsem domů a druhej den při rozjezdu v ní něco zabouchalo a konec.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď 

To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.Míšánek píše:No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Aha, asi jsem blbej a nevím co tam patří, v BMW jezdím od r 1992.bjukemen píše:..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
bjukemen píše:..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t&start=45
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t&start=60bjukemen píše:..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Jasně, o těchto problémech vím, proto jsem to psal a taky jsem měl trochu obavu co se staneoldaf píše:To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.Míšánek píše:No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď

Nicméně dle mého názoru právě přesně tato nemilá situace nastane konkrétně u té převodovky, u k teré předchozí majitelé srali na údržbu, rozumíš. olej neměnili, kašlali na to nebo si někde nechali nakukat, že je to fakt doživotní náplň (u e39 už to dokonce píše i GM což je dle mého hrozná blbost. I když asi na druhou stranu počítali životnost auta na 200t km) no a pak přijde zodpovědný člověk, který chce autu dopřávat to, co mu dopřáno být má a shořijou mu díky tomu zbytky lamel, takže už v podstatě akorát urychlí to, co by se stejně dřív nebo pozděj stalo. Já osobně bych asi neměnil olej u automatu, který se chová nestandartně, napříkla když cuká nebo tak. Anebo bych dotyčného důrazně obeznámil s výše uvedeným faktem, že je veliká pravděpodobnost že se převodovka odporoučí. Tolik asi můj názor, ale rád si vyslechnu i jiné pohledy na věc

takže na tds najazdíš 60-80tis. ročne a ešte si nemal dole ventilové veko? minimálne raz za tých 60tis. by sa slušilo skontrolovať polohu vačky a doštelovať, lebo ešte som nevidel jedno tds čo by nemalo aspoň trochu vyťahané reťaze, tak buď tvoja je výnimka ako 1 zo 100 alebo ti hrozí v blízkej dobe preskočenie rozvodu
Jasně, naposledy co jsem měl víko dole byl červen minulého roku, to jsem dával 12mmhlavu, takže jsem štoloval rozvody. Od tý doby jsem s tím nic nedělal, auto má jezdit a ne se v tom furt hrabatviktorddd píše:takže na tds najazdíš 60-80tis. ročne a ešte si nemal dole ventilové veko? minimálne raz za tých 60tis. by sa slušilo skontrolovať polohu vačky a doštelovať, lebo ešte som nevidel jedno tds čo by nemalo aspoň trochu vyťahané reťaze, tak buď tvoja je výnimka ako 1 zo 100 alebo ti hrozí v blízkej dobe preskočenie rozvodu

PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
A jak to poznáš jak se předchozí majitel staral o auto? U těhle starých kůlen co měli 10 majitelů a maj 5x stočenej tachák?Míšánek píše:Jasně, o těchto problémech vím, proto jsem to psal a taky jsem měl trochu obavu co se staneoldaf píše:To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.Míšánek píše:No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď![]()
Nicméně dle mého názoru právě přesně tato nemilá situace nastane konkrétně u té převodovky, u k teré předchozí majitelé srali na údržbu, rozumíš. olej neměnili, kašlali na to nebo si někde nechali nakukat, že je to fakt doživotní náplň (u e39 už to dokonce píše i GM což je dle mého hrozná blbost. I když asi na druhou stranu počítali životnost auta na 200t km) no a pak přijde zodpovědný člověk, který chce autu dopřávat to, co mu dopřáno být má a shořijou mu díky tomu zbytky lamel, takže už v podstatě akorát urychlí to, co by se stejně dřív nebo pozděj stalo. Já osobně bych asi neměnil olej u automatu, který se chová nestandartně, napříkla když cuká nebo tak. Anebo bych dotyčného důrazně obeznámil s výše uvedeným faktem, že je veliká pravděpodobnost že se převodovka odporoučí. Tolik asi můj názor, ale rád si vyslechnu i jiné pohledy na věc
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Cože? Tak o tomto jsem teda ještě neslyšel a přijde mi to teda trochu přitažené za vlasyviktorddd píše:takže na tds najazdíš 60-80tis. ročne a ešte si nemal dole ventilové veko? minimálne raz za tých 60tis. by sa slušilo skontrolovať polohu vačky a doštelovať, lebo ešte som nevidel jedno tds čo by nemalo aspoň trochu vyťahané reťaze, tak buď tvoja je výnimka ako 1 zo 100 alebo ti hrozí v blízkej dobe preskočenie rozvodu


Nevim jak ostatní, ale za ty roky, kdy se dieselům od BMW věnuju dokážu aspoň zhruba poznat v jakém satvu daný motor je a jak mu kdo co dopřával. Najeté km jsou dost relevatní pojem. Podle nich se v podstatě neřídím nikdy a upřímě - jejich počet je mi u každého případu úplně u prdeleoldaf píše:A jak to poznáš jak se předchozí majitel staral o auto? U těhle starých kůlen co měli 10 majitelů a maj 5x stočenej tachák?Míšánek píše:Jasně, o těchto problémech vím, proto jsem to psal a taky jsem měl trochu obavu co se staneoldaf píše: To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.![]()
Nicméně dle mého názoru právě přesně tato nemilá situace nastane konkrétně u té převodovky, u k teré předchozí majitelé srali na údržbu, rozumíš. olej neměnili, kašlali na to nebo si někde nechali nakukat, že je to fakt doživotní náplň (u e39 už to dokonce píše i GM což je dle mého hrozná blbost. I když asi na druhou stranu počítali životnost auta na 200t km) no a pak přijde zodpovědný člověk, který chce autu dopřávat to, co mu dopřáno být má a shořijou mu díky tomu zbytky lamel, takže už v podstatě akorát urychlí to, co by se stejně dřív nebo pozděj stalo. Já osobně bych asi neměnil olej u automatu, který se chová nestandartně, napříkla když cuká nebo tak. Anebo bych dotyčného důrazně obeznámil s výše uvedeným faktem, že je veliká pravděpodobnost že se převodovka odporoučí. Tolik asi můj názor, ale rád si vyslechnu i jiné pohledy na věc
