aky motor v E34

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

No jo, uvolnil se karbon a ucpal kanálky. Aspoň dle mého názoru
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, i M6AD již dobře působilo..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

jericho-3 píše:Kdysi jsem kamarádovi opravoval F 127, /který nedávno koupil/a povídám, nevyměníme olej? A proč dolej ho, a ser na to,. Ale nechal se umluvit, byl tam hnus, /a filtr byl studený/. filtr nešel za boha povolit, tak jsem do něho vrazil šroubovák rozpáral ho a z něho vypadaly kulaté kousky karbonu jako když se čistil výfuk u pionýra. Pak jsem majzlíkem povolil filtr a vypustil tu tuhou sračku, nalil nový olej a s pocitem zadostiučinění auto předal. Kámoš byl šílenec a necita ,/ byl schopen přetáčet F 128 a na trojku jet 10 kilometrů na plný plyn, aby se motor protáhl/ a tak mu dával kotel a asi za 14 dní motor zadřel.. a povídá, co jsem tio říkal ty vole, kdybys olej neměnil, jezdil bych pořád.... Mám za to, že motor z nového oleje dostal šok... :)

Podobně jsem dopadl s automatickou převodovkou, den před dovolenou jsem se rozhodl vyměnit olej a filtr. Hodně lidí mě od toho zrazovalo, že prej pokud v bmw převodovka maká tak na ni nemám sahat. Ale já si řekl že na takovou dlouhou cestu je potřeba důkladná příprava, tak jsem koupil filtr a 18 litrů ATF a postupně ho vyměnil. Cesta tam byla v pohodě ale zpátky už někde před Sofií převodovka postupně přestala odřazovat jeden kvalt za druhým, od Srbskýho Bělehradu už řadila jen tři kvalty. Takže jsem jel 1000km na tři kvalty. Dojel jsem domů a druhej den při rozjezdu v ní něco zabouchalo a konec.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď ;)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Míšánek píše:No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď ;)
To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

bjukemen píše:..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...
Aha, asi jsem blbej a nevím co tam patří, v BMW jezdím od r 1992.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

bjukemen píše:..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t&start=45
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

bjukemen píše:..prevodovka skape zvacsa preto ze každy si mysli ze ATF olej ako ATF a poto to tak vypada, ja co som menil oleje v prevodovkach doteraz funguju,len treba pri tom trocha rozumu pouzit...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t&start=60
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..ja som nemyslel konkretne teba,ale nedbam linky som kukol mile..ale za mna plati to co som povedal,každy olej degraduje ci v prevodovke alebo hocikde a s vymenou oleja v automate som este nikdy nemal problem..
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

oldaf píše:
Míšánek píše:No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď ;)
To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.
Jasně, o těchto problémech vím, proto jsem to psal a taky jsem měl trochu obavu co se stane ;)

Nicméně dle mého názoru právě přesně tato nemilá situace nastane konkrétně u té převodovky, u k teré předchozí majitelé srali na údržbu, rozumíš. olej neměnili, kašlali na to nebo si někde nechali nakukat, že je to fakt doživotní náplň (u e39 už to dokonce píše i GM což je dle mého hrozná blbost. I když asi na druhou stranu počítali životnost auta na 200t km) no a pak přijde zodpovědný člověk, který chce autu dopřávat to, co mu dopřáno být má a shořijou mu díky tomu zbytky lamel, takže už v podstatě akorát urychlí to, co by se stejně dřív nebo pozděj stalo. Já osobně bych asi neměnil olej u automatu, který se chová nestandartně, napříkla když cuká nebo tak. Anebo bych dotyčného důrazně obeznámil s výše uvedeným faktem, že je veliká pravděpodobnost že se převodovka odporoučí. Tolik asi můj názor, ale rád si vyslechnu i jiné pohledy na věc ;)
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

takže na tds najazdíš 60-80tis. ročne a ešte si nemal dole ventilové veko? minimálne raz za tých 60tis. by sa slušilo skontrolovať polohu vačky a doštelovať, lebo ešte som nevidel jedno tds čo by nemalo aspoň trochu vyťahané reťaze, tak buď tvoja je výnimka ako 1 zo 100 alebo ti hrozí v blízkej dobe preskočenie rozvodu
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

viktorddd píše:takže na tds najazdíš 60-80tis. ročne a ešte si nemal dole ventilové veko? minimálne raz za tých 60tis. by sa slušilo skontrolovať polohu vačky a doštelovať, lebo ešte som nevidel jedno tds čo by nemalo aspoň trochu vyťahané reťaze, tak buď tvoja je výnimka ako 1 zo 100 alebo ti hrozí v blízkej dobe preskočenie rozvodu
Jasně, naposledy co jsem měl víko dole byl červen minulého roku, to jsem dával 12mmhlavu, takže jsem štoloval rozvody. Od tý doby jsem s tím nic nedělal, auto má jezdit a ne se v tom furt hrabat :)
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Míšánek píše:
oldaf píše:
Míšánek píše:No vidiš a přitom já mám úplně opačnou zkušenost - v plně funkční převodovce (přesně typ 5hp18) jsem se taky nakonec po pročtení různých fór a jiný zdrojů na netu rozhodl vyměnit olej s tím, že když převodovka fungovala doteď bezchybně, řadila bez cukání, tak že snad tento stav bude pokračovat i nadále a já si budu hlídat interval výměny oleje co 30t km abych měl přehled a věděl, co kde jak dlouho mám. Takže olej jsem vyměnil (dělal jsem to nadvakrát - první vypustil starý, nalil novou náplň bez výměny filtru, s tou najel cca 100km a pak vypustil a nalil novou i s výměnou filtru) a převodovka stále funguje bezchybně doteď ;)
To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.
Jasně, o těchto problémech vím, proto jsem to psal a taky jsem měl trochu obavu co se stane ;)

Nicméně dle mého názoru právě přesně tato nemilá situace nastane konkrétně u té převodovky, u k teré předchozí majitelé srali na údržbu, rozumíš. olej neměnili, kašlali na to nebo si někde nechali nakukat, že je to fakt doživotní náplň (u e39 už to dokonce píše i GM což je dle mého hrozná blbost. I když asi na druhou stranu počítali životnost auta na 200t km) no a pak přijde zodpovědný člověk, který chce autu dopřávat to, co mu dopřáno být má a shořijou mu díky tomu zbytky lamel, takže už v podstatě akorát urychlí to, co by se stejně dřív nebo pozděj stalo. Já osobně bych asi neměnil olej u automatu, který se chová nestandartně, napříkla když cuká nebo tak. Anebo bych dotyčného důrazně obeznámil s výše uvedeným faktem, že je veliká pravděpodobnost že se převodovka odporoučí. Tolik asi můj názor, ale rád si vyslechnu i jiné pohledy na věc ;)
A jak to poznáš jak se předchozí majitel staral o auto? U těhle starých kůlen co měli 10 majitelů a maj 5x stočenej tachák?
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

viktorddd píše:takže na tds najazdíš 60-80tis. ročne a ešte si nemal dole ventilové veko? minimálne raz za tých 60tis. by sa slušilo skontrolovať polohu vačky a doštelovať, lebo ešte som nevidel jedno tds čo by nemalo aspoň trochu vyťahané reťaze, tak buď tvoja je výnimka ako 1 zo 100 alebo ti hrozí v blízkej dobe preskočenie rozvodu
Cože? Tak o tomto jsem teda ještě neslyšel a přijde mi to teda trochu přitažené za vlasy :) TDSo už nekolikáté mám, ale že bych si preventivně každým rokem shazoval víko i když motor funguje přesně tak jak má tvrdit nemůžu. Dle mého je to hovadina ;)
oldaf píše:
Míšánek píše:
oldaf píše: To je právě u těch převodovek sázka loterie, já ji dopouštěl celkem 4x a až pátou náplň jsem v ní nechal, možná jsem jí dal moc novýho oleje, měl jsem jí dát na proplach třeba jen dvě dávky, těch asi 6litrů a né ten starej olej tolik naředit novým. Stačí se podívat třeba na BMWKLUB kolik lidí s tím má po výměně problém, před výměnou vše ok a do týdne po výměně KO.
Jasně, o těchto problémech vím, proto jsem to psal a taky jsem měl trochu obavu co se stane ;)

Nicméně dle mého názoru právě přesně tato nemilá situace nastane konkrétně u té převodovky, u k teré předchozí majitelé srali na údržbu, rozumíš. olej neměnili, kašlali na to nebo si někde nechali nakukat, že je to fakt doživotní náplň (u e39 už to dokonce píše i GM což je dle mého hrozná blbost. I když asi na druhou stranu počítali životnost auta na 200t km) no a pak přijde zodpovědný člověk, který chce autu dopřávat to, co mu dopřáno být má a shořijou mu díky tomu zbytky lamel, takže už v podstatě akorát urychlí to, co by se stejně dřív nebo pozděj stalo. Já osobně bych asi neměnil olej u automatu, který se chová nestandartně, napříkla když cuká nebo tak. Anebo bych dotyčného důrazně obeznámil s výše uvedeným faktem, že je veliká pravděpodobnost že se převodovka odporoučí. Tolik asi můj názor, ale rád si vyslechnu i jiné pohledy na věc ;)
A jak to poznáš jak se předchozí majitel staral o auto? U těhle starých kůlen co měli 10 majitelů a maj 5x stočenej tachák?
Nevim jak ostatní, ale za ty roky, kdy se dieselům od BMW věnuju dokážu aspoň zhruba poznat v jakém satvu daný motor je a jak mu kdo co dopřával. Najeté km jsou dost relevatní pojem. Podle nich se v podstatě neřídím nikdy a upřímě - jejich počet je mi u každého případu úplně u prdele ;)
Odpovědět

Zpět na „BMW“